Ei, vaan kun noin nuorena aloitat, sillä kyllä mä oon myös pelannut alaikäisenä. Ja vedonlyönti on petollista touhua, koska siihen voi jäädä koukkuun ihan samallalailla kuin muihinkin asioihin. Voin myöntää, että mulla on kassanhallinta pettänyt välillä, vaikka kuinka oon aina aatellut, että mä osaan kyllä lopettaa ajoissa. Onneksi oon oppinut pikkuhiljaa pieniä oppirahoja maksamalla maltillisemmaksi vedonlyöjäksi. Ei ne mun panokset liiku muuta kuin haitarissa 1€-5€, mutta jos tarpeeksi häviät peräjälkeen, niin kyllä se alkaa lompakossa näkymään. Ja vaikka ei näkyisikään niin mua ainakin silti vituttaa, vaikka tykkään vedonlyönnistä ja tiedostan riskit.
Ihan mielenkiinnosta alunperin lähdin kokeilemaan tätä pitkävetoa. Olin aina ihmetellyt nuorempana, että miten ihmeessä tuota oikein pelataan. Eräänä lokakuisena iltana lähdimme sitten matsin jälkeen isän kanssa selvittämään asiaa ja silloin laitettiin eka lappu vetämään. Nyt olen pelannut pitkävetoa yhteensä kolme kertaa, joista on tullut nolla voittoa. Olen luonteeltani säästäväinen ja tarkka raha-asioista (eli "varman päälle" -tyyppi), ja jos vaikka pääsisin 'Haluatko miljonääriksi?' -kisaan, en ottaisi riskejä ja lopettaisin varmaan jossain muutaman tuhannen paikkeilla. Kun en saa rahaa vanhemmilta "sormia napauttamalla" kuten monet muut, tulee rahankäyttöä mietittyä harkiten. Kun ei mene tässäkään "harrastuksessa" liian hyvin, ei tule jouduksi hurmioon, jossa sitten kuluttaisi loputkin rahat toivotaan, toivotaan -mielessä.
Vaikutat Kai Nu Laine fiksulta kaverilta ikäiseksesi
Kiitos :)
Meni itsellä kavereiden kanssa vähän turhankin lujaa noiden pelikoneiden kanssa, kun täytettiin 15v. Onneksi 6kk täyttämisen jälkeen tuli lakimuutos ja 18v ikäraja.
Mun ajattelutapa on vaan nykyään muuttunut sellaseksi, että tykkään pitää kiinni noista ikärajoista varsinkin päihteiden ja uhkapelien kohdalla, koska niiden kanssa voi joutua ongelmiin.
Itsekin tuli pelailtua nuitakin masiinoita joskus 10v-nassikkana kavereiden kanssa
salaa(!!) aina jossain huolto-asemalla tai kaupassa. Jos tuo K-15 -laki olisi vieläkin voimassa, saattaisi monien rahat kulua hukkaan. Aina sai kuulla, kun joku retosteli että "oli voittanut laivalla kaks sataa!". Siitä kaikki oli sitten että "vau, munkin pitää saaha paljon rahaa ja tulla rikkaaks". Sitten sitä kerättiin rahaa ja nopeasti ja huomaamattomasti joku 20 senttiä koneeseen joka tietysti kustiin. Ei siinä ollut tavoitteena se voitolle jääminen vaan se jännyys, koska se on
kiellettyä. Hyvä vaan, että ne, joilla itsekuri on vähän alhaisempi jättävät pelaamatta niitä koukuttavia hedelmäpelejä. Pitkäveto vaatii kumminkin hieman perehtymistä ja "taktikointia" toisin kuin joku napin painaminen ja kolikon tunkeminen reiästä sisään.