Vesa Myllyaho - Täydellinen jääkiekkoilija

  • 11 537
  • 40

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Sportin viime kausien ikoneista ja tärkeimmistä pelaajista puhuttaessa juttu kääntyy useimmiten Westerbackiin, Jämsän veljeksiin, Kikuun ja nykyisin myös Suonpäähän ja Höylään. Otsikoiden ulkopuolelle jää usein yksi viime kausien tasaisimmista pelaajista-Vesa "Velli" Myllyaho. Eilen Velli iski taas tärkeät kaksi maalia HeKi:ä vastaan, ja alkukausi lupaa taas tuollaista 35 pisteen runkosarjaa.

Myllyahon valttina on tasaisuus. Hän ei ole mikään uskomaton mailavirtuoosi eikä huippunopeakaan, rymistelystä puhumattakaan. Joku voisi jopa sanoa että pisteitä tulee kun on aina saanut pelata hyvien ketjukavereiden kanssa. Todellinen syy hienoon uraan on kuitenkin se että Myllyaho on Mestiksen aatelistoa monella osa-alueella. Maalivainu ja sijoittuminen kentällä ovat huippuluokkaa, Vellin voi heittää kentälle milloin tahansa. Itse asiassa olen varma että hän pärjäisi myös pakkina jos tiukka paikka tulisi.

Myllyaho on myös yksi sarjan teräsmiehiä. Toissakauden(?) loukkaantuminen pakotti jättämään loppukevään matsit väliin, tätä ennen sarjapeli taisi jäädä väliin joskus hämyisellä 90-luvulla. Todellinen valmentajan unelmapelaaja siis, jonka jokainen Mestis-valmentaja varmasti ottaisi joukkueeseensa.

Velli oli jo nostamassa Sportia divariin kaudella 96-97, ja ura jatkuu toivottavasti vielä muutaman vuoden. Miehen arvo paljastuu kunnolla viimeistään sen kauden jälkeen kun hän pistää hokkarit naulaan. Myllyahon jatkosopimusta on tullut aina pidettyä itsestäänselvyytenä, spekulointi ja humu on ollut aivan muiden pelaajien kohdalla kesäisin.

Niin ja tuo otsikko - sehän on monivuotisen joukkuekaverin Patrik Westerbackin lausahdus. Kyllä Patte tietää mistä puhuu.
 

Rocco

Jäsen
Yksi asia mikä Vellissä pistää itselleni silmään aina enemmän ja enemmän, on se mystinen tapa miten Velli tekee ketjukavereistaan paremman pelaajan.

On sitten ketjussa kuka tahansa, tuntuu että kaikille tulee hyvät tehot ja peli kulkee paremmin kuin muiden kanssa. Esim. kun Westerbackia kehutaan, niin yksi Paten salaisuuksista on se että Paten vieressä on aina ollut Myllyaho. Toisessa laidassa on ollut Jämsä, Kosunen yms. jotka ovat latoneet maaleja liukuhihnalta, mutta Myllyaho on ja pysyy, vaikkei sinänsä maagisia tehoja teekään.

Pate ja Velli ovat yhdessä jotakin erikoista. Kun Pate on pelannut muiden pelaajien kanssa, tuntuu kuin mies ei saisi tulosta aikaan, mutta Velli taas pärjää vaikka samassa ketjussa olisi ketkä tahansa.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Hieno avaus hienosta pelaajasta. Myllyaho on ollut minulle jo vuosia todella tärkeä pelaaja. Yksi ominaisuus Vellillä on yli muiden ja se on luotettavuus. Aina tietää mitä saa, kun Myllyahon laittaa jäälle. Siihen kun lisää vielä sen, että hän ei ole juurikaan ollut loukkaantuneena niin sanan arvo vain nousee. Toki Velli on ollut loukkaantunut, mutta hän on sitä ihmistyyppiä, joka ei marise turhista ja pelaa vaikka pää roikkuisi muutamalla suoninipulla olkapäällä.

Vellin divari/Mestis-runkosarjastatsit:

97/98 42 2+4=6 -6 10min
98/99 47 6+18=24 +13 4min
99/00 48 10+9=19 +13 32min
00/01 44 11+19=30 +9 24min
01/02 44 16+17=33 +18 36min
02/03 44 15+26=41 +8 26min
03/04 45 11+12=33 +20 12min
04/05 44 12+14=26 +8 22min
05/06 43 14+18=32 +14 24min

Kun Finhockeyltä plärää vielä playoff-statsit niin kaudella 04/05 tuo peliputki päättyi, kun playoffseissa mittariin tuli vain kaksi ottelua.

Jos vertaisin Velliä johonkin pelaajaan jossain muussa Mestis/divarijengissä niin se olisi KooKoon Tatu Kattelus. Pisteitä on tullut divaritasolla suunnilleen saman verran, Katteluksella on aavistuksen enemmän minuutteja, mutta mitä tärkeintä molemmat ovat joukkueilleen todella tärkeitä pelaajia, ei ehkä ne kirkkaimmat tähdet, mutta silti kullanarvoisia.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Kun niputtaa yhteen nuo statsit, rauhallisen ja vaatimattoman luonteen ja kirjoitetut palstamillimetrit divari/mestismittakaavassa, voidaan kai puhua yhdestä Mestiksen aliarvostetuimmasta pelaajasta. Nimenomaan median kannalta, Sport-kannattajat tietävät kyllä minkälaisesta pelurista on kyse. Ja silloin tällöin on joku vierasjoukkueenkin kannattaja otteluketjuissa haikaillut omaa Myllyahoa joukkueeseen.

Itseasiassa Myllyahosta voisi tehdä yleisnimen pelaajatyypille;

Joukkueen X valmentaja: -Meillä ei ollut tänään yhtään myllyahoa joukkueessa, ei silloin voi pärjätä!

tai

Joukkueen X toimitusjohtaja: -Haetaan vielä yhtä isokokoista pakkia sekä myllyahoa ykkösketjuun.

:)
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kyllähän Myllyaho on mestikseen täydellinen pelaaja, tekee nöyrää työtä illasta toiseen, ei juuri koskaan ole kipeenä, jaksaa innostua ja taistella ja sitten nupissa on vielä sitä peliälyä.

Mestiksen voittaa joukkue, jossa on eniten Vellin kaltaisia pelaajia, näin se menee.

Jos jostain pitää hakea esikuva junnuille, niin se on Vesa Myllyaho.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Saakeli, tuli yhtäkkiä mieleen että ei kai Vellin pelit Sportissa ole pelattu? Yleensä Myllyahon sopimus on julkistettu ensimmäisten joukossa, mutta mahtuuko enää Tamin suunnitelmiin?

Olisi kyllä niin Vellille ominainen tapa lopettaa ura Sportissa, vetäytyä vain hiljaa syrjään, ilman sen kummempia juhlallisuuksia tai haastatteluja.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Olisi kyllä niin Vellille ominainen tapa lopettaa ura Sportissa, vetäytyä vain hiljaa syrjään, ilman sen kummempia juhlallisuuksia tai haastatteluja.

Eipä Velli yhtään ylimääräistä ääntä itsestään halua pitää. Kyllä Myllyaho kuuluu Sportin joukkueeseen niin pitkään kuin pystyy ja haluaa pelata. Hän on se Sportin helminen. Jos pitäisi valita Pate tai Velli niin Vellin ottaisin. Joku muu voi tietysti olla toista mieltä.

Sen verran tiedän että vielä viime viikolla Vellin signaus ei ollut mitenkään ajankohtaista. Haluaa kuitenkin jatkaa. Eli todella nopeasti on edetty, jos Vellin jatkosta tänään kuultaisiin. Ilmeisesti tässä katsellaan pitemmälle kesään ja Vellillä voisi olla saumat neloskentän mieheksi. Hyvää siinä on se, että Vellin pää ja ylpeys kestää senkin komennuksen ja hänestä olisi siksi hyötyä joukkueelle siinäkin roolissa.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Pohjalainen kirjoitti:
Sport tavoittelee ensi mestiskaudella nousua jääkiekon SM-liigaan. Dream Teamiksi ristittyyn ryhmään ei enää mahdu "ikisportilainen" laitahyökkääjä Vesa Myllyaho, 31.
Vellin Sport-ura tuli siis mitä todennäköisimmin nyt päätökseen, ainakin kaukalon puolella. Haikeat on fiilikset. Ei voi muuta kuin kiittää kaikista näistä vuosista kotkapaidassa ja toivottaa onnea siviiliuralle.
Melkein toivoisin että kukaan ei kantaisi #19 paitaa ainakaan ensi kaudella.
 

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
Tuhannet kiitokset Vellille näistä vuosista! Myllyaho on kans sellainen pelaaja, että #19 tulisi olla jonakin päivänä Vaasa Arenan katossa. Velli on ollut mukana näkemässä ja kokemassa Sportin nousut ja laskut. Ja tärkeimmistä pelaajista. Joka kerta kun puki kotkapaidan ylleen antoi 110% ja pelasi suurimman osan urastaan terveenä, viime kausi meni vähän pipariksi.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mä en vain hyväksy tätä. Olen kuullut luotettavilta tahoilta, että Velli haluaisi vielä pelata. Siksi olen vapaa tulkitsemaan, että Tamminen ei ole ottamassa Myllyahoa ensi kauden Sportiin. Sitä en Sport-kannattajana voi hyväksyä, sillä olen täysin vakuuttunut, että Velli pelaa roolin kuin roolin ammattimaisesti ja timanttisella asenteella. Ensi kauden Sportissa ei ole montaa roolia, mihin Velliä ei voisi laittaa. Jos se rooli on kuitenkin pieni niin sitten Velli pitää ottaa siihen.

Jos (ja kun) Velli haluaa vielä uraansa jatkaa, tulee se ehdottomasti tapahtua Sportissa. Perkele!

Jos Myllyaho haluaa uransa lopettaa niin lakki pois päästä ja nöyrät kiitokset.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Mä en vain hyväksy tätä. Olen kuullut luotettavilta tahoilta, että Velli haluaisi vielä pelata.

Velli olisi halunut jatkaa kyllä! Synkkä juttu!..Ei näin. Näin ei saisi palkita miestä, joka on 10 vuotta peräjälkeen kuulunut Sportin tehokkaimpiin pelaajiin!

Kiitoksia Vellille kaikesta ja iso merkki rintaan! Kaksikaan jäädytettyä paitaa ei riitä tässä tapauksessa..
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Mä en vain hyväksy tätä. Olen kuullut luotettavilta tahoilta, että Velli haluaisi vielä pelata. Siksi olen vapaa tulkitsemaan, että Tamminen ei ole ottamassa Myllyahoa ensi kauden Sportiin. Sitä en Sport-kannattajana voi hyväksyä, sillä olen täysin vakuuttunut, että Velli pelaa roolin kuin roolin ammattimaisesti ja timanttisella asenteella. Ensi kauden Sportissa ei ole montaa roolia, mihin Velliä ei voisi laittaa. Jos se rooli on kuitenkin pieni niin sitten Velli pitää ottaa siihen.

Velli haluaisi pelata mutta on sanonut että ei käy enää töissä jos jatkaa Sportissa. Tarkoittanee sitä että Sportin pitäisi maksaa enemmän, ja suht varmoista lähteistä olen kuullut että itse Juhani olisi sanonut "tehdään sellainen sopimus ettei tarvitse käydä töissä". 04-05 kaudelle Vellille tehtiin sellainen diili ettei pelikautena tarvinnut duunissa käydä, miksei samaa tehdä nyt?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Paskapuhetta. Velli itse teki päätöksen, että EI pelaa enään kiekkoa.
Ihan järkisyytkin kyseessä. Perheellinen mies, jolla asuntolainaakin.

Jatkuvuutta ja turvaa peheelliselle siis soppaan ja päätös oli selvä.
Tami ei liity lopettamiseen mitenkään, eikä yksikään muukaan Sportin organisaatiosta.

Kiitos Velli, aikamme sankari. Paita kattoon sit syksyllä ;)
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Paskapuhetta. Velli itse teki päätöksen, että EI pelaa enään kiekkoa.

Pohjalaisesta: "- En ole jutellut Tammisen kanssa asiasta kertaakaan. Yhteyksiä ei ole otettu puolin eikä toisin. Ei tässä kuitenkaan mitään pahoja fiiliksiä ole, sillä olen miettinyt lopettamista jo muutaman vuoden, sanoo Vesa Myllyaho."

"- Eihän sitä ikinä tiedä, vaikka ura jatkuisi vaikka KoMussa ensi kaudella, naurahtaa Myllyaho väkinäisesti uteluihin jatkosuunnitelmista."

Lisäksi lähteeni, joka kertoi Myllyahon jatkohaluista on todella luotettava.

Mielestäni on selkeää, että Tamminen ei vain halua Myllistä enää joukkueeseen. Sitä sitten sietääkin kysyä, että miksi.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Tämä on kyllä niin käsittämätöntä, kuinka Myllyahon kaltainen pelaaja jätetään ilman sopimusta.

Myllyaho on jopa tärkeämpi pelaaja Sportille kuin itse Westerback.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Myllyahon statsit on kyllä upeat. Koko ura Sportissa.

En tiedä kertooko se kannattajien puusilmäisyydestä vai laiskuudesta, että tässä ketjussa on näin vähän viestejä.

Toisaalta ymmärrän sen, että jos on tarjota 5 peliminuuttia per peli ja valittavana on -88 syntynyt kaveri ja -76 syntynyt niin nuorempi sitten siihen. Ei ikärasismia vaikka siltä kuulostaa, vaan satsausta tulevaisuuteen.

Vain ja ainoastaan Myllyahon tapauksessa tekisin poikkeuksen.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
En tiedä kertooko se kannattajien puusilmäisyydestä vai laiskuudesta, että tässä ketjussa on näin vähän viestejä.
Enimmäkseen johtunee siitä, että nähdynlainen seuraikonin päälle kuseminen vetää aika sanattomaksi.
 

Rocco

Jäsen
Jos Vellin ura Sportissa tähän loppuu niin on tämä melkein paras vaihtoehto. Toinen on että hän jatkaa 4-5 ketjussa nelikymppiseksi ja on mukana vain siksi kun "Velli pitää olla mukana". Nyt Velli saa lopettaa Sport-uransa huipulta, eikä silloin kun hän on pelkkä poistoerä. Paras vaihtoehto olisi että hän olisi mukana nostamassa Sportia liigaan, mutta sitä ei taida tulla.

Lisää Vellistä minun sanoja yllä.
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
En tiedä kertooko se kannattajien puusilmäisyydestä vai laiskuudesta, että tässä ketjussa on näin vähän viestejä.

Kun kaikki ovat samaa mieltä, niin turhalta tuntuu vastata. ( =Laiska moonshainraider)

Jos jatkaisi Komussa niin eiköhän silloin tulisi kutsu takaisin kun se loukkaantumisaalto alkaa. Jotenkin se vaan tuntuu niin oudolta että Myllyaho lopettaa tällä tavalla. Jos miettii montako kertaa Westerback on lopettanut, niin pitäisi ainakin kerran olla kunnon kiitosseremoniat Myllyahollekin.

Sekin vielä, tämä ei ole kovin loukkaantumisaltis pelaaja, pelaa hyvin ykkösnyrkissä kuten nelosketjussakin. Hmmm.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Enimmäkseen johtunee siitä, että nähdynlainen seuraikonin päälle kuseminen vetää aika sanattomaksi.

Komppaan. On se Tamminen vaan niin kiva ja loistava valmentaja. Ei tässä oikein osaa mitään muuta sanoa.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Nöyrin kiitos ja anteeks. Vetää ERITTÄIN hiljaseksi. Mikään ei ole enää pyhää, kun solikkakunkku määrää. Säätänä! Ehdotan Velli-tifoa ekaan matsiin. En sitte tiedä pitäskö kattilallinen kaataa Tamin niskaan vai miten sen toteuttais...
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
En ymmärrä, miksi tästä pitää laittaa väkisin huhuja liikkeelle ja luoda draamaa?

Velli päätti lopettaa hienon uransa ja täällä aletaan syyttämään tahoja, joilla ei päätökseen ollut osaa, eikä arpaa.

Miksi Kikun tilanteesta ei vuodateta, sillä hänen tapauksessaan on, ainakin omien havaintojeni mukaan jotain hämärää....
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Paskapuhetta. Velli itse teki päätöksen, että EI pelaa enään kiekkoa.
Ihan järkisyytkin kyseessä. Perheellinen mies, jolla asuntolainaakin.

Kenelle vastasit?

Sun jatkuva paskan jauhaminen alkaa tulla jo korvista. Ei Tamminen mikään jumala ole vaikka sä kuinka väittäisit.

Vellihän ei mitään päätöstä lopettamisesta ole tehnyt. Ja btw, kuinka Vellillä voi olla asuntolainaa jos on asunut n.20v samassa mestassa? Vai eikös se hutskilla vielä asu?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kenelle vastasit?

Sun jatkuva paskan jauhaminen alkaa tulla jo korvista. Ei Tamminen mikään jumala ole vaikka sä kuinka väittäisit.

Vellihän ei mitään päätöstä lopettamisesta ole tehnyt. Ja btw, kuinka Vellillä voi olla asuntolainaa jos on asunut n.20v samassa mestassa? Vai eikös se hutskilla vielä asu?


1) Tähänkin asiaan saat vastauksen, kun kysyt suoraan asianomaiselta.
2) Tamminen ei EDELLEENKÄÄN liity tähän asiaan mitenkään, joten älä kiitos vedä häntä tähän sotkuun mukaan.
3) Mitä tulee paskanjauhantaan, niin aika hyvin jätkä sit veti jo ala-asteella, jos kätteli Huutoniemen kämppänsä ja asui silti Suvilahdessa vanhempiensa kanssa. Kyllähän Velli työharjoittelussa kävi faijansa duunissa, Abloylla, mutta tuskin siitä aivan tollasii summii maksetaan.

Hyvin sä vaan vedät. Faktaa kehiin, ennen ku rupeet huuteleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös