Veikkausliiga ja muut suomalaiset jalkapallosarjat kaudella 2024

  • 203 845
  • 2 362

Kuka voittaa Veikkausliigan kaudella 2024?

  • HJK

    Ääniä: 65 27,0%
  • KuPS

    Ääniä: 32 13,3%
  • VPS

    Ääniä: 32 13,3%
  • SJK

    Ääniä: 9 3,7%
  • FC Honka

    Ääniä: 8 3,3%
  • FC Inter

    Ääniä: 4 1,7%
  • AC Oulu

    Ääniä: 11 4,6%
  • Ilves

    Ääniä: 33 13,7%
  • Haka

    Ääniä: 4 1,7%
  • FC Lahti

    Ääniä: 6 2,5%
  • IFK Marienhamn

    Ääniä: 2 0,8%
  • EIF

    Ääniä: 4 1,7%
  • Gnistan

    Ääniä: 24 10,0%
  • KTP

    Ääniä: 7 2,9%

  • Äänestäjiä
    241
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Kummallinen avautuminen. Tottahan yhteistyökumppaneilla on oikeus kommentoida ja kyseenalaistaa arvojensa vastaiseen toimintaan sortuneen ihmisen palkkausta näin julkiseen hommaan. Voivat sitten joko hyväksyä seuran antaman selvityksen tai vetää tukensa pois, jos näkevät sen tarpeelliseksi. Ei kai tässä sen kummempaa.
Jep, ei kai jalkapallojoukkueen tukeminen yksityiseltä yritykseltä mikään velvollisuus ole. Eikä tuo yksi sponsori ole ilmoittanut vetävänsä tukeaan pois, haluaa vain keskustella asiasta KuPsin kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Jep, ei kai jalkapallojoukkueen tukeminen yksityiseltä yritykseltä mikään velvollisuus ole. Eikä tuo yksi sponsori ole ilmoittanut vetävänsä tukeaan pois, haluaa vain keskustella asiasta KuPsin kanssa.
Se mikä tuossa ärsyttää on, että sponsori valittaa asiasta median kautta. Eiköhän oikea tapa olisi ottaa yhteyttä suoraan seuran toimistolle.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Te siis tiedätte, että sponsori ei ole ollut yhteydessä KuPSiin?

En oikein ymmärrä, mikä tuossa hiertää. Sponsorilla on täysi oikeus ilmaista asia julkisesti ja näinollen viestittää myös omille asiakkailleen, että he eivät ole tyytyväisiä tällaisen henkilön palkkaamiseen. Ja kun meitä ihmisiä on joka lähtöön, niin eiköhän sinne joku ole jo laittanut palautetta, että aiotteko sponssata tätä joukkuetta jatkossa... Meinaan sitä ihmistyyppiä, joka muistaa jokaisen julkisen liikuntapaikkarakentamisen yhteydessä mainita, että miksi tätä rahaa ei laiteta vanhuspalveluihin..

Johan tässä haluttiin vähän aikaa sitten teilata koko AC Oulu yhden provokatiivisen huutelijan myötä rasismia tukevaksi seuraksi. (Näin kärjistetysti sanottuna)

En päässyt lukemaan koko juttua koska oli maksumuurin takana mutta päättelin niin tuosta ”Heikkilä hämmästelee julkisuudessa olleita tietoja”
mistä ainakin itse käsitän, että suoraa keskustelua ei ole käyty jos asiaa pitää hämmästellä.

Tuo uutinen julkaistiin ennen kuin Wiss oli julkistettu päävalmentajaksi, mikä loi epävarmuutta sen suhteen tuleeko Laitila jatkamaan KuPS:n sponsorina jos Wiss tulee valituksi? Käytännössä siis oma sponsori vaikuttaa median kautta epäsuorasti jalkapalloseuran tärkeimpään yksittäiseen rekrytointiin.

Minun mielestä tuo ei vaan ole millään tapaa ok, eikä oikea tapa hoitaa tuo asia.

Ja lisätään vielä, että itse en olisi halunnut, että Wiss valitaan mutta kun se valinta tehtiin, niin olisi KuPS:n toimiston pitänyt myös tiedostaa, että joku kohu tästä nousee ja infota asiasta etukäteen myös sponsoreita.

En viitsi uutta viestiä laittaa. Sitten olemme vain eri mieltä. Minusta on ihan ok tällainen asia mainita julkisesti. Joo tietysti olisi voinut ensi olla yhteydessä seuraan ja sen jälkeen viestittää julkisesti. Se on aina vähän hämmentävää, miten huonolla tasolla tuo viestintä on ihan tuolla protasollakin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Te siis tiedätte, että sponsori ei ole ollut yhteydessä KuPSiin?

En oikein ymmärrä, mikä tuossa hiertää. Sponsorilla on täysi oikeus ilmaista asia julkisesti ja näinollen viestittää myös omille asiakkailleen, että he eivät ole tyytyväisiä tällaisen henkilön palkkaamiseen.
En päässyt lukemaan koko juttua koska oli maksumuurin takana mutta päättelin niin tuosta ”Heikkilä hämmästelee julkisuudessa olleita tietoja”
mistä ainakin itse käsitän, että suoraa keskustelua ei ole käyty jos asiaa pitää hämmästellä.

Tuo uutinen julkaistiin ennen kuin Wiss oli julkistettu päävalmentajaksi, mikä loi epävarmuutta sen suhteen tuleeko Laitila jatkamaan KuPS:n sponsorina jos Wiss tulee valituksi? Käytännössä siis oma sponsori vaikuttaa median kautta epäsuorasti jalkapalloseuran tärkeimpään yksittäiseen rekrytointiin.

Minun mielestä tuo ei vaan ole millään tapaa ok, eikä oikea tapa hoitaa tuo asia.

Ja lisätään vielä, että itse en olisi halunnut, että Wiss valitaan mutta kun se valinta tehtiin, niin olisi KuPS:n toimiston pitänyt myös tiedostaa, että joku kohu tästä nousee ja infota asiasta etukäteen myös sponsoreita.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Ja lisätään vielä, että itse en olisi halunnut, että Wiss valitaan mutta kun se valinta tehtiin, niin olisi KuPS:n toimiston pitänyt myös tiedostaa, että joku kohu tästä nousee ja infota asiasta etukäteen myös sponsoreita.
Itse taas kuulin jostain, että KuPS joutui aikaistamaan tiedotusta Wissin tulosta, koska asia levisi medioihin jo etukäteen. Sitten päätettiin julkaista asia jo heti, ettei asia paisu käsistä.
Eli aikaa infoamiseen ei jäänyt tai sitten sitä ei vain tajuttu tehdä? kuka tietää? Kuitenkin tuollainen asia on myös tässä mukana.

Mutta joo tässä kyllä nyt on pikkuisen jo kummallisia piirteitä asiassa. Media vetää ihan omaa peliään tässä näillä klikkiuutisilla "sponsoroinnin jatkamisesta" kun itse käsitän, että sponsorit vain haluavat itse pitää pesänsä puhtaana ja keskustella KuPSin kanssa. Jonka kyllä ymmärrän täysin.
Jotenkin julma on maailma, jos, yhden ei edes tuomioon tai rikosilmoitukseen asti edenneen ja uhrin osalta anteeksiannetun, jutun takia ihminen tuomitaan ikuisesti työttömäksi ja kiirastuleen. Meillä kuitenkin on jopa olympiakomitean puheenjohtajana pahoinpitelystä, varkaudesta ja rattijuopumuksesta tuomittu mies. Missä oli jeesustelut silloin asian kanssa?
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Jotenkin julma on maailma, jos, yhden ei edes tuomioon tai rikosilmoitukseen asti edenneen ja uhrin osalta anteeksiannetun, jutun takia ihminen tuomitaan ikuisesti työttömäksi ja kiirastuleen
Tämä on täysin totta. KuPS:n osalta tuo nimitys on siinä mielessä merkittävä koska seurassa on ennestään historiaa vähän vastaavanlaisesta käytöksestä ja silloin Savon sanomat oli mukana hämmentämässä soppaa.

Tässä lainaus SS:n artikkelista 5/22 "KuPSin kulisseissa kuohuu, keskiössä toimitusjohtaja Jarmo Heiskasen toiminta"

"Kyse on muun muassa Heiskasen epäasiallisesta käyttäytymisestä ja johtamistavasta sekä alkoholinkäyttöön liittyvistä ongelmista, joihin KuPS Oy:n edellinen hallitus oli kiinnittänyt huomiota.

Tätä juttua varten Savon Sanomat on haastatellut yhdeksää KuPSin toiminnassa mukana ollutta tai olevaa henkilöä. He kaikki haluavat esiintyä toistaiseksi nimettöminä urheiluseuran vaikean ja tulehtuneen tilanteen takia. Lisäksi Savon Sanomilla on ollut käytössä asiaan liittyvää kirjallista materiaalia."


__________________
Kaksi vuotta tästä nyt valitaan päävalmentajaksi mies, joka sai potkut edellisestä työpaikasta asiattoman käytöksen takia ja tuohonkin liittyi alkoholi.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jotenkin julma on maailma, jos, yhden ei edes tuomioon tai rikosilmoitukseen asti edenneen ja uhrin osalta anteeksiannetun, jutun takia ihminen tuomitaan ikuisesti työttömäksi ja kiirastuleen. Meillä kuitenkin on jopa olympiakomitean puheenjohtajana pahoinpitelystä, varkaudesta ja rattijuopumuksesta tuomittu mies. Missä oli jeesustelut silloin asian kanssa?

Tämä on se asia mikä itsellä hiertää. Toki julkisen ammatin valinta tuo tiettyä vastuuta ja tarkkaan on mietittävä tekosensa. Silti jokainen tekee elämässään virheitä ja tärkeintä kai on että ottaa niistä opikseen.

Pahimpana esimerkkinä menneiltä vuosilta oli Aku Louhimiehen julkinen teloitus, onneksi mies nousi ammattitaidollaan kumminkin alhostaan, Tomi Metsäketo sen sijaan ei ja miehestä ei ole sen koommin kuultu.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
itse en olisi palkannut Wissiä. Osittain sen takia, että on tuo taustansa. Siitä nyt ei ole kovin kauaa edes. Ajattelen, että tässä tilanteessa hän ansaitsee uuden mahdollisuuden, mutta KuPS:in historialla jossa on Heiskasen sekoilut niin en ihmettele että sponsoreita voi hiertää.

Mutt mun mielestä Wiss ei ole edes niin hyvä valmentaja. Tai sellainen mikä kehittää KuPS:in peliä eteenpäin. Siitä on kuitenkin jo jonkin verran aikaa, kun Wissiltä on hyvä kausi alla. Toisekseen Wiss ei ole koskaan valmentanut tämän kokoista seuraa, vaan Ilves oli hänen aikaa altavastaaja seura. Kuten KuPS:in tiedotteessa sanotaan, on hyvin puolustusorientoinut valmentaja. Tuleeko siis peli menemään KuPS:illa eteenpäin vai ei? Uskaltaako Wiss peluuttaa aktiivista jalkapalloa Euroopassa? Saati Veikkausliigassa? Mun mielestä Rantanen ja Ilves näytti, että Euroopassa voi menestyä ihan omalla pelillään.

Noh päätös on tehty ja katsotaan miten homma tulee menemään. On tämä parempi palkkaus kuin Tuutti oli. Mutta en mä ole kovin vakuuttunut. On totta, että kotimaisia nimiä ei ole liikaa saatavalilla, mutta ehkä olisin kokeillut ulkomailta.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Itse taas kuulin jostain, että KuPS joutui aikaistamaan tiedotusta Wissin tulosta, koska asia levisi medioihin jo etukäteen. Sitten päätettiin julkaista asia jo heti, ettei asia paisu käsistä.
Eli aikaa infoamiseen ei jäänyt tai sitten sitä ei vain tajuttu tehdä? kuka tietää? Kuitenkin tuollainen asia on myös tässä mukana.

Mutta joo tässä kyllä nyt on pikkuisen jo kummallisia piirteitä asiassa. Media vetää ihan omaa peliään tässä näillä klikkiuutisilla "sponsoroinnin jatkamisesta" kun itse käsitän, että sponsorit vain haluavat itse pitää pesänsä puhtaana ja keskustella KuPSin kanssa. Jonka kyllä ymmärrän täysin.
Jotenkin julma on maailma, jos, yhden ei edes tuomioon tai rikosilmoitukseen asti edenneen ja uhrin osalta anteeksiannetun, jutun takia ihminen tuomitaan ikuisesti työttömäksi ja kiirastuleen. Meillä kuitenkin on jopa olympiakomitean puheenjohtajana pahoinpitelystä, varkaudesta ja rattijuopumuksesta tuomittu mies. Missä oli jeesustelut silloin asian kanssa?
Itselleni ei ole sinänsä suurta merkitystä, että Wiss valittiin valmentajaksi, kunhan asia on oikeasti hänen ja ahdistelemansa naisen välillä sovittu ja KuPS on myöskin tehnyt asiasta yksityiskohtaisen selvityksen, jossa myös ko. naista on kuultu. Kyse ei ole kuitenkaan niin vakavasta rikoksesta, etteikö Wissille voisi antaa myös toisen mahdollisuuden, mutta luonnollisesti toiseen vastaavaan töppäilyyn ei ole enää varaa.

Enemmän itselläni herää kysymyksiä liittyen KuPS:n tiedottamiseen, jossa ilmeisesti pääsponsoreita ei ole asiasta tiedotettu, sekä tuohon Sixten Boströmin rooliin urheilujohtajana JA apuvalmentajana. Näen tässä todella isoja ongelmia, erityisesti jos KuPSilla on jonkinlaisia vaikeuksia ensi kaudella. Eli käytännössä Boström on Wissin esihenkilö toimistolla, mutta Wiss on Boströmin esihenkilö kentän laidalla. Jotenkin tuntuu, että nyt on säästetty aivan väärässä paikassa taas kun Boströmiä ei suoraan siirretty urheilujohtajaksi ja hankittu uutta apuvalmentajaa hänen tilalleen.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Tämä on se asia mikä itsellä hiertää. Toki julkisen ammatin valinta tuo tiettyä vastuuta ja tarkkaan on mietittävä tekosensa. Silti jokainen tekee elämässään virheitä ja tärkeintä kai on että ottaa niistä opikseen.
Tämä. Tietenkin tuo julkisuusaspekti on oma juttunsa, mutta jotenkin itselle tuo pyöritys on kyllä julmaa ainakin omaan silmään siihen nähden mitä on tapahtunut. En siis halua vähätellä tapausta, mutta ymmärtäisin, jos kyseessä olisi edes tuomio tai rikosilmoitus, mutta kun ei ole näitäkään.
Tietenkin asiassa on lisänä nuo @maken veivi jr. ja @Tjapalala itseltä unohtuneet Heiskasen sekoilut. Mutta eiköhän asia selviä ja KuPS ja Wiss käy sponsoreiden kanssa keskusteluja.
Vielä sen verran, että jotenkin naurettavaa, että Esim. pallokerhon Oivio kertoi KuPSin tekevän jonkin "arvovalinnan", vaikka KuPS ja Lahti ovat jo vuosia panostaneet ihan eri tavalla naisten jalkapalloon, koska hänelle on ollut tärkeää, että myös naisilla olisi mahdollisuuksia ammattilaisuuteen Suomessa. Tämä asia on nyt jotenkin kummassa täysin unohtunut.

Toisekseen Wiss ei ole koskaan valmentanut tämän kokoista seuraa, vaan Ilves oli hänen aikaa altavastaaja seura. Kuten KuPS:in tiedotteessa sanotaan, on hyvin puolustusorientoinut valmentaja. Tuleeko siis peli menemään KuPS:illa eteenpäin vai ei?
Eipä Suomenmaassa paljoa tuon parempia vaihtoehtoja ole ollut tarjolla. Ehkä Koskela, mutta häntä ei varmaan veikkausliiga enää hirveästi kiinnosta. Toisekseen, kyllähän hyvä valmentaja voi muuttua itse ja muuttaa peliään materiaalin kautta. Aikoinaan Honkavaarakin peluutti puolustavaa, vastaiskufutista. Nykyään taas aika pitkälle pallonhallintaa. Saa nähdä mitä Wiss keksii.
Eli käytännössä Boström on Wissin esihenkilö toimistolla, mutta Wiss on Boströmin esihenkilö kentän laidalla.
Ei ole. Boströmillä on omat vastuualueensa, mutta ei KuPS missään vaiheessa tiedotteessaan kerro, että hän olisi Wissin esihenkilö tai että hän jotenkin vastaisi nyt täysin urheilujohtamisesta. Siitä olen samaa mieltä, että olisi tuohon jonkin eri tittelin voinut keksiä, mutta tuosta roolista keksii porukka nyt ihmeellistä legendaa.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Ei ole. Boströmillä on omat vastuualueensa, mutta ei KuPS missään vaiheessa tiedotteessaan kerro, että hän olisi Wissin esihenkilö tai että hän jotenkin vastaisi nyt täysin urheilujohtamisesta. Siitä olen samaa mieltä, että olisi tuohon jonkin eri tittelin voinut keksiä, mutta tuosta roolista keksii porukka nyt ihmeellistä legendaa.
Tämä herättää oikeastaan vielä enemmän kysymyksiä. Mikä on sellainen urheilujohtaja, jonka vastuulla ei ole vastata urheilujohtajamisesta? On kuitenkin ihan perusteltua, että jos henkilölle annetaan hyvin yleisessä käytössä oleva ja vakiintunut titteli, niin voidaan olettaa myös, että henkilön työnkuva on titteliä vastaava ellei muuta erikseen tiedoteta. Kaksoisrooli tekee tuon vielä sekavammaksi ja edelleen olen sitä mieltä, että Boström olisi ehdottomasti pitänyt siirtää pelkästään toimiston puolelle tai vaihtoehtoisesti valita toinen urheilujohtaja ja pitää Boström apuvalmentajana.

Tietenkin ainahan on tiimityöskentelyä ja päävalmentajalla on tärkeä rooli olla mukana kun tehdään joukkueeseen ja sen kasaamiseen liittyviä päätöksiä, mutta kyllä aina pitää olla se henkilö joka sanoo viimeisen sanan ja kantaa vastuun. Sitten jos urheilujohtaja ei saa tehdä urheilujohtajalle kuuluvia töitä, voi hyvin käydä HIFK ja Salmelainen & Peltonen -tilanne, jossa työhön palkatut henkilöt eivät saa tehdä töitään vaan joku muu kävelee heidän ylitseen ja siellä Peltonen edelleen valmentaa.

Tämähän ei siis edelleenkään tarkoita, että KuPSin järjestely ei voisi toimia ja KuPS ei voisi menestyä, mutta onhan tässä luotu himmeli, jossa on todella suuret riskit.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Tämä herättää oikeastaan vielä enemmän kysymyksiä. Mikä on sellainen urheilujohtaja, jonka vastuulla ei ole vastata urheilujohtajamisesta? On kuitenkin ihan perusteltua, että jos henkilölle annetaan hyvin yleisessä käytössä oleva ja vakiintunut titteli, niin voidaan olettaa myös, että henkilön työnkuva on titteliä vastaava ellei muuta erikseen tiedoteta.
Boström jatkaa osana valmennustiimiä,mutta vastaa myös rekrytointiprosessista, pelaajakehityksestä ja rakentaa Kuopion Palloseuralle uuden scouttaustiimin.
No niinhän siitä tiedotettiinkin. Hänen vastuulleen kuuluvat nuo yllämainitut asiat. Ja kai organisaatio saa ihan itse päättää miten se tittelit ja vastuut jakaa?
Kuten sanoin, että olisihan tuohon voinut nyt jonkun toisenkin keksiä, mutta olisiko se sitten ollut taas naureskelun aihe kuten nämä kuuluisat "pelillisen prosessin johtajat"? Oma veikkaukseni ja ehkä toiveeni on kylläkin, että Boström siirtyy jossain vaiheessa ihan kokonaan urheilutoimenjohtajaksi.

Itse en näe tuossa mitään ongelmaa, kun vain asia ja vastuut ovat kaikille osapuolille selviä. Olisin huolissani jos siellä olisi jonkin Lindblomin kaltainen noviisi pyörimässä, mutta nyt on kyseessä sen 30 vuotta jalkapallon kanssa tekemisissä olevia kavereita, eivätköhän he ole asian käyneet läpi sivistyneesti.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
No niinhän siitä tiedotettiinkin. Hänen vastuulleen kuuluvat nuo yllämainitut asiat. Ja kai organisaatio saa ihan itse päättää miten se tittelit ja vastuut jakaa?
Kuten sanoin, että olisihan tuohon voinut nyt jonkun toisenkin keksiä, mutta olisiko se sitten ollut taas naureskelun aihe kuten nämä kuuluisat "pelillisen prosessin johtajat"? Oma veikkaukseni ja ehkä toiveeni on kylläkin, että Boström siirtyy jossain vaiheessa ihan kokonaan urheilutoimenjohtajaksi.

Itse en näe tuossa mitään ongelmaa, kun vain asia ja vastuut ovat kaikille osapuolille selviä. Olisin huolissani jos siellä olisi jonkin Lindblomin kaltainen noviisi pyörimässä, mutta nyt on kyseessä sen 30 vuotta jalkapallon kanssa tekemisissä olevia kavereita, eivätköhän he ole asian käyneet läpi sivistyneesti.
Niin, mielestäni rekrytointiprosessi, pelaajakehitys ja scouttaustiimin rakentaminen ovat urheilujohtajan työnkuvaan kuuluvia asioita, joten en nähnyt näissä mitään poikkeavaa tai sellaista joka tarkoittaisi ettei Boström vastaa kokonaan urheilujohtamisesta. Ehkä luen asiaa kuin piru raamattua, mutta lähtökohtaisesti kaikenlaiset kaksoisroolit, jossa vastuut ovat enemmän tai vähemmän epäselvät, tekee järjestelyistä vain todella sekavan, ainakin ulospäin. Siksi olisin ihan suoraan tehnyt selvän päätöksen siitä, että onko Boström urheilujohtaja vai apuvalmentaja, eikä jotain siltä väliltä.

Molemmat ovat varmasti erittäin kokeneita ja päteviä henkilöitä, mutta erityisesti Tampereella tiedetään myös se, että Wiss oli erittäin vahva persoona, jolla on hyvin selvät vaatimukset eikä pelkää sanoa johtoryhmälle, jos joku asia pitää muuttaa. Tämä siis pääsääntöisesti vain hyvässä mielessä ja kyse on rautaisesta ammattilaisesta, joka haluaa että asiat hoidetaan ammattimaisesti, mutta se oikeastaan vain korostaa niitä riskejä mikä asiaan mielestäni liittyy kun Boströmillä on kaksoisrooli sikäli mikäli heillä tulee erimielisyyksiä tai pahimmassa tapauksessa jos Wiss pitää jossain vaiheessa erottaa pestistään.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
KuPSilla on koko Ari Lahden ajan ollut vähän erikoinen käytäntö, että Lahti yksin päättää päävalmentajasta. Näin oli myös silloin kun palkkalistoilla olivat Shipulin ja Lindblom, jotka ainakin jossain määrin utj:n tehtäviä tekivät. Boströmillä tuskin on siis juurikaan sanavaltaa päävalmentajan asemaan toisin kuin normaalilla utj:llä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitähän Honsu Honkavaara meinaa, voiko Klubilla olla siinä jo Korkeakunnaksen seuraaja tiedossa?
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mitähän Honsu Honkavaara meinaa, voiko Klubilla olla siinä jo Korkeakunnaksen seuraaja tiedossa?
Valittu jo Huuhkajien apuvalmentajaksi. Eiköhän ole myös melko vahvoilla Kanervan seuraajaksi.

 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Niin, mielestäni rekrytointiprosessi, pelaajakehitys ja scouttaustiimin rakentaminen ovat urheilujohtajan työnkuvaan kuuluvia asioita, joten en nähnyt näissä mitään poikkeavaa tai sellaista joka tarkoittaisi ettei Boström vastaa kokonaan urheilujohtamisesta. Ehkä luen asiaa kuin piru raamattua, mutta lähtökohtaisesti kaikenlaiset kaksoisroolit, jossa vastuut ovat enemmän tai vähemmän epäselvät, tekee järjestelyistä vain todella sekavan, ainakin ulospäin. Siksi olisin ihan suoraan tehnyt selvän päätöksen siitä, että onko Boström urheilujohtaja vai apuvalmentaja, eikä jotain siltä väliltä.
Ei siellä myöskään lue, että Siku vastaa urheilujohtamisesta, vaan että juuri nuo ovat hänen vastuullaan olevia asioita. Sekin olisi ollut myös aika naurettavaa, että olisi ilmoitettu sikun jatkavan 2. valmentajana ja vastaa myös edellä mainituista asioista.
Ja vaikea sanoa, onko Siku itse halunnut jatkaa valmentajana, tai ei halua tuohon koko pestiin, haluaa siirtyä tuohon rooliin tulevaisuudessa mutta harjoittelun kautta jne? Kuitenkin fakta on, että osaavia urheilujohtajia ei tässä maassa kovin monia ole ja huono sellainen voi tuhota koko kauden ja organisaation kuten klubissa meinasi käydä.
Kuten sanoin, tuosta asiasta nyt tehdään jotain ihmeellisiä johtopäätöksiä pelkän tittelin perusteella. Tietenkin tulkinta ja mielipidekysymyksiä on miten asiat nähdään, mutta itselleni ei tuossa nyt mitään sekavaa ole.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings

Petro Punna FC TPS:n toimariksi. Tausta vaikuttaa melkoisen hyvältä, lukuunottamatta yhtä kautta pelaajana hinureissa. Kymmenen vuotta sitten hypännyt Vesalaisen JJK:n raunioille josta pestinsä päätteeksi erotti itsensä taloudellisista syistä, joten krooninen kannattavuusvaje tuskin ainakaan miestä yllättää.

Suunntatulla annilla rahoitetaan taas tulevia tappioita ja Hradecky merkkaa sen verran, että on nykyisin yksi pääomistajista. Luke toimii myös jatkossa hallituksen neuvonantajana. Ehkä parin vuoden päästä näemme pääomistajan ensimmäisen ottelun TPS:n edustuksessa!

Urheilutoimenjohtajaa haetaan mutta tähän lähtöön tuskin Kappe Hämäläisen lisäksi muita hevosia ei mukaan oteta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
DOS tänään Klubin avauksessa. Hieno nähdä, että toipunut vihdoin pelikuntoiseksi, mutta edellisestä pelatusta pelistä taitaa olla 2 v 3 kk. Kunnossa ja hyvällä pelituntumalla tietysti pitäisi edelleen olla Veikkausliigaan aivan kärkitoppari, mielenkiintoista nähdä mikä todellisuus on.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Tänään on Kuopiossa jaossa isot pisteet KuPS:n ja Ilveksen välillä. KuPS:lla on sekä lepo- että kotietu, joten ei tuosta oikein muu tulos kelpaa kuin voitto.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös