Tällöin vaihtikset voisi olla Tuokkola ja Virta. Pelitavallisesti näillä herroilla ei ole eroa, mutta toimintatavat ja johtaminen ovat varmasti hyvin erilaiset. Myös kokemuspohja on erilainen. Virta on näistä kahdesta ehkä enemmän Pelsujen näköinen valinta.
En tunne Pelicansin pelitapaa, mutta sopiiko "kulmissa homoilu" muka Lahteen? Jos sopii niin Virta on varmasti hyvä hankinta. Ismo Lehkonen voisi olla vielä parempi vaihtoehto, jos Lahteen haetaan kiekollista pelitapaa, koska Kalpassa se oli vielä överimpää mitä KooKoossa. (toisaalta KalPassa pelitavan sanelee Kalpa-fanien mukaan pitkälti johto eli Kapanen) Ylikiekollinen pelitapa tuskin tulee ikinä toimimaan keväisin, se on helppo pelata pois fyysisyydellä ja tiukalla puolustuskurilla.
Toivon, että Ika pääsisi vielä näyttämään osaamistaan liigassa, sen verran hyvää jälkeä teki KooKoossa. Päivittäinen tekeminen oli todella laadukasta, treenit intensiivisiä eikä siellä lepäilty fläppitaulua katsellen (mm. eräs porilainen pelaaja kehui treenejä kovemmiksi kuin liigajoukkueessaan) Ika kasasi osaavan tiimin puolustus-, fysiikka- ja mv-valmentajista eikä jääräpäisesti yrittänyt itse hoitaa kaikkea asenteella "minä osaan ja teen kaiken itse". Panosti nimenomaan myös junnuihin C:stä alkaen, joka oli retuperällä sitä ennen Kouvolassa poliittisista tai ties mistä syistä. Kohta joku sanoo, että Ika sai potkut ja ei ole mukava ihminen. Siinä kohtaa voi tapauksen molemmat osapuolet katsoa peiliin, ja miettiä onko Virta mukava ihminen ja miten onnistui TPS:ssä.
Ihmetyttää onko Suomessa todella näin vähän liigatason valmentajia, että juuri epäonnistunut koutsi palkataan samantien uudestaan. Pitäisi ainakin tehdyt virheet ehtiä analysoimaan ennen uutta jobia?
Aika harva valmentaja itse asiassa taitaa olla mukava, mediassa olen saanut eri kuvan suunnilleen vain kiva-Harrista, Selinistä ja Tirkkosesta. Vaatimustasoa on oltava ja siitä ei kaikki pelaajat pidä.