matti&teppo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Ei. Eihän ulkomaalaispaikkojen käyttäminen ole mikään pakko, niitä käytetään jos on tarvis. Penallahan vaikutti olevan se käsitys että kiintiö on pakollinen määrä, eikä maksimi. Ja tietysti, jos ulkomaalainen palkataan on hänen oltava vahvistus. Kukaan ei kuitenkaan voi tietää toukokuussa minkä tyyppinen vahvistus olisi joukkueelle kaikkein tärkein tammikuun viimeisillä hetkillä, siksipä joukkuetta ei saisi missään nimessä rakentaa ulkomaalaisten varaan jo kesällä. Ulkomaalaisten on oltava se viimeinen silaus muuten valmiiseen pakettiin, jos niitä edes tarvitaan. Vitusti on muuten apua "Murphy"-"Lupaschuk" parista jos seuraavaksi kentälle tulee Korhos-Lasse ja Kari Rajala. Mutta onhan se kiva että nuo kaksi tuli, voidaan runkata kilpaa katsoessa pakkien runkosarjan pistepörssiä. Muiden jengien kannattajat taas seuraavat finaaleita.Tässä on kyllä Mervi Tapolan kokoinen logistinen dilemma. Jos HIFK on nyt hankkinut kaksi tasokasta AHL-pakkia; "Murphyn" ja "Lupaschukin", niin HIFK:han nousee kohisten rosterivertailussa. Miten joukkueen iskukyky voisi kahdella hyvällä kaappauksella pudota? En ymmärrä.
Logiikan mukaanhan juttu menee näin:
Tarkoituksena on se, että joukkue käyttää kaikki kolme ulkomaalaispaikkaansa ja jokainen ulkomaalainen on joukkueelle vahvistus. Eikös vain?
Tärkeintä on hoitaa kesällä porukka kasaan kotimaisin voimin. Minimissään 8-9 kotimaista pakkia ja 13-14 kotimaista hyökkääjää. Tietty, jos Nybari hoitaa kahden ulkomaalaisen lisäksi pari kotimaista pakkia muuttuu asia heti. Mutta, ainoastaan kaksi ulkomaalaista ja joukkue tippuu rosterivertailussa mun silmissä välittömästi, vaikka olisivat "Murphy" ja "Lupaschuk". Ketä nimittäin kiinnostaa toukokuun joukkue, tammikuun joukkue on paljon tärkeämpi. Ja voihan olla että HIFK tammikuussa vapaana oleva "Bros" olisi se viimeinen silaus HIFK:n pakettiin. Ja taas säädetään neljä jannua ulos ja kolme sisään että saadaan kiintiöön tilaa. Loppujen lopuksi "Bros" meni kuitenkin Jokereihin, HIFK ei voinut päättää vaan keskittyi säätöihin, Jokereilla taas oli tilaa ja otti heti.
Ajattele itse, jos HIFK ilmoittaisi nyt 2 kotimaista puolustajaa, oletusarvoltaan luokkaa kakkosparin hyvä peruspelaaja. HIFK voisi aivan hyvin lähteä seuraavalla pakistolla liigaan ja pelata sen 10-15 kierrosta:
Heikkinen - XXX
Pikkarainen - YYY
Turunen - Holmberg
Haverinen - Purolinna
Sen jälkeen, olen muuten pomminvarma että HIFK olisi tuollakin pakistolla tukevasti pleijarijenginä, hommattaisiin niitä vahvistuksia niille paikoille mihin on tarvis. En ymmärrä mikä ihmeen pakko niitä ulkomaalaisia on hommata toukokuussa. Niin kauan kun tuo ihmeellinen kiintiö on olemassa on se täysin idioottimaista ja mun silmissä se jengi joka vetää kiintiön täyteen jo kesällä on kaikkein heikoimmassa asemassa.