Venäjän nykytilanne

  • 3 476 338
  • 18 492
Suosikkijoukkue
HIFK
Hesarin pääkirjoitus on tänään asian ytimessä kutsuessaan Pietarissa järjestettyä laivastoparaatia Potemkinin kulissien esittelyksi. Pakko Venäjälle on silti antaa tunnustusta.

Uusia alusluokkia on rakennettu. Niitä on pidetty lännessäkin moderneina, eikä niiden katsota häpeävän länsimaisten sotalaivojen rinnalla. Esimerkkinä mainitaan usein venäläiset sukellusveneet.
Tottahan tämä on: tuskin millään muulla maalla on vastaavaa sukellusvenettä kuin Venäjän risteilijä Moskva.

Kirjoituksen loppu sai hymyn huulille.

Osuva esimerkki Venäjän laivanrakennusteollisuuden tilasta on Pietarin laivastoparaatissa mukana ollut fregatti Admiral Gorškov. Venäjä suunnitteli hurjimmillaan jopa kolmenkymmenen samanlaisen aluksen rakentamista. Rakentamista on kuitenkin hidastanut se, ettei Venäjällä osattu tehdä niiden kaasuturbiinimoottoreita. Kaasuturbiinit piti alun perin ostaa maasta, joka osaa niitä rakentaa. Tämä maa oli Ukraina. Se kuitenkin kieltäytyi Krimin miehityksen jälkeen toimittamasta niitä enää Venäjälle.

 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jos ja kun Tanskan salmet, Itämeri ja Mustameri käyvät Venäjälle hankaliksi hallita ja valvoa, niin voivathan ne alkaa seilata Koillisväylää edestakaisin. Meriliikenne Kiinaan ja Koreaan asti Beringin salmen kautta voi siinä vaiheessa tosin joutua erikoistarkkailuun.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Päivän kevennys.
 

Liitteet

  • PSX_20230803_044945.jpg
    PSX_20230803_044945.jpg
    364,3 KB · kertaa luettu: 392

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Viimeksi muokattu:

Vepa

Jäsen
Tästä olen kyllä samaa mieltä kuin Putin. Kehitys menee juuri oikeaan suuntaan itänaapurissa ja kotimaista tuotantoa on tuettava. ABS-jarrut ja turvavyöt ovat ihan turhia kapistuksia. Muista länsimaiden hapatuksista puhumattakaan...
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Tästä olen kyllä samaa mieltä kuin Putin. Kehitys menee juuri oikeaan suuntaan itänaapurissa ja kotimaista tuotantoa on tuettava. ABS-jarrut ja turvavyöt ovat ihan turhia kapistuksia. Muista länsimaiden hapatuksista puhumattakaan...
Vaikuttivat iloisilta virkamiehet tuon kuulleessaan, oikein on maireat hymyt.


 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vaikuttivat iloisilta virkamiehet tuon kuulleessaan, oikein on maireat hymyt.
Lampaat vaan nyökyttelee päätään, sanoi tsaari mitä hyvänsä.

"Työntäkää sormi perseeseenne ja sen jälkeen nenäänne".

Mitäköhän tekisivät? Varmaan työntäisivät.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tästä olen kyllä samaa mieltä kuin Putin. Kehitys menee juuri oikeaan suuntaan itänaapurissa ja kotimaista tuotantoa on tuettava. ABS-jarrut ja turvavyöt ovat ihan turhia kapistuksia. Muista länsimaiden hapatuksista puhumattakaan...
Putinin ja hänen lähipiirinsä käyttöön voisi antaa 40 kappaletta Ladoja, joista puuttuu jarrut, koska kovat miehet eivät jarruja kaipaa. Myös turvavyöt ovat länsimaista hapatusta ja vieläpä ilmiselvän natsin eli Nils Bohlinin keksimät, joten niitäkään ei tarvita.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tästä olen kyllä samaa mieltä kuin Putin. Kehitys menee juuri oikeaan suuntaan itänaapurissa ja kotimaista tuotantoa on tuettava. ABS-jarrut ja turvavyöt ovat ihan turhia kapistuksia. Muista länsimaiden hapatuksista puhumattakaan...
Ottaen huomioon sikäläisen liikennekulttuurin, niin mitä huonompia ja turvattomampia autoja ja ajoneuvoja sinne saadaan liikenteeseen, sitä parempaan suuntaan mennään. Annetaan vaan ajan ja heikon itsesuojeluvaiston yhdistettynä turvattomiin autoihin tehdä tehtäväänsä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Putinin ja hänen lähipiirinsä käyttöön voisi antaa 40 kappaletta Ladoja, joista puuttuu jarrut, koska kovat miehet eivät jarruja kaipaa. Myös turvavyöt ovat länsimaista hapatusta ja vieläpä ilmiselvän natsin eli Nils Bohlinin keksimät, joten niitäkään ei tarvita.
Niin paljon on huippuluokan suorituksia liikenteestä tarjolla vaikka youtubesta, mitkä on Venäjällä kuvattu, että se on se ja sama mitä turvalaitteita niissä autoissa on. Tietty vakavan vammautumisen sijaan varmaan suoranaisia kuolemia tulee enemmän. Voiko tätäkään toisaalta laskea miinukseksi?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Niin paljon on huippuluokan suorituksia liikenteestä tarjolla vaikka youtubesta, mitkä on Venäjällä kuvattu, että se on se ja sama mitä turvalaitteita niissä autoissa on. Tietty vakavan vammautumisen sijaan varmaan suoranaisia kuolemia tulee enemmän. Voiko tätäkään toisaalta laskea miinukseksi?
Useamman itänaapurissa vietetyn vuoden, noin 100 000 ajokilometrin ja paikallisten kuskien kanssa käytyjen keskustelujen perusteella selvisi, että venäläisillä kuskeilla on vain kaksi liikennesääntöä:
1. Tarkkailet vain tuulilasista näkyvää liikennettä (= sivuikkunat ja taustapeilit ovat tarpeettomia)
2. Et törmää tahallasi muihin autoihin (= tielle osuvat jalankulkijat ja polkupyörät ovat huono-onnisia).
 

rpeez

Jäsen
1. Tarkkailet vain tuulilasista näkyvää liikennettä (= sivuikkunat ja taustapeilit ovat tarpeettomia)
Muistelen lukeneeni jostain ruuhkaisesta Aasian maastakin, jossa itseasiassa tuo takaatulevan suuri vastuu oli jossei ihan liikennesääntö niin ainakin defacto.

Youtube venäjän liikenteen rytinävideoista näkee että koheltamisen lisäksi iso osa onnettomuuksista tapahtuu huonojen ajoneuvojen takia, eli käytännössä paska iskunvaimennus saa auto heittelehtimään tilanteissa, joissa Suomi-kuntoisille autoille ei kävisi mitään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Putinin ja hänen lähipiirinsä käyttöön voisi antaa 40 kappaletta Ladoja, joista puuttuu jarrut, koska kovat miehet eivät jarruja kaipaa. Myös turvavyöt ovat länsimaista hapatusta ja vieläpä ilmiselvän natsin eli Nils Bohlinin keksimät, joten niitäkään ei tarvita.
Kravatti oven väliin. Siinä on turvavyötä ihan riittävästi. Tosin kravattikin taitaa olla länsimaista hapatusta, joten ehkä ei isänmaallisen venäläisen pitäisi sellaistakaan käyttää.
 

Mattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Tästä olen kyllä samaa mieltä kuin Putin. Kehitys menee juuri oikeaan suuntaan itänaapurissa ja kotimaista tuotantoa on tuettava. ABS-jarrut ja turvavyöt ovat ihan turhia kapistuksia. Muista länsimaiden hapatuksista puhumattakaan...
Tähän pakotelistalle Puten pitäisi lisätä myös päiväannos votkulia. Sanotaan vaikka 3 vartin flinda siten nautittuna, että aamulla ennen töihin lähtöä 2/3 osaa ja illalla loput, jos vielä on hengissä. Määrää lisätään, mikäli ei riittävä promilleraja ylity.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käkisalmen Quattro on oiva peli naapureille, siellä menovettä riittää. Mitä nuo Ladillacit toki hörppivätkin. Vielä kun sais sinne ohjaukseen jäykät nivelet, niin alkais mutkat riitteleen.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF

Tuo onkin kaksiteräinen miekka, nimittäin reverssien käyttö lyhentää suihkumottorin käyttöikää ja lisää huoltotarvetta merkittävästi. Mistähän meinasivat niihin saada varaosia kerta jarrupalojakaan ei löydy? Onkohan tuossa maassa enää muuta lentävää kuin tankkien tykkitornit muutaman vuoden päästä?
 

Glove

Jäsen
Tuo onkin kaksiteräinen miekka, nimittäin reverssien käyttö lyhentää suihkumottorin käyttöikää ja lisää huoltotarvetta merkittävästi. Mistähän meinasivat niihin saada varaosia kerta jarrupalojakaan ei löydy? Onkohan tuossa maassa enää muuta lentävää kuin tankkien tykkitornit muutaman vuoden päästä?
Äkkiäkös ne pidentää kiitoratoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös