Valmennuskolmikko jatkaa Kerhossa

  • 5 478
  • 59

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Opiskelu kannattaa!

Elton kirjoitti:
Itse olen ollut aina sellaisessa duunissa missä tulostavoitteellisuus ja voittaminen ovat ollet avainsanoja. Itse olen varsin kilpailuhenkinen ja haluan olla työssäni paras ja siihen pyrin joka päivä. Tätä kautta olen oppinut arvostamaan voittamista ja äärirajoille venymistä tiukoissa paikoissa.

Niin, en malta olla sanomatta, että olisit panostanut opiskeluun, niin ei tarvitsisi tuolla lailla jatkuvasti venyä äärirajoille.

Itse sen sijaan toimin ohjesäännönmukaisesti ja opiskelin Rakennusmestariksi, jonka jälkeen pääsin sujuvasti sisätöihin. Työpäiväni ovat olleet ja tulevat olemaankin leppoista ajan tappamista.

Joskus oikein rintaa pistää, kuinka helpolla sitä näissä hommissa pääseekään.

Täältä tähän
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Elton kirjoitti:
En myöskään ole huolissani valmentajastamme vaan olen valmis fanina antamaan omalle pojalle aikaa ja peli on jo alkanut näyttämään paremmalta kuin alkukaudesta ja uskon että keväällä saatetaan jopa tiputtaa kerho taas välierissä!

Niin ja en ole häivähdystäkään kateellinen teidän valmennustiimistänne, perustelut voinet lukea edellisistä viesteistäni. Jokereissa tarvitaan voittamisen kultturia myös valmennuspuolella ja sitä Wade on valmennustiimin jäsenenä sitä saanut Jokereissa jo maistaa ja nyt innolla odotan koska se tapahtuu myös päävalmentajana!
Niinhän se on, kyllä elton on suoraselkäinen kaveri, joka suoltaa aina tänne HPK-sivustolle hyvinkin tuloshakuista kommenttia. Tässä päivässä parissa on kelkkaa kait käännetty vai onko kaikki teksti todellakin sitä, mitä sylki suuhun tuo?

Mielestäni ei voida enää kauaa odotella pelin parantumista, sillä meidän rosterilla kuuluisi tapella ehdottomasti kärkisijoista.

Jos peli ei loksahda piakkoin paikalleen, on vaan todettava, että liian suuret on vielä saappaat Wadelle ja Wade siirtyy kakkoskoutsiksi ja esim. Ara päävalmentajaksi. Vuosi tai pari siinä sitten vielä kakkoskoutsina ja katsellaan sitten uudelleen.

Wade on ikoni, mutta niinkuin ylivoimainen toimitusjohtajasuosikkini Virmasen jälkeen, alias Cobol tokaisi, niin ei Wade kuitenkaan ole suurempi kuin Jokerit!
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Elton kirjoitti:
Sanoinhan Jalosen olevan loistava runkosarja valmentaja, sanoinhan?

Runkosarjassa Jalonen saa joukkueensa kasvamaan henkisesti, mutta kun alkaa pelit jolla on todellista merkitystä, joukkue tai ainakin osa siitä kutistuu kaksinverroin niin tulos on aina jotain muuta kuin menestyksekäs!
Joka ainoa kerta neljän joukossa. Ja se ei ole menestyksekäs tulos?!? Valmentajan suoritusta voi minun näkemykseni mukaan mitata näin:
(Ennakko-odotus ennen kauden alkua) - (Sijoitus kauden päättyessä) = Suoritus. (Tuota tietysti tavallista järkeä käyttäen soveltaen. Esim. 1-1=0 ei tarkoita 0-suoritusta.)

Tavallaan on saman tekevää kuinka kolmanneksi on päädytty, joko 'floppaamalla' pudotuspeleissä tai perseilemällä runkosarja ja 'venymällä' keväällä. Kolmas on kolmas. Joka kausi 4-joukossa ei ole valmentajalta hyvä suoritus. Se on erinomainen suoritus.

Se että Kerho ei silloin sillä 'supermiehistöllä' voittanut mestaruutta ei nyt ihan riitä vakuuttamaan siitä että Jalonen on huono pudotuspelivalmentaja. BTW, kuinka monen veikkauksissa HPK oli materiaaliltaan ennen kauden alkua tuollakaan kaudella mestarisuosikki?
 

Grillmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Elton kirjoitti:
Onhan se kiva menestyä runkosarjassa ja hämeenlinnalaiset siitä varmasti tykkää, mutta itse näen runkosarjan vaan valmistautumisjaksona kevään tosipelejä varten. Vaikka harjoitusjakso menisi kuinka hyvin, pyyhkytyy se mielestäni pois jos isot pelit ryssitään, eikä päästä pelaamaan mestaruudesta. Mestaruus on ainoa asia mitä joukkueiden tulisi tavoitella ja muut sijat ovat jämäsijoja.

Oletko rehellisesti sitä mieltä, että jos Raimo Summanen tai Hannu Jortikka olisivat olleet HPK:n valmentajina neljänä edellisenä kautena, niin kerho olisi ollut mestari tai finaalissa? Kertaakaan ei minun mielestäni finaalipaikka ole kaatunut valmentajaan. Jalonen on nyhtänyt HPK:n materiaalista kaiken mikä vain irti lähtee. HPK:lla on murto-osa resursseja käytettävissään "suuriin" verrattuna (itse luen suurseuroiksi Jokerit, IFK:n, TPS:n, Kärpät, Bluesin ja Tapparan.) Silti vähintään puolet edellä luettelemistani seuroista on vuosi toisensa jälkeen HPK:n takana.

Totta kai voittoa lähdetään huippu-urheilussa aina tavoittelemaan. Mutta HPK:lle pronssi tai paikka neljän parhaan joukossa ei missään nimessä ole mikään jämäsija, vaikka se Jokereille sitä onkin. HPK:n kannattajilla on täysi syy olla ylpeä joukkueestaan, vaikka ainuttakaan kerhon mestaruusviiriä ei Rinkelinmäen hallin katossa roiku. Jokainen pelaa niillä korteilla mitä on, kerholla nyt vain ei ole samaa määrää resursseja käytettävissään kuin esim. Jokereilla, ja siksi ei ole mestaruuksiakaan. Tämän ymmärtävät useimmat rikkaampien/isompien joukkueiden kannattajatkin. Siksi minua ihmetyttääkin sinun jatkuva tarpeesi roikkua täällä HPK-osiossa kertomassa meille kerhon kannattajille, kuinka huono HPK oikeasti muka on. Totuus on, että resursseihin ja pelaajamateriaaliin nähden HPK on pärjännyt viimeisen 10:n vuoden aikana erinomaisesti, eikä vähiten Jukka Jalosen ansiosta. Mikä tässä HPK:n menestyksessä on sinulle niin vaikeaa?
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Grillmeister kirjoitti:
Oletko rehellisesti sitä mieltä, että jos Raimo Summanen tai Hannu Jortikka olisivat olleet HPK:n valmentajina neljänä edellisenä kautena, niin kerho olisi ollut mestari tai finaalissa?

Siksi minua ihmetyttääkin sinun jatkuva tarpeesi roikkua täällä HPK-osiossa kertomassa meille kerhon kannattajille, kuinka huono HPK oikeasti muka on.

Mikä tässä HPK:n menestyksessä on sinulle niin vaikeaa?

Olen rehellisesti sitä mieltä, että jompikumpi mainitsemistasi valmentajista olisi saanut kerhon pelaamaan playoffeissa sillä tasolla, että finaalipaikka olisi saavutettu. Etenkin kaudella 2002-2003.

Ei kerhon menestyksessä sinällään mikään suivaa, mutta melkein kaikilta meiltä löytyy jokin inhokki joukkue, toisilla se on Jokerit toisilla jokin muu, minä antifanitan kerhoa, ei se sen ihmeempää ole!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Elton kirjoitti:
Olen rehellisesti sitä mieltä, että jompikumpi mainitsemistasi valmentajista olisi saanut kerhon pelaamaan playoffeissa sillä tasolla, että finaalipaikka olisi saavutettu. Etenkin kaudella 2002-2003.
No mitäs halvatun riemua siitä finaalipaikasta sitten olisi, kun ainoa mistä kannattaa kisata on mestaruus. Jämäsija se on hopeakin.
 

Grillmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Elton kirjoitti:
Olen rehellisesti sitä mieltä, että jompikumpi mainitsemistasi valmentajista olisi saanut kerhon pelaamaan playoffeissa sillä tasolla, että finaalipaikka olisi saavutettu. Etenkin kaudella 2002-2003.

Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että kaudella 2002-2003 mestaruus oli lähempänä kuin koskaan ja siihen oli realistiset mahdollisuudetkin, toisin kuin muilla kausilla, kun ollaan jääty välieriin. Mielestäni homma kaatui tuolla em. kaudella kuitenkin maalivahtiin. En usko että kukaan valmentaja olisi voinut estää Puurulaa päästämänstä helppoja maaleja välierissä Tapparaa vastaan. Jos veskarin pää ei kestä paineita niin se ei kestä.

Tuleeko mieleesi joukkuetta, joka viimeisen 10:n vuoden aikana olisi voittanut mestaruuden Puurulan tasoisella maalivahdilla? Useimmiten mestaruuteen vaaditaan huippumaalivahti. Mika Lehtoa en pidä huippuna, mutta huomattavasti Puurulaa parempana kuitenkin. Esimerkiksi Jokereiden mestaruuskausilla joukkueessa on säännönmukaisesti ollut huippuveskari. Paras esimerkki tästä on narrien viimeisin mestaruus, Lehtonenhan oli tuolla kaudella aivan huikea.

Eli pointtini on edelleen: HPK:n mestaruus ja finaalipaikka ei ole jäänyt Jukka Jalosesta kiinni. Tiedän kyllä, että tästä on kerhon fanienkin keskuudessa erilaisia mielipiteitä. On kuitenkin itsepetosta väittää, että kerholla olisi millään Jalosen kaudella ollut mestaruuteen vaadittava pelaajamateriaali. Toisinaan homma on ollut maalivahdista kiinni, toisinaan taas kenttäpelaajista. Valmentajasta ei mielestäni koskaan.
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Elton kirjoitti:
Olen rehellisesti sitä mieltä, että jompikumpi mainitsemistasi valmentajista olisi saanut kerhon pelaamaan playoffeissa sillä tasolla, että finaalipaikka olisi saavutettu. Etenkin kaudella 2002-2003.

Ei kerhon menestyksessä sinällään mikään suivaa, mutta melkein kaikilta meiltä löytyy jokin inhokki joukkue, toisilla se on Jokerit toisilla jokin muu, minä antifanitan kerhoa, ei se sen ihmeempää ole!

Se on tullut melko selväksi jo noista räiskyvistä ja erittäin asiantuntevista kommenteista. Me tiedämme sen nyt joten voit varmaan pysyä siellä Jokerit osiossa vaihtamassa Wadee kun on isot saappaat.

KIITOS!
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Maajoukkue

Tuntuu ihmeelliseltä ettei Jukka Jalonen ole jo maajoukkeella töissä. Sopisi persoonaltaan ja pelifilosofialtaankin erinomaisesti maajoukkueemme peräsimeen. Paremmin kommunikoisi pelaajilleen kuin Westerlund, jolla tulee taatusti olemaan ongelmia sytyttää leijonia jokaiseen matsiin. Veikkaan että Westerlundin aikakaudella Suomi ei voita pronsseja kirkkaampia mitaleja missään arvokisassa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Jalosen menestys juontaa mielestäni suurelta osin pidempään aikaväliin kuin turnaus. Harjoittelulla on hyvin suuri osa menestystä, siltikin haluaisin joskus nähdä JJ:n maajoukkueen takana. Persoonana loistava keulakuva, räväkkä ja silti diplomaattinen, vähän kuin minäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös