Yksi uusi tapa minulle ostaa uusia kirjoja, mitä olen nyt viimeisen viikon aikana kokeillut, on tuo Amazon Market Place. Kun suhteellisen paljon laittaa rahaa kirjoihin (kohta varmaan jo parin auton verran) niin onhan se hauskaa, jos joku on ns. hyvä diili.
Olen huomannut, että Amazon.de on minulle sopivin ostospaikka noista Amazoneista. Olen muistakin niistä tilannut, mutta postikulu- ja valuuttakurssisyistä keskittänyt viime vuosina ostokseni .de puolelle.
Nyt sitten kävi niin, että piti ostaa joku pakkopulla project management -kirja ja kun katsoin, että ko. opus oli joku 60+ euroa, mutta vieressä luki 7 Angebote erhältlich ab 39 ja jotain niin klikkasin siitä ja huomasin, että uusi kirja siellä 39,60+ 3 euroa postimaksut EU-alueelle. Se oli jostain brittiläisestä (ehkäpä pienemmästä kirjakaupasta), joka markkinoi valikoimaansa Amazonin kautta. Siinä luki, että toimitus 5-8 työpäivää. Ostin sen siitä viime tiistai-iltapäivänä, Amazon vingutti Visaa, siirsi maksun sinne mestaan ja tänään aamupäivällä kirja tuli postiluukusta. Sopivan nopeaa ja näppärää.
Kokeilin huvikseni samaa loppuviikosta tilaamalla Ron Jeremyn kirjan Amazon.destä samaisesta Amazon Market Placesta niin, että kirja onkin Illinoissa kirjakaupassa. Nyt katson miten se tulee sieltä.
Tämä lisäpalvelu, jota Amazonissa ei alkuaikoina ollut, on siinäkin mielessä kätevä, että joitain kirjoja ei ole Amazonin varastossa lainkaan. Joko kirjaa ei ole heidän kauttaan enää saatavilla tai se kestää paljon kauemmin. Niinpä jos se jossain toisessa kirjakaupassa kerran on niin hyvä juttu ja Amazon takaa sen, ettei kukaan kuseta mitään, vaan tavara todellakin tulee. 3e postikulu on aika vähän, joten sekin on hyvä juttu.