Vasemmistoliitto

  • 713 054
  • 5 721

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Saksalaislehti Bild ottanut esille myös Paavon maalauksen. Any publicity is a good publicity vai miten se meni...
Tässähän ois nyt mahtava sauma Paavolla tehdä hyvää. Ei muutakuin maalaamaan tauluja jne. Sit näyttely esim. EMMA:aan tai Kiasma. Eikös ne ole nykytaiteen museoita... Näyttelyn jälkeen huutokauppa jonka tulot sekä pääsylipputulot ohjataan laittomien graffittien poistoon sekä laillisten maalauspaikkojen tekemiseen.
Se olisi todellinen miehen teko
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Saksalaislehti Bild ottanut esille myös Paavon maalauksen. Any publicity is a good publicity vai miten se meni...
Tässähän ois nyt mahtava sauma Paavolla tehdä hyvää. Ei muutakuin maalaamaan tauluja jne. Sit näyttely esim. EMMA:aan tai Kiasma. Eikös ne ole nykytaiteen museoita... Näyttelyn jälkeen huutokauppa jonka tulot sekä pääsylipputulot ohjataan laittomien graffittien poistoon sekä laillisten maalauspaikkojen tekemiseen.
Se olisi todellinen miehen teko
Tapaus on huomioitu eri puolilla maailmaa, mutta hirveän skandaalin käryisissä tunnelmissa artikkelit eivät liiku. Redditissä pikasilmäilyllä asiaa pidettiin jopa aika siistinä juttuna ja samalla päiviteltiin miten Euroopan poliittiset skandaalit ovat usein jonnin joutavia verrattuna esimerkiksi Amerikkaan, esimerkiksi ehkä ei niin yllättäen nousi mm. Marinin bilekohu.
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Tapaus on huomioitu eri puolilla maailmaa, mutta hirveän skandaalin käryisissä tunnelmissa artikkelit eivät liiku. Redditissä pikasilmäilyllä asiaa pidettiin jopa aika siistinä juttuna ja samalla päiviteltiin miten Euroopan poliittiset skandaalit ovat usein jonnin joutavia verrattuna esimerkiksi Amerikkaan, esimerkiksi ehkä ei niin yllättäen nousi mm. Marinin bilekohu.
Ulkomailla on varmasti paljon väkeä kenen mielestä asia on siisti juttu. Kulttuurieroja. Suomalaiset ovat niin lainkuuliaista väkeä, että tämä menee siitäkin syystä tunteisiin kun toiminta on laitonta. Vaikka laittomalle paikalle tehty graffiti olisi kuinka hieno ja taitavasti tehty, niin taitaa meistä useammat kokea enemmän negatiivisiä kuin positiivisia tunteita. Ja Suomessa graffitikulttuuri on vielä ihan kilttiä. Joissain maissa jo se ensimmäinen graffiti usein tehdään itse junaan.

Itse siis pidän Arhinmäen tekoa ihan siistinä juttuna. Olen itsekin ihan ok työssä ja teen graffiteja, tosin laillisia sellaisia ensimmäisen lapseni syntymän jälkeen. Ei graffitien tekeminen vaikuta ainakaan mitenkään omiin työsuoritteisiini, tuskin Paavollakaan. Olen ihan ylpeä että juuri Suomesta tulee Sanna Marineja ja Paavo Arhinmäkiä. Joitain natsisymppaajia taas en sitten siedä pätkääkään.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ulkomailla on varmasti paljon väkeä kenen mielestä asia on siisti juttu. Kulttuurieroja. Suomalaiset ovat niin lainkuuliaista väkeä, että tämä menee siitäkin syystä tunteisiin kun toiminta on laitonta. Vaikka laittomalle paikalle tehty graffiti olisi kuinka hieno ja taitavasti tehty, niin taitaa meistä useammat kokea enemmän negatiivisiä kuin positiivisia tunteita. Ja Suomessa graffitikulttuuri on vielä ihan kilttiä. Joissain maissa jo se ensimmäinen graffiti usein tehdään itse junaan.

Itse siis pidän Arhinmäen tekoa ihan siistinä juttuna. Olen itsekin ihan ok työssä ja teen graffiteja, tosin laillisia sellaisia ensimmäisen lapseni syntymän jälkeen. Ei graffitien tekeminen vaikuta ainakaan mitenkään omiin työsuoritteisiini, tuskin Paavollakaan. Olen ihan ylpeä että juuri Suomesta tulee Sanna Marineja ja Paavo Arhinmäkiä. Joitain natsisymppaajia taas en sitten siedä pätkääkään.
Minä tosiaan henkilökohtaisesti tykkään hienoista graffiteista ja en sinällään näe niitä pahana, mutta jos niitä luvatta vedellään vaikka junan vaunuihin tai vaikka minun autoon niin ymmäränhän minä myös sen, että omistajaa vituttaa ja se on soo, soo. Luultavasti saattaisin kansalaispidättää minun junanvaunua tai autoa luvatta maalaavan kaverin.

Olen myös nähnyt paljon noita white power graffitteja. Osa oikeasti olleet ihan hienojakin, mutta eikai niitä nyt vittu saa mennä luvatta maalaamaan sinne rautatietunneliin? Josta päästään taas seuraavaan kysymykseen, saako niitä graffitteja tehdä? Vai olisiko parempi etukäteen päättää, että tällaisen saa tehdä ja luvan kanssa vai, että käykää vaan maalailemassa minne sattuu ja mitä sattuu ihan omin luvin?

Ei se Paavo nyt mikään Rosa Barks tuolla teollaan ollut.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Täällä seudulla, missä asun on yksi laillinen seinä, johon saa graffiteja tehdä. Kovassa käytössä näkyy olevan. Tägimaakarit ovatkin sitten täyttäneet kaikki muuntajat, sähkökaapit, tunnelit jne rumilla harakanvarpailla. Varsinkin joku ASP ehtinyt joka paikkaan.
Asuintalojen seinät ihme kyllä saavat olla lähes rauhassa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Arhinmäellä käynyt aikamoinen munkkendaali, meinaan Junnila vienyt otsikot 100-0.
Katsellaan nyt, josko Paavo korottaisi panoksia. Steissin ja Kiasman kautta eduskuntatalolle. Vuosaari saattoi olla vasta tyyntä myrskyn edellä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arhinmäellä käynyt aikamoinen munkkendaali, meinaan Junnila vienyt otsikot 100-0.

Ja näin Arhinmäkeä haukkuneenakin sanon että aivan itsestäänselvästi ja aiheesta. Paavo on tuollainen suhteellisen harmiton hillotolpan löytänyt hyväosainen, joka yrittää vuodesta toiseen larpata jotain lähiögangstaa. Natsisymppaajaministeri on kuitenkin vähän eri kaliiberin uutinen.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja näin Arhinmäkeä haukkuneenakin sanon että aivan itsestäänselvästi ja aiheesta. Paavo on tuollainen suhteellisen harmiton hillotolpan löytänyt hyväosainen, joka yrittää vuodesta toiseen larpata jotain lähiögangstaa. Natsisymppaajaministeri on kuitenkin vähän eri kaliiberin uutinen.

Niin Paavo-raukan on pakko esittää elävänsä puolueensa arvomaailman mukaisesti laista ja oikeudesta piittaamattomana anarkistina. Käy koville vanhalla miehellä ja tällä kertaa käy myös kukkarolle.
 

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Luulisi, että media uutisoi miten poliisikuulustelujen jälkeen käy.. Eikö se vahingonteko ole Väyläviraston päätettävissä lähteekö se käräjille juttua tekemään. (Voisiko se lähteä senkin takia, että saadaan näkyvyyttä, että graffitteja ei haluta ja ei haluta viestiä että niiden tekemisestä ei mitään seuraa). Ja toinen tietysti on se rautatieliikenteen keskeyttäminen, tuleeko siitäkin syyte..
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Täällä seudulla, missä asun on yksi laillinen seinä, johon saa graffiteja tehdä. Kovassa käytössä näkyy olevan. Tägimaakarit ovatkin sitten täyttäneet kaikki muuntajat, sähkökaapit, tunnelit jne rumilla harakanvarpailla. Varsinkin joku ASP ehtinyt joka paikkaan.
Asuintalojen seinät ihme kyllä saavat olla lähes rauhassa.

