On kyllä jäänyt epäselväksi, millä keinoilla Simona Halep on noussut tenniksen WTA-listalla sijalle kaksi.
Keskiviikkona kun hänellä on ottelu Azarenkaa vastaan, niin aika isolla panoksella veikkaan Azarenkan voittoa. Kerroin on 1,48 Pinnaclella.
Kolme ottelua kun olen nähnyt Halepilta (en tosin kokonaisia varmaan) niin eihän sillä ole mitään erityisen hyviä ominaisuuksia. Tasapaksua ja jopa keskinkertaista, ainakin oman tennistietämykseni mukaan.
Syöttää löysiä syöttöjä, jotka yleensä menee verkkoon. Eikä palautuskaan ole mikään vahvuus, kuten useilla muilla, ei tule niihin aggressiivisesti eikä muutenkaan lyö erityisen kovaa. Ei myöskään liiku kovin terävästi. Ja 168-senttisenä tavallaan jopa lyhyt huippupelaajaksi.
Ehkä olen vaan sattunut näkemään häneltä huonoja hetkiä. Kahdessa pelissä onkin takonut mailaa kenttään turhautuneena. Mutta jotenkin se yleensä kääntää ne pelit voitokseen, en kyllä ymmärrä miten. Ehkä on vaan ihan hyvä tenniksen pelaaja.
Azarenkalta taas olen nähnyt van hyviä otteluita. Viime pelissä Varvara Lepchenkoa vastaan hänen ei kyllä tarvinnut taistella ja olla parhaimmillaan, mutta ennen sitä pelasi Angelique Kerberiä (WTA 11.) vastaan, ja se oli todella, todella hyvää peliä molemmilta. Nousi kyllä noiden pelaajien arvostus kun sitä katsoi.
Sen ottelun perusteella uskon Azarenkan mahdollisuuksiin vaikka voittaa tämä turnaus. Potentiaalia todellakin on, jos on parhaimmillaan. ja hänestä näkee, että on sellainen taistelija joka haluaa murtaa vastustajan syötön eikä luovuta, varsinkin jos ottelu on tiukka.