Veikkaus ensimmäisen liigavalmentajan potkuista yms.

• 19 803
  • 112

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Heikkilä on toki varma lähtijä, Raato kyllästyy jossain kohtaa pelkkiin toimarin hommiin ja ottaa ohjat joukkueessa. Mutta onko ensimmäinen, se on asia erikseen.. Veikataan Lukon valmentajaa, paineet ovat siellä kovat. Paljon rahaa taskussa, pahoja lähtijöitä.

Siis Lukon Tolvanen.

Epsilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahti vs. Everybody
Tässähän tulee vastaus yllättävään moneen viestiin.

Yllätyksekseni olen Porilaisten puolella. Miksi Toivola erotettaisiin ensi kaudella? Joukkue on viimeiset pari kautta vahvan alun jälkeen hyytynyt, mutta Toivola on jatkanut. Miksi nyt sitten tapahtuisi muutos? Valmentajapuolella Ässät on toiminut esimerkillisesti, siellä ei olla painettu "paniikki-nappulaa" (ainakan Toivosen suhteen) ja toivottu uuden kaverin vievän voittojen tielle.

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Katselin tässä veikkauksia ohimennen tähän mennessä:

Varmoja ehdottomia 1. sija ääniä ovat saaneet:
1. Shedden 4 kpl
2. Toivola 2 kpl
2. Tolvanen 2 kpl
4. Immonen 1 kpl
4. Mälkiä 1 kpl

Ns. useamman vaihtoehdon joukossa olisi järjestys seuraava:
1. Toivola 5 kpl
1. Tolvanen 5 kpl
3. Shedden 4 kpl
3. Immonen 4 kpl
5. Pieniniemi 1 kpl
5. Mälkiä 1 kpl
5. Kauppi 1 kpl

P.S. Valituksia ei vastaanoteta

Kysymykseen Immosen mainitsemisesta allekirjoittaneen kohdalla. Kai se on enemmän sellainen tunnepitoinen juttu. Onko tatsia, kovuutta jne. tarpeeksi? Kausi on kuitenkin pitkä? Aika näyttää!!!

Edit: Korjasin Immosen saraketta hieman :D

Viimeksi muokattu:

AceMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
bay22 kirjoitti:
Tässähän tulee vastaus yllättävään moneen viestiin.

Yllätyksekseni olen Porilaisten puolella. Miksi Toivola erotettaisiin ensi kaudella? Joukkue on viimeiset pari kautta vahvan alun jälkeen hyytynyt, mutta Toivola on jatkanut. Miksi nyt sitten tapahtuisi muutos? Valmentajapuolella Ässät on toiminut esimerkillisesti, siellä ei olla painettu "paniikki-nappulaa" (ainakan Toivosen suhteen) ja toivottu uuden kaverin vievän voittojen tielle.

Itse olen samaa mieltä, Toivola on ollut 2 vuonna kärkisijoilla kun on veikattu ensimmäisten potkujen saajaa. Kuitenkin Toivola yhä Ässiä valmentaa. Joku siinä miehessä ei vakuuta kiekkofaneja. Hyvä koutsi kuitenkin. Ässät voisi olla kaukana liigasta ilman Toivolaa.

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
jani#31 kirjoitti:
Minä uskon, että Waden julkisuuskuva on sellainen,että kaikki luulevat (allekirjoittanut mukaanlukien) hänen olevan edelleen aivan noviisi valmennushommissa.Aika näyttää kuinka äijän käy.

Se mitä olen Wadea vuosien varrella tavannut rohkenen sanoa että kovuuden suhteen julkinen kuva saattaa pettää.

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
iiron_troikka kirjoitti:
Nyt on kyllä joku Porin torilla ollut humalassa tuon jutun keksiessään. Mistä rahat moiseen?

No, jos miettii, että viime kauden jälkeen Ässistä ovat poistuneet kuta kuinkin palkkajärjestyksessä nimet Langkow, Korpisalo, Tuominen, Classen, Wesslin, Sorokins, Levokari, Niemi ja Virkkunen. Williamsia ja Gladia ei voida laskea, koska kummatkin tulivat kesken kauden ja Williams vielä ylimääräisellä rahoituksella. Tilalle on tällä hetkellä saatu Riksman, Forrest ja Rautee. Arvioidaan karkeasti, että Forrest mennee aika lailla Sorokinsin palkan kanssa yksiin, Rautee voisi olla samaa hintaluokkaa esim. Levokarin kanssa ja Riksman puolestaan ehkä hieman alle puolet Langkowin palkasta. Jäljelle käytettäväksi pelaajabudjetiksi jäisi tällöin Korpisalon, Tuomisen, Classenin, Wesslinin, Niemen, Virkkusen ja puolikkaan Lankun verran palkkoja.

Karkeasti arvioisin noista parhaiten tienanneiden pelaajien palkat tähän suuntaan:
Korpisalo 80k, Tuominen 80k, Classen 70k, Wesslin 60k, Lankun puolikas 75k. Nämä yhteenlaskettuna jäljellä voisi siis karkeasti arvioituna olla ehkä luokkaa 365k. Kun tästä summasta vielä vähentää joidenkin pelaajien (Kuusela, Toivonen) palkankorotukset ja tulevaksi kaudeksi hieman pienentyvän pelaajabudjetin, sekä lisää summaan poisjättämäni Niemen ja Virkkusen palkat ja ottaa vielä huomioon mahdolliset heitot arvioissani, saataneen joka tapauksessa Ässillä käytössään olevaksi summaksi mukavasti yli 300 000 euroa.

Jos lähdetään ajatuksesta, että Ässät hankkii vielä kesän aikana ainakin kaksi hyökkääjää ulkomailta (todennäköisesti P-Amerikasta) ja mahdollisesti yhden pakin tai muun neljännen ulkomaisen pelaajan joko ennen kauden alkua tai luultavammin kauden aikana, niin kyllä tuo reilu 300 000 e:n luulisi olevan ihan mukava summa siihen.

Kun kovasti Ässien rosteria arvostellaan, niin pitäisi kuitenkin ottaa huomioon, että viime kauden joukkueen kahdesta ekasta ketjusta on yhteensä neljä pelaajaa poissa, ja tämän lisäksi vielä kallispalkkaiset Wesslin ja Levokari. Näille paikoille siis ei ole hankittu vielä ketään, joten kyllä sitä rahaakin on jäljellä käytettäväksi. Lisäksi varsinkin joukkueen ylivoimaisesti kalleimman pelaajan (Langkow) korvaaminen huomattavasti halvemmalla kotimaisella (Riksman) jättää paljon varaa kenttäpelaajiin panostamiselle. Toki monella muullakin joukkueella on sama tilanne, että odotellaan ulkomaalaisia ja toivotaan parasta niiden suhteen, mutta ainakaan rahasta sen ei pitäisi Ässillä olla kiinni.

Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Toivola saattaa olla aika lähellä tätä titteliä ympäristön paineista johtuen. Joukkueeseen ei ole saatu vahvistuksia hyökkäyspäähän varsinkaan ja kannatajat odottavat kuitenkin edellisten kausien tapaan hyvää menestystä kauden alussa ja sitä ei nyt näyttäisi olevan tarjolla ainakaan näillä hankinnoilla.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
timosusi kirjoitti:
Voi olla ettei 3800 euron tuloksella vielä kolmea ihan jäätävää pelimannea hankita.
Ei kannattaisi nyt kuitenkaan kovasti huudella asioista joista ei ole oikeaa tietoa... Viivan alla oli ehkä tuo 3800 mutta todellinen voitto oli kuitenkin ihan jotain muuta...

Ja itse en usko Toivolan potkuihin ihan sen takia että Pena ei tosiaan kauhean helpolla jaa kalossinkuvia kenellekään (Tamikin erosi itse). Itse asiassa voisin enemmän lyödä rahaa jopa Toivolan jatkosopimuksen puolesta vaikka itse olenkin sitä mieltä että aikansa kutakin...

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
He, jotka epäilevät Waltteri Immosen kykyjä tai ambitiota tai ihan mitä vaan Jokereiden valmentajana: suosittelen teille uusinta Hockey-lehteä lukemistoksi. Siinä on kattava haastattelu Jokerien uudesta päävalmentajasta. Eivätkä vastaukset ole todellakaan samalla tasolla kuin esimerkiksi Kurrin vastaukset, kun sama lehti GM:ää aiemmin haastatteli.

Immosen vastaukset ovat määrätietoisia, Kurri ei ollut arvata missä kaupungissa hän haastatteluhetkellä oli.

timosusi

Jäsen
korkki kirjoitti:
Ei kannattaisi nyt kuitenkaan kovasti huudella asioista joista ei ole oikeaa tietoa... Viivan alla oli ehkä tuo 3800 mutta todellinen voitto oli kuitenkin ihan jotain muuta...

Eikö todellinen voitto ole just se mitä viivan alle jää, vai onko Porissa ryhdytty laajamittaisiin perunatalkoisiin?

SnebuKettunen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samaa mieltä ^
Ja pelkästään se että Ässät teki + tuloksen yllätti kaikki joten turha hullaantua mistään miljoonavoitoista.
Ainoa joukkue joka liigassa tällä hetkellä pärjää jatkumona tasaisesti on Kärpät.
Ja valmentajakysymykseen..
riippuen Bluesin menestyksestä Heikkilä..
Ässien Toivola tai Jokerien Immonen..
minun mielipide.

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
timosusi kirjoitti:
Eikö todellinen voitto ole just se mitä viivan alle jää, vai onko Porissa ryhdytty laajamittaisiin perunatalkoisiin?

Pelaajaoikeuksia poistettiin taseesta, joten rahaa tilillä enemmän kuin se X+3800. Pitää muistaa, että velathan voivat lyhentyä vaikka yritys tekisikin tappiota, joten pelkkä viivan alle tuijottaminen ei kerro siitä kuinka paljon rahaa on tullut lisää tilille.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
SnebuKettunen kirjoitti:
ei liigassa niin tyhmää joukkuetta ole että maksaisi Levokarille isoa tiliä, eikä myöskään Wesslinille.. mutta että levokari..
Lakkaa nyt jo pikkuhiljaa puhumasta asioista joista et tiedä paskaakaan. Wesslinillä oli hyvä monivuotinen sopimus, koska mies pelasi pari ihan hyvää kautta. Levokarillakin oli turhan suuri sopimus koska mies oli Tammisen sainaama "NHL-vahvistus". Mies jonka suosikkijoukkueessa pelasi Snellman tod.näk. Wessua kalliimmalla sopimuksella ja jonka suosikkien pakistoon Pauli menisi heittämällä voisi nyt jo pikkuhiljaa miettiä mitä suoltaa...

Viimeksi muokattu:

timosusi

Jäsen
-Mercury- kirjoitti:
Pelaajaoikeuksia poistettiin taseesta, joten rahaa tilillä enemmän kuin se X+3800. Pitää muistaa, että velathan voivat lyhentyä vaikka yritys tekisikin tappiota, joten pelkkä viivan alle tuijottaminen ei kerro siitä kuinka paljon rahaa on tullut lisää tilille.

Juu totta kai toi pelaajaoikeushomma on just noin, mutta eihän velkojen lyhentäminen tuo yhtään lisää rahaa pelaajahankintoihin. Vai kannattaako porilaisten mielestä Ässiä pyörittää lainarahalla, eli siis tässä tapauksessa laskea omavaraisuusastetta vanhalle tasolle? Vai mitä en nyt tajua? Kiitos kuitenkin 'Mercurylle' asiallisesta vastauksesta eikä mistään korkkimaisuudesta.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Jalonen tekee ns. jortsut ja saa potkut keväällä. Hanski hyppää aitioon ja Louhi läpiajoon välierissä. JA:ssa nähdään virtuaalisia puolivoltteja, ylilannoitettuja perunoita ja paljon i told you so:ta.

Ensimmäinen tämä tapaus ei kuitenkaan ole. Toinen Jukka heitetään hiuslaitteesta vittuun jo marraskuun aikana. Jääkiekkoa korostava tuomarilinja ei ole kuin Pohjolan ja Tapiolan mieleen.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SnebuKettunen kirjoitti:
ei liigassa niin tyhmää joukkuetta ole että maksaisi Levokarille isoa tiliä, eikä myöskään Wesslinille.. mutta että levokari..

HOPS! Ehkä teikäläisen kaltaisille Rookie-jatkoaikalaisille pitäisi perustaa koulu, jossa opetetaan tekemään oikeasti hyviä provoja, joihin on piilotettu jopa huumoria? Tiedä häntä ja häntäluut, mutta kohtuullisen väsynyttä on sun tuotanto ainakin mun mielestä. Jos asut Raumalla, niin sitten ymmärrän. Siellä kun ei muuta viihdykettä ole.

Jukka Jalonen ei saa potkuja missään nimessä. Ei, vaikka Kerho aloittaisi kuinka surkeesti tahansa. Jalonen HPK:n Guy Rioux (en ole varma, miten sukunimi kirjoitetaan).

SyPe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tempo
Blackie kirjoitti:
Jos asut Raumalla, niin sitten ymmärrän. Siellä kun ei muuta viihdykettä ole.

Oi kuule viihdykettä on ainakin 3 kertaa vuodessa, kun porilainen sirkus saapuu Raumalle naurattamaan. (hymiö)

Edit. Ettei menisi ihan ohi aiheen niin sanon, että Kojo Jalonen saa ensimmäiseksi monoa.

bunghole

Jäsen
AceMan kirjoitti:
Niin, ja kyllähän monien mielestä jo viime kaudella Toivolan piti olla ensimmäinen lähtijä...ja myös toissa kaudella...

Ehkä Porissa ei vain yksinkertaisesti opita...

Itse veikkaan että ensimmäinen lähtijä on siis joko Toivola tai Tolvanen. Muita haastajia on ainakin yksi eli Shedden. Hjalliksen uskon olevan viisastunut 90-luvusta ja uskon Waden saavan tuttuna kaverina aikaa omalle projektilleen enkä usko että Hjallis kaverilta heti vaatii ihmeitä. Toki materiaali on jälleen yksi liigan kovimmista joten ainakaan siitä ei pitäisi jäädä kiinni ja totaalisesta mahalaskusta voisi valmentaja katsoa peiliin.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Porilainen kutsuu Raumaa tylsäksi kaupungiksi? Ei terve, aika paha. Vähän kuin Marco Bjuström haukkuisi Jari Sillanpäätä homoksi.

Enivei, itse veikkaan Sheddeniä ja Tolvasta, Sheddeniä siksi että HIFK:n juudasmaiset fanit haluavat paniikkinappulaa kauden alkaessa huonosti pelaajamateriaalin puutteiden vuoksi. Todennäköisesti Shedden on pätevä koutsi mutta Pena ei voi olla tekemättä mitään fanien häiritsessä jo hänen omaa stylistiäkin.

Tolvasta siksi että veikkaan yksinkertaisesti miehen olevan huono koutsi.

Niin ja näistä Ässien tuloksista vielä sen verran että lopullista tulosta parempi mittari on kassavirran suunta ja määrä, se kertoo hyvin pitkälti toiminnan kannattavuudesta. Kaikilla poistoilla, varauksilla, siirroilla yms. voi kikkailla firman tuloksen ihan miten haluaa eli jos näkee vain tuloksen niin se ei kerro yhtään mitään.

bunghole

Jäsen
Daespoo kirjoitti:
Porilainen kutsuu Raumaa tylsäksi kaupungiksi? Ei terve, aika paha. Vähän kuin Marco Bjuström haukkuisi Jari Sillanpäätä homoksi.

[OT]Itse en puolestani ymmärrä että miten joku kehtaa heittää tuollaista Espoosta, Helsingin lähiöstä jonka kaupunkistatus on selitettävissä ainoastaan väkiluvulla. Ei se nyt ainakaan vähemmän tylsä ole kuin Pori ja Rauma, jotka nyt ovat sentään oikeasti kaupunkeja. Onhan Espookin virallisesti kaupunki muttei sanan siinä merkityksessä kuin itse olen sen käsittänyt. Kunnollista keskustaa ei ole, sitä virkaa hoitavat Tapiola ja Espoon keskus ja alue on enimmäkseen pelkkää metsää ja peltoa. Sama koskee mielestäni Vantaata. Täytyy kuitenkin lisätä että itse pidän Espoosta ja tunnen sieltä paljon ihmisiä. Kaupunki se on kuitenkin vaan nimellisesti. Pori/Rauma "väittelyssä" olen kuitenkin Daespoon kanssa samaa mieltä.[/OT]

SyPe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tempo
Daespoo kirjoitti:

Loistavasti sanottu!! Vaihdanpa signaturea.

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Viestin lähetti Daespoo

Viestin lähetti Erture
Pori/Rauma "väittelyssä" olen kuitenkin Daespoon kanssa samaa mieltä.
Hauskaa lukea kommentteja Rauma ja Pori vihasta juuri Bluesin kannattajien ja Kärppä kannattajien kirjoittamina. Siellähän ei ole kunnollista jääkiekkoperinnettä kummassakaan kaupungissa :D. 60- luvun aikoihin Lukon "kultaisen" aikakauden aikaan lähti Lukosta pari kovaa perus raumalaista kiekkoilijaa pelaamaan Poriin, joista toinen mm. eräs tietty Matti Keinonen. Tämä tietty otti pikkukaupunkia valtavasti ja järjestettiin jopa joukkotappeluita Luvialla Rauman ja Porin puolivälissä. Näistä ajoista on peräisin perusviha ja selvittämättömiä antipatioita naapurikaupunkien kiekkofanien välillä, jotka yhä koskettavat meitä tänään. Ulkopuolisen on vaikeaa tajuta, että kuinka aitoa ja syvää Ässät vihaa joskus lapsena mm. allekirjoittanut sydämessään tunsi. Lapsuuden aikoihin Lukko-Ässät peli oli merkityksellisimpiä asioita jääkiekkoareenalla, kun Lukon menestys noihin 70-luvun lopun ja 80-luvun alun aikoihin oli sitä sun tätä. On upeaa, että jaloa ja aitoa tunnetta yhä on elossa Rauman ja Porin välillä. Se tekee juuri satakuntalaiseen jääkiekkoon sen omaleimaisuuden ja on peräti erikoista jopa valtakunnan tasolla.

Mikäli tulevalla kaudella saataisiin nähdä tasapäisiä satakuntalaisia kiekkoiltoja, niin saisivat herratkin nähdä kunnon Rauma-Pori antipatioiden pursuavan yli laitojensa monta omituista kertaa kaudessa, sellaista ei löytyisi mistään muualta Jatkoajasta...

Minusta on vain hauskaa, että Porissa osataan ylläpitää perinteitä ja soimata jälleen raumalaisuutta. Muutenhan tästä kesätauosta tulisi kovin tylsä jopa Raumalla... (kunhan se pysyy täällä :D)

Viimeksi muokattu:

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
AceMan kirjoitti:
Toivola on ollut 2 vuonna kärkisijoilla kun on veikattu ensimmäisten potkujen saajaa. Kuitenkin Toivola yhä Ässiä valmentaa. .
Jep, itsekin olen aiemmin häntä veikannut.
Nyt kuitenkin vahingosta viisastuneena(?) arvaan Sheddeniä.
Pena ei jää katsomaan huonoa menestystä vaikka onkin itse vastuussa pelaajamateriaalista.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Daespoo kirjoitti:

Krhlm... Espoo ei sekään ole valttikortti tässä jaossa...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy