Valmennuskolmikko jatkaa Kerhossa

  • 5 476
  • 59

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Tomppa kirjoitti:
Kenellä on hallussaan ykköspaikka "pisimpään saman joukkueen päävalmentajana" -sarjassa? Joko ollaan lähellä ennätystä?

Hyvä kysymys. Varmasti vuosikymmenen pisin pesti on menossa, ehkä kahdenkin. Ekana tulee mieleen Tapparan valmentajat, en jaksa etsiä hakuteoksia, mutta veikkaan että Kallu Numminen on ollut pidempään yhtäjaksoisesti mukana. Ennen SM-Liigaa siellä on varmaan montakin pitkää pestiä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Myhäilevä tyytyväisyyden ilmaisu myös täältä. Jatkuvuus sen kun jatkuu. Vaikka Jalosessa on piirteitä, joista en pidä, on hän silti paras mahdollinen mies valmentamaan Kerhoa tällä hetkellä.
 

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
lartama24 kirjoitti:
Hyvä kysymys. Varmasti vuosikymmenen pisin pesti on menossa, ehkä kahdenkin. Ekana tulee mieleen Tapparan valmentajat, en jaksa etsiä hakuteoksia, mutta veikkaan että Kallu Numminen on ollut pidempään yhtäjaksoisesti mukana. Ennen SM-Liigaa siellä on varmaan montakin pitkää pestiä.
Tällä hetkellä Tuota ennätystä pitää hallussaan Rauno Korpi 6kaudella ja kahdella kuukaudella (sai potkut kesken kauden). Jalosella siis ensi kauden jälkeen 6 kautta samassa seurassa.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
lartama24 kirjoitti:
Hyvä kysymys. Varmasti vuosikymmenen pisin pesti on menossa, ehkä kahdenkin. Ekana tulee mieleen Tapparan valmentajat
Jep, eli Korpi pitää piikkipaikkaa reilulla kuudella kaudella. Kuuteen kauteen ylsi myös Kari Mäkinen Kärpissä (77-83).

Liigajoukkueiden ulkopuolelta Risto Dufvalla on menossa Jukureissa kahdeksas kausi.
 

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jape kirjoitti:
Jep, eli Korpi pitää piikkipaikkaa reilulla kuudella kaudella. Kuuteen kauteen ylsi myös Kari Mäkinen Kärpissä (77-83).

Liigajoukkueiden ulkopuolelta Risto Dufvalla on menossa Jukureissa kahdeksas kausi.
Ja Jursinov TPS:ssä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Onnittelut sinne Hämeenlinnaan. Voitte olla valmennukseen suhteen huolettomia jatkossa, on sen verran kova tiimi. Toivottavasti Mr. Fööni ei sössi Sheddenin jatkoa, muuten Suomesta ei löydy korvaavaa, Jalonen olis kelvannut.
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Onnittelut Kerholle! HPK:n vauhdikasta taitoon perustuvaa jääkiekkoa on aina ollut kiva katsoa. J. Jalonen on tehnyt aivan uskomttoman hienoa työtä menneinä vuosina muun valmennusjohdon kanssa.
 

J.Petke

Jäsen
Elton kirjoitti:
Onneksi olkoon, ette voita siis mestaruutta ainakaan ennen vuotta 2008!

Kato, kivaElton.. Mieluummin joka vuosi 3:n parhaan joukuossa kun kerran 20 vuodessa mestaruus (tappara). No mut kivahan se on et huutelet tänne vieraisiin pöytiin, kun vielä tietää mikä Jokereiden valmentaja tilanne on. Noh mut se siitä, parempaa kiinnitystä tästä joukkueesta ei mielestäni olisi voinut tehdä. On entistä helpompi saada ensi kaudeksi hyviä pelaajia kun tiedetään että täällä on Suomen paras valmennus ja hyvä ilmapiiri. Ja Korpelahan vihjaili että ensi kauden joukkueesta voi tulla vielä kovempi. Toivotaan että on neuvottelut käynnissä kovien pelimiesten kanssa.

Auf wiederhören
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Elton kirjoitti:
Onneksi olkoon, ette voita siis mestaruutta ainakaan ennen vuotta 2008!
Kerrankin olet rohkeasti jotakin mieltä asioista etkä toistele muualta kuulemiasi 'Sprukts on huono'-fraaseja. Pisteet siitä. Ja tämä ei ollut vittuilua.

Tämä on: Noin tyhmä ei voi olla kukaan.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Elton kirjoitti:
Onneksi olkoon, ette voita siis mestaruutta ainakaan ennen vuotta 2008!
Pakkohan se on vastata, kun muutkin. Joo, näinhän se on, mutta runkkarissa ollaan sentään vielä ainakin parina kautena sijoilla 1-4. Sekin on jo jotain HPK:n kaltaiselle pikkuseuralle!

Minusta olisi erityisen hienoa, että nykyiset valmentajakontrahdit jatkuisivat erittäin pitkään. Ainakin Jokereiden ja HPK:n osalta.
 
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea
Mielestäni paras mahdollinen ja ennenkaikkea oikea valinta. Ensi kaudella tai miksi ei jo tällä kaudella Jalosen pitkä työ palkitaan jollain muulla kuin pronssilla?
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Kevyesti päivän paras uutinen! J.Jalosen pätevyyttä kiekkovalmentajana ei voi kukaan kiistää, aivan uskomattoman hienoa duunia viimeset viisi vuotta Kerhon peräsimessä.

Propsit myös Lintumäelle ja kumppaneille että saivat suostuteltua miehen vielä jatkamaan seurassa!
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Jos olisin yhtään uskonnollisempi ihminen, sanoisin tähän väliin, että "aamen". Vaan kun en ole, tyydyn sanomaan, että "kiitos" HPK:n kaikkitietävä johtoporras.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
sixtus kirjoitti:
Kevyesti päivän paras uutinen! J.Jalosen pätevyyttä kiekkovalmentajana ei voi kukaan kiistää, aivan uskomattoman hienoa duunia viimeset viisi vuotta Kerhon peräsimessä.

Propsit myös Lintumäelle ja kumppaneille että saivat suostuteltua miehen vielä jatkamaan seurassa!

Niin, pitänee kai ensin miettiä miten pätevyyttä mitataan?

Itse olen ollut aina sellaisessa duunissa missä tulostavoitteellisuus ja voittaminen ovat ollet avainsanoja. Itse olen varsin kilpailuhenkinen ja haluan olla työssäni paras ja siihen pyrin joka päivä. Tätä kautta olen oppinut arvostamaan voittamista ja äärirajoille venymistä tiukoissa paikoissa.

Minun silmissäni J. Jalonen on valmentajana tyhjä arpa!

Jalosella on ollut useanakin vuonna varsin kilpailukykyinen rosteri ja hyvät mahdollisuudet mestaruuteen. Ei ole natsannut. Jalonen ei ole voittava valmentaja kun panokset alkavat käydä koviksi.

Jalosen joukkueet on flopannut aina vähintään välierissä ja joukkueessa on esiintynyt käsittämätöntä alisuorittamista monen avainpelaajan kohdalla.

Minä en näe muuta syytä kuin huonon johtamisen.

Haen ehkä liikaa esimerkkiä työelämästä, mutta jos "esimies" ei saa tiimiään toimimaan parhaalla mahdolllisella tavalla silloin kun asioilla on oikeasti merkitystä, hän ei ole hyvä johtaja, eikä tee tulosta!

Runkosarjassa, missä ei pelata selkä seinää vasten, Jalonen on liigan ykkösvalmentajia ja on ollut varsin suuri ilo seurata kerhon runkosarjamatseja viime vuosina. Käyn osittain olosuhteiden pakosta lähes kaikissa kerhon kotipeleissä ja kyllähän niissä on viihtynyt. Peli on yleisöystävällistä ja ennen kaikkea hyökkäysvoittoista, suuntaus mihin toivoisi myös muiden liigajoukkueiden kiinnittävän huomiota viihdyttävämmän Sm-liigan aikaansaamiseksi.

Toki Jalosesta voi kehkeytyä joskus voittava valmentaja, mutta en usko sen tapahtuvan kerhon penkin takana, niin kauaa ei jakseta hämeenlinnassa odotella!
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Elton kirjoitti:
Jalosella on ollut useanakin vuonna varsin kilpailukykyinen rosteri ja hyvät mahdollisuudet mestaruuteen.

Tässä menee väärin. Kerholla ei ole ollut liigan top kolmosen rosteria kuin kaudella 02/03. Toki kaikki Jalosen joukkueet ovat kasvaneet kauden mittaan ihan mitalista taistelevaksi nipuksi. Joukkue on siis ylisuorittanut Jalosen alaisuudessa joka kaudellaan.

02/03 on ainoa kausi, jolloin katson materiaalin olleen oikeasti kullasta taisteleva. Silloin Jalosen pelitapa+Rautakorven pelitapa+tuomarityöskentely ei ollut kultaa tuova yhtälö.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Elton kirjoitti:
Jalosen joukkueet on flopannut aina vähintään välierissä ja joukkueessa on esiintynyt käsittämätöntä alisuorittamista monen avainpelaajan kohdalla.

Minä en näe muuta syytä kuin huonon johtamisen.

Minä näen.Ne pelaajat jotka ovat flopanneet pahiten playoffeissa ovat olleet niitä jotka ovat kirjoittaneet seuraavaa kautta koskevan sopimuksen jo johonkin muualle.Sen ei pitäisi vaikuttaa,mutta se tuntuu vaikuttavan...Toinen syy on se että kerhon ratkaisupelaajat ovat järjestään vielä melko nuoria ja vaikka he ovat ratkaiijoita runkosarjassa,ei heidän henkiset/johtajan ominaisuutensa ole vielä olleet riittävät.Pelaavasta materiaalista Jalonen on saanut selvästi parhaiten irti maksimaalisen suoritustason verrattuna muihin valmentajiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Elton kirjoitti:
Niin, pitänee kai ensin miettiä miten pätevyyttä mitataan?

Jalosella on ollut useanakin vuonna varsin kilpailukykyinen rosteri ja hyvät mahdollisuudet mestaruuteen. Ei ole natsannut. Jalonen ei ole voittava valmentaja kun panokset alkavat käydä koviksi.
Jahas, meidän pikku kotitrolli on taas aktivoitunut.

Vilkaise ensin Kerhon tämän kauden rosteria, sitten vilkaise sarjataulukkoa. Ja sitten kerrot minulle omin sanoin, vastaako sarjasijoitus pelaajamateriaalia. Jos ei vastaa, mieti ihan rauhassa itseksesi, mistä ilmiö voisi johtua. Etkä tule sitten 2008 kertomaan, miten 05/06-kaudella Kerhon rosterin olisi pitänyt riittää mestaruuteen, mutta välierissä tuli taas Jalosen takia noutaja.

Ja tilanne ei ole mitenkään poikkeuksellinen Jalosen valmennusaikana. Äijät kasvaa monta senttiä ja kiloa henkisesti Jalosen valmennuksessa. Se on minun mielipiteeni.
 

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Elton kirjoitti:
...Minun silmissäni J. Jalonen on valmentajana tyhjä arpa!

Jalosella on ollut useanakin vuonna varsin kilpailukykyinen rosteri ja hyvät mahdollisuudet mestaruuteen. Ei ole natsannut. Jalonen ei ole voittava valmentaja kun panokset alkavat käydä koviksi...

Pakko kysyä. Mitä se sua kaivelee?!? Kovasti olet päätäsi vaivannut Kerhon asioilla, noin niin kuin muutenkin, kun ottaa huomioon, että edelleen väität kivenkovaa olevasi Jokereiden kannattaja. Eikös sinun pitäisi olla huolissasi Jokereiden tämänhetkisestä sarjasijoituksesta ja Valtteri Immosen valmentajantaidoista? Ei se voi olla Jokerikannattajan ongelma jos me tykätään meidän valkusta. Tuskin tämä sinun tämänkertainen avautumisesi johtuu kateudesta meidän valmentajakolmikkoamme kohtaan, eihän niin kai voi olla, vai voisiko...?

Itsekään en olisi vielä keväällä 2004 uskonut sanovani tätä mutta onhan se tunnustettava; loistavaa, että Jalonen jatkaa.
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei kannata unohtaa Lehkosta ja Kaarelaa ja puhua vain Jalosesta. Lehkosella on ollut aivan valtava vaikutus joukkueen pelitapaan ja yhteishenkeen, ja alkuun kovasti arvosteltu Kaarelakin on ajan myötä näyttänyt, mikä hänen merkityksensä koko HPK:n organisaatiolle on ollut. Kukaan ei ole pitkään aikaan valittanut Kaakun metodeista.

Kolmikko toimii, vaikka äijät ovatkin luonteiltaan hyvin erilaisia tyyppejä. Talon sisällä henkilöiden välinen kunnioitus niin pelaajien, valmentajien kuin johdonkin keskuudessa on korkealla, ja asiat käsitellään suorasanaisesti mutta piilossa julkisuudelta.

Kun valmentajakolmikko yhdistetään ryhmään Korpela, Lintumäki ja juniorivalmentajat, niin tässä on Suomen tämän hetken paras jääkiekkoseura.

Riivan valinta toimariksi herätti minussa aikanaan kovia epäilyksiä kompetenssin riittämisestä. Ei herätä enää. Lintumäki on ikäisekseen konservatiiviksi harvinaisen muuntautumiskykyinen patruuna, jonka tekemisiä on hyvä peilata esimerkiksi Tepsin homeiseen kabinettihurujen ryhmään. Hän on aivan eri planeetalta. Pienessä seurassa ei ole varaa rakentaa korkeita torneja kenenkään jakkaran alle.

Kun johdolla tuntuu olevan myös pelisilmää organisaation heikkojen osa-alueiden paikkaamiseen, alkaen tuoreesta täyspäiväisen tiedottajan palkkaamisesta, on ainakin oma luottamukseni HPK:ta kohtaan korkeammalla kuin koskaan.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ossi kirjoitti:
Vilkaise ensin Kerhon tämän kauden rosteria, sitten vilkaise sarjataulukkoa. Ja sitten kerrot minulle omin sanoin, vastaako sarjasijoitus pelaajamateriaalia. Jos ei vastaa, mieti ihan rauhassa itseksesi, mistä ilmiö voisi johtua. Etkä tule sitten 2008 kertomaan, miten 05/06-kaudella Kerhon rosterin olisi pitänyt riittää mestaruuteen, mutta välierissä tuli taas Jalosen takia noutaja.

Ja tilanne ei ole mitenkään poikkeuksellinen Jalosen valmennusaikana. Äijät kasvaa monta senttiä ja kiloa henkisesti Jalosen valmennuksessa. Se on minun mielipiteeni.

Sanoinhan Jalosen olevan loistava runkosarja valmentaja, sanoinhan?

Runkosarjassa Jalonen saa joukkueensa kasvamaan henkisesti, mutta kun alkaa pelit jolla on todellista merkitystä, joukkue tai ainakin osa siitä kutistuu kaksinverroin niin tulos on aina jotain muuta kuin menestyksekäs!

Onhan se kiva menestyä runkosarjassa ja hämeenlinnalaiset siitä varmasti tykkää, mutta itse näen runkosarjan vaan valmistautumisjaksona kevään tosipelejä varten. Vaikka harjoitusjakso menisi kuinka hyvin, pyyhkytyy se mielestäni pois jos isot pelit ryssitään, eikä päästä pelaamaan mestaruudesta. Mestaruus on ainoa asia mitä joukkueiden tulisi tavoitella ja muut sijat ovat jämäsijoja.

Professori McGarmiwa kirjoitti:
Pakko kysyä. Mitä se sua kaivelee?!? Kovasti olet päätäsi vaivannut Kerhon asioilla, noin niin kuin muutenkin, kun ottaa huomioon, että edelleen väität kivenkovaa olevasi Jokereiden kannattaja. Eikös sinun pitäisi olla huolissasi Jokereiden tämänhetkisestä sarjasijoituksesta ja Valtteri Immosen valmentajantaidoista? Ei se voi olla Jokerikannattajan ongelma jos me tykätään meidän valkusta. Tuskin tämä sinun tämänkertainen avautumisesi johtuu kateudesta meidän valmentajakolmikkoamme kohtaan, eihän niin kai voi olla, vai voisiko...?

Ei kaivele mikään, elämä hymyilee!

En kai ole sitä missään vaiheessa kieltänyt etteikö kerhon asiat kiinnostaisi, sen verran seuran kanssa olen tekemisissä monella tapaa.

Kannattamaan en seuraa kuitenkaan koskaan ala ja olen edelleen Jokerikannattaja kiitos kysymästä!

En myöskään ole huolissani valmentajastamme vaan olen valmis fanina antamaan omalle pojalle aikaa ja peli on jo alkanut näyttämään paremmalta kuin alkukaudesta ja uskon että keväällä saatetaan jopa tiputtaa kerho taas välierissä!

Niin ja en ole häivähdystäkään kateellinen teidän valmennustiimistänne, perustelut voinet lukea edellisistä viesteistäni. Jokereissa tarvitaan voittamisen kultturia myös valmennuspuolella ja sitä Wade on valmennustiimin jäsenenä sitä saanut Jokereissa jo maistaa ja nyt innolla odotan koska se tapahtuu myös päävalmentajana!
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi olkoon. Olisi kelvannut minullekin (pelkään pahaa, että Sheddenistä joudumme luopumaan keväällä). Jotain teidän organisaatiossa tehdään ainakin hemmetin oikein, kun miehet pysyy :)
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Elton kirjoitti:
Itse olen ollut aina sellaisessa duunissa missä tulostavoitteellisuus ja voittaminen ovat ollet avainsanoja. Itse olen varsin kilpailuhenkinen ja haluan olla työssäni paras ja siihen pyrin joka päivä. Tätä kautta olen oppinut arvostamaan voittamista ja äärirajoille venymistä tiukoissa paikoissa.
Onko mennyt monta lehteä kaupaksi viimeaikoina?

Sinänsä hauskaa, ettet itsekään kyllä mitään johtajanominaisuuksia tunnu omaavan tai päässyt harjoittamaan, näiden kirjoitustesi pohjalta huomaan. Analyysisi Jalosen johtajantaidoista ovat yhtä professonaalisia kuin analyysisi ulkomaalaispelaajista.
 

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Ai sitähän se oli...

Näin nimittäin aamulla töihin mennessä/tullessa Ahveniston harjun poimusta nousevan vaaleaa savua, siis uusi Paavi oli meille valittu, vaiko Jere tullut illan matsia varten jo muuta joukkuetta aiemmin tänne Lääninsä pääkaupunkiin?!

Kunnes eteenpäin ajaessani totesinkin sen olevan vain vanhan mummon, joka poltti pihassaan roskia.

Sitten töissä kuulin tästä riemukkaasta Valkku-uutisesta ja kyllä se mummu oli varmaan sittenkin Kerhon toimiston palkkalistoilla kun sillä lailla kylän omalle väelle seuramme väärentämättömällä tavalla asiasta tiedotti - voi turhuuksien turhuus näitäkin viestejä.

Erittäin hyvä ratkaisu molemmin puolin, ja luulen ma jopa Eltoninkin puolesta, eipä ole kehno runkosarja useinkin laukeava coachimme muiden joukkueiden peliä sotkemassa, which was nice...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös