Venäjän suorittamat terrori-iskut Euroopassa

  • 233 026
  • 1 657

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Seuraava askel voisi olla aihetttaa isompi ympäristökatastrofi Itämerellä. Tuohan menee helposti myös "vahingon" piikkiin ja on erittäin työläs ja harmillinen kiusa.
Valitettavasti täysin mahdollinen skenario. Venäjän motivaationa on vaan aiheuttaa hämmennystä sekä kiusata ilman, että kukaan aloittaa maailmansotaa. Kaikki tuollainen on länsimaalaisittain täysin järjetöntä, mutta venäläisittäin mahdollista.
 

rpeez

Jäsen
En usko tähän. Tuollainen toiminta olisi iso riski. Nythän "venäjällä ei ole mitään tekemistä sabotointien kanssa". Tuollaisesta koordinoinnista jää helpommin kiinni eikä syyllisen löytäminen siitä juurikaan vaikeudu.
Miten niin jää kiinni? Siitä nimenomaan ei jää kiinni oikeusvaltioissammme. Kaikki näkee mitä tapahtuu, mutta mitään ei voi todistaa.

Oli oikein näppärää esimerkiksi sammuttaa "syyttömästä" laivasta AIS sopivalla hetkellä, niin resursseja palaa sen selvittämiseen onko kyseinen botski mahdollisesti syyllinen.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Seuraava askel voisi olla aihetttaa isompi ympäristökatastrofi Itämerellä. Tuohan menee helposti myös "vahingon" piikkiin ja on erittäin työläs ja harmillinen kiusa.

Valitettavasti täysin mahdollinen skenario. Venäjän motivaationa on vaan aiheuttaa hämmennystä sekä kiusata ilman, että kukaan aloittaa maailmansotaa. Kaikki tuollainen on länsimaalaisittain täysin järjetöntä, mutta venäläisittäin mahdollista.

Tuon tapahtumiseen ei tarvita edes tahallista aiheuttamista. Eikä siis sillä, etteikö suoranainen tahallisuuskin olisi täysin mahdollista, kun Putlerin Venäjästä on kyse. Seurauksen kannalta ei ole merkitystä sillä, onko kyseessä törkeä välinpitämättömyys vai suoranainen tahallisuus.

Ympäristökatastrofi joka tapauksessa on väistämätön ja hyvinkin pian tapahtuva skenaario, jos tuolle varjoperseilylle ei laiteta stoppia NYT.

Siellä heiluu lukemattomia, matalan, saaristoisen, karikkoisen ja erittäin vilkkaasti liikennöidyn Itämeren olosuhteita tuntemattomia miehistöjä merikelvottomilla paskoilla täysissä öljy- ja öljyjalostelasteissa.

Jos tuota sekoilua ei lopeteta, kysymys ei ole siitä, että tapahtuuko ympäristökatastrofi. Vaan siitä, kuinka vakava se tulee olemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
WTF HIFK - FC Liverpool
Miten niin jää kiinni? Siitä nimenomaan ei jää kiinni oikeusvaltioissammme. Kaikki näkee mitä tapahtuu, mutta mitään ei voi todistaa.
Vastaat itse omaan kysymykseesi. Jos Venäjä alkaisi koordinoimaan useiden alusten kulkua sabotaasin aikana, siitä saataisiin helpommin tarvittavat todisteet. Nyt meillä ei ole todisteita Venäjän osallisuudesta ja niitähän tässä nimeomaan halutaan ja Venäjä haluaa sellaiset välttää.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sehän todistettiin jo, että yksinkertaisin toteutus on toimivin. Yksi paatti-> ankkuri alas ja menoksi. Ja kiinni ei voi jäädä, kun leikkii vaan tyhmää.

Edit. Itse ajattelen sen siis niin, että mitä enemmän puhuvia päitä tuollaisessa operaatiossa on osallisena, sitä helpommin joku voi puhua ohi suunsa.
 

rpeez

Jäsen
Vastaat itse omaan kysymykseesi. Jos Venäjä alkaisi koordinoimaan useiden alusten kulkua sabotaasin aikana, siitä saataisiin helpommin tarvittavat todisteet. Nyt meillä ei ole todisteita Venäjän osallisuudesta ja niitähän tässä nimeomaan halutaan ja Venäjä haluaa sellaiset välttää.
No ei, et voi todistaa että liikkeet liittyy sabotaasiin. Kaikki tuollainen voi selittää sattumaksi ja normaaliksi liikennöinniksi.
Edit. Ja muistaakseni tätä hämäystä jo tehtiin, kun ulkopuolinen alus otti AISin pois kriittisellä hetkellä.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Seuraava askel voisi olla aihetttaa isompi ympäristökatastrofi Itämerellä. Tuohan menee helposti myös "vahingon" piikkiin ja on erittäin työläs ja harmillinen kiusa.

Tähän toimeen pitäisi olla suunnitelma valmiina, jossa Venäjän varjolaivaston pääsy Itämerelle estetään Tanskan salmien alueella. Syynä ympäristökatastrofien estäminen. Toki ilman ensimmäistä ympäristökatastrofiakin tätä toimea tulisi jo harkita hyvin vakavasti.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Vieläköhän SuPo ja WP kehtaa puhua tahattomuuksista ja vahingoista.

Tässä kuvaa Vezhenistä

Jos kapteenikin melkein myöntää vahingon, niin turha tuota enempää on tutkia ja aikaa tuhlata.

Suosittelisin että alettaisiin lisävahinkojen estämiseksi pelaamaan yhtä lapsuusaikojeni suosikeista, eli laivan upotusta. Kiva peli.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
WTF HIFK - FC Liverpool
Laiva on rekisteröity Maltalle mutta vastaava varustamo on bulgarialainen. Ja Bulgaria on Nato maa. Toivottavasti ne jotka haukkuvat venäläisiä tyhmiksi miettivät asiaa uudestaan. Aliarvioimisesta on ollut puhetta aina silloin tällöin..
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laiva on rekisteröity Maltalle mutta vastaava varustamo on bulgarialainen. Ja Bulgaria on Nato maa. Toivottavasti ne jotka haukkuvat venäläisiä tyhmiksi miettivät asiaa uudestaan. Aliarvioimisesta on ollut puhetta aina silloin tällöin..


Oli vaan niin hirmuisen kova tuuli, että ankkuri tippui vahingossa mereen.
 

rpeez

Jäsen
Luetko noita viestejä joihin vastaat ollenkaan?

Tietysti, kirjoita selvemmin jos on mahdollisuus ymmärtää jotain väärin.

Tarkoitatko sitten, että itse koordinoinnista, kuten textareista, sähköposteista, radioliikenteestä saa todisteita? Jos sitä tarkoitat, tuskin siitäkään mitään irtoaa. Satamassa sanotaan kapteenille, että aja tosta kohtaa noin klo 22 ja ota AIS pois puoleksi tunniksi, ja se on siinä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Varustamo on siis nyt kommentoinut, että paatti on "saattanut vahingossa" vaurioittaa kaapeleita. Eli nyt ollaan menty tälle tasolle, että melkein heti myönnetään että "oho sori, vahingossa kolahti" ja että minkäs sitä vahingoille voi.

Tuon perusteella tuonne mereen on laitettu viimeisen vuoden aikana uusia kaapeleita noin 100 metrin välein, kun koko ajan tapahtuu "vahinkoja" juuri niiden alueella.

Huom! Joku näistä caseista aidosti voikin olla vahinko/onnettomuus, mutta jokainen tietää ettei tällainen tapahtumien sarja ole enää mikään vahinko.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Laiva on rekisteröity Maltalle mutta vastaava varustamo on bulgarialainen. Ja Bulgaria on Nato maa. Toivottavasti ne jotka haukkuvat venäläisiä tyhmiksi miettivät asiaa uudestaan. Aliarvioimisesta on ollut puhetta aina silloin tällöin..

Tekisi mieli kysyä, että miksi NATO-maa sallii varustamonsa alusten purjehtia Venäjälle. Mutta enpä taida kysyä, kun vastaus ei välttämättä ole kaikkein mukavin.
 

Turnipsi

Jäsen
Tekisi mieli kysyä, että miksi NATO-maa sallii varustamonsa alusten purjehtia Venäjälle. Mutta enpä taida kysyä, kun vastaus ei välttämättä ole kaikkein mukavin.

Tuon voi kääntää myös päinvastaiseksi. Venäjä on niin NATO-fobistinen (ei saa laajentua, Ukrainan sota osittain perusteltu tämän perusteella jne), että miksi he sallivat NATO maan purjehtivan heidän satamaansa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikö siellä Gotlannin nurkilla aika tavanomaisen navakat tuuliolosuhteet ollut tuolloin?

Tiedän, Martti J Kari varmaan kääntyisi haudassaan tästä pelkästä kysymyksestä.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK

Oli vaan niin hirmuisen kova tuuli, että ankkuri tippui vahingossa mereen.
Juu, oikein metriset aallotkin olleet niin kyllähän tuossa kelissä isompikin paatti on lähestulkoon merihädässä. Varustamon toimarin sanoin "äärimmäisen haasteelliset sääolot" vallinneet.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aurinkokin on häikäissyt. Juhannusta kohti kun mennään

Talvi yllätti merenkulkijat.

Eli EU-maa Maltan sekä EU- ja NATO-maa Bulgarian merenkulkualan yritykset ovat kimpassa Kiinan valtion kanssa tukeakseen Venäjän hybridisodankäyntiä Itämerellä kahta EU- ja NATO-maata vastaan.

Kuulostaa ihan siltä kuin joillain olisi kohta vähän selitettävää.
 

Herra Hopotin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eikö tuohon Tanskan salmiin voisi pistää pystyyn EU:n yhteisvoimin laivakatsastusaseman. Itämerelle ei ole asiaa, jos ei pääse katsastuksesta läpi.

Ja lisäksi vaikka läpipäässeille pari "luotsia" komentosillalle. Käytetään vaikka työttömiä luotseina kehokameroilla varustettuina.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikö tuohon Tanskan salmiin voisi pistää pystyyn EU:n yhteisvoimin laivakatsastusaseman. Itämerelle ei ole asiaa, jos ei pääse katsastuksesta läpi.

Ja lisäksi vaikka läpipäässeille pari "luotsia" komentosillalle. Käytetään vaikka työttömiä luotseina kehokameroilla varustettuina.
Kyllähän tässä luotseja tarvitaan kun eivät nämä ruostekasat pääse Pietariin asti tuhoamatta ympäristöä ja infraa. Eli perustelutkin tuolle on olemassa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikö tuohon Tanskan salmiin voisi pistää pystyyn EU:n yhteisvoimin laivakatsastusaseman. Itämerelle ei ole asiaa, jos ei pääse katsastuksesta läpi.

Ja lisäksi vaikka läpipäässeille pari "luotsia" komentosillalle. Käytetään vaikka työttömiä luotseina kehokameroilla varustettuina.

Ja ne laivat, jotka eivät läpäise katsastusta, voivat halutessaan käyttää vaihtoehtoisia reittejä:


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös