Mä olen tavannut moniakin mukavia venäläisiä. Yksi asui aikanaan naapurina samassa talossa, toinen taas on/oli hyvä perhetuttu. Ysärin lopulla olin viikon verran Pietarissa ja ikäiseni teinit, joiden kanssa vietin paljon aikaa, olivat oikein fiksuja asiallisia, samoin muutamat vanhemmat ihmiset, joita tapasin. Kohtalaisen hyvää lontootakin nämä osasivat. Tämä siis oli kauan ennen Putinin valtakautta. Voi tietysti olla, että nämä ovat koko valtavan maan ainoat kunnolliset asukkaat ja loput n. 150 miljoonaa on kuvailemasi kaltaisia koulukiusaajia ja etuilijoita.
Näköjään ensimmäinen viestini tässä ketjussa puolustuspuhe tavallisille venäläisille, vaikka olen seurannut ketjua viime viikosta lähtien. Koin vaan, että ihan koko kansaa ei voi niputtaa samaan kastiin, koska joukossa on omien kokemusteni perusteella asiallistakin väkeä.
Itse ketjun aiheesta en toki ole eri mieltä: erittäin perseestä itänaapurin touhu. Toivottavasti Ukrainaan saataisiin rauha, ennen kuin koko maa on päreinä.
Sen perusteella, mitä olen ketjua seuraillut, niin jotkut ovat saaneet Ukrainan tapahtumat jo uniinsa. Itse olen onneksi vielä välttynyt siltä, mutta eilen olin varma, että sienipilvet alkavat kohoilla, kunhan silmät painuu kiinni, kun "erehdyin" katsomaan Terminator kakkosen sen jälkeen, kun uutisista oli saanut lukea ydinsotauhkauksia. TV-tuolissa hiipi kyllä mieleen pari kertaa, että olikohan tää nyt ihan järkevä leffavalinta tähän saumaan.