Veikkausliiga ja muut suomalaiset jalkapallosarjat kaudella 2024

  • 176 505
  • 2 083

Kuka voittaa Veikkausliigan kaudella 2024?

  • HJK

    Ääniä: 65 28,4%
  • KuPS

    Ääniä: 28 12,2%
  • VPS

    Ääniä: 32 14,0%
  • SJK

    Ääniä: 9 3,9%
  • FC Honka

    Ääniä: 8 3,5%
  • FC Inter

    Ääniä: 4 1,7%
  • AC Oulu

    Ääniä: 11 4,8%
  • Ilves

    Ääniä: 27 11,8%
  • Haka

    Ääniä: 4 1,7%
  • FC Lahti

    Ääniä: 5 2,2%
  • IFK Marienhamn

    Ääniä: 2 0,9%
  • EIF

    Ääniä: 4 1,7%
  • Gnistan

    Ääniä: 24 10,5%
  • KTP

    Ääniä: 6 2,6%

  • Äänestäjiä
    229

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Joka kesäinen shokkiuutinen on se, että KuPS on se seura josta puhutaan. Ei KuPS sitä pelitempoa tässä sarjassa määritä yksinään. Siihen tarvitaan joukko muitakin seuroja jotka pysyvät edes KuPSin kyydissä. Minkäs teet jos vastassa pyörii kaikenmaailman Turkulaisia joukkueita...
Mä en nyt ymmärrä yhtään. Oma kirjoitus viittasi siihen, että suomalaiset on temmossa ja fysiikassa joka kesä perässä europeleissä. En sen enempää tarkoittanut mitään juuri kuppulle, vaan ihan yleisesti. Ei kannata ihan noin henkilökohtaisesti ottaa.

Kirjoitin kaksi viikkoa sitten niinkin loogiseen paikkaan kuin liigan yleiselle puolelle ketjuun liigan tasosta verrattuna muihin näin:
Suomalaisjoukkueet on aina europeleissä eniten kusessa nimenomaan fysiikassa ja pelin temmossa, johtuen juurikin siitä miten täällä sarjassa pelataan.
Joten maken huomio nopeudesta ei siis ainakaan itselleni(ja tuskin kenelekään joka on suomalaisten europelejä pidemmän ajan seurannut) tullut kovinkaan suurena yllätyksenä. HUOM. Tämä ei ole Kupsin vika HUOM.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Mä en nyt ymmärrä yhtään. Oma kirjoitus viittasi siihen, että suomalaiset on temmossa ja fysiikassa joka kesä perässä europeleissä. En sen enempää tarkoittanut mitään juuri kuppulle, vaan ihan yleisesti. Ei kannata ihan noin henkilökohtaisesti ottaa.

Kirjoitin kaksi viikkoa sitten niinkin loogiseen paikkaan kuin liigan yleiselle puolelle ketjuun liigan tasosta verrattuna muihin näin:

Joten maken huomio nopeudesta ei siis ainakaan itselleni(ja tuskin kenelekään joka on suomalaisten europelejä pidemmän ajan seurannut) tullut kovinkaan suurena yllätyksenä. HUOM. Tämä ei ole Kupsin vika HUOM.

Kuppu on kyllä futisfoorumin jäännöksiä ja kunnon provo tarkoituksessa kirjoitettua materiaalia ihmisiltä jotka haluavat vain provosoida.

Sinun kirjoitukset ovat perus provoja. Haluat vain provosoida muita ja luikit pakoon heti jos joku kysyy asiaa tarkemmin.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Eli tuloksella ei ole väliä kun europeleistä puhutaan? KuPS voisi pelata nopeammin ja tuo Veikkausliigan taso nousisi sillä, että KuPS vain pelaisi nopeammin ylöspäin? Jos nyt sanon suoraan niin ei KuPSilla ole saman tason rosteria kuin aikaisempina vuosina. Itse olen ihmetellyt miten hyvin Honsu pystynyt edes pärjäämään tuolla rosterilla. Siis oikeasti siellä on avauksessa 17v ja 18v junnuja. Toivottavasti Klubi tai Ilves menee päätyyn asti!
Kuka sanoi, että tuloksella ei olisi väliä. On sillä. Myös Euroopassa todennäköisesti joutuu pelaamaan eri tavalla kuin Veikkausliigassa. Mun mielestä erityisesti Palloliitossa olisi hyvä miettiä, miten suomen pelaajakehitystä sekä pelitasoa kehitetään. Kysymys ei ole vain Veikkausliigasta eikä vain KuPS:ista. Homma alkaa jo junnuista, nuorisomajuista ja liikkuu aina kohti Veikkausliigaa. Peliä pitää pystyä avata nopeemmin ja pitää pystyä pelata pienemmässä tilassa. Ja kyllä mä ajattelen, että Suomessa isot seurat jolla on iso junnutuotanto määrittää hyvin paljon mihin suuntaan jalkapallo täällä kehittyy. Tietääkseni KuPS kuuluu näihin seuroihin.

Ja lisätään, että @Knutsen osaa varmasti puolustaa ihan itseään, mutta haluan sanoa että ei kyllä koskaan ole luikkinut pakoon keskustelusta. Omaa kärkkäitä mielipiteitä mutta on kyllä puolustanut niitä ja käynyt ihan keskusteluakin.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Sinun kirjoitukset ovat perus provoja. Haluat vain provosoida muita ja luikit pakoon heti jos joku kysyy asiaa tarkemmin.

Mielenkiintoista. Minä kun oletin että tässä puhuttiin Veikkausliigan avuttomasta temmosta joka taitaa olla euroopan hitaimpia. Liityn tuohon kuoroon aivan heti. Provot KuPSista taisivatkin tulla lukijan silmälasien läpi, minä kun en yhtään provoa KuPSin hommasta tuosta löydä.

Kuppu on kyllä futisfoorumin jäännöksiä

Tämä oli itselle uusi tieto, olen tuota itsekin käyttäny useita kertoja, ilman että olen sitä vieläkään forkalta bongannut. En tosin ole vuosiin seurannut forkkaa muuten kun 1-2krt viikossa käyn lukemassa oululaiset jutut, suurin osa kyseisen foorumin viesteistä kun on lähes lukukelvottomia.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Kuka sanoi, että tuloksella ei olisi väliä. On sillä. Myös Euroopassa todennäköisesti joutuu pelaamaan eri tavalla kuin Veikkausliigassa. Mun mielestä erityisesti Palloliitossa olisi hyvä miettiä, miten suomen pelaajakehitystä sekä pelitasoa kehitetään. Kysymys ei ole vain Veikkausliigasta eikä vain KuPS:ista. Homma alkaa jo junnuista, nuorisomajuista ja liikkuu aina kohti Veikkausliigaa. Peliä pitää pystyä avata nopeemmin ja pitää pystyä pelata pienemmässä tilassa. Ja kyllä mä ajattelen, että Suomessa isot seurat jolla on iso junnutuotanto määrittää hyvin paljon mihin suuntaan jalkapallo täällä kehittyy. Tietääkseni KuPS kuuluu näihin seuroihin.

Ja lisätään, että @Knutsen osaa varmasti puolustaa ihan itseään, mutta haluan sanoa että ei kyllä koskaan ole luikkinut pakoon keskustelusta. Omaa kärkkäitä mielipiteitä mutta on kyllä puolustanut niitä ja käynyt ihan keskusteluakin.

Jos tuloksella ei ole väliä europeleissä, niin se kertoo kyllä kaiken. Meinaatko, että Klubi ei muuttaisi pelitaapansa Euroopassa? Pakkohan heidän on sitä muokata jos meinaavat jatkoon päästä. Suomalaisten seurojen taso ei vain ole sellainen jolla palloa voidaan ottaa haltuun ja hallitaan sitä ottelua pallon kanssa. Jossakin kohtaa pitää ymmärtää myös sellainen juttu, että se joka sitä palloa hallitsee niin se on pelin kuningas. Ei se valmentaminen auta yhtään mitään jos pelaaja häviää kaksinkamppailun tai ei pysty ohittaamaan vastustajaansa.

Nimimerkillä: Suomessa pitää vain pystyä kehittämään enemmän pelaajia jotka pystyvät muuttamaan Suomalaisen jalkapallon suunnan täysin. Litmanen oli kyllä sellainen...
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mun mielestä erityisesti Palloliitossa olisi hyvä miettiä, miten suomen pelaajakehitystä sekä pelitasoa kehitetään. Kysymys ei ole vain Veikkausliigasta eikä vain KuPS:ista. Homma alkaa jo junnuista, nuorisomajuista ja liikkuu aina kohti Veikkausliigaa. Peliä pitää pystyä avata nopeemmin ja pitää pystyä pelata pienemmässä tilassa. Ja kyllä mä ajattelen, että Suomessa isot seurat jolla on iso junnutuotanto määrittää hyvin paljon mihin suuntaan jalkapallo täällä kehittyy. Tietääkseni KuPS kuuluu näihin seuroihin.
Tässä ollaan varmaan aika lähellä ydintä, KuPS on siinä mielessä ihan hyvä esimerkkijoukkue koska joukkueessa on paljon kotimaisia ja nuoria pelaajia isossa roolissa.

Eilen avauksessa oli Miettinen 20 v, Siltanen 17 v, Ruoppi 18 v, Lutumba 21 v ja siihen päälle vielä 23 v Vidjeskog ja Hämäläinen.

Lutumba pystyi minusta parhaiten vastaamaan pelin tempovaateeseen ja olemaan jopa kohtalaisen vaarallinen. Lutu taitaa olla ainut näistä itseasiassa kuka ei ole pelannut nuorimaajoukkueissa.

KuPS:lla oli ennen Valakaria valmentajana Erlandsen juuri sen takia, että haluttiin saada kehitettyä joukkuetta sellaiseksi, joka pärjää paremmin Euroopassa mutta lopulta se oli Valakari eikä Erlandsen joka vei KuPS:aa enemmän eteenpäin.

Olihan norjalaiset fyysisesti parempi mutta se isoin ero nopeudessa on kuitenkin siinä, kun otetaan pallo haltuun ja ensimmäiset askeleet. Kaikki tapahtuu nopeammin ja terävämmin ja se vaatii myös taitoa eikä pelkkää nopeutta.

Toisena asiana sitten se, miten pelaajat liikkuvat ilman palloa ja tämä ihan puhtaasti taktista puolta. Etenkin Tromson kärkipelaaja vei välillä KuPS:n puolustajia aika hienosti mukanaan ja teki isoja tiloja.

KuPS:n pallollinen peli puolestaan näytti hitaalta kun pelaajien liikkeet ilman palloa olivat lähinnä yksittäisiä yhden laitapakin sovittuja juoksuja pitkään avaukseen.

Kyllä KuPS voisi pärjätä pidemmälle näissä kemuissa jos laitettaisiin taas isosti rahaa ulkomaalaisiin kuten aiempina vuosina mutta minusta tämä on parempi näin, että nuo nuoret saavat näitä pelejä. Siitä nyt on turha pahoittaa mieltään, että KuPS tämän parin häviää koska Tromso on useamman pykälän isompi joukkue taloudellisesti

Jos sitten miettii tuota, että miten suomalaiset pärjää Euroopassa niin kyllä se HJK:n varassa tulee olla koska se on ainut, jolla on siihen oikeasti resurssit. Tärkeintä HJK:n kannalta olisi, että isoimmalla seuralla olisi ehdottomasti sarjan paras valmentaja ja itse en ihan hetkeen tuollaista tilannetta muista olleen.
 
Täällähän on ollut väärinymmärtämisen SM-kisa käynnissä yön aikana. Noh, viihteellinen tapahtuma kuitenkin.

Ilveksen eilinen voitto oli kyllä myönteinen yllätys. Todennäköisesti suomalaisjoukkueiden lento katkeaa totutusti jo tähän ensimmäiseen vaiheeseen. Nautitaan kuitenkin näistä peleistä aina kun niitä tarjotaan.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen paikanpäällä olleena ja useamman pelin Tammelassa nähneenä, niin olihan tuo taas mahtava kokemus ja pieni toivonkipinä jotta Ilves saisi tästä boomista rakennettua eteenpäin menevää kestävää kehitystä. Tuollaiset pelit ja kokemukset kyllä auttavat tässä.

Itse en usko Ilves tästä parista kuitenkaan jatkoon menee, mutta eipä se ihan mahdottomuus ole jos FK Austria ei pysty kotonaan parempaan peliin. Ilves saanee vieraissakin paikan taikka kaksi sen verta vieraat olivat eilen helisemässä Jorginhon ja Haaralan kanssa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Sinun kirjoitukset ovat perus provoja. Haluat vain provosoida muita ja luikit pakoon heti jos joku kysyy asiaa tarkemmin.
Pakko jatkaa tätä äärimmäisen sisältörikasta keskustelua, jottei näytä siltä, että luikkisin heti pakoon tarkempien kysymysten tullessa eetteriin. Eli siis onko väittämä, että Veikkausliigassa olisi kehno tempo vain provoa ja tästä haluaisit nyt jotain tarkennuksia?

Provoista puheenollen, tämä ei varmaan sellaiseksi ollut tarkoitettu:
Minkäs teet jos vastassa pyörii kaikenmaailman Turkulaisia joukkueita...
Toki ei osu edes jenkkijalkapallohaarukkaan, kun omastakin mielestä Veikkausliigassa pyörii vain kaikenmaailman turkulaisia ja kaupungin todellinen jalokivi marinoi itseään tempopalloon ykkösliigassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös