Itse pystyn omasta mielestäni aika hyvin riisumaan kelta-vihreät lasit päästäni ja näkemään pelin ns neutraalisti. Vaikka olenkin koko ikäni ollut 100% Ilveksen miehiä. Nyt olen aidosti oudon tilanteen edessä koska väitän, että minua ei hetkauttaisi pätkääkään jos esim. kärkisijoja kolkuteleva HPK erottaisi Pikkaraisen. Tai mikä tahansa muu joukkue tekisi saman ratkaisun. Olen ihan in real life saanut aika kärkästä palautetta muualtakin kuin Tappara*-leiristä, että eikö yhtään hävetä tämä Myrrän kohtelu.
Outo tilanne sinänsä koska nyt ei voi sanoa jälkeenpäin, miten itse olisi ajatellut tilanteen jos tapahtumien keskipisteenä olisi ollut ensimmäisenä joku toinen joukkue.
Väitän kuitenkin, että viimeistään nyt Ilves on noussut myös muiden fanien silmissä sinne missä meidän silmissä Tappara, Kärpät ja Jokerit ovat aikaisemmin olleet. Eli isoksi seuraksi jolla on äänekkäimmät kannattajat, seuraksi joka ei enään kerää sympatia pisteitä ja seuraksi joka ottaa pienemmistä seuroista makeimmat hedelmät päältä. Näin on pakko olla, vaikka kukaan ulkopuolinen sitä ei ääneen voikaan sanoa. Siitä johtuu Myrrän saagan niin suuri hyökkäys Ilvestä kohtaan.
* Tappara-faneilta nyt ihan jo perinteet velvoittavat naljailuun. Puolin ja toisin.