Putin matkalla Pietariin.
Jos tämä Wagnerin ”partioretki” laajenee sisällissodaksi, niin pakolaisongelman kanssa voidaan olla kusessa. Tuskin kukaan toivoo tätä, niin silti siihen varautuminen voisi olla viisautta.
Jos Putin hallinto ei kaadu juuri tähän nimenomaiseen operaatioon, ennakoisin tämän vähintään aloittavan tapahtumaketjun joka siihen muutamissa viikoissa johtaa.
Lähes varmaa, että Venäjällä mikään ei muutu merkittävästi suuntaan eikä toiseen. Lyhyellä tähtäimellä tämä on kuitenkin todennäköisesti Ukrainan ja lännen etu.Mua oikeastaan pelottaa lähinnä se, että jos Venäjän nykyhallinnon kaatumiseen johtaa, niin tilalle tulee joku vieläkin hirvittävämpi kyhäelmä. Ei tämä Wagner-porukkakaan ihan kuoro-pojilta vaikuta.
Toki, toivottavasti Ukraina käyttää nyt tilanteen mahdollisimman tehokkaasti hyväkseen.
Jos tämä Wagnerin ”partioretki” laajenee sisällissodaksi, niin pakolaisongelman kanssa voidaan olla kusessa. Tuskin kukaan toivoo tätä, niin silti siihen varautuminen voisi olla viisautta.
Minulla on erittäin vahva tunne, että ei Wagner mitään tule itse hallitsemaan, vaan hoitaa likaisen työn joidenkin muiden puolesta. Nuo jätkät ovat kovan linjan militantteja ja ei heistä ole mitään normaalia siviiliyhteiskuntaa pyörittämään. Prigozhinille toki on jotain luvattu, että tähän hankkeeseen on lähtenyt.Mua oikeastaan pelottaa lähinnä se, että jos tämä Venäjän nykyhallinnon kaatumiseen johtaa, niin tilalle tulee joku vieläkin hirvittävämpi kyhäelmä. Ei tämä Wagner-porukkakaan ihan kuoro-pojilta vaikuta.
Suomen TV-kanavista Nelonen on parhaiten tilanteen päällä. Siellä menee Itse ilkimys -elokuva.
Toivon mukaan. Asiantuntijat kun näyttävät olevan sitä mieltä ettei Wagnerilla ole mitään mahdollisuuksia. Samat asiantuntijat tosin olivat helmikuussa 2022 sitä mieltä, että Kiova ei kestä montaa päivää.Kapinallisilla lienee tietoa tai ainakin vahvoja odotuksia siitä, kuinka paljon rybyarmeijan ja turvallisuusviranomaisten porukasta on tulossa loikkareita tai katoamassa hiljaa takavasemmalle.
Tuo on vähän kuin olisi luoteja, joilla ei pysty ampumaan venäläisiä. Ei sellaisia estoja ole. Sen sijaan BUK oli altis elektroniselle häirinnälle, ja Venäjä laitteen valmistajana tietenkin tiesi parhaiten, mitkä taajuudet ja minkälainen elektroninen häirintä siihen tehoaa. Joten tuo oli se uhkakuva BUK:ien käytössä.Jännä sinänsä kun ainakin Suomesta poistettiin BUK:t nopeutetulla aikataululla käytöstä kun havaittiin että tunkioimperiumi on asentanut vehkeisiin estot niiden lentohärvelien pudottamiselle.
Minulla on erittäin vahva tunne, että ei Wagner mitään tule itse hallitsemaan, vaan hoitaa likaisen työn joidenkin muiden puolesta. Nuo jätkät ovat kovan linjan militantteja ja ei heistä ole mitään normaalia siviiliyhteiskuntaa pyörittämään. Prigozhinille toki on jotain luvattu, että tähän hankkeeseen on lähtenyt.
Tie on onneksi huono, ja kävellen on pitkä matka. Pakolaisista monet ovat valitettavasti omien kostoa pelkääviä putinisteja.Jos tämä Wagnerin ”partioretki” laajenee sisällissodaksi, niin pakolaisongelman kanssa voidaan olla kusessa. Tuskin kukaan toivoo tätä, niin silti siihen varautuminen voisi olla viisautta.
Ei tietenkään ole. Turvapaikan hakeminen inhimillisen hädän vuoksi on ihmisoikeus.Eiköhän ole skenaario olemassa, jossa laitetaan rajat kiinni. Onhan?
Yle Teema voisi laittaa Nosferatua kehiin...Suomen TV-kanavista Nelonen on parhaiten tilanteen päällä. Siellä menee Itse ilkimys -elokuva.
Eiköhän kulisseissa olla valmiita kaikkiin mahdollisiin skenaarioihin, mitkä eivät vaan näy meille tavan kansalaisille.Jos tämä Wagnerin ”partioretki” laajenee sisällissodaksi, niin pakolaisongelman kanssa voidaan olla kusessa. Tuskin kukaan toivoo tätä, niin silti siihen varautuminen voisi olla viisautta.
Ei kannata huolehtia tuosta. En usko Prigon valtaannousuun, ja siitä se valtataistelu vasta alkaisi, jos Putin kaatuu. En myöskään toivo Wagneria valtaan.Mua oikeastaan pelottaa lähinnä se, että jos tämä Venäjän nykyhallinnon kaatumiseen johtaa, niin tilalle tulee joku vieläkin hirvittävämpi kyhäelmä. Ei tämä Wagner-porukkakaan ihan kuoro-pojilta vaikuta.
Toki, toivottavasti Ukraina käyttää nyt tilanteen mahdollisimman tehokkaasti hyväkseen.