Avataampa nyt keskustelu tälläisellä otsakkeella, koska Matilla on menossa viimeinen kausi hurrikaanien peräsimessä. Itse kirjoitin tuossa taannoin syksyllä jopa itse Petteri Sihvoselle e-mailin, jossa perustelin Jypin uutta valmentajaa Matin jälkeen. Vaihtoehdoiksi heitin silloin Reijo Ruotsalaisen, mutta tuohon samaan on kastiin on heitettävä, jos kukaan muu ei ehdi miestä napata Risto Dufva. Jos haetaan todella nimetöntä päävalmentajaa, jolta kukaan ei osaisi odottaa mitään ja kuitenkin löytyisi urheilullisia perusteita palkata kyseinen henkilö, vaihtoehtoina heittäisin Karri Kiven ja yllätys yllätys Tuomo Rädyn tuohon soppaan. Tuomohan valmensi Diskosta ennen Ouluun siirtymistään junioripäälliköksi Kärppiin, josta virasta valmentajaksi Tamin kakkoseksi muistaakseni lähti Mika Pieniniemi. Silloinhan Diskos taisteli Kärppiä vastaan silloisen divarin karsinnoissa tavalla, että Duffa vaihdettiin Heikkilän Kaaleen kesken ottelusarjan. Lisäksi mies palaisi kasvattajaseuraan ja jos muu kabinetti jatkaisi, olisi tämä ajatellen Jukan päämääriä täydellinen juttu.
Kiven ansioksi laskisin Toivolan pelikirjan toteutuksen viime kaudella ja laadukkaan tavan jalostaa se huippuunsa tärkeimmillä hetkillä. Forsassa kapealla materiaalilla mies tekee, mitä tehtävissä on! Ehdottomasti jo liiga tasoa pääpiiskurina ja halu varmasti valmentaa tällä tasolla. Mies, joka vannoo haalareiden nimiin.
Mutta miksi ei Risto Kurkinen?? Miehen olisi pitänyt valmentaa jo suomessa tähän mennessä urallaan pääpiiskurina ja aika väritön tyyppi aitiossa. On varmasti parhaimmillaan kakkosena, mutta ykköseksi miehestä ei kerta kaikkiaan ole. Jukalta olisi suuri virhe nostaa Rise ykköseksi. Tätä mieltä minä olen.
Kiven ansioksi laskisin Toivolan pelikirjan toteutuksen viime kaudella ja laadukkaan tavan jalostaa se huippuunsa tärkeimmillä hetkillä. Forsassa kapealla materiaalilla mies tekee, mitä tehtävissä on! Ehdottomasti jo liiga tasoa pääpiiskurina ja halu varmasti valmentaa tällä tasolla. Mies, joka vannoo haalareiden nimiin.
Mutta miksi ei Risto Kurkinen?? Miehen olisi pitänyt valmentaa jo suomessa tähän mennessä urallaan pääpiiskurina ja aika väritön tyyppi aitiossa. On varmasti parhaimmillaan kakkosena, mutta ykköseksi miehestä ei kerta kaikkiaan ole. Jukalta olisi suuri virhe nostaa Rise ykköseksi. Tätä mieltä minä olen.