Omalla kylällä on eräässä ns. tunnelin seinässä lukenut varmaan useamman kymmenen vuotta erään kotimaisen artistin nimi ( jätetään artisti mainitsematta ). Vuosia sitten kyseinen paikka remontoitiin, eli seinät mm. maalattiin. Meni pari yötä, niin artistin nimi ilmestyi uudestaan siihen. Se peitettiin siitä ja se teksti ilmestyi siihen taas, yhden tai kahden yön jälkeen.
Eli se vähän niinkuin kuuluu siihen
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos tähän väliin pieni retropläjäys, joka tuli vastaan sosiaalisessa mediassa:


"Arhinmäen mukaan osa jalkapallohuudoista on myös kannattajien sisäpiirin huumoria, joka voidaan helposti ymmärtää väärin. Asiattomuuksia ei silti hyväksytä."

Eli perinteinen kännissä ja läpällä-selitys. Kuitenkin itsekin noihin mauttomuuksiin syyllistynyt, kuten jutusta käy ilmi. (Ja kuten itse henkilökohtaisesti kaverin tuntevana myös tiedän).

Kelpaisikohan nyt Junnilaa ja muita persuja ryöpyttävälle Vasemmistoliitolle seuraava selitys; "Junnilan mukaan osa natsihuudoista on myös äärioikeiston sisäpiirin huumoria, joka voidaan helposti ymmärtää väärin. Asiattomuuksia ei silti hyväksytä."

Arhinmäeltä nuo asiattomuudet on ainakin puolueen toimesta hyväksytty, koska on toiminut ministerinä sekä apulaispormestarina (johon siis Vas hänet on ehdokkaaksi nimittänyt)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tämä on vissiin sitä "parempaa ilmastonsuojelua" Modigilta ja Pekoselta, kun mennään "ei koske minua"-mentaliteetilla lentokoneella ympäri maailmaa vaikka aikaisemmin on kritisoitu vapaa-ajan lentämistä ja vaadittu erillisiä lentoveroja lentomatkoille... tottakai näön vuoksi tuotantoyhtiö heittää muutaman tonnin kompensaatiorahaa johonkin aavikolle tehtävän kaivon rakennukseen.

 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Hieman kyllä ihmetyttää kuinka Modig on lähtenyt tällaiseen ohjelmaan mukaan.

Sellaisella paatoksella kumminkin puhuu ilmastotoimista ja kuinka maailma olisi pelastettava. Ja kas kummaa kun tuleekin omalle kohdalle mahdollisuus lähteä vähän lentelemään sinne tänne huvin vuoksi, niin tottahan toki mennään.

Mutta siinähän lentelee ja tekee ihmisille katsottavaa töllöön, ei ole minulta poies. Kunhan ihmettelen.

Tietysti voihan se jäädä helsinki-vantaalle protestiksi...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ilmainen matka ajoi ilmaston edelle, no onpahan Modigilla jotain mitä kiikkustuolissa muistella

"Lopulta vaakakupissa painoi enemmän kokemus kuin ilmastoasiat.

– Se oli ainoa asia, missä joutui pohtimaan, että onko tämä järkevää. Tämä on kuitenkin kerran elämässä -elämys ja mahdollisuus ja sen lisäksi Aino-Kaisa minua pyytää ja saan rakkaan ystävän kanssa lähteä tällaiseen seikkailuun, jota ei voisi järjestää itselle, vaikka haluaisi. Sen takia tänne lähdettiin, Modig perustelee Iltalehdelle ohjelman pressitilaisuudessa."

 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ilmainen matka ajoi ilmaston edelle, no onpahan Modigilla jotain mitä kiikkustuolissa muistella

"Lopulta vaakakupissa painoi enemmän kokemus kuin ilmastoasiat.

– Se oli ainoa asia, missä joutui pohtimaan, että onko tämä järkevää. Tämä on kuitenkin kerran elämässä -elämys ja mahdollisuus ja sen lisäksi Aino-Kaisa minua pyytää ja saan rakkaan ystävän kanssa lähteä tällaiseen seikkailuun, jota ei voisi järjestää itselle, vaikka haluaisi. Sen takia tänne lähdettiin, Modig perustelee Iltalehdelle ohjelman pressitilaisuudessa."


Se on ihan jees kunhan ymmärtää sitten jatkossa jättää ilmastomoralisoinnin vähemmälle. Oikeistoa ja vasemmistoa yhdistää yksi asia - oman edun tavoittelu kaikessa. Niitä erottaa toisistaan myös yksi asia - oikeistossa on selkärankaa myöntää se ääneen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Se on ihan jees kunhan ymmärtää sitten jatkossa jättää ilmastomoralisoinnin vähemmälle.

Näinpä ja kyllä tästä reissusta naisia vielä muistutetaan, jos alkaa äänenpaino taas nousta liikaa ilmastohätätilassa.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Ilmainen matka ajoi ilmaston edelle, no onpahan Modigilla jotain mitä kiikkustuolissa muistella

"Lopulta vaakakupissa painoi enemmän kokemus kuin ilmastoasiat.

– Se oli ainoa asia, missä joutui pohtimaan, että onko tämä järkevää. Tämä on kuitenkin kerran elämässä -elämys ja mahdollisuus ja sen lisäksi Aino-Kaisa minua pyytää ja saan rakkaan ystävän kanssa lähteä tällaiseen seikkailuun, jota ei voisi järjestää itselle, vaikka haluaisi. Sen takia tänne lähdettiin, Modig perustelee Iltalehdelle ohjelman pressitilaisuudessa."


Näin se meillä ihmisillä menee. Hyvin harva on valmis jättämään asioita kokematta ja elämää elämättä ilmastoasioiden vuoksi, ja tässä ei puoluepolitiikalla ole mitään merkitystä. Toisten täytyy vaan lopettaa toisten ihmisten moralisointi heidän valinnoistaan, sillä moralisoijat eivät itsekkään elä kuten opettaa.

Ehkä tässä vaiheessa voimme jo lopettaa sellaisen haaveilun, jossa ilmastonmuutos ratkaistaan yksilön valinnoilla, eli vaikkapa lentomatkustuksen ja lihansyönnin lopettamisena. Ainoa keino on kehittyä teknologisesti vähäpäästöisempään suuntaan, mutta tässäkin toki 1,5 astetta on toiveunta. Eiköhän vuosisadan loppuun mennessä olla lämpenemisen kanssa lähempänä kolmea kuin 1,5 astetta. Tämäkään ei ole mikään maailmanloppu, vaikka niin usein ajatellaan. Maapallo on nimittäin ollut paljon lämpimämpikin. Ei se silti hyvä kehityssuunta ole.
 
Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämähän se perimmäinen syy on maapallon raiskaamiselle ja sinänsä virkistävän rehellistä poliiitikolta myöntää että samaa sakkia ollaan.
Tämä oli kyllä melkoinen kommentti Modigilta... Ei nyt ihan hirveästi tunnu järki päätä pakottavan. Jo ihan ns. damage controllin kannalta olisi luullut olevan selvää, että (vassari)poliitikkona miettii etukäteen miten asian perustelee kun asiasta varmasti kysytään. Henkilökohtaiset kompensaatiot, lomamatkailu pelkästään kotimaassa seuraavat x vuotta, mitä näitä nyt on... Ei nuo selitykset poliittisille vastustajille auttaisi, sieltä tulisi raippaa joka tapauksessa, mutta nyt näyttää siltä että "omatkin" ihmettelevät aika laajasti että mitäs helvettiä. Ja ihan aiheesta.
 

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuosta saa kyllä älyttömän hyvää matskua poliittiseen satiiriin. Näen jo mielessäni Jukka Lindströmin heittävän "mites toi V8 vs. sähköauto - niin, mutta se kokemus"

Ja kaiken vitsailun ovat ansainneet.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nyt persut, kokkarit ja miksei kepukin voisivat iskeä takaisin:
Joukolla osallistumaan "Alastomat selviytyjät Suomi" -ohjelmaan, jossa tulevat toimeen kuukauden ilman rahaa autiotalossa, metsän keskellä.
edit. tärkein unohtui: ilman älypuhelimia ja internettiä!
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Lehtolalta jälleen täysosumakolumni.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös