13. hyökkääjän purkaus kuvastaa sitä ajattelua, mikä Ilveksessä vallitsi käytännössä koko tämän vuosituhannen. Kavereita tuli ja meni, eikä heistä kovinkaan moni millään tavalla sitoutunut joukkueeseen.
Väärin. Minun ajatuksena ei suinkaan ole minkään turojärvisten sun muiden palkkasoturien hankimminen. Minä en ymmärrä tätä yleistä ajatusta, jonka mukaan aina on tervetullut joukkueeseen, mikäli on oma kasvatti, tamperelainen.
Ei nykypäivänä voi viedä tuollaisia arvoja sen edelle, että oikeasti katsottaisiin mihin on tarvetta ja haettaisiin oikeita palikoita niille paikoille, niihin rooleihin. Kuten Hiitelän kommentista voi päätellä, nämä kaverit vain sattuivat olemaan markkinoille ja heidät otettiin joukkueeseen.
Joku esitti, että kyseisten pelaajien palkat maksaisi jokin yritys ja että sentteriä oltaisiin vielä hankkimassa. Hiitelä kuitenkin vahvisti, että joukkue on tässä. Se huolestuttaa suuresti.
Minun mentaliteetilla omilla junioreilla täytetään alemmat pelipaikat rosterissa ja kärkimiehiä hommataan kärkipaikoille (kotipaikkakunnalla ei väliä). Nyt joukkue on sanalla sanottuna epätasapainoinen, koska maalivahteja on kolme ja puolustajia YKSITOISTA. Miten tämä kehittää ilvesläistä kiekkoilua, kun nuoret lupaavat pelaajat väistyvät kokeneiden kehäraakkien tieltä?
Ilves teki viime vuonna kuudenneksi eniten maaleja liigassa, maalinteko ei siis ollut ongelma. Hyökkäyspäästä lähti pois oikeastaan vain Mätsky ja liigan suurin määrä hyökkäyspään kakkosia, sekä Markon viisi maalia. Tilalle saadaan huomattavasti varmempi ja kokeneempi puolustus sekä kaksi aivan huipputason viivapyssyä. Kyllä tämä joukkue nyt on huomattavasti parempi kuin viime vuonna tai esimerkiksi kaksi tuntia sitten.
Ihan kivoja tilastoja. Kerrotko vielä, miten tuo pakkien peluutus menee ensi kaudella? Vahvistaako pakkien määrä jollain tavalla merkittävästi puolustusta? Se on mielestäni aivan sama istuuko katsomossa yksi vai viisi kaveria, kun kentällä pelaa yleensä se kuusikko.
Sama maalivahteihin. Vahvistaako maalivahtien määrä maalivahtiosastoa sillä tavalla, että oli järkevää hankkia kolmas maalivahti? Tietääkseni maalissa pelaa vain yksi kaveri ja luukkua avaa toinen.