Verkkokaupat

  • 51 107
  • 139

Mossberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks, Haka
Viiníkauppa.com

Älkää tosiaan tilatko tältä firmalta mitään. Tälläkin hetkellä minun jouluviini(a)ni viruvat jossain tullin varastossa. Tulli yllättäen takavarikoi lastin,jossa myös minun tilaukseni oli. Toki lastissa oli kai yli 20000 litraa alkoholia,joten en itse asiassa yhtään ihmettele tullin toimintaa.
Nyt vain vituttaa se,että olo on aika epätietoinen sen suhteen,että näenkö ikinä tilaamiani hyödykkeitä. Itse firmalta en ole kyselyistä huolimatta saanut vastausta miten asiassa tulee menetellä. Olen muuten samassa veneessä 300 muun suomalaisen kanssa. EI kannata tilata mitään ennen kuin selvittävät asiansa tullin kanssa. Perimmäinen kysymys kiistassa on kuka maksaa ylimääräisen veron tuotteista. Tästä oli tv:ssä juttua männä viikolla,mutta en ehtinyt katsomaan.
 

lihaani

Jäsen
Re: Viiníkauppa.com

Viestin lähetti Mossberg
Älkää tosiaan tilatko tältä firmalta mitään. Tälläkin hetkellä minun jouluviini(a)ni viruvat jossain tullin varastossa. Tulli yllättäen takavarikoi lastin,jossa myös minun tilaukseni oli. Toki lastissa oli kai yli 20000 litraa alkoholia,joten en itse asiassa yhtään ihmettele tullin toimintaa.

En pidä itseäni kovinkaan tiukkapipoisena raittiusmiehenä. Mutta 20000 litraa tuntuu paljolta noin jouluviineiksi. Sehän on tankkiautollinen. Kyllä siitä sian perseen kyytipojaksi riittää kun ei tuhlailemaan sorru. Joku niuho tullimies voi vittuunnuksissaan uumoilla, että siitä saatetaan pullo tai pari myydä eteenpäin. En usko alkuunkaan, että näin tapahtuu, joten toivottavasti saat viinit himaan!
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Verkkokauppa.com

Suosittelen boikotoimaan tätä elektroniikan megakauppiasta.

Verkkokauppa.com tilaa suuren osan tuotteistaan saksalaisista nettikaupoista ja lisää hintaan tukevan siivun.
Hälytyskellot pitäisi alkaa soimaan, kun tuotteen kohdalla lukee "tilaustuote, toimitusaika 2-4 vkoa".
Mielestäni ei kovin reilua toimintaa, mutta aika yleistä.

Lisäksi monissa tuotteissa tulee mukana englannin- tai saksankielinen ohjekirja, joka on laitonta.
Juuri eilen juttelin asiasta tuttavani (kuluttajaneuvoja) kanssa, joka vahvisti, että Suomesta ostettujen tai suomalaisesta nettifirmasta tilattujen tavallisten elektroniikkalaitteiden mukana tulee olla suomenkielinen ohjekirja.
Asiasta voi tehdä valituksen kuluttajavalituslautakuntaan, sillä tuo verkkokauppa.com:n toiminta on laitonta. Suomenkielisen ohjekirjan puuttuminen sallitaan ainoastaan joissakin ammattikäyttöön tarkoitetuissa erikoislaitteissa, mutta ei tavallisessa viihde-elektroniikassa.

Minä en ainakaan tilaa kyseisestä puulaakista mitään, ennen kuin reilun kaupan säännöt toimivat sielläkin.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Re: Verkkokauppa.com

Viestin lähetti Jape Suomenkielisen ohjekirjan puuttuminen sallitaan ainoastaan joissakin ammattikäyttöön tarkoitetuissa erikoislaitteissa, mutta ei tavallisessa viihde-elektroniikassa.

Minä en ainakaan tilaa kyseisestä puulaakista mitään, ennen kuin reilun kaupan säännöt toimivat sielläkin. [/B]

No ei se kai tyystin laitonta ole. Myyjän pitää selvästi (ei selkeästi, sää on selkeää ei mikään muu) kertoa että tuote ei sisällä suomenkielisiä ohjeita.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Re: Verkkokauppa.com

Viestin lähetti Jape
Lisäksi monissa tuotteissa tulee mukana englannin- tai saksankielinen ohjekirja, joka on laitonta.
Juuri eilen juttelin asiasta tuttavani (kuluttajaneuvoja) kanssa, joka vahvisti, että Suomesta ostettujen tai suomalaisesta nettifirmasta tilattujen tavallisten elektroniikkalaitteiden mukana tulee olla suomenkielinen ohjekirja.
Asiasta voi tehdä valituksen kuluttajavalituslautakuntaan, sillä tuo verkkokauppa.com:n toiminta on laitonta. Suomenkielisen ohjekirjan puuttuminen sallitaan ainoastaan joissakin ammattikäyttöön tarkoitetuissa erikoislaitteissa, mutta ei tavallisessa viihde-elektroniikassa.
No hyvä, että edes engalnnin- tai saksankielinen niistä sentään ymmärtää jotain toisin kuin
esim. ruotsinkielisestä manuaalista joita on mm. tietokonepelien mukana tullut ihan normaalikaupoissakin vastaan.
Suurin osa näistä kaupoista tuotteita ostavista henkilöistä kyllä pärjää sillä englanninkielisellä manuaalilla helposti.

Kyseisen kaupan palveluun olen muutenkin tyytyväinen ja mitä tuohon saksasta tai muualta tilaamiseen tulee niin kun ostat paljon saat kuljetuksen halvalla,
jos ostat yksittäiskappaleita tuolta Saksasta niin postikulut ovat kaupasta riippuen 30-50€ jolloin Suomesta tuotteen ostaminen on halvempaa.


Verkkokauppa, bdog, amazon ja leffat.com ovat omalla kohdalla toimineet erittäin hyvin ja takuut yms. ovat toimineet suorastaan erinomaisesti omalla kohdalla.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Re: Re: Verkkokauppa.com

Viestin lähetti Jani82
Kyseisen kaupan palveluun olen muutenkin tyytyväinen ja mitä tuohon saksasta tai muualta tilaamiseen tulee niin kun ostat paljon saat kuljetuksen halvalla,
jos ostat yksittäiskappaleita tuolta Saksasta niin postikulut ovat kaupasta riippuen 30-50€ jolloin Suomesta tuotteen ostaminen on halvempaa.
Verkkokauppa.com:n palveluun sinänsä en ole tyytymätön, mutta toimintatapa on vähintään epäreilu.

Tuotteista on lisäksi löydyttävä suomenkieliset ohjeet, halusipa sitä tai ei.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Re: Re: Verkkokauppa.com

Viestin lähetti Jape

Tuotteista on lisäksi löydyttävä suomenkieliset ohjeet, halusipa sitä tai ei.

Kuten joku jo postasi, tätä tapahtuu muuallakin kuin verkkokauppa.com:ssa. Huonekalujakin tuli menneellä viikolla ilman suomimanuskaa, mitenköhän saatana tossa ruokapöydässäkään osaa istua ;)
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Re: Viiníkauppa.com

Viestin lähetti Mossberg
Älkää tosiaan tilatko tältä firmalta mitään.

Viinikauppa.com saa julkisuuttakin, tosin negatiivista sellaista.


Uutinen
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Re: Verkkokauppa.com

Viestin lähetti Jape
Verkkokauppa.com tilaa suuren osan tuotteistaan saksalaisista nettikaupoista ja lisää hintaan tukevan siivun.
Hälytyskellot pitäisi alkaa soimaan, kun tuotteen kohdalla lukee "tilaustuote, toimitusaika 2-4 vkoa".
Mielestäni ei kovin reilua toimintaa, mutta aika yleistä.

Lisäksi monissa tuotteissa tulee mukana englannin- tai saksankielinen ohjekirja, joka on laitonta.
Niin, eihän liiketoiminta koskaan ole reilua. Perin yleistä kuitenkin on, että yritykset myyvät kalliimmalla kuin ostavat. Jos joku tahtoo ostaa tavaroita halvemmalla tai paremmin toimitusehdoin, niin maailma ja Internet on avoinna.

Itse ostin tuotteen ko. lafkasta maanantai-iltana klo 21. Tuote saapui kotiovelleni tänään (keskiviikko) klo 10. Toimituksen hinta oli 8 euroa. Mukana tullut käyttöohje ei tosin ollut suomenkielinen, mutta ei hätää: 9 vuoden englannin opiskelu peruskoulussa ja lukiossa ei sittenkään mennyt hukkaan.

Se, että lain mukaan käyttöohje pitää olla suomeksi, on enemmänkin lainsäätäjän typeryyttä. Jos joku ei halua ostaa tuotetta ilman suomenkielistä käyttöohjetta, niin ei sitten osta. Jos tällaisia henkilöitä (=menetettyä myyntiä) on riittävästi, järjestää myyjäkin varmasti ne myyntipakkaukseen. Ja jos asia on monelle niin tärkeä, suomenkielisellä käyttöohjeella varustetut tuotteet pärjäävät muita paremmin kilpailussa.

Yksinkertaista.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen tilannut CD levyni Cdon.comista ja hyvin on homma toiminut.

Ulkomailta olen tilannut levyjä Amazon.ca:lta ja kirjoja Barnes & Noblesilta. Hinnoissa on vallan hirvittävä ero Suomen hintoihin vaikka kuljetuskukutkin lisäisi mukaan.

Viinat kyllä ostan edelleenkin Alkosta ja kuka sellaista viininlitkua nyt 20000 litraa viitsii lipittää ;=)
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Verkkokauppa.com

Viestin lähetti Jape
Minä en ainakaan tilaa kyseisestä puulaakista mitään, ennen kuin reilun kaupan säännöt toimivat sielläkin.

Reilun kaupan sääntöihinhän kuuluu, että tuottajalle maksetaan sentti enemmän kuin mitä suuryritys maksaisi. Ja sitten vastaavsti kuluttajalta kiskotaan kolme kertaa suurempi hinta mitä suuryritys veloittaisi.

Että silleen...
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Minä voin suositella Interpunk-verkkokauppaa kaikille tuosta musiikkityylistä pitäville. Kattava valikoima tavaraa, kohtuulliset hinnat ja toimitus Ameriikan maalta toimi nopeasti ja kaikin puolin moitteettomasti.

edit: korjattu hölmö sanamuoto paremmalla
 
Viimeksi muokattu:

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Olisko jollain tiedossa mitään ulkomaalaista luotettavaa verkkokauppaa mistä saa tilattua kaikenlaista viihde-elektroniikkaa ja tietokoneen osia vähän halvemmilla hinnoilla kuin Suomalaisista kaupoista?
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti smasa
Minä voin suositella Interpunk-verkkokauppaa kaikille tuosta musiikkityylistä pitäville. Kattava valikoima tavaraa, kohtuulliset hinnat ja toimitus Ameriikan maalta toimi nopeasti ja kaikin puolin moitteettomasti.

edit: korjattu hölmö sanamuoto paremmalla

Tattis vinkistä. Kiinnostava liike ja ajattelinkin kysyä, että oletko tilannut vaatteita tuolta. Paljonko tulee postitusmaksuja? Tuleeko kamppeet nopeasti? Onko riskiä, että jää tulliin tavarat?

Afi on rok.
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
Viestin lähetti sinikettu
Olisko jollain tiedossa mitään ulkomaalaista luotettavaa verkkokauppaa mistä saa tilattua kaikenlaista viihde-elektroniikkaa ja tietokoneen osia vähän halvemmilla hinnoilla kuin Suomalaisista kaupoista?

no tämmöinen paikka on olemassa:
http://www.nomatica.com/indexFI.htm

ite en oo tilannu tuolta mitään, mutta serkkupoika tilas radio/cd/mp3 soittimen autoonsa.. Hyvin tuli perille.

Pitänee kokeilla kunhan tarvetta ilmenee..
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti amok
Tattis vinkistä. Kiinnostava liike ja ajattelinkin kysyä, että oletko tilannut vaatteita tuolta. Paljonko tulee postitusmaksuja? Tuleeko kamppeet nopeasti? Onko riskiä, että jää tulliin tavarat?

Afi on rok.

Vaatteita ei ole tullut vielä tilattua.

Toimituksen hinta riippuu sen koosta ja nopeudesta. Jos tilaa yhden cd:n, ja ottaa toimitustavaksi perus - AirMailin, hintaa lyödään päälle neljä ja puoli Ameriikan Juuroa, ei mikään kohtuuton hinta. Nopein toimitus, joka tulee perille 1-3 päivässä, olisi maksanut jotain 22 dollaria (siis yhden cd:n toimitus).

Toimitus tuli täysin ajallaan. Pistin tilauksen vetämään sunnuntaina, ja se oli käsitelty maanantaina. Liikkeelle toimitus lähti keskiviikkona ja läsähti postilaatikkoon tiistaina. Koko prosessiin meni siis vähän reilu viikko (maksu tapahtui Visalla - käteiselläkin voi maksaa mutta se hidastaa tomitusta viikoilla).

Ainakin tilaamani cd:n paketissa oli "TULLIVAPAA"-leima, joten eiköhän niitä jotenkin syynätä. Tuskinpa pienemmät puketit tulliin jää.

Toimituskuluja kannattaa laskea ostoskorin avulla: valitset vain postitustavan, ja aina kun lisäät koriin uuden tuotteen, postikulut lasketaan tuotteiden mukaan.
 

Ervasti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Verkkokauppa.com

Viestin lähetti Jape
Verkkokauppa.com tilaa suuren osan tuotteistaan saksalaisista nettikaupoista ja lisää hintaan tukevan siivun.
Hälytyskellot pitäisi alkaa soimaan, kun tuotteen kohdalla lukee "tilaustuote, toimitusaika 2-4 vkoa".
Mielestäni ei kovin reilua toimintaa, mutta aika yleistä.

Minä olen valmis maksamaan sen 10% siivun koska vastikkeeksi saan Verkkokaupan ottamaan vastuun myymästään tuotteesta, Suomen kuluttajasuojalakien mukaan.

Ongelmatilanteissa asian selvittäminen on (yleensä) helpompaa kotikielellä ja vaikka paikanpäällä käymällä, kokeilepa kertoa italialaiselle verkkokaupan helpparille että sun ostamasi vahvistin on rikki ja sä haluat vaihtaa sen, mutta haluat hyvitystä hintaan koska toimitus viivästyy parilla viikolla.

On Suomessakin firmoja jotka viis veisaavat kuluttajasuojalaista, olikos se joku auto-HiFiä myyvä pulju josta täälläkin on keskusteltu..?

Oma kysymyksensä on tietenkin se että miksi haluaa maksaa 10% korkeamman hinnan kuin toisessa suomalaisessa kaupassa. Esim Mikromajan komponenttihinnat olivat selvästi halvemmat kuin Verkkokaupan.
 

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Viestin lähetti smasa
[BAinakin tilaamani cd:n paketissa oli "TULLIVAPAA"-leima, joten eiköhän niitä jotenkin syynätä. Tuskinpa pienemmät puketit tulliin jää. [/B]

CD-levyjä en ole Yhdysvalloista tilannut, mutta muuta pikku tilpehööriä kylläkin. Kokemusteni mukaan pienehkön (1-3 kg) postipaketin joutuminen tulliin on arpapeliä. Joskus tulli nappaa, joskus ei.

Ensimmäisessä vaihtoehdossa voi joutua pulittamaan Suomen ALV:n sekä tullin. Lisäksi EU kerää joiltakin jenkkituotteilta tällä hetkellä peräti 17% rangaistustullia.

Tulli ei peri alle 10 € suuruisia summia, joten jenkeistä tilatessa kannattaa laskea, josko tilauksen kokonaishinnan saisi niin alhaiseksi, että ALV:n ja tullien osuus jäisi pienemmäksi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ehkä surkeinta "asiakaspalvelua" mitä tiedän. Ilmeisesti kynäniskoille siellä myymälässä ei sopinut puhelimeen vastaaminen, se kun ei ollut edes 3G tai VoIP... En tiedä, mutta usean sadan euron muistien kanssa olin naimisissa, jotka olivat jo saapuessaan paskana. Meni kuukausi, että sai edes jotkut korvaavat tilalle. Puhumattakaan siitä, että sai alkuperäisille tuotteille vastaavat... Piti itsensä "pomon" kanssa asioida ja firman lakimiehet melkein päästää irti liekastaan, että sai edes jotakin tapahtumaan tuon puljun kanssa. Pthyi!

Hyviä? bdog, jataku (erinomainen!!!), verkkokauppa, maxfps.se...
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti amok
Tattis vinkistä. Kiinnostava liike ja ajattelinkin kysyä, että oletko tilannut vaatteita tuolta. Paljonko tulee postitusmaksuja? Tuleeko kamppeet nopeasti? Onko riskiä, että jää tulliin tavarat?

Afi on rok.

En tiedä, onko tämä enää sinulle ajankohtaista, mutta postaan kuitenkin.

Pistin uuden tilauksen Interpunkista, kaksi cd:tä ja t-paita. Tilauksen asetin nettisivuilla 22.5. Tilaus lähti liikkeelle Amerikasta 7.6., tosin heillä ei ollut toista cd:tä varastossa, joten sitä jouduttiin odottamaan levytoimittajalta yli kaksi viikkoa (muutenhan tilaus olisi ollut valmis lähtemään heti seuraavana päivänä).

Enivei, hetki sitten, siis 17.6. kello 11.10, paketti tuli perille, "nätissä" kuution mallisessa pahviboksissa.

Levyt olivat hinnaltaan $11.75 ja $14.25, paita $13.50. Otin halvimman mahdollisen toimituksen Eurooppaan, joka tuon paketin kohdalla maksoi $13. Kokonaissumma oli siis $52.50, joka on about 42-43 euroa. Toimitusaika venähti cd:n odottelun takia, muuten prosessissa ei olisi mennyt kuin vähän toista viikkoa. Kaikin puolin moitteetonta toimintaa.

EDIT: typo peeveli
 
Viimeksi muokattu:

roni3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Laura Ruohola
verkkokaupoista

Olen tilannut luottokortilla suomesta, jenkeistä ja viimeksi saksasta. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa ja netin avulla pystyy seuraamaan paketin statusta, eli missä paketti kulkee milloinkin. Viimeiseksi tilasin tyhjiä dvd-levyjä ja kansia www.nierle.com :sta ja tulen toistekin käyttämään lafkan palveluita. EU:n sisäistä kauppaa, joten ei tullimaksuja tms. shittiä. Sorry vaan, ei ole tarkoitus mainostaa. Kun miettii hintoja, niin kannattaako ostaa levyjä suomesta noin 2 e kpl vai tilata kotiovelle kuljetettuna 0.3 e kpl ja tämä levysatsi ei ollut edes sieltä halvimmasta päästä. Vaikka nierle onkin jo täällä mainittu, niin kannattaa itse sieltä tilata, sillä moni lafka tilaa sieltä ja laittaa provikat päälle, eli kuten ed. mainittu verkkokauppa.com muissa tuotteissa.
Odottaa toki joutuu n. viikon, mutta kenellä täällä on kiire?
Kertomastani paikasta saa toki muutakin kuin levyjä... ja kaikki suomen kielellä joka on iso plussa spekseissä yms!!
 

hermosillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Iirot

Muro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Finisher kirjoitti:
Ei kellään ole kokemuksia tästä fi.nomatica.com tai tästä www.pixmania.com nettikaupasta? Mitenköhän luotettavia ovat?

Henkilökohtainen kokemus pixmaniasta. Tilattiin videokamera pari kuukautta sitten sieltä ja homma toimi loistavasti. Alle 48 tunnissa kamera oli ensimäistä kertaa oven takana. Ikävä kyllä kukaan ei ollut vastaan ottamassa sitä ja toimitus tuli perille seuraavana päivänä kuriirin kanssa sovittuun aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös