Veikkausliiga 2008

  • 156 972
  • 1 079
Suosikkijoukkue
TPS
Itse ainakin toivon, että Honka hoittaa homman saarella ja Jaro saa turkulaisittain erittäin tärkeän pisteen.

Itse tarkoitin tuolla viittauksella Turun sekoamiseen juuri sitä, että huomaakohan tätä edes katukuvassa tai yleensä kaupungilla jos näin käy. Itselleni on melkein sama kumpi homman kotiin vie, joskin sitten Tepsi fanina yleensä täytynee toivoa voittoa Hongalle.

Vielä en ole pystynyt kehittäämän niin innokkaita suhteita Suomi-futikseen (maajoukkuetta lukuunottamatta), että olisi selvästi jonkun puolella. Se on omaa huonoutta, mutta ei ole huono peli ja tyhjät katsomot kiinnostaneet. Mennä kaudella olin tosin molemmat Turun derbyt paikanpäällä katsomassa, ja on pakko myöntää niiden olleen hyvää vihdettä. Vaikka Inter pesikin raitapaidoilla lattiaa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Erikseen on sitten se muutaman kymmenen hengen porukka, joka laulaa Tepsin peleissä Dannyn biisejä noloilla sanoilla ja keskittyy kauden ratkaisuhetkillä enemmän Interin mollaamiseen kuin siihen omaan Palloseuraan, ja kuvittelevat että se vie katsomo-, kannattaja- tai jalkapallokulttuuria eteenpäin.

Heh heh! Kyllähän osalle tepsiläisistä Interin tilanne on todella vakava paikka. Jopa seuran lähipiirissä toimivat ovat kuin maansa myyneitä. Sikälikin toivoisi mestaruuden pamahtavan Håkansille viikonloppuna.

Tätä näpäytystä TPS juuri kaipaa: konkreettista muistutusta siitä, että seuralle mikään ei ole itsestäänselvää enää. Ei menestys eikä mahtiteot. Ei jääkiekossa eikä futiksessa.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
No kyllä varmasti käy, uskallan väittää, että sekä fc että hc tepsin peleissä käyvistä enemmistö on sellaista, joka on vähintään tyytyväinen jos Inter vie mestaruuden nyt kun tepsi taistelee ihan eri sijoista. Samainen enemmistö oli tyytyväinen kun Tuto voitti Mestiksen.

Täysin samaa mieltä. TuTon voitto tosin oli monelle Tepsin kannattajalle ehkä aika yhdentekevä, mutta perusideana tuo kyllä pitänee paikkansa. Itse en tunne lähipiirissäni ketään Tepsin kannattajaa, joka toivoisi Interille tai TuTolle tappioita. Päinvastoin, kaveripiirin kanssa ollaan esim. futista seurattu Tepsin kannattajina jo ennen kuin Interiä oli edes olemassa. Kyllä tässä silti tunteella tulee tuuletettua, jos Inter tuo vihdoinkin Turkuun sen meidän elinaikamme (viitaten siis omaan ikäluokkaani, viimeinen Palloseuran mestaruushan on vuodelta -75) ensimmäisen ja jo perkeleen pitkään kaivatun futismestaruuden. Samalla tavalla TuTolle toivottiin kaikkea hyvää seuran liigavuosina. Jokainen toki tekee näissä asioissa omat tunnepohjaiset ratkaisunsa, eli tarkoitus ei ole väittää, että näin pitäisi kaikkien kannattaa.

Pressiboxin toteamus tarpeellisesta näpäytyksestä Tepsin suuntaan on sekin omia ajatuksiani vastaava. Cuben tavoin vituttaa yli kaiken se Tepsin pöhöttyneisyys ja "ikekanervamainen" ylimielisyys mitä seura edustaa. Tämä siitä huolimatta, että tuo koskee ennen kaikkea lätkäpuolen toimintaa ja vaikka itse joukkuetta kannatankin.
 

Luiro

Jäsen
Oli kyllä ristiriitainen päivä eilen. Pronssia ehdin jo tyytyväisenä "juhlia" kun Lahti sitten ratkaisi loppuhetkillä. No tälläistä se on. Kun urpot tulevat kuningaspaitoineen ensi sunnuntaina Finskille niin heidät kylvetetään ja kunnolla. Odotan vähintään kolmen maalin kotivoittoa.

Kyllähän ne urpot on ihan ne puppeliluppenin kannattajat. Minä kyllä luulin, että kannatat IFK:ta, mutta ilmeisesti et sittenkään. Aika erikoista. Mutta Inter voittaa mestaruuden, Honka saa hopeaa ja Lahti perseraiskaa Hesan friikit 0-6. Ja Mursua harmittaa vietävästi. Voi jummijammi. Missähän vaiheessa löytyy kakka housusta, kun isot ja pahat lahtelaiset vähän laulavat pilkkalauluja "miehelle".

Ja parasta on se, että Schollin veikkaukset (yllättäen) menivät ihan perseelleen.
 
Viimeksi muokattu:

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään Honka ja TamU ottavat sitten uusintaottelun Cupin puolivälierän muodossa. Erityisen mielenkiintoiseksi ottelun tekee juuri tuo erittäin dramaattinen lauantain ottelu, luulenpa että siellä on monella Hongan pelaajalla ja valmentajalla hampaan kolossa. Sen verran kitkeriä olivat viime minuuttien eleet kentällä ja lausunnot ottelun jälkeen. Saapa nähdä tuleeko ylilyöntejä.

Jos Honka tänään voittaa, on tilanne se että TamU on (todennäköisesti) vienyt Hongalta mestaruuden sekä karsintapaikan Mestarien liigassa, ja Honka puolestaan TamUlta paikan eurokentiltä. Melkoista mustaa komediaa. Jossain muualla tämä olisi ehkä hoidettu toisin, parempi tietysti näin.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Lahesta tulossa Finskille ainakin 6 bussilastillista jengiä. Ainakin jos tämänpäiväisiin juttuihin on uskomista. Ainoana miinuksena on ettei näitä kaikkia laiteta samaan katsomoon vaan FCLK:n reissulla mukana ovat sijoittuvat päätyyn ja ns. FC Lahden ja Reissu Ruodin porukka menee sitten muualle. Kuulostaa todella hölmöltä jos tämä pitää paikkansa. Eikö sitä porukkaa olisi helpompi valvoa jos koko jengi olisi samassa paikassa. Tdellista perseilyä lupin puolelta jos näin asia tulee olemaan

Itse pelistä sen verran että Lahti hoitaa pelin helposti himaan. Kuningas napauttaa kaksi ja mursu myhäilee ja jummijammailee pelin jälkeen tuttuun tapaansa.
 

Salama44

Jäsen
Jos Honka tänään voittaa, on tilanne se että TamU on (todennäköisesti) vienyt Hongalta mestaruuden sekä karsintapaikan Mestarien liigassa, ja Honka puolestaan TamUlta paikan eurokentiltä. Melkoista mustaa komediaa. Jossain muualla tämä olisi ehkä hoidettu toisin, parempi tietysti näin.
Honka on pitkästä aikaa ainoa seura jolla on vielä teoriassa mahdollisuus voittaa tuplamestaruus sekä miehissä että naisissa. En kyllä muista onko edes HJK koskaan tehnyt sitä ja jos on niin kauanko siitä on aikaa.

Tärkeintä edellisellä veikkausliigan kierroksella oli se että Inter ei nyt pysty viimeisellä kierroksella varmistamaan mestaruutta Jaroa vastaan tasapelillä jos Honka voittaa. Silloin myös Interin on pakko voittaa. Se takaa Hongalle erinomaisen mahdollisuuden viimeisellä kierroksella sillä Jaro todennäköisesti yltää helpommin tasapeliin kuin voittoon Turussa. Syysmyrsky ja sadekeli tekevät tulevista peleistä kuitenkin niin arvoituksellisia että mitä tahansa voi sattua.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Honka on pitkästä aikaa ainoa seura jolla on vielä teoriassa mahdollisuus voittaa tuplamestaruus sekä miehissä että naisissa. En kyllä muista onko edes HJK koskaan tehnyt sitä ja jos on niin kauanko siitä on aikaa.
HJK on kertaalleen onnistunut tuonkin tempun tekemään, vuosi oli 1981. Kolmea mestaruutta neljästä on tullut tuon lisäksi, mutta 1981 taitaa olla ainoa tuplatuplavuosi.

Katsotaan miten Hongan käy, toivotan menestystä. Sellainen tuntuma on että Lupi voisi viedä miesten cupin.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
3 Tuntia h-hetkeen. Sää ei tällä hetkellä ole mikään katastrofaalinen, toivottavasti kenttä on Kupittaalla myös kunnossa. Lämmintä vaatetta päälle niin kyllä tuolla myrskyssä sen pari tuntia istuu.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Älä saatana, sitäkö se tarkoitti?
Mitä olen turkulaisten kanssa Interistä puhunut, niin poikkeuksetta kaikki ovat olleet varauksettoman tyytyväisiä Interin hyvästä kaudesta. Osa näistä on ollut ihan hardcore-faneja, pienestä asti tepsin peleissä käyneitä ja nykyisiä tepsin kausikorttilaisia kesät talvet. Ovat sisäistäneet sen, ettei se ole Tepsiltä pois vaikka Inter menestyy, pelaa Suomen tasolla hienoa futista ja vie jalkapalloa Suomessa ja Turussa eteenpäin. Erikseen on sitten se muutaman kymmenen hengen porukka, joka laulaa Tepsin peleissä Dannyn biisejä noloilla sanoilla ja keskittyy kauden ratkaisuhetkillä enemmän Interin mollaamiseen kuin siihen omaan Palloseuraan, ja kuvittelevat että se vie katsomo-, kannattaja- tai jalkapallokulttuuria eteenpäin.

Erittäin hyvin sanottu!
Itse olen ensisijaisesti turkulainen ja kannatan kaikkia turkulaisia joukkueita lajista riippumatta ja uskon suurimman osan olevan samanlaisia.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
näin tv-kuvan perusteella en voi käsittää, miksi Inter-Jaro ottelua ei siirretty vaan pelataan väkisin suopotkupallo-otteluna.
 

Salama44

Jäsen
Kultamitalitaistelu lähti käyntiin. Turussa kenttä on on aivan hirveässä kunnossa. Toinen puoli kenttää on kuin riisipelto. Säälittävää että Suomesta löytyy mestaruudesta taistelevan joukkueen kotikentältä tällaiset olsuhteet. Salaojaputket ovat totaalisen tukossa.

Hongan kannalta ei näytä tällä hetkellä kovin hyvältä kun Inter johtaa ja Honka on häviöllä. Pelit ovat kuitenkin vasta alussa ja näissä olosuhteissa se ei vielä merkitse mitään.
 
Viimeksi muokattu:

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihan naurettavaa pelleilyä on pelata tuo ottelu tuolla kentällä.
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
Joku viäräleuka vois tuosta Kupittaan pelistä todeta, että Veikkausliiga saa arvoisensa päätöksen... Tosiasiassa tuollaisella kentällä ei ikinä pitäisi pelata, saati sitten mestaruuden kannalta elintärkeää ottelua. Jos Inter onnistuisi jotenkin tuon ottelun tyrimään, niin voi sitä valitusten määrää. Ja kerrankin valituksille olisi katetta.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
IFK Mariehamn siirtyy 2-1 johtoon. Hyvältä näyttää Interin puolesta :)
 

Salama44

Jäsen
Honka tekee tämän nyt itselleen käsittämättöman vaikeaksi. IFK Mariehamn siirtyi uudestaan 2-1 johtoon helponnäköisellä maalilla kun Peltonen seikkaili ihan muualla kuin missä olisi pitänyt olla. Sääli, sillä Jaron tasoitus oli äsken todella lähellä kun Interin pelaaja pelasti päällään Jaron laukauksen maaliviivalta.
 

Luiro

Jäsen
En onnellisempi
mä olla vois
Jos lapseni ekat
sanat ois
Kuuluvaan ääneen
ja selkeesti:
HAISTA VITTU KLUBIRUNKKARI!



Okei ja asialinjoille. Miten Klubi voi oikeesti kontata noilla resursseilla vuodesta toiseen? Nyt ovat jo pääkaupunkiseudun kakkosia ja kymmenen vuoden sisään putoavat Helsingissäkin kakkosjoukkueeksi. Tosin eipä mua haittaa.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En onnellisempi
mä olla vois
Jos lapseni ekat
sanat ois
Kuuluvaan ääneen
ja selkeesti:
HAISTA VITTU KLUBIRUNKKARI!
Viimeksi olen käynyt vuonna 2004 katsomassa FC Lah(d)en matsia, mutta mitali tuntuu kyllä hyvältä. Stadissa varmaan hyvät melskeet tällä hetkellä. Oikeille faneille varmasti hieno päivä! Onnea myös Turun soutustadionin suuntaan!
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnittelut Interille mestaruudesta. Yleisöä taisi olla Turussa paikalla 7800, jollen väärin kuullut. Jalkapallo on noussut tai ainakin nousemassa Turussa ykkölajiksi, jos pelkkiä yleisömääriä katsotaan. Onnittelut myös Hongalle ja FC Lahdelle ensimmäisistä mitaleista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös