Mainos

Veli-Matti Savinainen – ”ihanaa saatana!”

• 155 249
  • 472

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ottelun jälkeen Radio Porin haastattelussa Savinainen kertoi: "se kalpan maskotti joka siellä huuteli läpi ottelun, ei tiedä että mä saatana sytyn vaan enemmän kun mua ärsytetään".

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ottelun jälkeen Radio Porin haastattelussa Savinainen kertoi: "se kalpan maskotti joka siellä huuteli läpi ottelun, ei tiedä että mä saatana sytyn vaan enemmän kun mua ärsytetään".

Tänään tuota syttymistä ei näkynyt, keskityttiin naapurin vaihtoaitioon räksyttämiseen, maalivahdin vesipulloon ja näköjään Kalpan maskottiin. Nyt rintakuvat on otettu ja huuma koettu. Toivottavasti seuraavaksi Savinainen keskittyisi siihen missä hän on hyvä eli nöyrään työhön, tämän päivän esityksellä ei pitkälle mennä.

IHaD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No ei Sati nyt niin huonosti tänään pelannut, mutta mitä enemmän se antaa haastatteluja ja kommentteja niin sitä enemmän tunnen myötähäpeää.

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
...mutta mitä enemmän se antaa haastatteluja ja kommentteja niin sitä enemmän tunnen myötähäpeää.

Nooh, mun mielestäni on pelkästään positiivista, ettei kaikki ole "mikaelgranlundeja" haastatteluissa.

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Lipiäinen ja Ässien sylkykupit.
Nooh, mun mielestäni on pelkästään positiivista, ettei kaikki ole "mikaelgranlundeja" haastatteluissa.

Juuri näin. Kermana kakun päälle oli tuon suurimman nahinan jälkeen jäähyaitiosta kameralle näytetty peukku ja kentälle taputtelu. :)

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Aivan loistavaa playoff-hengen luomista! Etenkin tämä ringetten sm-liiga kaipaa näitä värikkäitä persoonia heittämään tällaisia pölöjä heittoja ja mikäs sen parempi tapa päästä vastustajan kokemattomimpien pelaajien ihon alle!? Eikä se Satin pelikään nyt NIIN huonoa ollut.

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vai käyttäytyi Savinainen joidenkin mielestä huonosti? Ja että olisi pelannut vielä huonon pelin, voi hyvää päivää taas! Repi, raastoi, hieroi naamaa, pelasi kyllä upean pelin. Jos ei nyt joka kerta onnistunut kaivamaan kiekkoa Kalpan maalin takaa, ei se tarkoita, että pelasi huonosti. KalPa on melkosen liikkuva joukkue, vaikea pala jopa Savinaiselle. Mutta todella monta kertaa joutui KalPa palauttamaan takaisin omiin Savinaisen karvauksen takia.

Ja mitä haastatteluihin tulee, mukava on joskus kuulla muutakin kuin, että annoimme kaikkemme jne jne. En todellakaan kaipaa mitään Tapio Korjus vastauksia, eiköhän se perus jargoni ole kuultu aivan liian monta kertaa.

Hetken päästä voi Vellihousu sitten taas kertoa, kuinka väärässä olen mutta siihen saakka, se on moro!

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hetken päästä voi Vellihousu sitten taas kertoa, kuinka väärässä olen mutta siihen saakka, se on moro!

Itsestäänselvyyksiä ei tarvitse kirjoittaa.

Omalle persoonalleen ei kukaan tietysti mitään voi. Savinainen on ollut värikäs kaveri lausunnoissaan ja muutenkin jo kauan ennen tätä nykyistä "tähteyttään". Toisaalta olen TosiFanin kanssa samaa mieltä siitä että Savinaisen tärkein valtti kaukalossa on nimenomaan työnteko. Jos hän rakastuu liikaa omaan julkiseen kuvaansa ja imagoonsa, voi jälki olla karmeaa.

Joel Armialle suon mielelläni joskus pienen kukkoilun, Savinaisen kohdalla se on siinä ja siinä. En missään nimessä tuomitse eilisen tapahtumia enkä lausuntoja, jännityksellä vain odotan miten Satin ura tästä kehittyy.

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hymyn karetta pukkaa nyt, suorastaan loistavaa palautetta Puuropöksyltä, kiitos, nyt taas jaksaa!

Savinainen helvetti pelasi nyt yleisölle, on se niin väärin! Kyllä jätkällä nyt keulii pahasti, me ollaan hävitty tää sarja Savinaisen peukun näyttöön!

On se jumalauta kumma, pitäisi olla harmaata, työtätekevää DDR meininkiä, että joillekkin kelpaisi. Sen vielä haluaisin kysyä, arvon humaaneilta besserwissereiltä, laiskottelikos Savinainen jäällä ollessaan?

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ajattelisin niin, että meneillään on edelleen oppimisprosessi menestyvän kiekon suhteen, niin Savinaisen kuin muutaman muunkin suhteen. Korpisalon tavoin, Savinainen tarttee sen extra-latauksen ollakseen parhaimmillaan.

Mutta se sudenkuoppa on toki siinä, että nykyään kun vedetään pitkiä paras 7 -sarjoja, kuten kuuluukin, täytyy kyetä välillä vetää happea ja olla kliinisempi. Ehkä se vieraspeleissä onnistuu sitten helpommin. KalPa-hyökkäyksen peliaika jakautuu tasaisemmin, Ässien ykkösvitja täytti palkintopallin ekassa matsissa. KalPalla taasen Masuhr ja Kauppinen kerää maileja, näitä seinille mustelmien kera.

Starstruck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Päivä päivältä Savinainen muistuttaa enemmän Korpisaloa. Värikkäitä persoonia kaivataan aina ja Vellun eilinen esitys oli hengenluontia parhaillaan. Pelillisesti ei ehkä huippusuoritus, mutta vahvasti plussan puolella joka tapauksessa. Katsomon sytyttäminen ja vastustajan lämmitys sitten nostavatkin Savinaisen yhdeksi eilisen ottelun kärkihahmoista Raannan, Armian ja Marttisen ohella. Juuri tällä hetkellä toivoisin, että hänet saataisiin pidettyä hinnalla millä hyvänsä Ässien riveissä hamaan loppuun saakka. C rintaan ja euroja tiskiin riittävästi.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Savinainen helvetti pelasi nyt yleisölle, on se niin väärin! Kyllä jätkällä nyt keulii pahasti, me ollaan hävitty tää sarja Savinaisen peukun näyttöön!

Kuka täällä tämmöistä on kirjoittanut ja missä vaiheessa? Entä onko joku väittänyt että Savinainen olisi laiskotellut?

Itse olen tosin sitä mieltä että pelaajan on pelattava pelille eikä yleisölle, mutta en minä lähde yhden peukun näytön takia ketään tuomitsemaan.

Acemanin kanssa täysin samaa mieltä, energiaa ei pidä käyttää ylimääräiseen kukkoiluun. Savinainen on todennäköisimmin se Ässäpelaaja jota kuopiolaiset rupeavat kuumentamaan ja häntä kuitenkin tarvitaan aika paljon kentällä.

Noin ylipäätään askel rivipelaajasta tähdeksi on pitkä ja siinä on moni kompastunut. Savinaisella on tässä mielessä vielä hyvin paljon todistettavaa, nyt on pelattu vasta yksi ottelu. Yksi tämän kevään suurista kysymyksistä kuuluukin: onko Savinaisesta oikeasti johtavaksi pelaajaksi?

Tällä hetkellä näyttää melko hyvältä, itse tosin toivon ettei Savinainen rupeaisi muistuttamaan liikaa Jari Korpisaloa.

Viimeksi muokattu:

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tällä hetkellä näyttää melko hyvältä, itse tosin toivon ettei Savinainen rupeaisi muistuttamaan liikaa Jari Korpisaloa.

Olihan se perseestä, kun Jarkka sai Hjalliksen miltei kyyneliin: "sitten tulee joku Korpisalo ja tekee jatkoaikamaalin"

Vellu on pelannut about joka kevät Ässien parhaassa kentässä eikä homma ole perustunut mihinkään kumarteluun tai kliiniseen suorittamiseen. Nytkö uransa huipulla pitäisi vetää käsijarrua ja pelätä mielensäpahoittajia? Eilinen peukku kameran kautta katsomoon tuli taatusti spontaanisti ja suoraan sydämestä, sillä hetkellä ainakin itse koin aikamatkan niihin "hyviin aikoihin", kun yleisö oli nujakan jälkeen herännyt pitkästä aikaa kunnon höyryllä. Se oli niitä hetkiä mitkä tekevät seisoskelusta betonilla ikimuistoisia. Savinainen ei ollut eilen ihan parhaimmillaan, veikkaan että tänään Vellun sitkeys erottuu laatikossa kun raskaammat kaverit hiukan puhaltelee. KalPan pakisto tulee hyytymään sarjan edetessä, mikäli paskaa heitetään seinälle samaan tahtiin mitä eilen. Savinainen tulee poimimaan vielä kypsää hetelmää.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olihan se perseestä, kun Jarkka sai Hjalliksen miltei kyyneliin: "sitten tulee joku Korpisalo ja tekee jatkoaikamaalin"

Niin, siis Korppihan oli loistava pelaaja, taistelija ja johtaja, mutta myös kuumakalle joka aiheutti Ässille tappioita ja ylipäätään hankaluuksia henkilökohtaisilla tempauksillaan. Ei se ollut yksi eikä kaksi kertaa kun takaa-ajo tappioasemassa hyytyi Korpin ottamaan typerään jäähyyn tai että johto menetettiin samasta syystä. Tässä mielessä toivon ettei Satista sentään tule Korpin tarkkaa kopiota.

Olihan Vellu on pelannut about joka kevät Ässien parhaassa kentässä eikä homma ole perustunut mihinkään kumarteluun tai kliiniseen suorittamiseen. Nytkö uransa huipulla pitäisi vetää käsijarrua ja pelätä mielensäpahoittajia?

Ei vaan tiedostaa se vastuu mikä kasvaneeseen asemaan liittyy ja muistaa millä keinoilla asemaan on päästy. Jos Savinainen kuvittelee olevansa itseään suurempi, hän ei ole enää se paras mahdollinen Savinainen. Enkä nyt todellakaan väitä että eilen olisi käynyt näin, mutta ymmärrän kyllä niitäkin jotka ovat asiasta huolissaan. Savinainen on pitkään saanut iskeä taustalta, nyt hän on se pelaaja jota kaikki seuraavat.

Ja kyllä mun mielestä voittajan on välillä pelattava myös kliinisesti.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En pitänyt Veikkaajan kommentista Savinaiseen liittyen. Siis tästä "porilaisempi kuin porilaiset itse". Tämä vertausta on käytetty aiemmin Korpisaloon ja mielestäni se ei sovi kenellekään muulle niin hyvin.

Enkä pidä Savinaisen vertaamisesta Korpisaloon muutenkaan. Korppi on minulle yksi harvoista, legenda. 12 kautta liigaa ja jokainen peli Porin Ässissä. Runkosarjassa 575 matsia, joissa 213+231=444 ja 893 jäähyminuuttia. Pleijareissakin 37o 12+13=25.

Mielestäni on turha verrata Savinaista Korpisaloon niin kauan kuin mies puhuu mediassa haaveistaan siirtyä Ässistä pois. Korpisalo lupasi jo Hjallikselle siirtyä Narreihin, mutta veti sen vittumaisen hymyn kera takaisin. "En mä nyt mihinkään Jokereihin mene". Tämä on sitä porilaista vittumaisuutta sekä hyvässä, että pahassa. Korppi ei myöskään muistaakseni koskaan kehunut kuinka treenaaminen vituttaa ja kuinka hän tappelee kadulla. Mies oli Ässäkapteeni ja hyvästä syystä.

En siis väheksy Savinaista, mutta matka Korpisalon asemaan Ässähahmona on helvetin pitkä. Liian pitkä.

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllähän noista viimeaikojen lehtijutuista ja haastatteluista, ainakin minä sain Satista hieman MattiNykäsmäisen kuvan ja, että ei taida olla ihan penaalin terävin kynä. En näe tätä silti pahana asiana, kunhan ei anna tämän "mediakohun" vaikuttaa päänuppiin liikaa. Värikäs persoona, joita Ässissä pitääkin olla.

Itse olen sitä ikäluokkaa, jolle Korpisalo ja Takko on niitä kaikkien aikojen suosikkipelaajia. Satin pitäisi pelata vielä monta vuotta Padassa, jotta voitaisiin verrata Korppiin. Onhan pelityyleissä toki jotain samaa.

Vellihousulle sen verran, että ei Korppi olisi ollut Korppi, jos ei olisi ollut kuumakalle. Kun on kuumaverinen ja pelaa illasta toiseen tunteella kovilla kierroksilla, niin joskus tulee jäähyjä, tyhmiäkin. Eikä varmasti olisi yltänyt noihin pistemääriin ja suorituksiin, jos olisi ollut kiltimpi.

Satista vielä, että pelasi kyllä eilenkin hyvän pelin ja pisteet peukun näyttämisestä ja hengen luonnista. Hieno pelaaja, vaikkei Korppiin ylläkään.

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan viime vuosina kategoriaan "Porilaisempi kuin porilaiset itse" laitettu Savinaisen lisäksi ainakin Hotsi ja Nickerson. Korpisalo tosiaan oli ihan omaa luokkaansa ja noista muualta tulleista taitaisi olla se ainoa, jonka paita voitaisiin kattoon nostaa, teki kuitenkin liigauransa pelkästään Ässissä.

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Onhan viime vuosina kategoriaan "Porilaisempi kuin porilaiset itse" laitettu Savinaisen lisäksi ainakin Hotsi ja Nickerson. Korpisalo tosiaan oli ihan omaa luokkaansa ja noista muualta tulleista taitaisi olla se ainoa, jonka paita voitaisiin kattoon nostaa, teki kuitenkin liigauransa pelkästään Ässissä.

Pätee Savinaiseen, pelannut vain ja ainoastaan Ässissä liigaa.

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Pätee Savinaiseen, pelannut vain ja ainoastaan Ässissä liigaa.

Enkä oikein jaksa uskoa että liigassa muualla tulee pelaamaankaan. Savinainen on niitä harvoja jotka ajattelee sopimusasioita tunteella. Toki myös raha miehelle varmasti maistuu koska koulutusta ei ole ja elämä kiekkouran jälkeen on epävarmaa. Siksi mies varmasti ruplakaukaloon tähtääkin. Voisin vaikka väittää että Savinainen pelaa sen 2-3 vuotta KHL ja palaa sen jälkeen Poriin kun KHL on nähty. Miehen puheista on aistittavissa kiitollisuus Ässiä kohtaan mistä sai itselleen jääkiekkouran.

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Vellihousulle sen verran, että ei Korppi olisi ollut Korppi, jos ei olisi ollut kuumakalle. Kun on kuumaverinen ja pelaa illasta toiseen tunteella kovilla kierroksilla, niin joskus tulee jäähyjä, tyhmiäkin. Eikä varmasti olisi yltänyt noihin pistemääriin ja suorituksiin, jos olisi ollut kiltimpi.

Täydellistä pelaajaa ei olekaan, jokaisella on puutteensa. Korpilla suurin puute oli hermokontrolli. Vastustaja pääsi hänen ihon alleen turhan helposti ja käytti tätä Korpin puutetta hyväkseen. Ei pitäisi provosoitua, kun maalinedushässäkässä saa mailaa, mutta Korppi ei mahtanut itselleen mitään ja otti todella tyhmiä jäähyjä. Korpin ansiot toki muistaen väitän, että näihin turhiin jäähyihin hävittiin monta peliä varsinkin vieraissa. Väitän siis, että Korppi olisi ollut vielä parempi pelaaja, jos olisi pitänyt tunteensa paremmin kurissa. Hullun kiilto silmissä saa painaa ja yrittää raivoisasti, mutta ei silti tarvitse olla kuumakalle. Korpilla oli loistava laukaus, hyvä luistelu ja mailatekniikkaa, kyllä hän olisi niitä pisteitä nakutellut kovalla prosentilla, vaikka olisi muutaman ylilyönnin jättänyt tekemättäkin.

Starstruck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Korpisalo tosiaan oli ihan omaa luokkaansa ja noista muualta tulleista taitaisi olla se ainoa, jonka paita voitaisiin kattoon nostaa, teki kuitenkin liigauransa pelkästään Ässissä.
Makkosen kohdallakin näyttää olevan Harjavalta olevan liian kaukana Porista - tai sitten on jokin suuri konflikti organisaation kanssa takana. Uskon, että Korpisalon #17 jäädytettään ennen #22:ta, mikä toki on huutava vääryys. Niin paljon kuin Korpisalosta itse pidinkin.

En nyt oikein ymmärrä, miksi monet vertaavat Savinaisen ja Korpisalon uraa toisiinsa. Vetävät esiin jälkimmäisen huikeita statseja ja seurauskollisuutta. Yleisesti ottaen vertauksissa on kyse vain siitä, kuinka paljon miesten otteet ja tempaukset kentällä ovat yhdessä linjassa. Itselle ensiksi tuli Korpisalo hänestä mieleen, kun alkoi viljelemään lämäreitä mitä omituisimmista paikoista ja nyt tuo peukun näyttö siihen päälle. Toki muutenkin samankaltaisuutta löytyy.

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Korpilla oli loistava laukaus, hyvä luistelu ja mailatekniikkaa, kyllä hän olisi niitä pisteitä nakutellut kovalla prosentilla, vaikka olisi muutaman ylilyönnin jättänyt tekemättäkin.

Nää on vähän mielipideasioita, mutta näkisin, että ylilyönnit johtuivat tietysti tunteella ja raivolla pelaamisesta ja jos Korppi olisi alkanut jotenkin väkisin hillitsemään hermojaan, olisi pelaamisesta lähtenyt myös jotain oleellista pois.

Mutta kuten sanoit, ei Korppi mahtanut itselleen mitään, mutta tämän päivän liigassa hän joutuisi pakon edessä muokkaamaan pelityyliään siistimmäksi.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Makkosen kohdallakin näyttää olevan Harjavalta olevan liian kaukana Porista - tai sitten on jokin suuri konflikti organisaation kanssa takana.

Makkosen moni mieltää porilaiseksi koska hän tuli tänne jo nuorena; eikös hän pelannutkin pelkästään Ässissä? Korpisalo taas oli Poriin tullessaan jo 25-vuotias. Onhan tuossa vähän eroa.

Niin, en minäkään tiedä vertailujen mielekkyydestä, onhan Korppi uran osalta monta pykälää Savinaista edellä. Muut vertaukset taas ovat vähän fiilisjuttuja, kai Savinaista voisi verrata aika moneenkin pelaajaan.

Siitä Jyp-pelin lämärimaalista tuli kyllä Korppi mieleen.

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Korpisalon pelityyliin kuului kuumana käyminen ja tietynlainen raivoaminen, jos se ominaisuus olisi ollut pois, tuskin Korpisalo kesynä versiona olisi tehnyt niitä tärkeitä maaleja. Oli ne vaan aikoja ja hienoa oli seurata paikan päällä sitä, miten joukkuetta sytytti yksi mies ja sama ratkoi mm. Jokereita vastaan useaan otteeseen. Niin ja kyllä sinne kattoon kuuluisi numerot 6, 17, 22, ehkä 5 ja 27, saas nähdä koska seuraava sinne tulee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy