Vedonlyönti

  • 3 974 058
  • 21 674

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
flintstone kirjoitti:
Ei ole ainakaan kovin kauaa saanut.

En ole tosin nyt käynyt kokeilemassa (kun pelaan suurimmalta osin netin kautta) mutta aikanaan on tullut käytyä ja silloin ainakin piti odottaa voiton hakemista seuraavaan päivään.

Itse olen ainakin yli vuoden saanut voitot lunastettua silloin harvoin kun NHL-pelit ovat osuneet.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
miskaa78 kirjoitti:
Tänään paf antaa Ässien kotivoitolle käsittämättömän kertoimen: 2,75. Tuo on jo pakko käyttää hyväksi.

Itse en missään nimessä pelaa tänään Ässiä, sillä Petteri Sihvonen veikkasi urheilulehden sivuilla Kärppien ottavan tänään yllättävän helpon voiton. Kärpille siis rahat.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Master Chief kirjoitti:
Itse olen ainakin yli vuoden saanut voitot lunastettua silloin harvoin kun NHL-pelit ovat osuneet.

Aha. Se on sitten muuttunut siitä kun itse viimeksi kokeilin.

Pelaamiseni on kuitenkin pääsääntöisesti netissä tapahtuvaa, enkä kyllä pelaa NHL:ää koska en seuraa sitä tarpeeksi tarkasti että joukkueiden sen hetkinen vire olisi hirmu hyvin selvillä.
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Blackie kirjoitti:
Itse en missään nimessä pelaa tänään Ässiä, sillä Petteri Sihvonen veikkasi urheilulehden sivuilla Kärppien ottavan tänään yllättävän helpon voiton. Kärpille siis rahat.

Anna ne rahasi mielummin mulle sitten, niin voin nekin pistää Ässille, kuka sitä Sihvosta nyt uskoisi, en minä ainakaan :p
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
miskaa78 kirjoitti:
Anna ne rahasi mielummin mulle sitten, niin voin nekin pistää Ässille, kuka sitä Sihvosta nyt uskoisi, en minä ainakaan :p
Kukapa ei uskoisi Suomen johtavaa jääkiekkoasiantuntijaa? Jo on maailmankirjat sekaisin, jos ei Sihvoseen luoteta. Aina menee veikkauksetkin oikein.
In Sihvonen we trust!
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Veikkaus tarjoaa mielestäni huimaa kerrointa Ässille tänään Kärppiä vastaan: 4,40. Mielestäni tuo on selvä ylikerroin, ei Kärpät nyt niin ylivoimainen ole tässä sarjassa ollut(ei ole ollut ollenkaan). Lisäksi molemmilla oli peli eilen ja Kärppä-leirissä painaa varmasti tappio mieltä. Myös HIFK:n kotikerroin 2,00 on suhteellisen mukava.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Speedye kirjoitti:
Veikkaus tarjoaa mielestäni huimaa kerrointa Ässille tänään Kärppiä vastaan: 4,40. Mielestäni tuo on selvä ylikerroin

Expekt tarjoaa Ässille kerrointa 5,30 ja Unibet puolestaan 5,20. Betfairin vetopörssissä kerroin asettuu komission vähentämisen jälkeen jokseenkin samoille lukemille, ja siellä sijoitinkin hiukan rahaa patapaitojen voitolle.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Pitkästä aikaa jotain pientä...

43. Strasbourg - Nantes 1,85

Maailmalla kertoimet rapisee alas kokoajan, joten isketään sen perusteella tähän. Syynä luulisin olevan puhtaasti sen, että Strasbourg on pelannut viime aikoina paremmin ja motivaatiota löytyy + kotietu.

45. Ascoli - Inter 5,15

Muualtakin saa parempaa tarjontaa tähän, mutta veikan 5,15 riittää myös peleihin. Huhujen mukaan Inter lepuuttaa muutamia avainpelaajiaan ja porukka on luultavasti hieman allapäin Villareal pelin jälkeen. Ascoli on viime aikoina esittänyt ihan hyviä otteita kentällä.

Ei mitään ihmeellistä, joten panokset pidetään matalina. Huomenna on myös "jänniä" otteluita Italiassa... SNAI (Italian veikka) antaa ottelulle Parma - Reggina ristille kertoimen 1,50. Siena - Lazion ristin kerroin myös alamäessä, kerroin kuitenkin vielä 2,15.
 

Herra Tuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Toronto Maple Leafs
Kerrointa lapulle!

Ajattelinpa taas pitkävetoon hakea neljää kohdetta 2€ panoksella:

Kärpät - Ässät 2 (4.40)
HiFK - HPK 1 (2.00)
Cadiz - Betis 2 (2.40)
Celta - Valencia X (3.10)

kerroin 67.7 eli 135.40 € mahdollista voittoa.

Ässillä selvä ylikerroin ja uskon muutenkin, että porilaiset hoitavat homman kotiin tänään. Kärpillä ei playoffseissa kotipelit ole muutenkaan sujuneet kovinkaan hyvin.
HiFK:n kotivoittoon uskon ja siinäkin ehkä lievä ylikerroin. HiFK pitää kotiedun itsellään.
Kaksi muuta onkin sitten näitä "mutu"-fiiliksellä vedettyjä. Betistä olen jostain syystä pelannut aina vieraissa, useimmiten osunut jopa kohdalleen! Älkää kysykö...
Celta - Valencia pelissä taas molemmat tarvitsevat pisteitä, jossa Valencia on mielestäni lähempänä voittoa. Peli päättynee kuitenkin maalittomaan tai 1-1 tasapeliin.

Tulee taaskin tuettua suomalaista oopperaa ja muuta kultuuria 2€ edestä! En jaksa muistaa koska olen viimeksi voittanut jotain pitkässävedossa. :D
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
En usko silmiäni. Mikä siinä on, kun laittaa omasta mielestään "varman" sinkkukohteen kiinni vaikka satasella---> tuntuu, että kusee loppujen lopuksi "aika" usein. Tänään sitten laitoin 4x5€uron laput, jokaiseen 6-8(!) kohdetta, nämä kohteet AIVAN hatusta vedettyjä, toki tasureita myös lapuille pelattuna:

Lappu #1: Osui, voitto: 276,75€
Lappu #2: Enää Osasunan vierasvoitosta kiinni, mahdollinen voitto: 505,20€
Lappu #3: Mikäli Colorado voittaa yöllä, mahdollinen voitto: 464,58€
Lappu #4: Stabaekin ja Sevillan voitoista kiinni, mahdollinen voitto: 310,40€

Osasuna johtaa kirjoitushetkellä 0-2, kun peliä on vajaa 30min jäljellä. Yleensä kun veikkaan, niin panostus vaihtelee 20-100€uron välillä. Marraskuun lopulla osui aika hyvin, huhtikuun alku on ollut taas "vähän" synkempää, mm. tämä kerhon sarja hifk:ta vastaan on saanut pelikukkaron hupenemaan :p
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Supermoniveto

Ahhh. jos barca ei olisi pelannut tasan vaan voittanut vaikka 0-2 tai 1-2 niin olisi osunut mutta eiii. mutta saadaan kaverin kanssa lohdutukseksi 9,80 kun osu 7/8 maalimäärää. ei ota päähän.
 
JussiK kirjoitti:
Ahhh. jos barca ei olisi pelannut tasan vaan voittanut vaikka 0-2 tai 1-2 niin olisi osunut mutta eiii. mutta saadaan kaverin kanssa lohdutukseksi 9,80 kun osu 7/8 maalimäärää. ei ota päähän.

Sama vika itsellä. Mutta ei juurikaan harmita, sillä 8 oikein esimerkiksi tuloksella 1-2 olisi antanut kertoimeksi vain sellaiset 2 500, eli takaisin 0,05€ panoksella vain reilu satanen (+ tietysti kaikki 7/8-variaatiot, joiden kerroin olisi jäänyt pieneksi). Okei, riippuu tietysti pelaajasta itsestään pitääkö tuota isona vai pienenä rahana. Omalla kohdalla jäi korpeamaan se, että olin pelannut niin Sevillalle kuin Juventukselle riveihini nollat, joista ensiksi mainittu ei ollut edes kovin kaukana. Mutta yhtä kaikki, Barcan pelin tulos olisi pitänyt saada kiinni, jos olisi rahoille halunnut päästä.

Niin, jäi sanamuodostasi epäselväksi olitko sisäistänyt jo kaiken hulppean rahavirtasi: sikäli kun pelasitte sekä tulosta 0-2 että 1-2, saatte yhteensä 19,60€, koska kahdessa rivissä on tulos 7/8.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kävin juuri JetbetPoker.comin sivulla ja siellä sai minimitalletuksella ilmaisen pitkävetotriplan. Laitoin IFK, Kärpät ja Frölunda.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Kyllä on naurettavat kohteet tänään veikkauksella: kohde 1: Ässät - Kärpät kotijoukkueen kerroin 2,55. Eli jos Ässät voittaa, niin se menee finaaliin. Sitten kohteessa 5 on mahdollisuus veikata, kumpi joukkue etenee finaaliin yleensäkään: Ässien kerroin: 1,55 ja Kärppien 2,05

Eli älkää nyt hyvät veljet menkö sitten rastittamaan tuota kohteen viisi ykköstä, eli Ässiä. Vaan laittakaa se mieluummin kohteeseen 1, se ykkönen, jos siis uskotte Ässien etenevän grande finaleen. Jos Ässät tänään häviää, niin heidän pääsemisensä finaaliin on enemmän kuin epätodennäköistä. Joten tuo kohteen 5 kerroin: 1,55 on aivan surkuhupaisaa luettavaa. Toistetaan vielä kerran: Jos uskotte Ässien pääsevän finaaliin, laittakaa kohteeseen 1: Merkiksi 1, älkää pelatko kohteen 5: merkkiä 1, kerroin on järkevämpi, parempi, ja loogisempi meille pelaajille kohteessa 1. Tuliko selväksi?
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mr Scarface kirjoitti:
Kyllä on naurettavat kohteet tänään veikkauksella: kohde 1: Ässät - Kärpät kotijoukkueen kerroin 2,55. Eli jos Ässät voittaa, niin se menee finaaliin. Sitten kohteessa 5 on mahdollisuus veikata, kumpi joukkue etenee finaaliin yleensäkään: Ässien kerroin: 1,55 ja Kärppien 2,05

Entä jos Ässät voittaa jatkoajalla? Silloin kohteen 1 oikea merkki on X ja kohteen 5 siis 1. No mutta, ymmärsin kuitenkin pointin.

Ite laitin PAFilla että molemmat semarit ratkeaa tänään varsinaisella peliajalla eli laitin Ässille ja HIFKille. Kerroin yhteensä 8.41
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
PeZu kirjoitti: Entä jos Ässät voittaa jatkoajalla? Silloin kohteen 1 oikea merkki on X ja kohteen 5 siis 1. No mutta, ymmärsin kuitenkin pointin.

Aivan, eli sen jatkoaikavoiton saa mukaan tuossa kohteessa 5, mutta eihän sitä kannata missään nimessä pelata silloinkaan, kerroin 1,55 on naurettavan pieni. Pelatkaa siis mieluummin ristiä kohteeseen 1, jos uskotte ottelun menevän jatkoille. Ja hyvä, että ymmärsit kuitenkin pointtini.
 

Afan

Jäsen
Mr Scarface kirjoitti:
Tuliko selväksi?

Ei. Perustelusi sen sijaan vaikuttaa mutun riemuvoitolta todellisuudesta.

Illan Ässät-Kärpät-ottelun todennäköisyysprosentit lienevät suuruusluokkaa 32-23-45. Eli ykkösen toteutumisen tn on 32 %. Jatkoerä(t) mukaanlukien Ässien voittotn on kuitenkin noin 43, ja mikäli Kärpät voittaa, on Ässillä vielä noin 25 prosentin mahdollisuus voittaa viimeinen peli Oulussa. Eli yhteensä Ässien todennäköisyys selvitä finaaliin olisi 57 prosenttia, mistä saadaan Ässien finaaliin selviytymisen kertoimeksi Veikkauksen palautusprosentilla 1,55.

Kertoimet ovat siis ihan kohdallaan.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mr Scarface kirjoitti:
Kyllä on naurettavat kohteet tänään veikkauksella: kohde 1: Ässät - Kärpät kotijoukkueen kerroin 2,55. Eli jos Ässät voittaa, niin se menee finaaliin. Sitten kohteessa 5 on mahdollisuus veikata, kumpi joukkue etenee finaaliin yleensäkään: Ässien kerroin: 1,55 ja Kärppien 2,05

Eli älkää nyt hyvät veljet menkö sitten rastittamaan tuota kohteen viisi ykköstä, eli Ässiä. Vaan laittakaa se mieluummin kohteeseen 1, se ykkönen, jos siis uskotte Ässien etenevän grande finaleen. Jos Ässät tänään häviää, niin heidän pääsemisensä finaaliin on enemmän kuin epätodennäköistä. Joten tuo kohteen 5 kerroin: 1,55 on aivan surkuhupaisaa luettavaa. Toistetaan vielä kerran: Jos uskotte Ässien pääsevän finaaliin, laittakaa kohteeseen 1: Merkiksi 1, älkää pelatko kohteen 5: merkkiä 1, kerroin on järkevämpi, parempi, ja loogisempi meille pelaajille kohteessa 1. Tuliko selväksi?

Ajattelitkohan ihan loppuun asti? Jääkiekossakin tasurin todennäköisyys on kuitenkin aika suuri, joten tuo sekoittaa äkkiseltään aikalailla nuo kertoimet. En ole mitään prosenttiarvioita otteluille tehnyt tarkkoja, mutta hihasta ravistamalla ne voisivat olla tälle päivälle vaikkapa 40% Ässille ja 60% Kärpille. (Nuo prosentit aika hyvin linjassa Veikan kertoimien kanssa.) Nämä siis mahdollinen jatkoaika mukaan lukien. (Mahdolliselle) torstain pelille prosentit voisivat olla sitten vaikka 70% Kärpille ja 30% Ässille.

Ässät voi mennä finaaliin siis voittamalla ensimmäisen pelin tai häviämälle ensimmäisen ja voittamalla toisen. Ja kummassakin pelissä voi pitkävedon merkki olla vaikkapa risti.

Noilla prosenteilla Ässien finaalipaikan todennäköisyys on siis 0,4 + 0,6 * 0,3 = 0,58. Kärppien finaaliin pääsyn tn on puolestaan 0,42. Siihen nähden nuo kertoimet tuohon finaaliinpääsyyn ovat aika linjassa. Vaikka toki Veikkauksen linjan mukaisesti huonolla palautusprosentilla pilattuja.

Old TJ

EDIT: Afan ehtikin jo vääntämään rautalankaa lyhyemmin ja ytimekkäämmin.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mr Scarface kirjoitti:
Aivan, eli sen jatkoaikavoiton saa mukaan tuossa kohteessa 5

Juu. Mutta sillä saa mukaan myös sen (mahdollisen) viidennen pelin suoran voiton ja saman pelin jatkoaikavoiton. Eli kohdallaan nuo ovat niin paljon kun nyt voivat olla.

Old TJ
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Afan kirjoitti: Kertoimet ovat siis ihan kohdallaan.

Kyllä, kertoimet olivat ainakin minulle kohdillaan. Pommitin niin paljon Ässiä kotimaiseen veikkaukseen, ja ulkomaisillekin välittäjille, että pätäkkää ropisi taas kiitettävästi. Toivottavasti kukaan pässi ei eilen tosiaan rastittanut tuota 1,55 kerrointa, josta aiemmin manasin. Vaan laittoi mieluummin ykköstä Ässiin, ja sen kautta jatkopaikkaan. Olin oikeassa tässäkin asiassa, ja pitkävetoihin kannatti pelata ehdottamasti Ässien jatkopaikkaa kotivoiton kautta, ei minkään muun.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Old TJ kirjoitti: Juu. Mutta sillä saa mukaan myös sen (mahdollisen) viidennen pelin suoran voiton ja saman pelin jatkoaikavoiton. Eli kohdallaan nuo ovat niin paljon kun nyt voivat olla.

Kyllä minä sen tiesin, niinhän kirjoitinkin ja totesinkin. Mutta kuinka todennäköistä olisi ollut Ässien voitto Raksilassa viidennessä pelissä? Minä pelasin kyllä paremmilla kertoimilla Ässien jatkopaikkaa suoraan laittamalla vaan ykköstä lappuihin. Ei ollut mitään, pienintäkään järkeä lähteä rastittamaan tuota kohteen 5 ykköstä. Kerroin siinä oli aivan liian matala, juuri senkin takia, että Kärppien voiton todennäköisyys Raksilassa olisi ollut suuri.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös