Sen verran kausi toki vielä jatkuu, että TPS ja KPV karsivat keskiviikkona ja lauantaina paikasta ensi kauden Veikkausliigaan. Karsintojen paluun (2015) jälkeen kaikki sarjat ovat olleet tasaisia ja voitot ovat itse asiassa Ykkösen joukkueille 2-1. Jos pitäisi laittaa ropoja likoon, melkeinpä veikkaisin, että viikon päästä ne on 3-1. Kumpi sitten mieluummin liigaan? Olisi toisaalta mukava, että ensimmäistä kertaa ties pitkään aikaan kahdesta eri kaupungista olisi kunnon derbypari.
Itse asiassa olen tuosta 2015 karsinnasta alkaen nähnyt paikan päällä yhtä (ensimmäinen matsi Turussa 2016) lukuunottamatta kaikki karsintamatsit. Kovin paljoa reissailua se ei tosin ole vaatinyt, kun kuudesta matsista kolme on ollut pk-seudulla. Tänä vuonna taitaa jäädä molemmat väliin, mutta kannattaa kyllä puolueettomienkin katsojien mennä katsomaan, jos on riittävän lähellä. Aina mielenkiintoisia tapahtumia.
Saapa nähdä muuttuuko systeemi tosiaan ensi vuonna joksikin ylä/alaloppusarja ja playoffit-tyyppiseksi. 90-luvulla pleijareita kai kokeiltiin, mutta jäivätkö ne peräti vain yhteen kauteen? Jotenkin ei vaan oikein istu futikseen, mutta on siitä ainakin se etu että mestari ei ole selvillä juhannuksena.
KuPS:in pronssi ja europaikka lämmitti mieltä etenkin siksi, että siellä on valmentamassa hyvä mies...