Re: Alan lehdet
Viestin lähetti SuperTero
Onko mitään mahdollisuuksia saada IT-alan lehtiä vähennyksiin? Kumminkin niitä pitää seurata, että alalla pysyy mukana. Onko kukaan koittanut ja mikä on ollut vastaus?
On aivan mahdollista mennä läpi, kannattaa kirjoittaa vaan kunnollinen perusteltu selvitys tarpeesta. Emäntä sai parhaimmillaan äidinkielenopena jopa Aamulehden tilausmaksun perusteltuaan sitä opetusmateriaalina, nytkin saa siitä puolet vähentää, kun perustelee asiakkaidensa odotushuonelukemisena.
Näissä on todella paljon kuntakohtaisia eroja, Tampere oli paha paikka saada vähennyksiä läpi, nykyinen Pirkanmaalainen pikkukaupunkini huomattavasti löysempi suhtautumisissaan.
Täytyy muistaa tulonhankkimiskustannusten automaattivähennys, eli vähennyksistä ei ole mitään hyötyä, jos niitä ei saa kasaan muistaakseni 260€, eli vain tuon ylittävä osa oikeasti hyödyttää.
IT-ihmisillä, joilla on kone kotona ja kotoa joskus töitäkin tekevät kannattaa yrittää myös työhuonevähennystä, työnantajan maksamalla koneella pitäisi olla itsestäänselvyys, ainakin jos joutuu tekemään päivystys/hälytys -luonteisia töitä kotoa. Tokikin asia kannataa selvittää liitteessä huolellisesti.
Ja jos vähennyksiin ei suostuta, kannattaa tehdä ainakin muistutus, isompien rahojen kysessä olessa vielä tarvittaessa valituskin. Minä olen emännän ja pojan kanssa tehnyt yhden kuukauden mittaisen Australianreissun, kun tappelimme yhden casen verottajan kanssa loppuun asti.
Muistuttamisesta/valittamisesta on sekin hyöty, että yleensä se on vuosi vuoden jälkeen sinun papereidesi kimpussa on sama verovirkailija. Hän kyllä muistaa, että tuo k***pää valittaa, joka tietää ko virkailijalle lisää hommia ja hyväksyy vähennyksen helpommin päästäkseen itse helpommalla. TOIMII vakka ei heti uskoisi, meidän valitusrumban jälkeen on suurin piirtein kaikki mitä on vain keksinyt yrittää, mennyt läpi.
t. Hanu