Veikkausliiga ja muut suomalaiset jalkapallosarjat kaudella 2024

  • 234 656
  • 2 642

Kuka voittaa Veikkausliigan kaudella 2024?

  • HJK

    Ääniä: 65 25,8%
  • KuPS

    Ääniä: 39 15,5%
  • VPS

    Ääniä: 32 12,7%
  • SJK

    Ääniä: 9 3,6%
  • FC Honka

    Ääniä: 9 3,6%
  • FC Inter

    Ääniä: 4 1,6%
  • AC Oulu

    Ääniä: 11 4,4%
  • Ilves

    Ääniä: 36 14,3%
  • Haka

    Ääniä: 5 2,0%
  • FC Lahti

    Ääniä: 6 2,4%
  • IFK Marienhamn

    Ääniä: 1 0,4%
  • EIF

    Ääniä: 4 1,6%
  • Gnistan

    Ääniä: 23 9,1%
  • KTP

    Ääniä: 8 3,2%

  • Äänestäjiä
    252

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Vepsun Akatemia hoiti työnsä erinomaisesti tällä kaudella. Toivottavasti ensi vuonna seura pystyy panostamaan tarpeeksi resursseja ja rahaa Akatemian toimintaan kaikenkaikkiaan. Tämä siksi, että Vepsu tarvitsee jatkuvasti lisää oman junioritoiminnan läpikäyneitä pelaajia Veikkausliigassa.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Pakkovoitto Hakan vieraana SJK:lta numeroin 0-3. Ensimmäinen maali nyt oli paitsio ja siten tuomarivirhe. Tätä se on Veikkausliigassa. Joskus hyödytään ja joskus kärsitään. Moreno nousi samalla maalipörssin kärkeen kun teki ottelun viimeisen maalin ja kauden 11 Veikkausliigassa. Haarala vielä poistunut Ruotsiin ja Borchers taitaa olla loppukauden poissa. Coffey siinä lähin uhka ja aika pienellä maalimäärällä se tällä kaudella taitaa joka tapauksessa tulla.

Toivo elää pronssista vielä ja katsotaan miten Ilves suoriutuu omasta pelistään. Viikon päästä Pohjanmaanderby ja jälleen SJK isäntänä. Kauden eka Vaasassa huhtikuun alussa tasuriksi, sen jälkeen Sjoella SJK korjannut voitot Cupissa ja Veikkausliigassa.
 

rauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, VPS & HIFK
Harvoin näkee niin täydellistä suunnanmuutosta tuplavaihdon jälkeen kuin tänään. Jonttu Vahtera ja Luka Smyth kentälle 69. minuutilla ja varsinkin Vahtera heti hurjalla pelipäällä ja kolme minuuttia myöhemmin täydellinen kulma takatolpalle jonka Lindeman puski maaliin ja pelin tasoihin. Vepsulla oli maalin jälkeen 10 minuutin vahva jakso jolla toinenkin maali oli lähellä, kärki Ogude huutaisi sitä avausmaalia, vauhdikas ukko mutta ei vaan osu. Molemmilta maalivahdeilta lopussa yksi gameseiveri ja lopulta pelitapahtumiin nähden oikeutettu tasuri joka pelaa ennen kaikkea KuPSin pussiin. Vepsun oma tavoite taitaa olla enää viides sija ja kotiottelu Eurolopputurnauksen avauskierrokselle.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kupsi voittaa Veikkausliigan...
 

Katto

Jäsen
Klubilta aika huono toinen jakso ja johto menetettiin toisessa pelissä peräkkäin. Eilen oli kyllä tappiokin lähellä. Jos KuPS tiistaina voittaa, mestaruus on siinä. Eilisen perusteella näyttää että useampi ylemmän loppusarjan joukkue on klubia kovemmassa vireessä. Kahden viikon takainen Vaasa peli näytti tosi hyvältä mutta sen jälkeen taso on taas laskenut.

Tänään mielenkiintoinen Suomen cupin finaali. Toivon Interin voittavan.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Tänään mielenkiintoinen Suomen cupin finaali. Toivon Interin voittavan.
Täällä taas ihan päinvastoin. Helpottaisi todella paljon europaikan saantia KuPS:in voitto. Veikkausliigan kolmonen pääsisi siis suoraan europeleihin KuPS:in voitolla. Nelonen saisi myös suoran paikan eurolopputurnauksen finaaliin. Interin voittaessa sitten kolmonen pääsee vain eurolopputurnauksen finaaliin ja nelonen joutuu pelaamaan kaksi hikistä karsintaottelua edes finaaliin päästäkseen.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Eilisen perusteella näyttää että useampi ylemmän loppusarjan joukkue on klubia kovemmassa vireessä.
Eilen juuri katsoin, että vielä vähän ennen joulua HJK pelaa Betisin vieraana. Aika pitkä kausi tulee Klubille pysyä ns. vireessä, kun kausi päättyy lokakuussa ja sen jälkeen on Euromatseja kahden viikon välein.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Aivan loistavaa KuPS. Parani samalla oman jengin euromahdollisuudet tuntuvasti. Honsulle myös ensimmäinen Cupin voitto ja hyvältä varmaan tuntuu.

Sitkeä on kyllä porukka. Siitä on jo omakohtaista kokemusta ihan riittävästi. Pennanen näytti esimerkkiä miten pytty hoidetaan himaan.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Joillakin ottaa vähän koville KuPS:n voitto.

Vaikka musta tässä pienestä on koitettu tehdä suurta, niin kyllä mun mielestä pointin kanssa voi olla samaa mieltä.

Ari Lahti ei omasta mielestä voi jatkaa Palloliiton puheenjohtajana samalla kun on KuPS:in omistaja. Ja toivon nimenomaan, että Palloliitto saisi mahdollisimman pian uuden puheenjohtajan.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Joillakin ottaa vähän koville KuPS:n voitto.


Oivio yllättäen inisemässä. Ei yllätä sitten yhtään. Yksi vastenmielisin ja puolueellisin journalisti tässä maassa. Kaikki podcastit missä Oivio on mukana niin ei pysty vain kuuntelemaan. Tailgatetin menee aina ihan pilalle, kun Oivio on siellä vieraana/mukana. Itse pitänyt tuota podia todella hyvänä Suomen kielisenä podina...ja sitä se onkin aina, kun Oivio ei ole mukana.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Vaikka musta tässä pienestä on koitettu tehdä suurta, niin kyllä mun mielestä pointin kanssa voi olla samaa mieltä.

Ari Lahti ei omasta mielestä voi jatkaa Palloliiton puheenjohtajana samalla kun on KuPS:in omistaja. Ja toivon nimenomaan, että Palloliitto saisi mahdollisimman pian uuden puheenjohtajan.

Lahti sattuu olemaan KuPSin omistaja ja Palloliiton puheenjohtaja. Mites Alajan aikaan joka oli täysin Klubin mies? Ei silloin nähty mediassakaan mitään ristiriitaa ja se ei noussut koskaan esille? Johtuiko se vain siitä, että kyse oli Klubista? Toivottavasti Lahti nyt ei täysin korruptoisi Suomalaista futista ruskeilla kirjekuoreillaan...
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Lahti sattuu olemaan KuPSin omistaja ja Palloliiton puheenjohtaja. Mites Alajan aikaan joka oli täysin Klubin mies? Ei silloin nähty mediassakaan mitään ristiriitaa ja se ei noussut koskaan esille? Johtuiko se vain siitä, että kyse oli Klubista? Toivottavasti Lahti nyt ei täysin korruptoisi Suomalaista futista ruskeilla kirjekuoreillaan...
Niin en mä usko, että Lahti tuomareita on lahjonut vaa tää oli enemmän tamperalaisten juttu. Eikä mulla oo mitenkään erityisen positiivisia muistoja Alajankaan ajasta. Aika iso ero kuitenkin onko joku taustainen vai onko jonkun omistaja. Ja en tiedä miksi minun kohdalla Klubin kaverin nostit tähän. Että ihan varmasti lupaan ulista myös jos Palloliiton seuraava pj olisi Aki Riihilahti tai OP Lyytikäinen. Ja vielä enemmän jos se olisi Färid Ainetdin.

Kyllähähän toi nykyinen Huuhjakasekoilu valmentaja asioista on ihan Ari Lahden sekoilua kaksilla rattailla.
 
Viimeksi muokattu:

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Niin en mä usko, että Lahti tuomareita on lahjonut vaa tää oli enemmän tamperalaisten juttu. Eikä mulla oo mitenkään erityisen positiivisia muistoja Alajankaan ajasta. Aika iso ero kuitenkin onko joku taustainen vai onko jonkun omistaja. Ja en tiedä miksi minun kohdalla sen, että kun Klubin kaverin nostit tähän. Että ihan varmasti lupaan ulista myös jos Palloliiton seuraava pj olisi Aki Riihilahti tai OP Lyytikäinen. Ja vielä enemmän jos se olisi Färid Ainetdin.

Kyllähähän toi nykyinen Huuhjakasekoilu valmentaja asioista on ihan Ari Lahden sekoilua kaksilla rattailla.

Vaikka lainasin viestiäsi, niin ei sillä ollut tarkoitus hyökätä henk.koht sinua vastaan. Vaan lähinnä kyseenalaistin tuon vallalla olevan näkökulman Lahtea ja hänen omistamaansa seuraa kohtaan. Ja miten Lahti käyttäytyi palkintojen jaossa on itseasiassa vielä todella hillittyä. Alaja juhli Klubin mestaruuspyttyjen kanssa ihan samalla tavalla. Lahti on juhlinut myös joka kerta, kun KuPS on pyttyä nostanut ilmaan.

Honsun valintaan en ole koskaan ottanut kantaa, koska ei mulla ole siihen mielipidettä. Lahti kantaa siitä vastuun ja thats it. Ei minun tarvitse puolestalla Lahden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Oivioa se hiukan näköjään kiristi, koska se ei koskaan pysty kirjoittamaan mitään positiivista KuPSista. Yrittihän se nyt ja sai sentään jotain positiivista oksennusta aikaiseksi, kun tunnusti KuPSin kuitenkin olleen hieman parempi ottelussa.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Vaikka lainasin viestiäsi, niin ei sillä ollut tarkoitus hyökätä henk.koht sinua vastaan. Vaan lähinnä kyseenalaistin tuon vallalla olevan näkökulman Lahtea ja hänen omistamaansa seuraa kohtaan. Ja miten Lahti käyttäytyi palkintojen jaossa on itseasiassa vielä todella hillittyä. Alaja juhli Klubin mestaruuspyttyjen kanssa ihan samalla tavalla. Lahti on juhlinut myös joka kerta, kun KuPS on pyttyä nostanut ilmaan.

Honsun valintaan en ole koskaan ottanut kantaa, koska ei mulla ole siihen mielipidettä. Lahti kantaa siitä vastuun ja thats it. Ei minun tarvitse puolestalla Lahden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Oivioa se hiukan näköjään kiristi, koska se ei koskaan pysty kirjoittamaan mitään positiivista KuPSista. Yrittihän se nyt ja sai sentään jotain positiivista oksennusta aikaiseksi, kun tunnusti KuPSin kuitenkin olleen hieman parempi ottelussa.
Joo ja mä en oo samaa mieltä, että toi juhliminen on ongelma tässä asiassa. Ehkä ennemmin vaan korostaa sitä ongelmaa. Ja siis ei välttämättä oikeasti ole jatkuvaa ristiriita, että Lahti omistaa KuPS:in sekä on Palloliiton PJ, mutta kovin avointa ja kriittistä tarkastelua tilanne ei tunnut kestävän. Oiviohan on vaan yleinen hater, muun muassa Vesa Vasara -vihaaja, kai iltasanoma tyyli provosoida. Mutta joo.
Entäs Raimo Sarajärvi? :)
En näe mitään riskiä korruptioon tässä :) Huuhkajat varmaan siirtyisi pelaamaan Oma SP:lle. Tuli tästä mieleen, että nauratti kuinka Naamon uutissiirron yhteydessä hänestä tehtiin käytännössä oma poika teidän julkaisuvastaavan toimesta.

”Dario Naamo on jälleen ensiluokkainen osoitus siitä, miten SJK:n pelaajapolku pystyy mahdollistaa urakehitystä nuorille, kunnianhimoisille pelaajille.”

Se, että saitte ilmaiseksi konkurssikypsästä seurasta lahjana valmiin paketin joka oli jo syksyllä siirtymässä ulkomaille, niin ei ehkä nyt osoittanut sitä :) ja ei siinä mun mielestä SJK tekee hyvää duunia tällä hetkellä nuorten kanssa. Mitens muuten muut entiset honkalaiset ovat pärjänneet siellä? Oma Veikkausliigan seuraaminen on jäänyt aika vähälle kesäkuun jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös