Veikkausliiga 2009

  • 70 799
  • 388

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Laitetaan vaikka tänne; Oulu palaa liigakartalle kahden vuoden tauon jälkeen. AC Oulu varmisti tänään nousunsa Viikinkien kustua oman pelinsä.
 
Onnea AC Oululle nousuta. Toivottavasti talous on siinä kunnossa että tosissaan pystyttäisiin alkaa rakentamaan kunnolla pysyvää paikkaa Veikkaus-liigassa.
Itse peli on ollut tänä vuonna kesän pientä notkahdusta lukuunottamatta valmiimman näköistä kuin koskaan aiemmin AC:n historiassa.
Malisen ja Nurmelan tietotaidon ja vetovoiman ansiosta usko ainakin täällä on kova että nyt Oulu tekee oikeasti pysyvän nousun suomen jalkapallokartalle.

Hyvä kausi muutenkin oululaiselle jalkapallolle. Miikka "minä ite" Juntusen johtama OPS jp nousi ykköseen. Oululainen joukkue löytyy nyt miesten jokaiselta sarjatasolta mikä on hieno asia.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Onnea AC Oululle sarjanoususta.

Astetta syvällisempää ottelualyysiä TPS-kannattajien sivulla viimeisen kieroksen ottelusta TPS - Honka . Alkaa pikkuhiljaa KIIMA nousemaan suhteellisen korkealle, vaikka kirkkaimpaan mitalilliin tarvittaisiin jo rutkasti onnea.
 
Itse peli on ollut tänä vuonna kesän pientä notkahdusta lukuunottamatta valmiimman näköistä kuin koskaan aiemmin AC:n historiassa.
Malisen ja Nurmelan tietotaidon ja vetovoiman ansiosta usko ainakin täällä on kova että nyt Oulu tekee oikeasti pysyvän nousun suomen jalkapallokartalle.

ACO:n edellinen liigavisiitti ei niin kovin putkeen mennyt. Silloinhan pelaajia haalittiin kaikista ilmansuunnista ja menestys oli Kampmanin johdolla sen mukaista. Myöskään yhdistelmä Juha Malinen ja sarjanousija ei välttämättä historian valossa ole erityisen menestyksekäs. Kolmas epäilyksen aihe on sitten pelaajamateriaali. Nykyinen pelaajamateriaali on Ykkösessä valioluokkaa, mutta Veikkausliigassa toista ääripäätä. Lisäksi parhaista pelaajista ainakin osa vaihtanee maisemaa (mm. Kolehmainen ja Dominic Yobe). Vahvistuksia siis tarvitaan ja oikeasti seuraa tarvitsee laadukkaita kotimaisia pelaajia, ei mitään oululaisyleisölle täysin yhdentekeviä ulkomaalaisia. Siis ei joukkuetta täyteen kymmenen eri kansalaisuuden ulkomaalaisia, muutama vahvistus tottakai. Saas nähdä miten Nurmela omalta osaltaan vaikuttaa joukkueen rakentamiseen, mies kuitenkin nykyään taitaa olla jonkinlaisen urheilutoimenjohtajan tittelillä.
 
ACO:n edellinen liigavisiitti ei niin kovin putkeen mennyt. Silloinhan pelaajia haalittiin kaikista ilmansuunnista ja menestys oli Kampmanin johdolla sen mukaista. Myöskään yhdistelmä Juha Malinen ja sarjanousija ei välttämättä historian valossa ole erityisen menestyksekäs. Kolmas epäilyksen aihe on sitten pelaajamateriaali. Nykyinen pelaajamateriaali on Ykkösessä valioluokkaa, mutta Veikkausliigassa toista ääripäätä. Lisäksi parhaista pelaajista ainakin osa vaihtanee maisemaa (mm. Kolehmainen ja Dominic Yobe). Vahvistuksia siis tarvitaan ja oikeasti seuraa tarvitsee laadukkaita kotimaisia pelaajia, ei mitään oululaisyleisölle täysin yhdentekeviä ulkomaalaisia. Siis ei joukkuetta täyteen kymmenen eri kansalaisuuden ulkomaalaisia, muutama vahvistus tottakai. Saas nähdä miten Nurmela omalta osaltaan vaikuttaa joukkueen rakentamiseen, mies kuitenkin nykyään taitaa olla jonkinlaisen urheilutoimenjohtajan tittelillä.

On aivan varmasti totta että haasteellista nousijajoukkueen elo tulee olemaan, tapahtui sitten mitä tapahtui. Tämän todistaa kuluva kausi ja JJK. Lisäksi tietäen AC Oulun vähintäänkin haastellisen taloustilanteen niin helppoa homma ei todellakaan tule olemaan.

Itse luulen että Kolehmaisen ja Hurmeen pitäminen joukkueessa on vaikeaa ,miltei jopa mahdotonta. En tiedä onko sinulla parempaa tietoa mutta itse puolestani uskoisin Yoben veljesten jäävän Ouluun. Ykkösen valiokokoonpanolla ei kuuhun mennä, se on selvää, mutta muutamalla onnistuneella täsmävahvistuksella ja joukkeen runkopelaajien jäämisellä Ouluun, mahdollisuudet sarjapaikan uusimiseen olisivat kohtuulliset. Suoraa sarjapaikan säilyttämistä ylemmäksi on tässävaiheessa turha alkaa kurkottelemaan, säilyminen mahdollistaisi joukkueen rakentamisen niin kentällä kuin taustaorganisaatiossa. Tämä riittäisi minulle hyvin, ainakin tässä vaiheessa.
 

arska89

Jäsen
Suosikkijoukkue
MansePP
Olen kuullut, että AC Oululla on myös kilpailija, joka noussee ykköseen. En nyt muista, oliko se OPS... No kuitenkin joku tuonkaltainen nimi sillä on. Ja sekin haluaisi Veikkausliigaan mahd. pian. Ajattelin sanoa tämän siksi, koska luulen, että Oulussa halutaan tosissaan pelata jalkapalloa pääsarjatasolla vakituisesti. Elikkä AC Oulu saattaa olla peräti parempi kuin viime visiitillä. No sen näkee sitten ensi vuonna...
 

arska89

Jäsen
Suosikkijoukkue
MansePP
Jaa-a. Saas nähdä, kumpi pääsee liigakarsintaan, KPV vai Viikingit. Näillä tulee olemaan jännittävä viimeinen kierros. KPV kohtaa TP-47:n, joka taistelee sarjapaikastaan. Viikingit kohtaa Kemin, jolla ei ole yhtä isoja panoksia. Ykkösessä varmasti on jännitystä ihan riittämiin KPV:llä ja Viikingeillä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen kuullut, että AC Oululla on myös kilpailija, joka noussee ykköseen. En nyt muista, oliko se OPS... No kuitenkin joku tuonkaltainen nimi sillä on. Ja sekin haluaisi Veikkausliigaan mahd. pian. Ajattelin sanoa tämän siksi, koska luulen, että Oulussa halutaan tosissaan pelata jalkapalloa pääsarjatasolla vakituisesti. Elikkä AC Oulu saattaa olla peräti parempi kuin viime visiitillä. No sen näkee sitten ensi vuonna...

Hahaha, OPS jp:ssä häärää sellainen kaveri kuin Miika Juntunen ja hän on suurten suunnitelmien mestari. Ihme kyllä en muista vielä lukeneeni OPS jp:n Euroopan valloitussuunnitelmista. Jotain suurta omaa stadioniahan se Ouluun haluaisi rakentaa.

No onhan Juntunen tehokas kaveri, ei siinä mitään, mutta kovin helposti tuntuu riitautuvan ihmisen jos toisenkin kanssa, niin itse kylläkin epäilen OPS:n liiganousun toteutumista Juntusen johdolla.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kolmas epäilyksen aihe on sitten pelaajamateriaali. Nykyinen pelaajamateriaali on Ykkösessä valioluokkaa, mutta Veikkausliigassa toista ääripäätä. Lisäksi parhaista pelaajista ainakin osa vaihtanee maisemaa (mm. Kolehmainen ja Dominic Yobe). Vahvistuksia siis tarvitaan ja oikeasti seuraa tarvitsee laadukkaita kotimaisia pelaajia, ei mitään oululaisyleisölle täysin yhdentekeviä ulkomaalaisia. Siis ei joukkuetta täyteen kymmenen eri kansalaisuuden ulkomaalaisia, muutama vahvistus tottakai.

Tämä loppukauden pelaajamateriaali Kolella ja Hurmeella vie AC Oulun ainakin minun mielestäni tuonne Veikkausliigan alempaan keskikastiin. Ropsin ja JJK:n tämän kautiset rakennelmat olisivat voineet kaatua ilman noita kahtakin. Mistä olet kuullut, että Dom Yobe olisi lähdössä? Kaveri olisi todennäköisesti saanut liigasopparin jo näiden kahden divarikauden aikana, mutta halusi silti jäädä Ouluun, koska kuulemma viihtyy, mitä se tarkoittakaan. Miksi sitten lähtisi, kun joukkue nousee?

Jo tässä joukkueessa on paljon potentiaalia ihan kehittymisten kautta. Pennanen on aivan eri mies kuin kauden alussa, kuten myös toinen laita Majava, jolla liigakokemusta jo onkin. En kaipaisi tähän joukkueeseen mahdottomasti vahvistuksia ensimmäiselle kaudelle. Ainoastaan 2-3 täsmää + mahd paikot lähtijöille. Yksi noista täsmistä voisi olla OPAn Mahlakaarto, joka lähti hyvän Hakakauden jälkeen kakkoseen. Toissakauden OPAtähti Nianghan pelaa Jarossa ja on avauksen miehiä käsittääkseni. Yhden täsmistä täytyy olla toppari. En haluaisi väheksyä JJK:ta, mutta ainakin minusta se nousijajoukkue ei olllut tämän kauden AC:n tasoinen ja joukkue vielä menetti yhden avainpelaajistaan noustuaan. Uskon, että jo tällä joukkueella AC rikkoisi ensi kaudella 20 pistettä(Siis ilman kolea ja Hurmetta) onhan tämä parempi kuin se vuoden 2007 sekasikiö, joka saavutti 21, jos muistan oikein. Eikä ainakaan minua pelota Jarojen ja JJK:iden taso näin etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onko 2000-luvulla pelattu yhtäkään Veikkausliiga-kautta ilman jonkinlaista sopupelisotkua/-epäilyä?

Ei kai niitä Veikkausliigassa ole ollut kuin silloin Allianssi-kuviossa ja tässä (+ Iltasanomien nimettömät vihjailut)? RoPS ja WJK jne. ovat kunnostautuneet alasarjoissa näiden asioiden kanssa, mutta harvempi liigaporukka kuitenkaan.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Parin tunnin päästä siirtyminen Finskille katsomaan mestaruusjuhlia. Luottamus on kova, että Klubi ainakin tasurin Jaroa vastaan. Harvemmin jalkapallossa on kuitenkaan tilanne se, että viimeisellä kierroksella peräti kolmella seuralla on vielä mahdollisuus mestaruuteen.

Mathias Lindström nyt puuttuu kokoonpanosta, mutta ilmeisesti Ägä on pelikuntoinen? Tässä ottelussa varmasti kaivataan hänen johtajuuttaan keskikentällä.

Veikkauksena 2-0 voitto ja mestaruus Stadiin.
 

scholl

Jäsen
Kannattaa katsoa Ylen Urheilun nettisivuilta Aki Riihilahden haastattelu. Siinä ei ole pätkääkään palkkasoturi, vaan kundi, joka diggaa lajista kybällä ja se ilo on aivan mieletöntä kun voittaa omassa seurassa. Mahtava juttu.

Jotenkin uskomatonta kuinka kauan siitä on, kun Klubi voitti viimeksi. Usein on jouduttu pettymään. Kerran piti olla varma juttu, kun oli vika matsi kylmällä Finskillä Hakaa vastaan. Ei tullut mestaruutta. Ja niitä on muitakin. Tuntuu, että kaikki mestaruusjuhlat, missä olen henkilökohtaisesti ollut läsnä, ovat tapahtuneet Olympiastadionilla. Ehkä muistan väärin.

Tänään en päässyt peliin, kun olin kipeänä ja se harmittaa todella paljon. Ei ollut kiva katsoa peliä pieneltä tietokonenäytöltä, kun sitä ei edes televisioitu. Tunnelmaan ei siis oikein päässyt, mutta tärkeintä on voitto.

Klubilla oli ylivoimaisesti paras materiaali. Sen takia se meni kyllä luvattoman tiukille. Vaikka Mursua kuinka nyt läimäytellään selkään niin ei hän kyllä onnistunut tarvittavan hyvin. Tuli tasapeliputkia ja ennenkaikkea se 1-0 johdon kääntyminen 1-3:ksi Vernaa vastaan oli aivan hävytöntä ja anteeksiantamatonta. Minulta ainakin vei maun kaudesta ja halun käydä peleissä. Mäkelä, Roiha, Parikka, Popo ja Pelvas. Siis 5 maajoukkuetason kärkeä. Kyllä pitää pystyä tekemään enemmän maaleja. Varsinkin, kun sitä täydentää alempana Bah, Sorsa ja Medo. Hemmetti soikoon oikeasti.

Pääasia, että mestaruus tulee ja tästä alkakoon jälleen Klubin dominointi. Niin ja voiko parempaa olla kuin että Bana Lehkosuo (klubilainen hänkin) vei Tapiolan Hongan hopealle. Hyvä kausi siis kaiken kaikkiaan.

edit. unohdin, että the Pasi voitti pronssia eli Klubille kolmoisvoitto, mutta en onnittele turkulaisia
 
Viimeksi muokattu:

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään en päässyt peliin, kun olin kipeänä ja se harmittaa todella paljon. Ei ollut kiva katsoa peliä pieneltä tietokonenäytöltä, kun sitä ei edes televisioitu. Tunnelmaan ei siis oikein päässyt, mutta tärkeintä on voitto.
Miksi vit*ssa tv-kamerat oli Turussa, kun sarjaa johtava joukkue pelaa viimeistä matsiaan himassa ja mestaruus täysin omissa käsissä? Ei jumalauta pysty ymmärtämään näitä televisiointi päätöksiä. Kukahan on vastuussa tästä päätöksestä? Anteeksiantamaton virhe, mutta jotenkin kuitenkin kuvaa suomalaista futiskulttuuria yleisellä tasolla. Kai tästäkin saa syyttää palloliittoa ja Veikkausliigaa, eikö siellä Aino(a) Mittari ja Baxter ole jakelemassa himmeämpiä prenikoita Turussa, kun Helsingissä juhlitaan mestaruutta.

Tosin turhaan vauhkoan, kun en kyseistä matsia katsonut kuin Chelsean matsin tauolla. Ei vaan löydy suosikkia Suomesta, vaikka jonkun verran Veikkausliigaa seuraankin.

Onnea Klubille ja kannattajille mestaruudesta!!!
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Miksi vit*ssa tv-kamerat oli Turussa, kun sarjaa johtava joukkue pelaa viimeistä matsiaan himassa ja mestaruus täysin omissa käsissä?

Vaikka siksi että Turussa pelasi kaksi jengiä jotka pelasivat mestaruudesta myös, ja joiden oli pakko voittaa jos haluaisivat tuon mestaruuden vielä saavuttaa. Tai näin siis teoriassa. Honkahan ei ilmeisesti mestaruutta halunnut voittaa.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Mitähän siellä Ylellä sekoiltiin. Kyllä HJK:n plei olisi pitänyt näyttää. Kuka oikeesti luuli että HJK kompastuisi Jaroon.
Myös parhaiden pelaajien valinnassa kävi huutava vääryys kun Brown valittiin parhaaksi keskikenttäpelaajaksi. Brown pelasi loistavan kauden ja oli selävsti liigan toiseksi paras pelaaja, mutta kyllä Sorsa oli tällä kaudella aivan omaa luokkaansa
 

Tumpero

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS-kannattajat.net
Minä taas Brownin pelit nähneenä voin sanoa, että täysin oikeaaseen osoitteeseen meni. Toki Sorsan pelejä en ole nähnyt kuin muutaman.

Ja mitä tuohon televisiointiin tulee. YLE teki siinä jo virheen, että näytti kolme HJK:n peliä peräkkäin, joten luonnollinen viimeinen valinta oli ennakkoon kierroksen kiinnostavin ottelu. Ja siirrettiinhän lähetys lopussa mestaruusjuhliin käsittääkseni, itse olin luonnollisesti paikan päällä Turussa, joten en lähetystä nähnyt.

"Kuka oikeesti luuli että HJK kompastuisi Jaroon."

Aika moni. Ei se vissiin hirveen kaukana loppujen lopuksi ollut. Jotain ylärimaa kuulemma Jarolla ja vasta toisella puoliajalla tasoitus.
 

arska89

Jäsen
Suosikkijoukkue
MansePP
Niin, HJK tasoitti. Se oli kyllä hyvä, ettei Jaro kumarrellut. Eräs Jaron pelaajista sanoi haastattelussa tauolla, että HJK:n pitää ansaita se mestaruus. Hyvä asenne. No kuitenkin HJK voitti mestaruuden sillä tasapelillä.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
"Kuka oikeesti luuli että HJK kompastuisi Jaroon."

Aika moni. Ei se vissiin hirveen kaukana loppujen lopuksi ollut. Jotain ylärimaa kuulemma Jarolla ja vasta toisella puoliajalla tasoitus.

Kyllä minäkin "luotin" siihen että HJK ottaa sen yhden pisteen, mutta sitä ihmettelin miten Honka jatkoi edelleen 0-0:n pelaamista sen jälkeen kun vierasjohto uutisoitiin. Tepsin osalta kannu katosi huonoon alkukauteen ja pariin "turhaan" tasuriin. Tiukkaa peliä tämä vaan on ja vähiten virheitä tehnyt voittaa. Hyvä maku kuitenkin jäi kaudesta. Hyvä joukkue ja jälleen hyvä valmentaja.
 
Viimeksi muokattu:

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Pasi jatkaa TPS:n ruorissa, Ylen juttu. Rahat sen sijaan menevät kotiotteluista Håkansin taskuun vaikka Tepsillä paras yleisökeskiarvo.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Rahat sen sijaan menevät kotiotteluista Håkansin taskuun vaikka Tepsillä paras yleisökeskiarvo.
No voi nyt helvetti sentään...
Epäilemättä eivät ne rahat suoraan Interin tilille kilahda, mutta silti. Miten aina voi olla joku paikallisvastustajan tyyppi TPS:n kotikentän puikoissa? Paxal saatiin Turkuhallin johdosta pois, mutta Veritas on Håkansin omistuksessa, joten vastaavaa kehitystä siellä tuskin tullaan näkemään.
Ensi vuonna sitten Paavo Nurmen stadionille?
 

scholl

Jäsen
Miten aina voi olla joku paikallisvastustajan tyyppi TPS:n kotikentän puikoissa?

Eiköhän sen takia, että Stefan Håkans on ollut ainoa mies Turussa, joka on stadionhanketta saanut aikaiseksi. Vähän sama juttu kuin Hjallis ja Hartwall Areena. Finnair Stadium osoittaa jo sen, että futisstadionia on Suomessa vaikea saada taloudellisesti kannattavaksi, joten tuskinpa se ihan yhtä juhlaa Håkansille tuo stadikkakaan on. Toki jos tilavuokrat ovat liian korkealla niin vaihtoehtoinen pelipaikka on löydyttävä. Sehän on ihan selvää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös