Heh, arvasin että joku neropatti tulee tänne kuittailemaan. Kiitos annistasi, olemme jälleen huomattavasti viisaampia!
En kuittaillut sinulle. Viittasin tähän:
Vitkovice ja Pardubice olivat peräkkäisillä sijoilla, mutta mainitsemasi eilisen murskavoiton lisäksi Vitkovice voitti runkosarjakohtaamiset 2-0 ja 1-6 sekä 3-2. Lokakuussa hävisi 4-2. Ihan harvinaisen kohde, ei voi jättää kokeilematta tuolla kertoimella.
Mistä apulais-GM:llä on mitään hajua mikä on edes likimain "oikea" kerroin tai kuinka hyvä 1.72 on tai ei ole?
Niin, todellisuudessa laskeskelin muutenkin että tuo pari on selvemmin Vitkovicelle kuin mitä kertoimet antoivat ymmärtää. Tähän tulokseen päädyin ihan itse monien tekijöiden summana ja eilisestä pelistä raavin ihan hyvät massit - tänään se ei tuottanut tulosta.
Mielestäsi ilmeisesti sillä ei ole vedonlyönnissä mitään merkitystä, millainen joukkueen trendi on, kotietu, mitä kentällä tapahtuu, pelaajamateriaali jne? Entäpä sitten kun markkinakin avasi liian korkealla ja kertoimet tulivat tuntuvasti alas? Väärin vedetty? Tuu nyt Tukio taas ite kertoon hei!
Tietenkin trendi, kotietu, tapahtumat ja perustaso(pelaajamateriaali) ovat kaikki olennaisia. Ei kai kukaan sellaista väittänytkään.
Minä en tiedä Tsekin kiekkoliigasta yhtään mitään, mutta kun tuosta nyt nopeasti katsoo niin sekä suoran voiton, moneylinen ja tasoituksien kertoimet ovat liikkuneet selvästi Vitkovicen suuntaan. Todennäköisesti veto oli hyvä tai sitten kaikki muutkin innostuivat liikaa edellisestä murskavoitosta. Mistä näitä tietää.
Pointti oli se, että edelliset runkosarjatulokset eivät välttämättä kerro yhtään mitään ellei tiedä faktoja niiden takana. Ja silti sattumalla on älytön osuus. Enkä viitannut edes pelkästään tähän tapaukseen vaan GM on näitä "päätelmiä" tässä ketjussa heittänyt aika montakin.
Otetaan esimerkki tästä:
HIFK on voittanut edelliset kaksi kohtaamista Lukkoa vastaan maalierolla 7-1.
Pelaisitko nyt mielummin:
a) HIFK suora voitto 2.16
b) Lukko Moneyline 2.35
Minä ainakin tiedän, että jos jotain pelaisin niin se olisi b.