Schwalbe kirjoitti:Veikkausliigan valtaapitävien on aivan turha marista pienten yleisömäärien vuoksi niin kauan, kun sarjaa puoliväkisin venytetään melkein marraskuulle asti. Herätys! Karttaa vilkaisemalla voidaan helpohkosti todeta Suomen sijaitsevan niillä leveysasteilla, joilla jalkapalloa ei tulisi pelata (tai ainakaan maksua vastaan seurata ulkosalla) enää syyskuun puolivälin jälkeen.
Veikkausliigassa on ymmärtääkseni keskellä kesää lähes kuukauden tauko, mikä on mielestäni käsittämätöntä.
...
Jos ottelutahti tuntuu muuten turhan kovalta, niin lopetetaan erinäköiset cup-hassuttelut pääsarjajoukkueiden osalta, pelataan täysiä kierroksia pari viikossa lämpimään vuodenaikaan ja fiilistellään yleisömäärien räjähdysmäisellä nousulla. Aika helppoa, sanoisin...
Kuvernööri kirjoitti:Kyllä sitä Valioliigaa ja Serie A:takin pelataan talvella pari kuukautta surkeassa säässä, ei kai pelejä voida sään mukaan pelata.
Schwalbe kirjoitti:Ei nyt oikein ollut hyvä vertaus. Itse seuraisin NFL:ää vaikka jäinen rautakanki perseessä, mutta en todellakaan lähtisi esim. SM-liigamatsiin Jokerit - SaiPa jos se pelattaisiin viisiasteisessa hallissa jonka sprinklerijärjestelmä tuuppaisi vettä niskaan koko ottelun ajan.
Sensijaan hyvää viihdettä, mielenkiintoisena pitämääni urheilulajia tai jo pitkään kannattamaani seuraa lähden katsomaan mielelläni, jos olosuhteet ovat edes osapuilleen säädylliset.
Paikan päälle olen menossa, mutta mietityttää, että saako stadikalta vielä lippuja ennen matsia. Osaako joku HJK:n matseja aktiivisesti paikan päällä seurannut valaista asiaa? Mulla on nimittäin sellainen vapaalippu olemassa, jonka saa vaihtaa lippuluukulla varsinaiseen lippuun. Vapaalippulaisten arvostelijoille tiedoksi: Tämän ottelun olisin mennyt katsomaan omallakin rahalla.kilonkingi kirjoitti:Viikon päästä tarjolla todellinen huippuottelu HJK-TamU, mutta olen melkoisen varma, ettei Finski ole täynnä johtuen juuri syksyisestä säästä. Tuli kaverin kanssa sovittua, että jos viimeisessä ottelussa on panoksena vielä mestaruus lähdetään paikan päälle, oli sää sitten millainen tahansa.
HJK - Tampere United matsi on melkein loppuunmyyty, kun asiaa tiedustelin tänään, mutta varauksia raukeaa kokoajan, joten uskoisin, että pääset seuraamaan tätä huippuottelua.Bayern kirjoitti:Paikan päälle olen menossa, mutta mietityttää, että saako stadikalta vielä lippuja ennen matsia. Osaako joku HJK:n matseja aktiivisesti paikan päällä seurannut valaista asiaa? Mulla on nimittäin sellainen vapaalippu olemassa, jonka saa vaihtaa lippuluukulla varsinaiseen lippuun. Vapaalippulaisten arvostelijoille tiedoksi: Tämän ottelun olisin mennyt katsomaan omallakin rahalla.
Jos HJK voittaa mestaruuden niin Suomen Cupin häviölläkin KPV pääsee Euroopan kentille.eagle kirjoitti:Eli onko KPV'lla mahdollisuus häviölläkin eurooppaan vai pitääkö voittaa?
MS kirjoitti:Jos HJK voittaa mestaruuden niin Suomen Cupin häviölläkin KPV pääsee Euroopan kentille.
Päävalmentaja Juha Malinen teki kesällä omat johtopäätöksensä KuPS:n mahdollisuudesta menestyä tulevaisuudessa: Päävalmentaja Malinen jättää KuPS:n kauden päätyttyä (MTV3).eagle kirjoitti:Veikkausliigajoukkue kuitenkin varmasti motivoi junnuja paremmin kuin joku alemman sarjan joukkue. Eli puhuin vain ja ainoastaan siitä miksi on valitettavaa että Kups tippui. Siellä kuitenkin on jo vuosia tehty hyvää juniorityötä.
MS kirjoitti:Päävalmentaja Juha Malinen teki kesällä omat johtopäätöksensä KuPS:n mahdollisuudesta menestyä tulevaisuudessa: Päävalmentaja Malinen jättää KuPS:n kauden päätyttyä (MTV3).
Niilo kirjoitti:Onko todellakin mahdottonta aloittaa kautta vasta toukokuun puolivälin paikkeilla ja lopettaa kausi jo syyskuussa?
Niilo kirjoitti:Jalkapallo kausi käynnistyi 19.4 ja sarja päättyi 29.10. Eli kausi kesti hieman yli 6 kk. Okei kesällä oli 1 kk tauko, mutta tarviiko kauden kestää silti yli 5 kk varsinkin kun kauden aikana pelataan peräti 24 runkosarjan ottelua
Omasta mielestäni on naurettavaa aloittaa kausi huhtikuussa kun maassa voi olla vielä lunta! Varsinkin jos pelataan pohjoisessa. Lisäksi kausi päättyy lokakuun lopussa, jolloin voi myös olla maassa jo kymmeniä cm lunta.
Niilo kirjoitti:Onko todellakin mahdottonta aloittaa kautta vasta toukokuun puolivälin paikkeilla ja lopettaa kausi jo syyskuussa? Kyllä tuossa ajassa pitäisi pystyä pelaamaan alle 30 ottelua mennen tullen ja palatessa.
Niilo kirjoitti:Veikkausliiga vaatii että kentän olisi oltava lämmitettävä? Siis wtf? On täysin naurettavaa että jalkapallokenttä pitäisi lämmittää, jotta voitaisiin pelata potkupalloa lokakuussa 10 asteen pakkasessa kun maassa on 30 cm lunta.