Old TJ kirjoitti:
Aikanaan olin aktiivi ja tuli parikymmentä kertaa käytyä. Silloinen työpaikka sijaitsi sopivasti Oulun veripalvelun läheisyydessä, joten käynti oli helppoa.
Mutta mutta.. Nyt valitettavasti annettava pyyhkeitä SPR:n suuntaan. Miksi ihmeessä (ainakin Oulussa) veripalvelun täytyy sijaita ydinkeskustassa sellaisella alueella, jossa parkkipaikkojen löytäminen on ensinnäkin erittäin tuskallista ja toisekseen myös kallista (vaikka tämä nyt ei rahakysymys olekaan). Paljon parempi olisi että se toimisto olisi jossain Raksilan marketeilla, Limingantullissa, Kaakkurin ostarilla tai muussa vastaavassa paikassa, joka olisi helppo tavoittaa sekä omin että julkisin kulkuneuvoin ja jossa parkkitilaa olisi yllin kyllin. Itse en valitettavasti ole niin aktiivinen että lähtisin ruuhkaan ja parkkipaikkataisteluun Isokadun hulabaloohon päästäkseni verenluovutukseen.
Tuossapa on oma lainaukseni ketjuun joka löytyy Jatkoajasta otsikolla "Luovutatko verta?".
Tämä "Verta jäälle" -haaste sai itsenikin innostumaan taas ajatuksesta ajaa keskustaan parkkipaikan etsien ja siitä hunajaa maksaen. Sitä en vielä ehtinyt tehdä, ja taitaa jäädä tekemättäkin.
Osaltani ymmärrän Jatkoajan hallituksen päätöksen siitä että nimeä (saatikka logoa) ei saa käyttää ilman lupaa. Sihen Jatkoajalla ja sen hallituksella on täysi oikeus. Näin voidaan välttää nuo edellämainitut "Jatkoaika aborttia vastaan" -tyyliset kampanjat.
Toisaalta en ymmärrä miksi emme voisi jatkaa kampanjaa ihan jatkoaikalaisina. Niitähän me kaikki olemme. Eikä siihen pitäisi olla kenelläkään mitään sanomista. Jos jokaisessa veripalvelupisteessä olisi vihko jonka kannessa olisi teksti vaikkapa tyyliin "Verta jäälle - jatkoaikalaiset luovuttajat", niin silloin ei minkään maailman hallitus voisi tuota kieltää. Vai voitaisiinko kieltää vihko, jossa on otsikkona "Kotimaisten tomaattien syöjät" tai "Nokian puhelimen käyttäjät" taikka vaikka "Nissan-kuskien haastevihko"? Ei - Niitä ei voi kukaan kieltää!
Ymmärrän kun JATKOAIKA-sivuston nimeä käytetään ilman lupaa niin siitä ko. sivuston hallitus saa aiheesta vetää herneen nenuseensa. Kyseessä oli (allekirjoittaneen vajavaisen käsityksen mukaan) ensimmäinen kerta kun nimeä haluttiin käyttää tällaiseen hyvään tarkoitukseen. Mielestäni takautuva anomus olisi voitu hyväksyä, mutta linja kuulostaa olevan erilainen.
Positiivisena mainittakoon, että nämä ketjut ovat saaneet allekirjoittaneen kiinnostumaan uudelleen verenluovutuksesta.
Negatiivisena mainittakoon, että nämä ketjut ovat saaneet allekirjoittaneen kiinnostumaan entistä vähemmän Jatkoajan sivustoista.
Jos tämä hanke saadaan eteenpäin uudella muodolla (johon Jatkoajalla ja sen hallituksella ei ole mitään sanomista) niin olen mielelläni mukana ja olen uudelleen aktiivinen luovuttaja. Muuten saa pitää tunkkinsa sekä Jatkoajan hallitus että kaikki muut asianosaiset.
Old TJ