”Jos teen maalin, olen äidin poika. Jos otan rangaistuksia, äidiltä tulee viesti, ettei niitä pelejä jäähypenkiltä voiteta. Silloin olen äidin mielestä isäni poika”, Viirret nauraa ja kokee itse olevansa enemmän isän poika. ”
Ässien liigahistorian parhaat U20 puolustajien kaudet:
1.Hannu Niemi (75-76) 36o 8+7=15
2.Valtteri Viirret (22-23) 35o 2+13=15
3.Aleksi Heimosalmi (22-23) 37o 4+10=14
4.Rami Määttä (21-22) 52o 0+13=13
5.Risto Tuomi (79-80) 36o 3+8=11
6.Tommi Rajamäki (95-96) 45o 5+2=7
7.Olli Kaski (86-87) 34o 3+2=5
Pistekeskiarvolla mitattuna Viirret on Ässien kolmanneksi tehokkain pelaaja:
1.Talaja 0,55 ppg
2.Barach 0,48 ppg
3.Viirret 0,43 ppg
…tuo siis puolustajan paikalta 11:08 peliajalla.
Aivan sama näkemys, kyllä Viirret eilen menetti maalin oikeudettomasti. Sillä kyllähän nyt herranjumala 35-vuotias kansainvälisen uran tehnyt konkarikiekkoilija tietää aivan 100% varmasti itse, osuiko hän milloin kiekkoon ja milloin ei..Aika mahdoton hidastuksista sanoa kuuluiko maali merkitä Viirretille vai Joensuulle, vai sittenkin Ruutulle. Joensuu oli itse sanonut ettei osunut kiekkoon, ja kyllä pelaajat yleensä sen itse tietävät osuvatko vai eivät. Kuva kuvalta kun yrittää katsoa, niin näyttäisi kyllä ettei kiekko Joensuun kohdalla lentorataansa muuta, mutta maalin edustalla Ruutun ja Jukurien pakin kohdalla saattoi muuttaa. Ruutun reaktioista päätellen ei osunut kyllä hänkään, kun yleensä reagoi maaleihinsa huomattavasti voimakkaammin. Veikkaan että meni Jukurien pakin mailan varren kautta sisään.
Aivan sama näkemys, kyllä Viirret eilen menetti maalin oikeudettomasti. Sillä kyllähän nyt herranjumala 35-vuotias kansainvälisen uran tehnyt konkarikiekkoilija tietää aivan 100% varmasti itse, osuiko hän milloin kiekkoon ja milloin ei..
Mietinkin, että jos olisi ollut Määttä, niin pelaajat olisivat maalin vaatineet merkittävän Rambolle. Vai eikö enää voi muuttaa, jos videotuomarit päättää kenelle se menee?Onneksi Viirret on jo maaleja tehnyt, sinällään sama kunhan meni sisään. Eri asia olisi ollut vaikkapa Määtän kohdalla...
Joensuu oli itse sanonut ettei osunut kiekkoon, ja kyllä pelaajat yleensä sen itse tietävät osuvatko vai eivät. Kuva kuvalta kun yrittää katsoa, niin näyttäisi kyllä ettei kiekko Joensuun kohdalla lentorataansa muuta, mutta maalin edustalla Ruutun ja Jukurien pakin kohdalla saattoi muuttaa. Ruutun reaktioista päätellen ei osunut kyllä hänkään, kun yleensä reagoi maaleihinsa huomattavasti voimakkaammin. Veikkaan että meni Jukurien pakin mailan varren kautta sisään.
Tuota SK:n tekstiä vähän ihmettelin, kun cmoren haastattelussa Viirret totesi selvästi että Jesse sanoi että ei osunut. Veikkaisin SK:n pomineen huolimattomasti tuosta haastattelusta kommentit lehteen.Ainakin lehteen oli painettu Viirretin kommentti, jossa kertoi Joensuun nimenomaan sanoneen että hän osui kiekkoon. Saattoi toki olla kieli poskessa heitetty.
Kyllä mä niin toivon, että Viirret saa ensi kaudelle luistelun kuntoon. Sen jälkeen vain taivas on rajana. Loistotyyppi!
Nuo on sellaisia asioita, mitä tuossa iässä pystyy pistämään yhdessä kesässä kuntoon. Mutta se on tosiaan omasta halusta ja harjoitteluohjelmasta kiinni.Ensinnäkin Viirretin asenne pitää olla ensi kesänä kunnossa, hänen täytyy haluta huippupelaajaksi. Toisekseen hän tarvitsee huippuvalmentajan, joka tekee hänestä huippupelaajan.
Liike vaatii lisää voima, mutta voima pitää hankkia menettämättä liikkuvuutta.
Liikehän on Valtterin suurin ongelma. Suunnanvaihdoissa useasti kompuroi ja liikkeelle lähtiessä hyvin hidas. Nuo ovat kuitenki jääkiekossa ehkä helpoiten korjattavissa kunhan kesällä on motivaatio kohdillaan.Ensinnäkin Viirretin asenne pitää olla ensi kesänä kunnossa, hänen täytyy haluta huippupelaajaksi. Toisekseen hän tarvitsee huippuvalmentajan, joka tekee hänestä huippupelaajan.
Ensinnäkin Viirretin asenne pitää olla ensi kesänä kunnossa, hänen täytyy haluta huippupelaajaksi.
No asenne tottakai ratkaisee, mutta eikö.Ässillä nyt ole tarjota tumba Turunen tuohon huippuvalmentajan rooliin? Loppu on sitten itsestä kiinni.Ensinnäkin Viirretin asenne pitää olla ensi kesänä kunnossa, hänen täytyy haluta huippupelaajaksi. Toisekseen hän tarvitsee huippuvalmentajan, joka tekee hänestä huippupelaajan.
...Eli Viirretin pitäisi pystyä pelaamaan 7.pakin minuutit ja mahdollisesti tehoilla ylivoimassa. Jos tilalle 7. pakkina on Phillips niin häneltä ei tarvitse tehoja odottaa, ehkä on parempi omissa. Riippuu mitä 7. pakille haetaan, mahdollisia tehoja vai 0-0 omissa.
Toisiko Viirret niin paljon tehoja ylivoimaan, että ne korvaisivat mahdolliset takaiskut, siitähän tässä on kyse.