Venäjän suorittamat terrori-iskut Euroopassa

  • 247 708
  • 1 743

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ruotsin kohdaltako löytyi heikko kohta? Päästivät viimeksi laivan menemään. Eagle S taitaa olla edelleen parkissa eikä Suomen edustalla ole kaapelit enää katkeilleet.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hajaantukaa, ei mitään nähtävää. Epäonninen sattuma eikä aihetta toimenpiteisiin.

Koskas tähän touhuun ajateltiin oikeasti puuttua?
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Pelkkä vahinko taas. Kerrankos niitä ankkureita putoilee, ja jos sattuu olemaan juuri kaapelin päällä niin se on vaan huonoa tuuria. Kysykää vaikka Donal Trumpilla, niin meidän oma vikahan se on jos nuo ankkurit putoilee. Piruako niitä kaapeleita on pitänyt mennä vetämään sinne ankkureiden putoamispaikoille.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kieltämättä täällä Varsinais-suomen saariston liepeillä tuulee jonkin verran. Pistetään siis myrskyn piikkiin.

Kai tuolla joku kohta jyrähtää Suomelle ja Saksalle, että "Teidän ei olisi ikinä pitänyt aloittaa kaapelien katkomisia!",,,
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu, sokea mummo
2. Samalla kohdalla edellisen kanssa marinetraffic.com on kadottanut AIS-signaalin Kreikan lipun alla seilaavalta MINERVA DOXA tankkerilta klo 14-20 UTC. Vesselfinder näyttäisi tosin löytävän signaalin. Lähtösatama Laukaansuu venäjä.
Tässä kohtaa joku voisi kysyä, että mitä helvettiä EU-maan laiva tekee Venäjän satamissa? Vai tapahtuuko tätä vielä paljonkin noin yleisesti?
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Tässä kohtaa joku voisi kysyä, että mitä helvettiä EU-maan laiva tekee Venäjän satamissa? Vai tapahtuuko tätä vielä paljonkin noin yleisesti?

Kreikan tankkereita käy useita viikossa sekä Itämeren, että Mustanmeren venäjän satamissa. Lisäksi Kreikka on ollut suurin käytettyjen tankkereiden myyjä venäjän varjolaivastolle. Useista ei ole vaivauduttu edes nimiä vaihtamaan, vaan Agios Georgiosit ynnä muut seilaa siellä nyt jonkun paratiisisaaren lipun alla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä kohtaa joku voisi kysyä, että mitä helvettiä EU-maan laiva tekee Venäjän satamissa? Vai tapahtuuko tätä vielä paljonkin noin yleisesti?
Kyllä Suomenkin ja Venäjän välillä taitaa edelleen kulkea tavarajuniakin.

 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Bisnes on bisnestä. Rahalla saa ja pääsee. Harva Euroopan maa on esimerkiksi valmis kurjistamaan omien kansalaisten elämää, jos pitää pakoitteita kiristää tai tukea Ukrainaa enemmän.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Kreikan tankkereita käy useita viikossa sekä Itämeren, että Mustanmeren venäjän satamissa. Lisäksi Kreikka on ollut suurin käytettyjen tankkereiden myyjä venäjän varjolaivastolle. Useista ei ole vaivauduttu edes nimiä vaihtamaan, vaan Agios Georgiosit ynnä muut seilaa siellä nyt jonkun paratiisisaaren lipun alla.

Ehkä pitäisi sanoa, että vain valkolistattujen maiden laivat Itämerellä nauttivat valtioiden suojelusta. Muita saa merirosvota kukin halunsa mukaan. Liikkumisen vapaus taataan.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Toivottavasti seuraava lause YLEn uutisesta ei ole totta, vaan tässä vähän sumutetaan idän suuntaan: "Merivartioston mukaan on epäselvää, milloin epäilty kaapelikatkos tapahtui". Minusta pitäisi olla päivänselvää tässä vaiheessa, että kun jokin kaapeli lakkaa toimimasta Itämerellä, niin tästä lähtee sillä sekunnilla tieto valvoville viranomaisille. Nämä sitten sillä minuutilla tunnistavat tämän kaapelin läheisyydessä olevat laivat, tunnistavat tavallisuudesta poikkeavan liikkumisen ja sillä tunnilla on alukset matkalla tarkastamaan tilannetta. Ei voi olla niin, että ei tiedetä milloin tietoliikenneyhteys katkesi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös