Velvet Revolver

  • 8 593
  • 63

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Tämä uusi "kohubändi" sai sitten levynkin ulos, joka kantaa nimeä Contraband. Orkesterissa on siis mukana ex-gunnarit Slash, Duff McKagan sekä Matt Sorum. Vokalistina taas häärii Stone Temple Pilotsista tuttu Scott Weiland. Ainakin paperilla kuulostaa ihan hyvältä, vaan miten mahtaa olla levyllä?

Niin, onko siis joku ko. orkesteria kuullut enemmänkin? Itse näin MTV:ltä videon biisistä "Slither", joka oli aika perus kasarirockia. Ei siis mitään maailmoja mullistavaa, eikä lähelläkään GNR:n huikeita, nopeita rock -biisejä. Fall to Pieces taas on kuunneltavissa osoitteessa www.nyt.fi , ja voi Weiland sentään! Taidanpa pistää STP:n "Core"n soimaan...
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Samaan jää tuntemus bändistä mullakin, eli siis tohon MTV:llä pyörivään videoon.

Oli hämmennys suuri kun kerran oli kyseinen kanava päällä taustahälinänä, ja huomasin että juupeli, siellähän soitetaan ns. rock-musiikkia. Hämmennystä lisäsi se, että tuttu tukka heilui kitaran kanssa lavalla. Enhän minä syrjäytynyt puutukka mitään ollut kuullut, että uutta bändiä oli pojilla kasassa.

Ihan asiallisen kuuloista meininkiä, mutta ei edes pysty vertaamaan GNR:ään, eikä se toki oikein olisikaan. Mutta verrataan niitä kuitenkin, perkele.
 

axe

Jäsen
Koko levyn oon kuunnellut pariin kolmeen kertaan läpi eikä tää kyllä musiikkimaailmaa muuta ja rokkenrollia kaikkien huulille palauta. Aika puuduttavaa perusjytinää suurin osa biiseistä ilman kunnollisia koukkuja. Kyllähän se Guns N' Roses selkeästi taisi olla enemmän kuin osiensa summa ja erikseen ei synny mitään merkittävää. Slash tyytyy sinänsä kivoihin riffeihin jotka kuitenkin unohtuu viikossa, Izzy tyytyy jauhamaan vielä tylsempää ja puuduttavampaa omaa juttuaan jota kukaan ei ole kuullut, ja Axl taas ei saa julkaistuksi yhtään mitään. Nuo kolme peruskiveä yhdessä kuitenkin saivat paljonkin aikaiseksi.

Stone Temple Pilotsia en ole ikinä kuunnellut ja Weiland on siksi aika outo tapaus mulle. Kovin vähäeleinenhän tuo tuntuu laulajana olevan, mikä ehkä vielä entisestään tekee biiseistä niin mitäänsanomattomia. Slither on ihan ok, Set Me Free myös, Fall To Piecesiä huomasin lauleskelevani futiskentälläkin, mutta mikään niistä ei kyllä vaikuta hittiainekselta. 10 muuta biisiä häviävät vielä niillekin. Tai ehkä niistäkin sitten ajan myötä oppii pitämään enemmän, kun onhan noita Slitheriä ja SMF:tä tullut kuunneltua jo pidempään.

Contraband ei todellakaan tuottanut sellaista hinkua, että haluaisi heti levyn kuultuaan innolla pistää sen pyörimään uusiksi tai että haluaisi kuulla edes jonkun biiseistä. Ei huono mutta ei hyväkään. Keskinkertainen on aika julma termi, mutta sellanen vaikutelma siitä on ensi kuunteluilla jäänyt.

Edit 1: Ai niin, siitä Slitherin videosta... Pistäkää ny jumalauta ne paidat päälle siellä lavalla! Koskee muitakin kuin VR:ia. Kauhiaa!

Edit 2: Ton ylemmän kirjoituksen jälkeen pistin näin myöhällä levyn vielä kertaalleen soimaan ja se kuulosti paremmalta ja sitä huomasi monessakin biisissä että kyllä tuonne korvaan oli niistä jotain koukun tapaistakin tarttunut vähän salaakin. Eli korotan ylempää arvosteluani puoli tähteä yli pelkän keskinkertaisen.

Edit 3: Nojoo, vielä pari tuntia kelloa eteenpäin ja yksi kuuntelu pimeässä ja kovaa (ei naapureita häiriten tietenkään) ja ai saakeli tää levyhän KASVAA! Tekisi mieli melkein poistaa koko alkuperäinen arviointi ja pistää uusi, mutta ei nyt ruveta siihen.

Sinänsä hassua, että bändin piti olla juuri se rockbändi mutta silti levyn parhaat ovatkin noi powerballadintyngät: Fall to Pieces, You Got No Right ja Loving the Alien -- mainittakoon viimeisestä että Slash melkein ripoffaa itseään vetelemällä kovin Sweet Child O' Minen kaltaista riffiä. Nopeammat rockbiisit kuulostavat edelleen vähän toisiaan toistavilta ja jollain lailla "mausteettomilta", mutta kyllähän nää silti rokkaa ihan hyvin.

Scott Weiland tuntuu kyllä vähän heikolta lenkiltä. Toki se johtuu mulla paljon siitä, että Axliinhän miestä on pakko verrata ja määhän fanitan Axliä jopa enemmän kuin Janne Ojasta. Scott laulaa varmasti hyvin ja hänen äänensä on monen mielestä taatusti parempi kuin Axlin, jonka kiekumista jotkut eivät voi sietää alkuunkaan. Mutta Axl herätti keskinkertaisemmatkin biisit henkiin sillä äänellään ja omalla latauksellaan ja paneutumisellaan, jonka esitykseensä veti levylläkin. Weiland varsinkin rockimmissa biiseissä tuntuu vain jotenkin vetävän homman läpi siitä mistä aita on matalin, kasvottomasti ja tunteettomasti. Kun odottaa laulajan vievän biisin uusiin sfääreihin, niin saakin vaan samaa lattealta tuntuvaa ulosantia. Onko se sitten grungea? En tiedä, kun en grungeen koskaan tutustunut. Olisipa VR saanut (tai huolinut, kumpi sitten on oikeampi) Sebastian Bachin tuolle tontille.

On se parempi kuin pelkästään keskinkertainen levy kuitenkin. Voittaa ainakin Slashin Snakepit-jutut!
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ma en ole kuullut kuin osan biiseistä bootleginä tähän mennessä mutta olen tykännyt valtavasti ja uskon tämän olevan ISO juttu mulle jahka saan koko levyn---toivotaan toivotaan.

Asiaan tietysti vaikuttaa se että olen STP:n iso fani, samoin tietty GNR:n, Axl nyt on enää vitsi nykyään eikä kaverilla riitä edes ääni. Weilandin juttu on nimenomaan se tylytys, rujo ja suoraviivainen ääni. TOIMII. Eihän kaveri ole mikään Freddie Mercury ja aika säälitävä addikti ihmisenä mutta kun kyseessä on tiukan ja tylyn hard rock-setin johtaminen äijä on mies paikallaan.

Olen muuten aivan nahkat.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Contraband

Oma historiani Velvet Revolver- rockarien osalta on enemmän STP kuin GnR painotteista, vaikka kummastakin pidän erittäin paljon. Contrabandia tuli odotettua kuukausia ja odotukset olivat erittäin korkealla. En kokenut pettymystä. Alkuhurmaa saattaa olla mukana mutta parempaa rock-levyä ei ole mielestäni tehty ainakaan viiteen vuoteen.

Contrabandissa on useita hyvinkin koukuttavia biisejä. Slither- sinkun jälkeen odotukset olivat hieman laskeneet, mutta kun koko levyn sai kuunneltua rankkaisin kyseisen biisin 5-7 parhaimmaksi koko albumilla. Slitherkin on toki hyvä biisi. Balladityyppiset You got no right (joka voisi yhtä hyvin olla vaikkapa STP:n Tiny Musicilla) on huikea. Sama pätee myös Lovin The Alieniin. Vastineena hyvinkin rankat Spectacle ja Headspace iskevät mahtavasti addiktoivine kertosäkeineen.

Näidenkin lisäksi löytyy tietysit Slither ja ainakin 3 "hyvää biisiä". Pitää huomioida myös levyn yleisilme/soundi joka on uskomattoman tiukka.

Sanoisin, että levy on paljon enemmän STP:n jalanjäljillä kuin gunnarien. STP:n nro4- levy tulee eniten mieleen jos johonkin täytyy verrata. Kun vielä ajattelee (ja kuuntelee) mukana olevan Slash ja kumppanit niin huh huh. Mikään ei voinut mennä pieleen eikä mennytkään. Tottakai mielipiteeni objektiivisuuteen vaikuttaa muun muassa se, että Weiland on mielestäni tämän päivän ehdottomasti suurin rokkitähti. En voi asettua sellaisen kuuntelijan saappaisiin joka kuulee äijän laulavan ensimmäistä kertaa. Mahtava laulaja.

Levy on ollut minulla kolme päivää ja pyörinyt ehkä 10 kertaa läpi. Joka kerran levy iskee vaan tiukemmin ja tiukemmin. Todella tylyä menoa.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Eli edellisiä viestejä lukiessa tuntuu siltä, että levy todella kannattaa hommata. OK, Weiland on aina ollut ehkä karismaattisimipia laulajia, mitä olen kuullut, mutta Slither sinkkuun, eikä varsinkaan Fall to Piecesiin jätkä ei sopinut ollenkaan.

STP on loistavaa kamaa, varsinkin Core sekä 4:ltä ainakin Down sekä <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Atlanta&v=56">Atlanta</a> ovat huimaa. Unohtamatta tietenkään Purplen Big Emptyä.

Mutta ostetaan nyt ensiksi se Contraband ja tuomitaan vasta kun koko levy on kuultu. Toivoisin todella että Weiland on selvinnyt ongelmistaan ja olisi taas vireessä.. Itse bändi todennäköisesti kärsii Izzyn rockereiden puuttesta. Eikä Axlia voi korvata kukaan, ei kukaan.

edit: Niin, ja Sebastian Bach olisi ihan tuhannen varmasti sopinut paremmin bändin tyyliin ja asenteeseen kuin Weiland. Olisi ollut kiva kuulla Sebastianin ääntä taas rock -piireissä.
 
Viimeksi muokattu:

torso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
VR Kulttuuritalolle elokuussa

"Rockin uusi superbändi" tulee keikalle Kulttuuritalolle elokuussa. Lähde: http://www.welldone.fi/wd/tapahtumat/?uutis_id=704&kategoria=tapahtumat

Näin kyseisen pumpun Chicagossa toukokuun loppupuolella ja näin jälkikäteen täytyy sanoa, että olipas kova keikka.

Toivottavasti kultsalla ei kiertueväsymys vielä paina tai vanhat koukut ole ottanut miekkosia haltuunsa.

Contrabandikin tuntuu toimivan useiden kuuntelujen jälkeen koko ajan paremmin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sopivat pätkät on kuultu, ja menee hankintaan ilimammuuta. Video ei napannut kylläkään. Kumpikaan (GnR tai Temppelipilotit) eivät ole olleet erityisiä gotta-have -suosikkeja, mutta minulle tuntuvat nämä yhdistelmät sopivan (vrt viime vuoden Audioslave-addiktio).
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
JA:miittinki keikalle!

Tätähän ei voi jättää väliin.
Vaimoni on STP-fani joten tulemme paikalle koko suhteen voimalla.
Itse odotan näitä GnR covereita.

Kaikki vanhat gunnari-parrat mukaan!
Juodaan oluset ja nautitaan!
 
Kuulinpa tänään tuon Slitherin ensimmäistä kertaa kokonaan Listassa. Kuulosti hyvältä, selvästi paras kuulemani jenkkirokkibiisi sitten Audioslaven Show me how to liven.

Scott Weilandista olen tykännyt aina, vaikka STP onkin jäänyt vähemmälle kuuntelulle. Äijän äänessä vaan on karismaa ja särmää.

Contraband taisi mennä suoraan listaykköseksi Jenkkilässä, mikä on hieno saavutus tuossa jenkkiräpin ykkösmaassa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Re: JA:miittinki keikalle!

Viestin lähetti Kopteri
Kaikki vanhat gunnari-parrat mukaan!
Juodaan oluset ja nautitaan!

Keikalla ollaan mutta saako Kultsalla bisseä..? Paljonkos liput mahtavat maksaa?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen nyt pyöräyttänyt revolveria viiden-kuuden kierroksen verran. Muutama biisi toimii niskahiusten nostattajana... hyvä merkki, vaikkakin ehkä kummallisen näköistä bussissa vieressä istuvan katsantokannalta :] Pari rundia vielä, ja sitten tulee tuomio.
 

torso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kultsan keikan liput maksavat 39 euroa. Paikka on K-18 ja koko sali on anniskelualuetta. Bisseä siis irtoaa.

Levy nousi meikäläisen suosikkien joukkoon Provinssissa. Do It For the Kids soi molempina aamuina krapulaisessa päässä. Toimii, vaikka edelleen levyllä on mun mielestä pari täytebiisiä.
 

torso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keikka myytiin vauhdilla loppuun

Eipä kestänyt montaa hetkeä tuo Kultsan lippujen myynti. Kauppa alkoi tasan yhdeksältä ja 9.06 keikka oli täyteen varattu.

Kannatti olla nopea, sain 10 lippua.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Jep liput löytyy täältäkin ja seisomakatsomoon eli ihan lavan eteen tietysti... Parissa minuutissa taisi mennä nämä seisomaliput.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Vauhdilla menivät joo. Jos jollain tulee pakottava tarve päästä (kenttä)lipustaan eroon niin täällä olis käyttöä. Myös treidaus istumalippuun onnistuu. Näkeehän nuo parveltakin, mutta..
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Arvoisa Torso

Olen kateellinen.. itse en sattunut olemaan yhtä nopea. Sattuisiko olemaan mahdollista myydä minulle yksi lippu. Hinnasta voidaan sopia. Toki ensi viikolla tulee lunastamattomat liput myyntiin.
 

torso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jäädyttäjä, Pihvi:

Periaatteessa kaikille meikäläisen lipuille on omistaja, mutta mikäli kaikki eivät lunastakaan omiaan, voin luopua niistä.

Laitan vaikka yv:tä juhannuksen jälkeen, jos lippuja jää yli. En ajatellut mitenkään rahastaa ylimääräisillä lipuilla, se on muiden hommaa.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kulttuuritalolta Jäähalliin

Velvet Revolverin 10. elokuuta alun perin Helsingin Kulttuuritalolle aiotun keikan liput myytiin loppuun ennätyksellisessä viidessä minuutissa. Suuren kysynnän vuoksi keikka on nyt siirretty Helsingin jäähalliin. Uuden konsertin liput tulevat myyntiin maanantaina 12.7. Jo ostetut liput kelpaavat sellaisenaan.



MTV3
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Ottavatkohan jo lunastettuja lippuja takaisin? Mulla on periaate että Nordikselle en mee..=) Ei vaan jos yrittäis taistella sen kenttälipun maanantaina, niin katsomolipusta pitäis päästä eroon. Eihän nuo katsomot kuitenkaan mee samallalailla jäähallissa ja kultsalla. Säätämiseksi menee tämä(kin).
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mun mielestä on äärettömän perseestä vaihtaa keikkapaikkaa noin. Siis tottahan ihmisiltä pitää ottaa rahat pois keinolla millä hyvänsä, mutta jos mainostetaan keikkapaikkana asteen intiimimpää Kulsaa, jos mukamas yritetään tehdä joku helvetin klubi, niin onhan se vähän kumma, että tilaisuus siirtyykin sitten jäähalliin.

No itse en ollut kuitenkaan menossa, koska VR on taas niitä bandejä, joka tuskin olisi ikinä saanut levytyssopimusta ilman jäsentensä menneisyyttä.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Viestin lähetti BigRedBob
No itse en ollut kuitenkaan menossa, koska VR on taas niitä bandejä, joka tuskin olisi ikinä saanut levytyssopimusta ilman jäsentensä menneisyyttä.

Annan itselleni kertoa, ettet ole mikään musiikin aktiiviharrastaja, etkä käy missään klubikeikoilla, keikoilla tai yleensäkään missään stadionkeikkoja pienemmissä tapahtumissa.

Totta munassa VR:n jätkien menneisyys vaikuttaa, onhan yhteydet ja jo olemassa oleva nimi musa-alalla helvetin kova juttu.
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti Tunkki
Annan itselleni kertoa, ettet ole mikään musiikin aktiiviharrastaja, etkä käy missään klubikeikoilla, keikoilla tai yleensäkään missään stadionkeikkoja pienemmissä tapahtumissa.
Ööh, enpä tiedä onko ylläoleva olevinaan joku vitsi, eikä asia sinällään minulle kuulu, mutta aika päin helvettiä itsellesi näköjään annat kertoa..
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Ok, väännetään rautalangasta.

Jos edellämainitun herran päätös mennä katsomaan keikkaa riippuu bändin jäsenten levytyssopimuksesta, kyse on kapitalistisantimusiikillisesta katsantokannasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös