"Verta Jäällä"-kampanja

  • 9 754
  • 71

Fanduli

Jäsen
Suosikkijoukkue
pohojoosen poijjaat
Tämä pvm täytyy kirjata omiin historiankirjoihin.. Fanit ovat Jatkoajan keskustelupalstalla keksineet loistoidean auttaa hädässä olevia ihmisiä luovuttamalla verta, mutta sivuston hallitus kieltää toiminnan, koska sivuston nimi on mainittu haastekampanjan yhteydessä.

EI VOI OLLA TOTTA!
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Toimitus kirjoitti:
Toivomme, että niin kiekkoyleisö kuin muukin väestö luovuttaa verta ja tukee SPR:n veripalvelun toimintaa ilman erillisiä kampanjoitakin.

Pitäkää tunkkinne, minä irtisanoudun tästä kampanjasta.
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Käykää hyvät ihmiset luovuttamassa sitä verta, huolimatta siitä, että jotkut helvetin "tärkeät" ihmiset hyvän kampanjan vesittääkkin.

Ja voihan noihin lappuihin kai kirjoittaa vaikka verta jäälä ja tuskin jatkoaika sanan käyttökään missään kielletty on, tosin tuskin sitä kukaan tämän tapauksen jälkeen käyttää haluaakaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tavallaan ymmärrän Jatkoajan hallituksen kannan sille, että he halauvat päättää missä yhteydessä nimeä käytetään - niin toimisi varmaan mikä tahansa yhdistys tai yritys, mutta koska tämä on tavallaan hyvin poikkeuksellinen keräys ja koska tästä ei millään muotoa aiheudu negatiivista huomiota Jatkoajalle, niin näkisin tilanteessa, jossa hyödyt ovat suuret ja toiminta lisää Jatkoajan tunnettavuutta sekä arvostusta kaikella tapaa niin nimen käyttöoikeuden voisi minun mielestä myöntää jälkikäteen tätä kampanjaa varten. Nimenomaan painottaen kuitenkin sitä, että tilanne on poikkeuksellinen ja ainutkertainen. Mikäli näin Jatkoajan hallitus katsoo ettei näin voida tehdä niin tuolloin tietty keräystä kannattaa jatkaa pelkästään nimellä "Verta jäällä"-kampanja ja jättää tyystin mainitsematta JA.

vlad.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs tilanne?

Ensinäkin näin täytyy kysellä mikä tilanne tällä hetkellä Tampereella ja Oulussa? Vieläkö luovutetaan verta kampajan nimissä vai heittettiinkö pyyhkeet kehään lopullisesti?
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Rinoa kirjoitti:
Ensinäkin näin täytyy kysellä mikä tilanne tällä hetkellä Tampereella ja Oulussa? Vieläkö luovutetaan verta kampajan nimissä vai heittettiinkö pyyhkeet kehään lopullisesti?

Vihko on veripalvelussa, eipä sitä hyödytä poiskaan hakea. Itse en siihen kuitenkaan nimeäni laita kun ensi viikolla käyn luovuttamassa.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Old TJ kirjoitti:
Aikanaan olin aktiivi ja tuli parikymmentä kertaa käytyä. Silloinen työpaikka sijaitsi sopivasti Oulun veripalvelun läheisyydessä, joten käynti oli helppoa.

Mutta mutta.. Nyt valitettavasti annettava pyyhkeitä SPR:n suuntaan. Miksi ihmeessä (ainakin Oulussa) veripalvelun täytyy sijaita ydinkeskustassa sellaisella alueella, jossa parkkipaikkojen löytäminen on ensinnäkin erittäin tuskallista ja toisekseen myös kallista (vaikka tämä nyt ei rahakysymys olekaan). Paljon parempi olisi että se toimisto olisi jossain Raksilan marketeilla, Limingantullissa, Kaakkurin ostarilla tai muussa vastaavassa paikassa, joka olisi helppo tavoittaa sekä omin että julkisin kulkuneuvoin ja jossa parkkitilaa olisi yllin kyllin. Itse en valitettavasti ole niin aktiivinen että lähtisin ruuhkaan ja parkkipaikkataisteluun Isokadun hulabaloohon päästäkseni verenluovutukseen.

Tuossapa on oma lainaukseni ketjuun joka löytyy Jatkoajasta otsikolla "Luovutatko verta?".

Tämä "Verta jäälle" -haaste sai itsenikin innostumaan taas ajatuksesta ajaa keskustaan parkkipaikan etsien ja siitä hunajaa maksaen. Sitä en vielä ehtinyt tehdä, ja taitaa jäädä tekemättäkin.

Osaltani ymmärrän Jatkoajan hallituksen päätöksen siitä että nimeä (saatikka logoa) ei saa käyttää ilman lupaa. Sihen Jatkoajalla ja sen hallituksella on täysi oikeus. Näin voidaan välttää nuo edellämainitut "Jatkoaika aborttia vastaan" -tyyliset kampanjat.

Toisaalta en ymmärrä miksi emme voisi jatkaa kampanjaa ihan jatkoaikalaisina. Niitähän me kaikki olemme. Eikä siihen pitäisi olla kenelläkään mitään sanomista. Jos jokaisessa veripalvelupisteessä olisi vihko jonka kannessa olisi teksti vaikkapa tyyliin "Verta jäälle - jatkoaikalaiset luovuttajat", niin silloin ei minkään maailman hallitus voisi tuota kieltää. Vai voitaisiinko kieltää vihko, jossa on otsikkona "Kotimaisten tomaattien syöjät" tai "Nokian puhelimen käyttäjät" taikka vaikka "Nissan-kuskien haastevihko"? Ei - Niitä ei voi kukaan kieltää!

Ymmärrän kun JATKOAIKA-sivuston nimeä käytetään ilman lupaa niin siitä ko. sivuston hallitus saa aiheesta vetää herneen nenuseensa. Kyseessä oli (allekirjoittaneen vajavaisen käsityksen mukaan) ensimmäinen kerta kun nimeä haluttiin käyttää tällaiseen hyvään tarkoitukseen. Mielestäni takautuva anomus olisi voitu hyväksyä, mutta linja kuulostaa olevan erilainen.

Positiivisena mainittakoon, että nämä ketjut ovat saaneet allekirjoittaneen kiinnostumaan uudelleen verenluovutuksesta.

Negatiivisena mainittakoon, että nämä ketjut ovat saaneet allekirjoittaneen kiinnostumaan entistä vähemmän Jatkoajan sivustoista.

Jos tämä hanke saadaan eteenpäin uudella muodolla (johon Jatkoajalla ja sen hallituksella ei ole mitään sanomista) niin olen mielelläni mukana ja olen uudelleen aktiivinen luovuttaja. Muuten saa pitää tunkkinsa sekä Jatkoajan hallitus että kaikki muut asianosaiset.

Old TJ
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Rinoa kirjoitti:
Ensinäkin näin täytyy kysellä mikä tilanne tällä hetkellä Tampereella ja Oulussa? Vieläkö luovutetaan verta kampajan nimissä vai heittettiinkö pyyhkeet kehään lopullisesti?
Tampereella on edelleenkin muutaman munapään laiminlyömä lista käytössä. Toivottavasti kaikki ihmiset, jotka oikeasti katsovat kyseisen toiminnan olevan tarpeellista, eivät jaksa välittää muutaman molopään turhantärkeydestä.

Lisänä voin kertoa, että äärimmäisen hyvä ystäväni makaa juuri tällä hetkellä kolarin jäljiltä tajuttomana. Pitäisikö häntä hoitaville tahoille ilmoittaa, että hänen mahdollisesti saamansa veri on luovutettu tekijänoikeuksia rikoen, eli näin se ei ole käyttökelpoista?
 
Viimeksi muokattu:

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Seinäjoki ilmoittautuu mukaan.

Eilen tuli tyttöystävän kanssa käytyä luovuttamassa verta, ja omalta osaltaan edistämässä hyvää asiaa. Seuraava visiitti onkin sitten Tammikuun lopulla, jahka enimmät huurut ovat haihtuneet. Mukaan sai vielä pinssin ja "hengenpelastaja"-laukun, pinssi löysi ainakin paikkansa opiskelijahaalareista. Toivottavasti hyvä asia jatkuu, vastoinkäymisistä huolimatta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse ajattelin käydä ensimmäistä kertaa luovuttamassa, kunhan tästä vaan ehtisi. Turustakin jostain luulisi veripalvelun löytyvän. En kyllä tiedä edes että minkä merkkistä verta suonissani virtaa, mutta eiköhän sekin sitten selviä.
 
Viimeksi muokattu:

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysymys.

Varmasti tämän tiedon jostain saisin kaivettuakin, mutta täällä kun on niin tietäväistä porukkaa niin kysynpä täältä.

Eli kysymys on saanko minä luovuttaa verta. Epilepsiaa sairastan, mutta lääkitystä ei ole. Viimeisestä kohtauksesta on parisen kuukautta.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Trenchtown kirjoitti:
Lukaisepa täältä.
Epilepsiasta ei tuolla nähdäkseni mainittu mitään.

Katselin tuon pdf:nkin, ja ei tosiaan taida mitään esteitä luovuttamiselle olla. Loistavaa! Söin kuusi, seitsemän vuotta noita lääkkeitä, eli siitä asti kun olin täysi-ikäinen, joten en ole voinut verta luovuttaa. Nyt muutama vuosi ilman lääkkeitä, joten mitään esteitä ei taida olla.

Pitääpä mennä vapaapäivänä kyselemään tarkemmin asiasta, mutta vaikuttaa lupaavalta. Kiitos linkistä.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikainen muistutus

Kampanjahan on käynnissä 6.3.2007 asti.
Toivottavasti jokainen on käyny ahkerasti luovuttamassa verta, sillä ainakin tämän päivän tilaston mukaan veripalvelu kaipaisi kovasti taas luovuttajia : )
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Rinoa kirjoitti:
Kampanjahan on käynnissä 6.3.2007 asti.
Toivottavasti jokainen on käyny ahkerasti luovuttamassa verta, sillä ainakin tämän päivän tilaston mukaan veripalvelu kaipaisi kovasti taas luovuttajia : )

Tulevana tiistaina menen hurmettani antamaan=)

Asiassa tietenkin on yksi mutta eli but, eli jos on kortikosteroidikuuri menossa (nasonex), niin voiko verta luovuttaa? Palstan lääkärit, kertokaa!
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Aikani luettuani niin...

...Missäköhän Tampereella voi verta luovutella? Intissä viimeks sitä annoin itsestäni pumpata ja vaikka pyörryttikin niin oli loppujen lopuks hyvä olo kun tietää ettei se hukkaan mene. Joten jos joku viittis kertoo. Laittaa vaikka tänne tai sitten yksityisviestillä niin meen heti kun voin....
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myötähäpeää

Elikkäs elikkäs... Yrjönkadulta Helsingistä vihko haettu pois ja suosio on ollut niinkin suunnaton että hävettää..
Kokonaiset neljä nimimerkkiä!!

Suunnattomat kiitokset teille jotka puumerkkinne saitte sinne asti, kiitos kiitos!

Mitäs muuta tähänkään voi enää sanoa.. ?






Hauska olisi tietysti tietää mikä oli lopputilanne muissa pisteissä?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Rinoa kirjoitti:
Elikkäs elikkäs... Yrjönkadulta Helsingistä vihko haettu pois ja suosio on ollut niinkin suunnaton että hävettää...
Otan torut vastaan, sillä minun nimimerkkini ei siellä ollut, vaikka piti olla. Anteeksi.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Rinoa kirjoitti:
Elikkäs elikkäs... Yrjönkadulta Helsingistä vihko haettu pois ja suosio on ollut niinkin suunnaton että hävettää..
Kokonaiset neljä nimimerkkiä!!

Suunnattomat kiitokset teille jotka puumerkkinne saitte sinne asti, kiitos kiitos!

Mitäs muuta tähänkään voi enää sanoa.. ?






Hauska olisi tietysti tietää mikä oli lopputilanne muissa pisteissä?

Itse olin siinä uskossa, että vihko vietiin pois tuon nimenkäyttöjupakan takia, joten en edes ajatellut pyytää saada rustata nimeäni siihen...
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Romppanen kirjoitti:
Itse olin siinä uskossa, että vihko vietiin pois tuon nimenkäyttöjupakan takia, joten en edes ajatellut pyytää saada rustata nimeäni siihen...
En kyllä itse ainakaan tämmöistä muista sanoneeni.. Hmm, omituista. Käsittääkseni Tampere näin teki, mutta..

Idea oli hyvä silti. Luovuttaahan saa silti, tärkeää työtä se on jokatapauksessa : D
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Rinoa kirjoitti:
En kyllä itse ainakaan tämmöistä muista sanoneeni.. Hmm, omituista. Käsittääkseni Tampere näin teki, mutta..

Idea oli hyvä silti. Luovuttaahan saa silti, tärkeää työtä se on jokatapauksessa : D

Asiahan olisi selvinnyt, jos vain olisin saanut suuni auki siinä tiskillä...oma moka siis. Tärkein tuli kuitenkin tehtyä eli luovutus, joten saldo jäi vähintään plus-miinus-nollaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös