Oletteko muut kokeilleet Vedonlyönnissä ns. tuplaus-systeemejä tai joitakin omakeksimiä "uhkapeli"tapoja ? Nehän ovat tuhoontuomittuja pitkässä juoksussa jo etukäteen, mutta kovalla tuurilla saattaisi jonkinmoisen "kerran elämässä"-iskun tehtyä.
Itse olen kovasti urheiluvedonlyöntiin elämäni aikana hävinnyt tyhmä peluri, jolla on ollut muutaman harkitun, mutta väärin menneen vedon jälkeen aina tapana lyödä koko kassa menemään muutamaan peliin. Hermo ei kestä tappioputkia ja se on pilannut mahdollisuuden kohtuullisilla tappioilla pelaamiseen ja aiheuttanut isoja lovia talouskassaankin.
Mutta olenpa kokeillut muutamaan otteeseen ihan rahan säästämiseksi ns. tuplaus-systeemejä tai millä uhkapelin nimellä niitä voisi nimittääkin. Eli aloitetaan vedonlyönti suht pienellä alkupanoksella, esim. 20 €. Tämä lyödään tuleviin kohteisiin niin kauan, kuin veto menee väärin tai saadaan niin iso summa rahaa kasaan, että voi lopettaa ja aloittaa alusta taas tuolla 20 €:lla. Olen määrittänyt etukäteen tavoitekertoimet, joilla edetään. Välillä lyödään joka päivä 1 veto min. 1.20 -kertoimisiin kohteisiin ja välillä taas minimikerroin on ollut 1.50 tai 1.80. Jos esim. tuolla 20 €:lla alkaa pelaamaan, saamalla 15 peliä putkeen 1.50 -kertoimella osumaan tienaisin lähes 9000 €. Kertoimella 1,80 15 perättäistä osumaa toisi jo yli 130.000 €. Näin pelaamalla ja ajattelemalla voi haaveilla kuin Vakiota ja Lottoa tehdessä =D. Tuolla 1.20 kertoimella saakin sitten pelata jo pitkään, että pääsisi kohtuullisiin voittolukemiin. Ongelmanahan tässä tavassa on luonnollisesti se, että millä saada edes muutamaa ottelua samaan putkeen osumaan. Toisena hieman yllättävänä ongelmana taas on se, että jos n. 8 peliä on jo osunut, niin ei ole enää pokkaa hävitä tuota jo saavutettua mukavaa summaa ja näin ollen tulee luovuttaneeksi alkuperäisen isomman summan voiton tavoitteen, vaikka nyt saattaisi olla se "kerran elämässä" mahdollisuus, kun onni on niinkin pitkälle suosinut.
Toinen tapani lyödä uhkapeli-vetoa on pelata tietylle joukkueelle aina voittoa tai tappiota. Kun lyö voittoa ja joukkue voittaa, jatkaa alkuperäisellä panoksella seuraavaan peliin. Jos joukkue häviää, nostaa panosta seuraavaan peliin niin, että edellinen tappio paikkautuu ja jää vielä voitolle. Panos riippuu siis joukkueen saamasta kertoimesta. Tällä kaudella olen harmitellut, kun en aloittanut hienojen harjoituspelien jälkeen suosikkijoukkueeni Pelicansin pelaamista tällä tavoin. Nyt olisi voittoa tullut, täytyisi itse asiassa laskeakin, että kuinka paljon. Systeemihän olisi aukoton, jos joukkue ei "loputtomasti" häviäisi ja samaan aikaan oma kassa riittäisi aina nostamaan panoksia ja vedonvälittäjien panoskatot eivät tulisi samaan aikaan vielä vastaan.
Mutta onko teillä muilla ollut tällaisia erikoisia tapoja yrittää äkkirikastua ? Jos on, niin kertokaa ihmeessä. Kimpassahan tällainen on aina tietyllä tapaa hauskempaa, on ollut mukava heittää esim. 3 hengen porukassa 10 € per kaveri ja aloittaa "tuplaus". Samalla voidaan yhdessä etsiä niitä "seinä-kohteita", joihin rahat aina heitetään ja jossitella, mitä olisi toisen pelaajan valinnalla tapahtunut. Eikä isonkaan summan häviäminen tunnu niin pahalta, kun sen olisi joutunut kuitenkin jakamaan eli tavoite pitää olla korkeammalla. :)