Venäjä hyökkää Ukrainaan

• 11 390 458
  • 66 273

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Nyt ei oikein auta jatkoajassa julkaistut muutaman panssarin tuhotut videot.. tuo toki mielihyvää joillekin. Nyt pitää Ukrainan itse päättää haluavatko tapella loppuun asti kuten Suomi yritti.. Mikään länsimainen apu ei tuota kansakuntaa pelasta elleivät itse ole sitä mieltä että kaikki rintamille! Kaikki muu on turhaa pitkittelyä ellei sitä Liikekannallepanoa saada aikaiseksi. Liikekannallepano – Wikipedia .. pikkasen ollaan myöhässä, vuosia .. ihme uunoja!

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
No postasit sitten melkoista ripulia näin vuoden viimeisillä hetkillä.

Näin ajattelen.

Itse olet palstan kovimpia sotahaukkoja.

Olen huomannut. Pahoittelen etten jaa kaikkea.

Ikä sen tekee, lienet nuorehko. En suostu sotaa lietsomaan. Koskaan.

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo

Pakko testata naisten kanssa, että olen 'nuori sotahaukka', että kuinka toimii... xD

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Etsinnässä
Olen kirjan kuunnellut. Arvostan toki panosta Ukrainan puolesta mutta isossa kuvassa en.

Tämä mielipide sallittakoot.

Kait tämä mielipide sallitaan. Sisälläni kiehuu ja keittää.
Täysin järjetön kommentti ja juuri sinunlaistesi omahyväisten ymmärtämättömien ihmisten takia koko Euroopan turvalllisuus on uhattuna. Tämä sota koskee meitä kaikkia. Jollain tasolla jo nyt, tulevaisuudessa todennäköisesti konkreettisesti.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Britannian ja Yhdysvaltojen lisäksi sopimuksessa turvatakuunsa Ukrainan koskemattomuudesta antoi myös Venäjä, joka rikkoi sopimuksen vuonna 2014 valtaamalla Krimin niemimaan.

Tsekit ja Puola niin tämän saman koki kun ww2 alkoi.. nää on vain puhetta.. ite pitää olla hereilä, niin ehkä mahdollisuuksia ..

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kait tämä mielipide sallitaan. Sisälläni kiehuu ja keittää.
Täysin järjetön kommentti ja juuri sinunlaistesi omahyväisten ymmärtämättömien ihmisten takia koko Euroopan turvalllisuus on uhattuna. Tämä sota koskee meitä kaikkia. Jollain tasolla jo nyt, tulevaisuudessa todennäköisesti konkreettisesti.

Olen elänyt Suomessa paljon, paljon kauemman kuin sinä joten epäilen että kompetenssia on. Niin sodassa olleiden isovanhempien osalta kuin muutenkin. Te olette saaneet ansiostamme runsaan elämän ainakin materiaalisesti.

Jotenkin tuntuu että jos ei ole valmis täyteen sotaan, ollaan jotain Venäjän puolella olevia. Miten väärässä olettekaan?

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Eikai tässä tarvii mikään sotahaukka olla todetakseen, että jos pilliin puhalletaan, niin tässä on tasan kaksi vaihtoehtoa.

Ja itse en ole kyllä näistä "asemista" lähtemässä yhtään mihinkään.

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Kirjoitin jo aika tulikivenkatkuisen vastauksen, jääköön postaamatta. Mutta ei perkele, kyllä vihaksi pistää, sanotaan näin. Lysander on omalla panoksellaan ollut vaikuttamassa, ettei tämä järjetön venäjän aloittama sota leviäisi koskettamaan suoraan koko Eurooppaa. Minusta moinen teko ja uhraus ansaitsee suurta arvostusta.

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Etsinnässä
Olen elänyt Suomessa paljon, paljon kauemman kuin sinä joten epäilen että kompetenssia on. Niin sodassa olleiden isovanhempien osalta kuin muutenkin.

Jotenkin tuntuu että jos ei ole valmis täyteen sotaan, ollaan jotain Venäjän puolella olevia. Miten väärässä olettekaan?

Molemmat isovanhempani taistelivat kyllä niin talvi kuin jatkosodat sekä vanhin setäni myös Lapin sodan. He puolustivat maatamme, että saisimme elää itsenäisessä Suomessa vapaana kansana.

Sotaa ei kukaan kaipaa eikä halua, mutta kun katsot naapurimme touhua, näet mitä se tekee Ukrainassa/ Ukrainalle. Mikäli heitä ei pysäytetä nyt ja toimittaisiin miten sinä haluaisit, olisi vuorossa seuraavana Suomi ja muut Baltian maat.

Suomalainen taistelee Ukrainassa heidän oikeudestaan olla edes itsenäinen valtio, mutta myös Euroopan rauhan puolesta.

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Jotenkin tästä tulee mieleen, kun Putin ei edes mainitse erikoisoperaatiota ja että kaikki tulee menee hyvin, että ois Putinin vika tai(ite pidän todennäkösempänä) toka vika uuden vuoden puhe. Voi olla et on liian positiivista ajattelua tämä,mutta sen myötä hyvää uutta vuotta tälle foorumille.
Ja näiden parin nimimerkin fiilikselle, että kaikki on menwtetty, niin tällänen. Ukrainalla riittää tän mukaan kamaa ainakin tän vuoden.
Ja tämä kyseinen tyyppi ei aina niin positiivisesti ole Ukrainan tilanteesta kirjottanu

The fact is, Trump will enter his presidency with the least leverage possible over Ukraine. Ukraine has enough money to fund all of 2025 and part of 2026. They have enough weapons and ammo to last most of 2025, and with aid from other nations (plus that money) they will be able to fight through 2025 without issue.

Trump will have little leverage over Ukraine. But much more leverage over Russia. Particularly with sanctions. And while Ukraine does have the money and weapons to fight in 2025, they could always use more.

People fearing Trump will be able to crush Ukraine in 2025 I think are barking up the wrong tree. There is very little, if anything, Trump can do to force Ukraine to stop fighting. And as time goes on, the US will become increasingly less relevant to Ukraine and to Europe as a whole.

In essence, the nation that is most likely to lose from Trump is the United States, if the US, for baffling reasons, were to side with Russia. Or, the US could maintain its standing by siding with Ukraine. Either way, Ukraine can fight on with or without US aid.

Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen elänyt Suomessa paljon, paljon kauemman kuin sinä joten epäilen että kompetenssia on. Niin sodassa olleiden isovanhempien osalta kuin muutenkin. Te olette saaneet ansiostamme runsaan elämän ainakin materiaalisesti.

Sä änkyrä oot ymmärtääkseni edelleen työelämässä niin lopeta tuo jeesustelu sun kompetensseista, et ole erityisen vanha tai omaa mitään kompetenssia päteä täällä. Jos jotain olet niin sellainen Kekkosen ajan maalaisliiton edustaja, jonka mielestä kaikkien pitäs edelleen ajaa dieselautolla, lämmittää talot puilla, elää konservatiivisesti ja muistaa kumartaa itään päin.

Hattu pois kaikkien kaatuneiden suomalaisten vapaaehtoisten puolesta. Vapaan maailman puolesta ovat siellä taistelleet.

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL

Jos olet todellakin niin vanha ja viisas niin miksi provoat kun nuori vapaaehtoistaistelija kaatuu Euroopassa sodassa Venäjää vastaan, maa mikä meitäkin vastaan proxysotaa jo kuinka monetta vuotta?
Ota nyt järki käteen, oma valinta oli joo mutta tuollainen "lällättely" kyllä kertoo jotain.
Suoraan sanottuna hävettää sinun puolestasi.
Ja ei tarvitse koska en aio ottaa bännejä joten olkoon tämä aihe tässä minun puolestani.

Viimeksi muokattu:

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Nykyään tuntuu olevan muodissa tuoda tämä "rauhan aate" taisin väliajoin esiin ja hyökätä sillä vastoin maanpuolustushenkisten "sotavimmaa". Korostaisin kuitenkin, että sitä hyökkäyssotaa käy hyökkääjä ja se on toistaiseksi ainut osapuoli joka on uhkaillut mm. ydinaseilla. Joten eiköhän se sotavimma ole enimmäkseen siellä vastapuolella.

Mitä tulee Lysanderiin, niin hänen kohdallaan ei kannata näitä heittoja heitellä. Kyseessä oli ammattisotilas, joka taisteli kutsumuksesta tehtävään, tällä kertaa Ukrainan väreissä. Mies tiesi mikä on pelin henki ja kertoi avoimesti miksi koki sen ainoaksi tehtäväkseen. Tuosta on lopulta gloria kaukana. Taustalla on pohjimmiltaan yksinäisen miehen vaikeudet löytää sopiva ruutu elämästään. Ansaitsee silti täyden kunnioituksen sille mitä on tehnyt meidän kaikkien suomalaisten eteen. Mies taisteli ammatisotilaana näkemystensä puolesta meidän hyväksi. Tämä on teko jota kaikki Euroopan koskemattomuutta ja Suomen itsenäisyyttä tukevat arvostavat. Juuri nämä on ne hetket joissa venäjänmielisen narratiivin levittäjä osoittaa poikkeuksetta propagandistin luonteensa.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Nykyään tuntuu olevan muodissa tuoda tämä "rauhan aate" taisin väliajoin esiin ja hyökätä sillä vastoin maanpuolustushenkisten "sotavimmaa". Korostaisin kuitenkin, että sitä hyökkäyssotaa käy hyökkääjä ja se on toistaiseksi ainut osapuoli joka on uhkaillut mm. ydinaseilla. Joten eiköhän se sotavimma ole enimmäkseen siellä vastapuolella.

Samaa mieltä.

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lysanderille rauhaisat levot. Hän onnistui ilmeisesti elämään omannäköisensä elämän ja kuolemaan itselleen tärkeän asian puolesta, se on kunnioitettavaa ja ihailtavaa.

Te olette saaneet ansiostamme runsaan elämän ainakin materiaalisesti.

Pakko kysyä, että keihin viittaat "meillä"?

En arvosta. Yhtään suomalaista ei pidä tähän sotaan sekoittaa jos ei ole pakko.

Järkeä käteen. Ymmärrämme ettei sitä naapurilla tosin ole.

Oma valinta. Kevyet mullat.

On tämä saatana hulluksi mennyt jos näistä jo hehkutetaan, no onhan se mennyt.
Suoraan Väyrysen Paten pelikirjasta. Onnea valitsemallasi tiellä ja osanotot oppilaille.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Suoraan Väyrysen Paten pelikirjasta. Onnea valitsemallasi tiellä ja osanotot oppilaille.

Väyryseen kun vertaat niin syyllistyt kunnianloukkaukseen. En sentään raportoi viestiäsi.

Jotain rajaa. Ettekö te saatana lue tai pysty analysoimaan mitään lukemanne?

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Minä ainakin luin. "En arvosta. Yhtään suomalaista ei pidä tähän sotaan sekoittaa jos ei ole pakko."

On sotia ja sotia. Tajuat sen varmaan.

En väitä että asia on helppo. Semantiikkaa suurelta olisi. Mukanahan me ollaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy