Minä tosiaan henkilökohtaisesti tykkään hienoista graffiteista ja en sinällään näe niitä pahana, mutta jos niitä luvatta vedellään vaikka junan vaunuihin tai vaikka minun autoon niin ymmäränhän minä myös sen, että omistajaa vituttaa ja se on soo, soo. Luultavasti saattaisin kansalaispidättää minun junanvaunua tai autoa luvatta maalaavan kaverin.Ulkomailla on varmasti paljon väkeä kenen mielestä asia on siisti juttu. Kulttuurieroja. Suomalaiset ovat niin lainkuuliaista väkeä, että tämä menee siitäkin syystä tunteisiin kun toiminta on laitonta. Vaikka laittomalle paikalle tehty graffiti olisi kuinka hieno ja taitavasti tehty, niin taitaa meistä useammat kokea enemmän negatiivisiä kuin positiivisia tunteita. Ja Suomessa graffitikulttuuri on vielä ihan kilttiä. Joissain maissa jo se ensimmäinen graffiti usein tehdään itse junaan.
Itse siis pidän Arhinmäen tekoa ihan siistinä juttuna. Olen itsekin ihan ok työssä ja teen graffiteja, tosin laillisia sellaisia ensimmäisen lapseni syntymän jälkeen. Ei graffitien tekeminen vaikuta ainakaan mitenkään omiin työsuoritteisiini, tuskin Paavollakaan. Olen ihan ylpeä että juuri Suomesta tulee Sanna Marineja ja Paavo Arhinmäkiä. Joitain natsisymppaajia taas en sitten siedä pätkääkään.
Olen myös nähnyt paljon noita white power graffitteja. Osa oikeasti olleet ihan hienojakin, mutta eikai niitä nyt vittu saa mennä luvatta maalaamaan sinne rautatietunneliin? Josta päästään taas seuraavaan kysymykseen, saako niitä graffitteja tehdä? Vai olisiko parempi etukäteen päättää, että tällaisen saa tehdä ja luvan kanssa vai, että käykää vaan maalailemassa minne sattuu ja mitä sattuu ihan omin luvin?
Ei se Paavo nyt mikään Rosa Barks tuolla teollaan ollut.