Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 674 239
  • 3 242

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vähän on kiukuttanut kun on ollut töissä niin paljon, mutta nyt kun se tilinauha napsahti postiluukusta niin veti hymyn naamalle.

No nyt sitä kaljaa sitten?
 
Tuli tänään todella hyvää palautetta töissä ja kivahan se on kun kehutaan.

No nyt sitä kaljaa sitten?

Mikäs minua vetää iloiseksi.. hmm.. no sanotaan vaikka että 500m päässä sijaitseva ranta, jossa on tullut käytyä uimassa kesän aikana ihan riittävästi. Se vetää mielen väkisin iloiseksi, siellä en edes minä kehtaa murjottaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vanha mies sai pitkän työviikon (168h) päätteeksi käteensä myönteisen Koulutussäätiön aikuiskoulutustuki päätöksen. Jumalauta, saan saman rahan käteen kuin ennenkin, mutta saan opiskella täysipäiväisesti!! Ja Ässien kausikorttikin on!

Minusta tulee isona ope! Nyt hymyilyttää ja otan sitä olutta.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Minä otan olutta joka tapauksessa. Ketjun aiheeseen sopivaa on se, että kaverini on kavunnut nopealla aikataululla jo jalkapallon miesten ykkösdivariin asti tuomitsemaan. Äijällä on takana jo muutama nuorten maaottelukin. Vetää hymyn naamalle, olen todella iloinen ukon puolesta.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Alussa ei hymyilyttänyt - lopussa kylläkin. Tuli tuossa aamuvarhaisella lähdettyä pienelle kävelyretkelle. Kävelin Jero - Kiviniemi - Jero. Aikaa meni "muutama tunti", mutta paskaakos siitä. Olen iloinen, että jaksoin kävellä suht hyvävoimaisena vaikeaa maastoa (korkeuskäyrä näytti kartassa 110 m-323 m merenpinnasta) n. 22+ kilometriä. En mennyt puhki ja se vasta pistikin hymyilyttämään. Näemmä se kuntoilu kannattaa...
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Suomen kielen ehkä hienoin ilmaisu, SEKSIVAU!, on palannut iloksemme. Viimeeksi tuo taisi olla käytössä aikalailla tarkkaan vuosi sitten Britneyn keikan yhteydessä.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Laskuja, tilisiirtoja ja muita menoja maksettu usean sadan euron edestä. Sen lisäksi kämppäkaverille siirretty alkuvuoden vuokrahyvitykset. Seuraavan kuun vuokra laitettu valmiiksi maksuun. Kaiken tämän jälkeen tilillä komeilee edelleen viisinumeroinen luku. Parin viikon päästä taas palkkapäivä.

En leuhki, vaan olen aidosti ylpeä ja iloinen siitä, että olen taloudellisesti vakavarainen ja riittävän kypsä pitämään itse tienaamistani rahoistani huolta. Ja hauskaakin on ennättänyt siinä sivussa pitää mielin määrin. Raha ei tuo onnea, mutta ei sitä tuo rahattomuuskaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kaksi vuotta sitten Vicky Rostin ensimmäinen ukko vittuili minulle todella railakkaasti käydessäni hänen toimistossaan Töölössä. Tänään oli minun vuoroni kostaa ja ai että miten hyvältä tuntuikaan nähdä varatuomarin naama muuttumassa punakammaksi sekunti sekunnilta. Kiitos.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Laskuja, tilisiirtoja ja muita menoja maksettu usean sadan euron edestä. Sen lisäksi kämppäkaverille siirretty alkuvuoden vuokrahyvitykset. Seuraavan kuun vuokra laitettu valmiiksi maksuun. Kaiken tämän jälkeen tilillä komeilee edelleen viisinumeroinen luku. Parin viikon päästä taas palkkapäivä.
Vain tyhmä ihminen pitää tilillään viisinumeroisen summan rahaa. Ellei kuukauden rahankulutus sitten ole sitten pari-kolmetuhatta ja tuloja ei ole näköpiirissä.

Sijoituskohteita löytyy pienemmällekin summalle. Isommilla tai pienemmillä kuluilla, isommalla tai pienemmällä riskillä.

Tietysti sitten voi pitää tilillään viisinumeroisen summan rahaa, jos jossain muualla on kuusinumeroisia summia jo.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Vain tyhmä ihminen pitää tilillään viisinumeroisen summan rahaa. Ellei kuukauden rahankulutus sitten ole sitten pari-kolmetuhatta ja tuloja ei ole näköpiirissä.

Sijoituskohteita löytyy pienemmällekin summalle. Isommilla tai pienemmillä kuluilla, isommalla tai pienemmällä riskillä.

Tietysti sitten voi pitää tilillään viisinumeroisen summan rahaa, jos jossain muualla on kuusinumeroisia summia jo.
Pihi, säästäväinen tai tyhmä. Miten sen sitten haluaa ilmaista. Lähitulevaisuudessa joudun kuitenkin kiristämään pantaa, kun oletettavat tulot pienenevät opiskelun vuoksi, joten siksi pidän pientä pesämunaa käden ulottuvilla.

Sijoittaminen on käynyt mielessä, mutta en ole jaksanut vielä tällä iällä perehtyä sen maailman kuvioihin. Mikään salkunhoitajaratkaisu ei kiinnosta vähääkään. Säästötilien korot ovat mitä sattuu ja vaativat joko helvetin pitkän aikavälin tai paria pykälää isomman pääoman. Olkoon nyt toistaiseksi.

Mutta ihan oikeassa olet. Inflaatio on ainut joka tästä ratkaisustani hyötyy, mutta tätä keskustelua ei liene tarpeen jatkaa tässä ketjussa. Jaksan hymyillä edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös