Veli-Matti Savinainen Jokereihin

  • 33 861
  • 145

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No vaikka sen takia että sun kritiikillesi olisi sitten jotain pohjaa. Nyt vaan heittelet noita "menty siitä mistä aita on matalin" ja "varmasti löytyisi parempia". Kuitenkaan et pysty mainitsemaan niitä parempia.

Saako Zapolskin viime kauden maalivahtityöskentelyä kritisoida, jos ei itse torju paremmin?

Mä kyllä perustelin ihan selkeästi tuon näkökulmani sille, miten mentiin sieltä mistä aita on matalin. Mä nyt vain satun olemaan sitä mieltä, että Jokereitten resursseilla varsinkaan ei ole varaa laittaa kovin kummoista summaa kiinni ikääntyneeseen, loukkaantumisherkkään, uran selkeästi loppupäässä olevaan paluumuuttajaan vain siksi, koska sellaista Jokereille tarjotaan.

Savinaisesta saattaa saada jotain pientä iloa irti, mutta enpä usko siinäkään palkan ja vastineen kompensoivan kovin hyvin toisiaan, ihan niinkuin Pihlströminkään tapauksessa. Nelosketjuun kyllä löytynee nälkäisempiä ja halvempiakin tapauksia.

Mutta toki sulla on täysi oikeus täysin päinvastaiseenkin mielipiteeseen.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olen kyllä tyytyväinen VMS:n naarauksesta. Asenne täyttä rautaa ja on todellinen taistelijasielu. Näitä ei voi koskaan olla liikaa joukkueessa.

Vielä kun oletettu rooli on kai siellä kolmoskentässä satunnaisella yv-vastuulla, niin jos Vellu tuli ns. Jormakan korvaajaksi, niin voitolle jäädään.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Saako Zapolskin viime kauden maalivahtityöskentelyä kritisoida, jos ei itse torju paremmin?

Mä kyllä perustelin ihan selkeästi tuon näkökulmani sille, miten mentiin sieltä mistä aita on matalin.
Selvä, minua ne perustelut vaan eivät ihan vakuuttaneet. Ei tässä tietty mikään oikeassa tai väärässä olija selviä, mutta tässä ovat minun perusteluni.

Jos nyt otetaan vertailukohdaksi vaikka Kozunin kaltainen pelaaja, niin hänhän oli tänne tullessaan aivan katsomaton kortti. Esim Olimdin tai Hishonin odotusarvot olivat suunnilleen samaa luokkaa kuin hänellä. Ehkä osittain jopa kovemmat. Kozunin kohdalla vain kävi parempi flaksi. Ja jos pelaaja breikkaa, hän löytyy mitä todennäköisimmin seuraavalla kaudella jostain suurseurasta. Jokereiden olisi siis joka vuosi tehtävä noita huippulöytöjä vähemmän meritoituneista pelaajista. Minä en ainakaan usko sen olevan ihan helppoa.

En usko että nyt vain oltaisiin jotenkin laiskempia kuin aiempina vuosina. Eiköhän siellä ole verkot vesillä koko ajan.

Kyllä Savinainenkin voi olla floppi jos ei pysy terveenä, mutta silti todennäköisesti parempi valinta kuin Hishonit ja Olimbit.
 
On jotenkin käsittämätöntä, miten on väärin kritisoida faktojen kautta perustellen joukkueen kasaamiseen liittyviä ongelmia. Ilman että on tehnyt jonkun puolesta työn, josta Kurri ja Vuorinen saa kymmenet tuhannet eurot vuodessa.

Mitä tulee Savinaiseen, pidän tästä sopimuksesta. Ennen kaikkea siksi, että on fyysisesti mitat täyttävä pelaaja, pystyy monenlaiseen rooliin, omaa maalintekopotentiaalia, jättää kentälle kaiken.

Näen tässä pajon samaa kuin Geoff Plattissa. Sillä erotuksella, etten usko suomalaisen valmentajan onnistuvan saamaan suomalaista pelaajaa koirankoppiin, jossa pelaajan vahvuudet katoavat mystisesti.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näkymätön on Savinainen ollut toistaiseksi MM-skaboissa kovia maita vastaan. Toki ketjukaverit eivät ole asiaa auttaneet, mutta eipä Jokereillakaan ole tarjota paljoakummoisempia pelaajia rinnalle. Omiin odotuksiini pettymys.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toki ketjukaverit eivät ole asiaa auttaneet, mutta eipä Jokereillakaan ole tarjota paljoakummoisempia pelaajia rinnalle.
Kyllä mä luulen, että meillä on laittaa sinne parempia kavereita kun Luostarisia ja Ojamäkejä.

Mutta totta, Vellu on ollut pieni pettymys. Onneks näistä peleistä ei vielä kummempia johtopäätöksiä kannata vetää.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Näkymätön on Savinainen ollut toistaiseksi MM-skaboissa kovia maita vastaan. Toki ketjukaverit eivät ole asiaa auttaneet, mutta eipä Jokereillakaan ole tarjota paljoakummoisempia pelaajia rinnalle. Omiin odotuksiini pettymys.

Mielestäni taas Savinainen on tehnyt ihan hyviä perusratkaisuja kiekollisena. Tämän lisäksi on esiintynyt edukseen kiekottomassa pelissä, etenkin maskipelaamisessa ja karvaamisessa. Tulee olemaan tärkeä pelaaja ensi kaudella, etenkin keväällä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa mieltä. Hieman pettymystä on ilmassa. Noilla esityksillä ei asiaa 3-4 ketjua ylemmäksi. Toki on kovia maita ollut vastassa, mutta silti. Suoritti paljon paremmin mm-kisoissa esim. vuosi sitten. Antaa ajan näyttää mihin pystyy Jokeripaidassa.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni taas Savinainen on tehnyt ihan hyviä perusratkaisuja kiekollisena. Tämän lisäksi on esiintynyt edukseen kiekottomassa pelissä, etenkin maskipelaamisessa ja karvaamisessa. Tulee olemaan tärkeä pelaaja ensi kaudella, etenkin keväällä.

Perustekeminen on ollut hyvää, mutta odotin itse enemmän tehoja. Nämä olivat kuitenkin juuri ne kovat pelit joissa Savinaista kaivataan. Toki varmasti viime vuoden ketjukavereiden taso vaikuttaa isosti asiaan. Ongelma on että Jokereilla ei ole sen tason kavereita rinnalle ensi kaudella.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos menisin itse pelaamaan Teukan ja Ahon kanssa ylivoimaa jotain Ranskaa vastaan, niin saisin tehoka kasaan ihan vaan naputtamalla maaleja tyhjiin.

Tänä vuonna onkin ollut hiljaisempaa, kun olisi pitänyt oikeasti itse tehdä jotain. Mieleen on jäänyt ainoastaan muutama huono kiekollinen ratkaisu, kun on julletyrväismäisesti säheltänyt kiekon kanssa omissa. Huonolta vaikuttaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Savinaisesta saataisiin varmasti eniten hyötyä nelosessa Pillun paikalla ja tämän lisäksi ylivoimalla maskimiehenä.

Mieluummin katson Oksasta kolmosessa kun Vellua, jos näistä peleistä pitäs vetää johtopäätökset.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Savinaisesta saataisiin varmasti eniten hyötyä nelosessa Pillun paikalla ja tämän lisäksi ylivoimalla maskimiehenä.

Mieluummin katson Oksasta kolmosessa kun Vellua, jos näistä peleistä pitäs vetää johtopäätökset.

Tässä tullaan taas jälleen kerran joukkueen rakentamiseen. Pihlströmistä on tässä tapauksessa hyötyä missä? Katsomossa.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Savinainen... Nyt tai ei koskaan. Hiljaista on ollut tähän saakka. Muut entiset, nykyiset tai tulevat Jokerit ovat nousseet esiin. Veli-Matti, heitäs byyri tai kaksi finaalissa Kanadan reppuun.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Savinainen... Nyt tai ei koskaan. Hiljaista on ollut tähän saakka. Muut entiset, nykyiset tai tulevat Jokerit ovat nousseet esiin. Veli-Matti, heitäs byyri tai kaksi finaalissa Kanadan reppuun.

No eihän se osunut finaalissakaan. Syötti kuitenkin voittomaalin, joten annetaan tryoutin kautta mahdollisuus.

ONNEA!
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään siis Brother-Masa Savinainen tekee debyytin Jokereissa KHL:n runkosarjassa.

Otetaan ukko seurantaan ja katsotaan miten pysyy pitkän loukin jälkeen vauhdissa. Mitään ihmeellistä ei tänään ole odotettavissa mutta keväällä lienee tärkeä pelaaja.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tänään siis Brother-Masa Savinainen tekee debyytin Jokereissa KHL:n runkosarjassa.

Otetaan ukko seurantaan ja katsotaan miten pysyy pitkän loukin jälkeen vauhdissa. Mitään ihmeellistä ei tänään ole odotettavissa mutta keväällä lienee tärkeä pelaaja.

Sali-Matin omien puheiden mukaan olisi kuitenkin kovassa kunnossa ja aikoo luistella tänään ns. vitusti. Katsottaan, katsotaan. Kunhan ei menisi telomaan itseään heti alkuun. Maali olisi jo kiva bonari.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nostettiin ansaitusti ykköseen kolmannessa erässä ja herätti Reginin kanssa Haapalan. Hyvä eka peli ja perjantaina kiekkoa maaliin.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kylläpä tuli Savinainen eilen kovilla kierroksilla sisään, yksi näkyvimmistä eilen vaikka alkukausi siis lasaretissa. Ainakin omissa silmissäni jätti kyllä todellisen ammattimiehen kuvan itsestään mitä vain vahvisti autolle kävellessäni katsomani Savinaisen haastattelu by Antti Mäkinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös