Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 289 758
  • 62 343

MegaForce

Jäsen

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Sergei on nyt hyvin, hyvin vihainen (lähde Iltalehti)

Venäläispoliitikko: Meidän täytyy vastata iskuun tuhoamalla kaikki Ukrainan voimalaitokset ja sillat​

Venäjän parlamentin Oikeudenmukainen Venäjä -puolueen johtaja Sergei Mironov sanoi Telegram-kanavallaan, että maan pitäisi vastata Krimin sillan räjähdykseen tuhoamalla kaikki Ukrainalle tärkeä infrastruktuuri.
– Meidän on tuhottava kaikki voimalaitokset, kaikki sähkövoimalat, kaikki auto- ja rautatiesillat. Koska tuhoamalla ne pelastamme sotilaamme ja miljoonien ihmisten elämän, Mironov jyrisee.
Hänen mukaansa Mustanmeren viljanvientisopimusta ei voi enää jatkaa tapahtuneen jälkeen.
– Emme keskustele viljasopimuksesta, joka auttaa Kiovan hallitsijoita ja heidän länsimaisia herrojaan täyttämään taskunsa. Viljasopimusta ei voi olla toisen terrori-iskun jälkeen, hän sanoi.
Kreml ei ole vielä kommentoinut Krimin sillan räjähdystä tai sen mahdollisia vaikutuksia Mustanmeren viljanvientisopimukseen.

Eikö nuo ole nyt jo puolitoista vuotta tuota yrittäneet, hyvin vaihtelevalla menestyksellä?
 

MegaForce

Jäsen
"Belgorodin alueen kuvernöörin Vjatšeslav Gladkovin mukaan surmansa sillan räjähdyksessä saivat Belgorodin alueelta kotoisin olevat mies ja nainen, kertoo uutistoimisto Tass. Lisäksi heidän alaikäinen tyttärensä loukkaantui."

Surullinen uutinen, mutta itse en lähtökohtaisesti veisi perhettäni lomalle sota-alueelle.
Ukrainassa jää lapsia ilman vanhempiaan varmaankin päivittäin, Venäjän takia. On vain kohtuus, että venäläiset kokevat myös sodan kauhut nahoissaan. Itse ovat tämän aiheuttaneet. Karu kohtalo toki, mutta syyttävät sormet on osoitettava Moskovaan.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Onpas mukavasti tosiaan viikko alkanut. Toki rautatiesilta pitäisi saada myös pois käytöstä kun tunkioimperiumin logistiikka perustuu kuitenkin pääosin raideliikenteeseen. Mukavaa toki moraalin kannalta tuo maantiesillankin arkkitehtoninen/mereensiirtymisen erikoisoperaatio.
Sergei on nyt hyvin, hyvin vihainen (lähde Iltalehti)



Eikö nuo ole nyt jo puolitoista vuotta tuota yrittäneet, hyvin vaihtelevalla menestyksellä?
Se on jännä miten näitä lausuntoja tulee edelleen että nyt ollaan hyvin hyvin vihaisia ja aletaan tapella tosissaan. Sergei voisi hetken mietittyään tajuta että tuo vinkumansa miljoonien henkien säästäminen onnistuisi helpoiten sillä että vetävät terroristiraiskaajansa takaisin rajan paskaisemmalle puolelle. Toisaalta voihan se olla pelkona että sen jälkeen alkaisi spontaani palkanperinnän ja sotalordien paronikuntien perustamisen erikoisoperaatio kotomaassa ja tulisi niitä oikeitakin tunkioimeriumilaisalaisten siviiliuhreja.

edit.
"Belgorodin alueen kuvernöörin Vjatšeslav Gladkovin mukaan surmansa sillan räjähdyksessä saivat Belgorodin alueelta kotoisin olevat mies ja nainen, kertoo uutistoimisto Tass. Lisäksi heidän alaikäinen tyttärensä loukkaantui."

Surullinen uutinen, mutta itse en lähtökohtaisesti veisi perhettäni lomalle sota-alueelle.
Saattaapi olla ja uskoopi ken tahtoo. Raflaavampi tarina olisi toki jos vähintään bussilastillinen kesäretkeileviä orpolapsia olisi mennyt tuossa, mutta ehkä paskatunkion propagandistilla oli sen verran vähän aamuvotkulia veressä että malttoi yrittää uskottavampaa tarinaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mun silmään yleisö näytti kyllä ihan vilpittömästi olleen mukana. Surullista sekin.
Kyllä minäkin olisin hyvin vilpittömän näköisenä mukana, jos vaihtoehto olisi eturivin paikka rintamalla laadukkaan koulutuksen jälkeen. Ei sillä, etteikö tuollaisen konsertin yleisön jäseneksi joutuminen olisi karmea kohtalo sekin.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Venäjän viranomaisten mukaan kaksi siviiliä kuollut ja lapsi haavoittunut - eli todellisuudessa 10 viranomaista ja sotilasta kuollut sekä ammuslasti tms. tuhoutunut. Näin minun Suomi-Venäjä puppugeneraattori on tuon "suomentanut".
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Venäjän viranomaisten mukaan kaksi siviiliä kuollut ja lapsi haavoittunut - eli todellisuudessa 10 viranomaista ja sotilasta kuollut sekä ammuslasti tms. tuhoutunut. Näin minun Suomi-Venäjä puppugeneraattori on tuon "suomentanut".
Toinen vaihtoehto on "ei henkilövahinkoja".
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ukrainassa jää lapsia ilman vanhempiaan varmaankin päivittäin, Venäjän takia. On vain kohtuus, että venäläiset kokevat myös sodan kauhut nahoissaan. Itse ovat tämän aiheuttaneet. Karu kohtalo toki, mutta syyttävät sormet on osoitettava Moskovaan.
En mä nyt missään kostohengessä toivo siviiliuhreja Venäjällekään, mutta ei nämä sota- alueella olevat strategiset sillat mitään siviilikohteita kuitenkaan ole. En laske Venäjänkään näitä kohtaan tekemiä iskuja siviili- iskuiksi, vaikka toki koko sota heidän puoleltaan rikollinen hyökkäys.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
AP reports that the Security Service of Ukraine has posted a redacted version of a popular lullaby, tweaked to say that the bridge “went to sleep again.”
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Heh. Ei pitäisi rikkoa ulkonaliikkumiskieltoa.




Tää on vuoden vanha, mutta jäin miettimään, mahtaako toi Medvedevin oikealla puolella oleva olla edes hengissä vai onkohan se vaan rekvisiittaa.




Jokohan taas tämä ikuisuusprojekti etenisi hieman.



 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelen sitä, että kaksi mahdollista venäläistä siviiliuhria ja yksi orpo Kertšin sillan räjähdyksessä saa niin paljon mainintoja ja sympatiaa länsimaiden uutisissa.
Montakohan siviiliuhria ja orpoa Ukrainassa on tullut Venäjän aloittaman sodan seurauksena.
 

Motti-Masa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, PeTo
Tuo oman kaverin vierestä ampuminen on näkynyt muillakin videoilla. Luulen, että kuva valehtelee, eivät oikeasti ihan vierestä sentään ammu.
 

ipaz

Jäsen
Ihan pakko kysyä mikä tuossa oli omituista? Vai haetteko että pitäisi jotain tarkkoja tähdättyjä laukauksia ampua?
Mietin kanssa samaan, että missä kohtaa tuossa videossa ammuttiin lonkalta? GoPro on korkealla kypärän päällä, niin se varmaan näytti siltä että ase on alhaalla. Mutta olihan tuo kaverin vierestä ohiampuminen aika rajun näköistä. Eikä siellä tähdätty Suomen armeijasta opitulla "säästä patruunoita" mentaliteetilla. Lippaat tyhjiksi ja eteenpäin. Sellaista se on ollut monella muullakin videolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös