Valtakunnallinen Suomi-sarja 2008–2009

  • 249 461
  • 1 148

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Huh huh. Onko tämä nyt naisen logiikkaa, vai mitä meinaat? Eiköhän joka joukkue pelaa kuitenkin voitosta , eikä "päästä ketään mukaansa sinne" !
Sopupelirangaistukset ne on tässäkin sarjassa.

...

Minusta Pörrö kyllä vain spekuloi mahdollisuudella, missä RoKi:n kotitappio Laserille nostaisi Laserin RoKi:n seuraksi nousukarsijaksi ja pudottaisi näin jonkun etelän seuran pois karsinnoista. Tällöin myös minä olen aivan saletti siitä, ettei tilannetta sulattaisi yksikään ko. etelän seuroista eikä kyllä hevin Mestiksen karsijatkaan, sillä Ouluun on pirun pitkä matka Kotkasta ja Savonlinnasta - Roi:sta puhumattakaan. Puheet sopupelistä alkaisivat heti päätösvihellyksen jälkeen.
Mutta - eipä mennä "spekuleerauksessa" ihan noin pitkälle, kun homma voi ja luultavasti selviääkin jo ennen tuota viimeistä kierrosta - luulen ma.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Minusta Pörrö kyllä vain spekuloi mahdollisuudella, missä RoKi:n kotitappio Laserille nostaisi Laserin RoKi:n seuraksi nousukarsijaksi ja pudottaisi näin jonkun etelän seuran pois karsinnoista. Tällöin myös minä olen aivan saletti siitä, ettei tilannetta sulattaisi yksikään ko. etelän seuroista eikä kyllä hevin Mestiksen karsijatkaan, sillä Ouluun on pirun pitkä matka Kotkasta ja Savonlinnasta - Roi:sta puhumattakaan. Puheet sopupelistä alkaisivat heti päätösvihellyksen jälkeen.
Mutta - eipä mennä "spekuleerauksessa" ihan noin pitkälle, kun homma voi ja luultavasti selviääkin jo ennen tuota viimeistä kierrosta - luulen ma.

Olet kyllä aivan oikeassa. Koko juttu oli pelkkää spekulointia. Kyllähän pohjoisen miehet ovat niin selkäsuoraisia, että he eivät moiseen pelleilyyn lähde mukaan. Tarkoitinkin vain, että siinä tilanteessa, jos K-Laser voittaisi ottelun, etelän porukat voisivat alkaa ilkeyksissään sellaista huhua levittämään, hyi olkoon heitä. Kyllähän Rokin pojat riemumielellä ennen Imatralle rientävät pari vuorokautta bussilla, kuin piipahtavat Oulussa muutaman tunnin, hyi helekatti, jos joku kehtaisikin väittää, että matkailu ei avartaisi Rokin poikia. Minulle se Oulu olisi kyllä mieluisampi paikka, enkä yhtään pane hanttiin vaikka K-Laser karsintoihin pääsisikin. Imatralle ja Tuusulaan en sata varmasti lähde, mutta Oulussa luultavasti piipahtaisin katsomassa peliä ja moikkaamassa tuttuja ja saattaisinpa pistäytyä Jumprussakin, on sielläkin sen verran tullut istuttua. Siis minulla on tässä naapurin lehmä ojassa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Kun nyt jaksetaan väittää, että mestisjoukkueet ovat niin paljon kovempia kuin suomisarjaporukat niin kertookahan nyt joku miten on käynyt 2000-luvulla näissä karsinnoissa.
Fakta on siis se, että 11 kertaa Mestiksen karsintaan joutunut Mestis-porukka on tippunut ja 9 kertaa säilynyt sarjassa.

Eli hän joka väittää, että Mestis-porukat ovat paljon kovempia kuin Suomi-Sarja jengit, puhuu siis aivan mitä sattuu.

Ainakin, jos tällä tarkoitetaan nimenomaan Mestis-karsintaan joutuvia Mestis joukkueita.
 

Ttie

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJT Miehet HC K (<-HC Kerava<-Sherwo), KJT, Kerho
Eipä ollut kummoinen pohjoisen puhuri viikonloppuna Keravalla.

Pohjoisen joukkueet nappasi jaossa olleista 12:sta pisteestä 8, eihän se kovin huonosti mennyt. KLaserin peleistä ei ole sen kummempaa tietoa, mutta RoKi on ottanut ne 3 pistettä "ei niin hyvillä otteilla". Hyvä joukkuehan raapii pisteitä huonommallakin pelillä.

Jospa Eläkeläinen oli pettynyt RoKin suoritukseen sitä taustaa vasten, kuinka suurta palstamäärää RoKin fanit käyttää. (Kun jotain toitottaa riittävästi totuutena, niin myös odotusarvot nousevat propagandan mukaiseksi) Eli odotti paljon komeampaa menoa ja kun sitä ei tullut, oli pettynyt, kun HC Pullasorsat pysyi siedettävästi kyydissä.

Se on kuitenkin selvää että jatkoon menevillä joukkueilla pelin pitää parantua huomattavasti, mikäli Mestisjoukkueet halutaan vakavasti haastaa.

Myös Tervaporvareiden joukkue Teidän on otettava suurella huolella. Kristiinankaupungin suuri poika Juho Tuomas Appel ei etelän turneella ollut (harmi, eräs tyylikkäimmistä ja taitavimmistä pelureista ainakin aiemmin) Kovia jätkiä myös Juntunen ja Meriläinen, jolta myös löytyy aiva hulvattomia taklauksia, osuu tielle puolustaja, taikka maalivahti. Menneen viikonlopun yllätys minulle oli miehen maalinteko taito. Mies osaa siis pelata myös jääkiekkoa.
Kun Wild Bili pitää hermonsa kasassa, niin aika muuri tämä Michiganin mies.

Onnea vaan ja menestystä, meidän HC Lihava ja Kankee tekee parhaansa ensi sunnuntaina Ketterä Näreharjussa seuraavana lauantaina Keravalle tulee Raimon Enkelit Hyrylästä, että puhelkaapa meidän jengistä kauniimmin, niin saatatte saada työntö apua.
Noh, TuusKi nyt otetaan täysillä, sanokaa mitä sanotte.

PS. Jatkakaa kirjoittelua samaan malliin, useinkin ihan viihdyttävää;)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Aikalisä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras kaikista
... Ihme pikkusikaa RoKilaiset harrastivat vihellysten jälkeen...

Hah, tätä sävellystä ei uskoisi edes joulupukki :) Eipä ole kertaakaan Roki tämän kauden pelissä harrastanut "pikkusikaa" itse kyllä olen sitä ihmetellytkin kuinka hyvin jätkillä on hermo kestänyt, kun muut joukkueet ovat sitä harrastaneet. Toki sitä en mene kieltämään, etteikö näin olisi voinut käydä Keravalla, itse kun siellä en ollut katsomassa. Tämä kuitenkin olisi poikkeus normaalista.

Siitä Rokin kannattajien aktiivisuudesta näillä palsoilla ei voi selittää kuin yhdellä syyllä ja se on Rovaniemellä herännyt jääkiekko buumi, jonka huipun juuren olemme juuri näkemässä, eli luvassa on tältä sektorilta lisää.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Hah, tätä sävellystä ei uskoisi edes joulupukki :) Eipä ole kertaakaan Roki tämän kauden pelissä harrastanut "pikkusikaa" itse kyllä olen sitä ihmetellytkin kuinka hyvin jätkillä on hermo kestänyt, kun muut joukkueet ovat sitä harrastaneet. Toki sitä en mene kieltämään, etteikö näin olisi voinut käydä Keravalla, itse kun siellä en ollut katsomassa. Tämä kuitenkin olisi poikkeus normaalista.
Keravasta en tiedä, kun en sitä peliä ole nähnyt. Mutta TuusKia vastaan tuota pikkusikaa hieman kyllä harrastettiin, lähinnä kolmannessa erässä kun Lapin poikien hermo ei enää kestänyt tappioasemaa. Ei tuo minusta silti mitenkään vakavaa ollut, normaalia turhautumista lähinnä. Ja Hyrylässä tuota ei mielestäni vihellysten jälkeen tapahtunut, vaan pelin aikana.
 

Vesso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KTP, Ketterä
Hah, tätä sävellystä ei uskoisi edes joulupukki :) Eipä ole kertaakaan Roki tämän kauden pelissä harrastanut "pikkusikaa" itse kyllä olen sitä ihmetellytkin kuinka hyvin jätkillä on hermo kestänyt, kun muut joukkueet ovat sitä harrastaneet. Toki sitä en mene kieltämään, etteikö näin olisi voinut käydä Keravalla, itse kun siellä en ollut katsomassa. Tämä kuitenkin olisi poikkeus normaalista.

Siitä Rokin kannattajien aktiivisuudesta näillä palsoilla ei voi selittää kuin yhdellä syyllä ja se on Rovaniemellä herännyt jääkiekko buumi, jonka huipun juuren olemme juuri näkemässä, eli luvassa on tältä sektorilta lisää.

Sinällään tämä Roki-loimotus on etelän vinkkelistä aika eriskummallista, sillä kyllä jo pariinkin otteeseen täällä on nähty melko aneeminen ja sekava nippu ilman sen suurempaa loistetta.

Mikäli karsintasarja menisi optimaalisesti tästä näkövinkkelistä, niin Titaaneilla, SaPKolla ja Ketterällä olisi keskenään aika mukavat ajomatkat. RoKilla ei, mutta joutuisivatpa kaikessa ylivoimaisuudessaan antamaan tasoitusta edes jossain.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Mikäli karsintasarja menisi optimaalisesti tästä näkövinkkelistä, niin Titaaneilla, SaPKolla ja Ketterällä olisi keskenään aika mukavat ajomatkat. RoKilla ei, mutta joutuisivatpa kaikessa ylivoimaisuudessaan antamaan tasoitusta edes jossain.

Sanopa muuta. Minä ole koettanut toppuutella, että ei Roki niin ylivoimainen ole, että kannattaa tuollaista tasoistusta anttaa. K-Laser sinne karsintoihin pitää saada, että puntit vähän tasoittuvat.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Fakta on siis se, että 11 kertaa Mestiksen karsintaan joutunut Mestis-porukka on tippunut ja 9 kertaa säilynyt sarjassa.

Eli hän joka väittää, että Mestis-porukat ovat paljon kovempia kuin Suomi-Sarja jengit, puhuu siis aivan mitä sattuu.

Ainakin, jos tällä tarkoitetaan nimenomaan Mestis-karsintaan joutuvia Mestis joukkueita.

Lisäksi väittäisin, että näin kovia porukoita kuin Laser ja Roki nyt on, ei ole hetkeen ollut pohjoisesta ainakaan. Kyllä minä melkein väittäisin, että tällä porukalla Laser olisi saattanut kyetä haastamaan viime kauden D-Teamin tai Titaanitkin paremmin, vaikka toki voitti Titaanit kotona. Uskon vakaasti, että yksi joukkue nousee ja huolimatta Sapkon ja Titaanien kohtuullisista otteista niin molemmat tulevat olemaan vaikeuksissa SS porukoiden kanssa ja toisinpäin tietysti sama eli ei ole helppoa noustakkaan.
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Uskon vakaasti, että yksi joukkue nousee ja huolimatta Sapkon ja Titaanien kohtuullisista otteista niin molemmat tulevat olemaan vaikeuksissa SS porukoiden kanssa ja toisinpäin tietysti sama eli ei ole helppoa noustakkaan.

Ootellaan nyt ensin että ketkä sieltä Mestiksestä karsii ja ketkä ei :) SaPKo lienee etusijalla mutta Titaanit voi hyvinkin karsinnat vielä välttää
 

Aikalisä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras kaikista
Ootellaan nyt ensin että ketkä sieltä Mestiksestä karsii ja ketkä ei :) SaPKo lienee etusijalla mutta Titaanit voi hyvinkin karsinnat vielä välttää

Näinhän siinä hyvinkin voi käydä, että Heki tippuu karsintoihin ja Titaanit pelastaa vielä oman nahkansa, jouluun asti. Tämä siksi että tulevaa joulua ennen Titaaneille isketään kouraan semmoinen lasku, jota he eivät kykene maksamaan. Luulisin että Heki on helpompi vastus suomi sarja porukalle kuin Titaanit. Suurin syy tähän on se että heillä on niin jyrkkä syöksylasku, joka ei voi olla vaikuttamatta heidän pelaamiseen mahdollisissa karsinnoissa. Vielä jos kaksi nousija ehdokasta tulisivat pohjoisesta niin voisin jo luvata etteivät Sapko ja Heki/Titaanit pääse helpolla karsinnoista.

Ensi kaudella sitten paikkoja olisi mahdollisesti 3 jaossa, jos Titaanit ei tipu tänä keväänä jatkosta. Eli ensi kaudella ainakin nähdään nousija suomi sarjasta.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Ensi kaudella sitten paikkoja olisi mahdollisesti 3 jaossa, jos Titaanit ei tipu tänä keväänä jatkosta. Eli ensi kaudella ainakin nähdään nousija suomi sarjasta.

Heips!

Olen varmaankin jäänyt jotakin tietoa vaille entisten vailinaisten tietojen lisäksi.
Mistä tuo Titaanien kohtalo?
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Olen varmaankin jäänyt jotakin tietoa vaille entisten vailinaisten tietojen lisäksi.
Mistä tuo Titaanien kohtalo?

Kaakkois-Suomen Metsäkeskuksen entinen talouspäälikkö teki pikku "kuprun" ja antoi osan kavaltamistaan rahoista Titaaneille -> Käräjäoikeus tuumasi että perusteetta saadut varat pitää palauttaa (noin 230 tuhatta euroa).

Titaanien foorumilla Jatkoajassa on varmasti enempi juttua asiasta.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Kaakkois-Suomen Metsäkeskuksen entinen talouspäälikkö teki pikku "kuprun" ja antoi osan kavaltamistaan rahoista Titaaneille -> Käräjäoikeus tuumasi että perusteetta saadut varat pitää palauttaa (noin 230 tuhatta euroa).

Titaanien foorumilla Jatkoajassa on varmasti enempi juttua asiasta.

Kiitti! Sama pörrö ei näköjään muistanutkaan enää tuota kuprua. Aika iso raha. Varmaankin Rokin budjetin luokkaa. Jos ko summa pitää olla maksettuna tämän vuoden puolella, niin sehän voi tosiaan johtaa vaikka mihin.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Taas on tulossa mielenkiintoinen viikonloppu. Ehdottomasti mielenkiintoisin ottelu pelataan Imatralla.

Ketterä – Tuuski: Voitolla Ketterä on todella vahvoilla mestiskarsintoihin. Viimeiset kolme peliä Ketterällä on sarjan jumbojoukkueita vastaan, joten niiden pitäisi olla ”helppoja nakkeja”. Tappion karvas kalkki ei murskaa Ketterän toiveita, mutta silloin jatkomahdollisuudet jäävät toisten joukkueiden armoille. Huonoimmassa tapauksessa häviö merkitsee neljättä sijaa sarjassa. Tuuski taas voitolla nousee taistelemaan karsintapaikasta tosissaan. Sarjan voittokaan ei ole silloin poissuljettu asia. Tuuski joutuu kuitenkin neljästä jäljellä olevasta pelistä kolme pelaamaan vieraissa, joten ei ole ihan helppoa kerätä täyttä pistepottia niistä. Tappiolla Tuuski on jo suurissa vaikeuksissa. Voittamalla jäljellä olevat pelit karsintapaikka edellyttää Rokin, Ketterän ja K-Laserin joukosta kahden konttaamista. Oletan, että Ketterä ja Tuuski hoitavat sunnuntaina vastustajansa.

Roki – KOO-VEE: Rokin pitäisi kaiken järjen mukaan ottelu voittaa. KOO-VEE on ollut tällä kaudella niin vaisu, että edes yllätykseen en usko. Vaikka Rokille tulisikin tappio, niin karsintahaaveita se ei lyö lyttyyn, mutta pelivara pienenee huomattavasti.

K-Laser – KOO-VEE: K-Laserilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin voittaa. Minimi vaatimuksena on ainakin yksi piste tai muuten menee liian vaikeaksi. Tappion tullessa vain tuurilla K-Laser jatkaa karsintoihin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Taas on tulossa mielenkiintoinen viikonloppu. Ehdottomasti mielenkiintoisin ottelu pelataan Imatralla.

No, näinhän tämä menee - pisteet 1-2 olisivat kenties ideaali tilanne näin pohjoisen näkövinkkelistä, sillä silloin molemman pohjoisen joukkueet olisivat kaikki loput voitettuaan vahvoilla. (Tämä siis ennen viimeistä koitosta)

K-Laser – KOO-VEE: K-Laserilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin voittaa. Minimi vaatimuksena on ainakin yksi piste tai muuten menee liian vaikeaksi. Tappion tullessa vain tuurilla K-Laser jatkaa karsintoihin.

Jälleen oikein! Laserilla ei käytännössä ole varaa enää pistemenetyksiin ja Herra meitä siitä varjelkoon, että viimeisessä pelissä, RoKi-KLaser, jäisi tappion kärsinyt rannalle ruikuttamaan.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Ketterä – Tuuski: Voitolla Ketterä on todella vahvoilla mestiskarsintoihin. Viimeiset kolme peliä Ketterällä on sarjan jumbojoukkueita vastaan, joten niiden pitäisi olla ”helppoja nakkeja”.

Ketterä ja RoKi ovat tällä hetkellä suurimmat suosikit karsintaan. Ketterä pelasi sarjan alussa enimmäkseen vieraissa kovilla tuloksilla, joten homman ei pitäisi ainakaan enää vaikeutua. Sarjajärjestelmä on nyt Ketterän puolella kun se pääsee viimeiset neljä koitosta paukuttamaan Näreharjussa. TuusKi pelistä pitää kuitenkin voiton tulla, jos homma halutaan pitää omissa käsissä.

Jos Ketterä hoitaa kotipelinsä niin viimeisessä RoKi-K-Laser ottelussa ratkaistaan toinen karsija, jos K-Laser on vähintään kahden pisteen etäisyydellä RoKista. Kolmen pisteen etäisyys tuskin riittää RoKin hyvään maalieroon, JOS tasapisteissä sijoitus ratkaistaan maalieron perusteella. Vai ratkaistaanko?
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Kolmen pisteen etäisyys tuskin riittää RoKin hyvään maalieroon, JOS tasapisteissä sijoitus ratkaistaan maalieron perusteella. Vai ratkaistaanko?

Minun käsitykseni mukaan maaliero ratkaisee. Jääkiekkoliiton ohjelmassa mainitaan yksiselitteisesti, että kaksi parasta joukkuetta S-sarjasta pelaa karsinnoissa. Liiton sivuilta ei myöskään löydy merkattuja varapäiviä tasapisteissä oleville peleille eli luulen, että kun sarjataulukko on valmis niin kaksi ylintä menee karsintaan vaikka useampikin joukkue on samoissa pisteissä. Luulo ei kuitenkaan aina merkitse, että liitto toimii sen mukaan. Varmuuden saisi varmaankin liitosta, jos ne on ottaneet tasapiste mahdollisuutta huomioon.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Minun käsitykseni mukaan maaliero ratkaisee. Jääkiekkoliiton ohjelmassa mainitaan yksiselitteisesti, että kaksi parasta joukkuetta S-sarjasta pelaa karsinnoissa. Liiton sivuilta ei myöskään löydy merkattuja varapäiviä tasapisteissä oleville peleille eli luulen, että kun sarjataulukko on valmis niin kaksi ylintä menee karsintaan vaikka useampikin joukkue on samoissa pisteissä. Luulo ei kuitenkaan aina merkitse, että liitto toimii sen mukaan. Varmuuden saisi varmaankin liitosta, jos ne on ottaneet tasapiste mahdollisuutta huomioon.
Olen samaa mieltä. Vasta Mestis-karsinnoissa ei tasapisteissä olevien paremmuutta ratkaista maalierolla, vaan pelataan uusintaottelu. Muistaakseni menee säännöissä niin, että kun panoksena on sarjatason nousu tai pudotus, pelataan uusintaottelu.

EDIT: Eli kilpailusäännöissä siis näin:

2.5.2. Järjestys sarjataulukossa
Tasapisteiden sattuessa ratkaisee järjestyksen sarjataulukossa koko sarjan maaliero.

2.5.3. Uusinnat tasapisteissä
Jos kysymyksessä on suora sarjanousu, ja kaksi tai useampia joukkueita on tasapisteissä, pelataan noususta vain yksi uusintaottelu niiden kahden joukkueen välillä, jotka ovat sijoittuneet maalieron perusteella nousuviivan molemmin puolin. Tämä määräys koskee myös suoraa sarjasta putoamista. [...] Uusintaottelu pelataan vain suorasta noususta tai putoamisesta seuraavan kauden sarjapaikasta pelattaessa keväällä 2009, kaikki muut sijoitukset ratkaistaan ensimmäisessä kappaleessa mainitulla tavalla.
Tämän perusteella siis karsintapaikat voidaan ratkaista maalieron mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ttie

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJT Miehet HC K (<-HC Kerava<-Sherwo), KJT, Kerho
Värilliset silmälasit

Käykääpä katsomassa joskus "ulkopuolista" ottelua, jossa ei ole mitään omia intohimoja. Joskus ihan valaisevaa ja virkistävää. Katselkaa ottelua tarkasti ja kuunnelkaa mitä ympärillänne puhutaan, huomaatte kuinka värilliset lasit ihmisillä on.
Jälkikäteen sitten tulee miettineeksi ja vannoneeksi, että Mähän en noin värisokee oo, kun katselen "HC Rumien ja Pelkureiden" matsia....öö? Enhän, ööö ?
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Kyllähän se Roki tosipuheessa pikkusikaa harrastaa siinä missä muutkin, mutta eihän tämä jääkiekko mitään mummonpesua olekaan...

Jopas tuo oli oivasti sanottu. Työssäni teen tuota mummonpesua ja täytyy myöntää, että jos ei ole koko ajan varuillaan, niin kuin jääkiekossa, niin kyllä sielläkin mustasilmä voi pamahtaa. Eikä siellä voi olla kuulematta joskus kaiken maailman herjauksia. Minun kannaltani jääkiekossa ja mummonpesussa ei ole muuta eroa, kuin että minun pitää pelata rehellisesti ja ilman pikkusikaa, voimaa pitää joskus käyttää. Mummolle kaikki keinot ovat sallittuja, jos hän on tarpeeksi dopingissa tai dementiassa. Jos kostamaan menee, niin jäähy kutsuu ja pitkä.

Niin, se on vähän oma taiteen lajinsa "pikkusika". Rokissa oli aikoinaan Viktor Loginov, joka osasi pelata "pikkusikaa". Hän osasi katsoa tai peitti kropallaan tuomarin näkökentän ja teki "pikkusian". Seurauksena oli, että hän sai kiekon, kun vastustaja jäi voivottelemaan saamaansa kohtelua tai sitten vastustaja kosti ja sai jäähyn. En ota kantaa siihen, että onko pikkusian onnistunut pelaaminen hyvän pelimiehen ominaisuus vai ei, mutta ei ainakaan yksin kannata pelata herrasmiesmäisesti muuten haukutaan sitten akaksi tai pehmonalleksi. Minusta olisi joskus hauskaa, jos kaikille pelaajille laitettaisiin mikrofonit ja äänet tulisivat kovaäänisistä ulos katsojille. Silloin kyllä pitäisi lapset poistaa katsomosta. Muistan aikoinani laajan sanavaraston itse käytettynä ja muilta kuultuna. Kyllä tuli erilaisten kehon osien nimiä, myös ei niin arvostetun ammatin harjoittajaa kutsuttiin, puhumattakaan normaaleista kirosanoista. Yleensä näitä sanoja tuli silloin, kun itse epäonnistui tai vastustaja kokeili pikkusialla pinnan kestävyyttä. Olisikin se aika huvittavaa, jos olisi juuri saanut tehtyä maalin ja huutaisi ilolintua avukseen.

Eli mummonpesu ja jääkiekko ovat lähestulkoon sama asia.
 

Vilijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Ketterä, Laser, Roki: kuka näistä konttaa sen 1-2 matsia? Oma veikkaukseni: Ketterä selkeästi karsintoihin häviämättä yhtään lopuista peleistä, Roki ja Laser konttaavat molemmat yhden ottelun (Roki 2 voittoa 1 tappio, Laser 2 voittoa ja jatkoaikavoitto) ja ratkaisu jää keskinäiseen otteluun. Tuuskilla 5 peliä joista 4 vierasottelua. Yhdellä tappiolla (Ketterälle) Tuuski jää ulos karsinnoista.

Sinänsä hienoa, että nyt Rokin taidot ja paineen alla pelaaminen on todellakin koetuksella. Joka ottelu pelataan "veitsi kurkulla". Näistä jos selviää kunnialla niin karsinnoissakin voi povata menestystä.

Lopullinen sarjataulukko ennen viimeistä kierrosta siis:

Ketterä 29
Roki 28
Laser 27
Tuuski 25
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Lopullinen sarjataulukko ennen viimeistä kierrosta siis:

Ketterä 29
Roki 28
Laser 27
Tuuski 25

No minäpä pistän tuohon alle lopullisen sarjataulukon. Sanoisinko, että tasaista on.

Roki 31
Laser 31
Tuuski 31
Ketterä 29
 

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Käykääpä katsomassa joskus "ulkopuolista" ottelua, jossa ei ole mitään omia intohimoja. Joskus ihan valaisevaa ja virkistävää. Katselkaa ottelua tarkasti ja kuunnelkaa mitä ympärillänne puhutaan, huomaatte kuinka värilliset lasit ihmisillä on.
Jälkikäteen sitten tulee miettineeksi ja vannoneeksi, että Mähän en noin värisokee oo, kun katselen "HC Rumien ja Pelkureiden" matsia....öö? Enhän, ööö ?

Totta! Tulee silloin tällöin käytyä mm. K-Vantaan matseissa, joissa ei yleensä Hokkia lukuunottamatta ole meikäläisen suosikkeja. Silloin saa kyllä aivan eri kuvan pelistä. Täytyy sanoa sekin, että toista se on myös valmentajan roolissa, penkin takana. Silloin ne kuuluisat lasit ovat erityisen tummat. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös