Mainos

Velkaantuminen ja maksuhäiriöt Suomessa – Uusi normi?

• 45 259
  • 252

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Isosti tämä ja tätä periaatetta olen noudattanut ja omille lapsille päähän takonut. Uskon että perille on mennyt.

Itse myös tätä periaatetta meinaan noudattaa, kunhan nuo meidän 4- ja 2-vuotiaat ovat siinä iässä, että rahasta jotain ymmärtävät. Isänsä virheitä eivät toivottavasti seuraa.

Sanoin siksi "toivottavasti", että omalla kohdalla tuli todistettua, ettei se hyvä talouskasvastus välttämättä takaa sitä, etteikö vastaavia virheitä voisi tehdä. Mun kohdalla se ratkaiseva tekijä oli pois kotoa muuttaminen ja väärään porukkaan ajautuminen, jossa raha näytteli aivan liian suurta osaa.

Kaikkeni tulen kuitenkin tekemään, etteivät omat lapseni moiseen ajaudu.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikkeni tulen kuitenkin tekemään, etteivät omat lapseni moiseen ajaudu.
Olen itse sanonut meidän junioreille, että jos tarvitsette jotain, niin kysykää. Ettei tulisi mieleen varastaa haluamansa. Toivottavasti muistaisivat tämän myös kun muuttavat pois, etteivät ottaisi mitään vippejä sen takia ettei rahat sillä hetkellä riitä johonkin hankintaan.

Muistaa vaan itse, että mitä se rahan käyttäminen oli silloin, kun muutti pois vanhempien luota.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Muistaa vaan itse, että mitä se rahan käyttäminen oli silloin, kun muutti pois vanhempien luota.

Tämäpä se on edelleen elämän suuria mysteerejä miten vähällä sitä pärjäsi. Niukkuudesta huolimatta opiskelijarientoihin jostain rahaa aina löytyi. No silloin tehtiin kotiviiniä/olutta joka oli käytännössä ilmaista. Baarissa sitten parit oluet maksimissaan. Töitäkin toki sivussa tehtiin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy