Valko-Venäjän tilanteen vaikutus Jokereihin

  • 196 662
  • 1 474

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kun kymmenet tuhannet valkovenäläiset tukkivat tiet lentokentältä hallille, niin eiköhän Jokereiden bussissakin aleta tajuamaan tilanne tankkien raivatessa tietä Lukashenko kunniavieraille.

Vain mellakantynkää. No big deal.
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perustakaa uusi Jokerit ja jättäkää Kurri&kumppannit Hartwallille näiden venäläisten kanssa. Jos Tampereella voi uudessa hallissa pelata molemmat jengit niin kai se onnistuisi sielläkkin.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotenkin tästä keskustelusta tulee väkisinkin mieleen, että Jokereiden suurin rasite ja ongelma on tiedostava fanijoukko sekä historia. Jos olisin itse hoitanut tätä asiaa (KHL-matkaa kokonaisuutena), olisin ehkä jo tässä vaiheessa vaihtanut vähintään logon vaikka joksikin iloiseksi nallekarhuksi, jolla kosiskella lapsiperheitä ynnä muita harmittomampia asiakaskuntia. Voisihan sille nallekarhulle värikkäät vaatteet laittaa perinteiden kunniaksi, jos nimeä ei uskaltaisi heti vaihtaa.

On selvää, että alussa oli hyvä olla valmis yleisö ja perusta, jolle lähteä agendaa luomaan, mutta ei sille nyt enää pitäisi olla mitään tarvetta. Päinvastoin, ihan uudenlaisella konseptilla venäläisyyden positiivista kuvaa olisi mielestäni helpompi levittää.

Ehkä tämä Minskin selkkaus voisikin jotain sellaista käynnistää, jos vastustus kannattajissa kävisi liian kovaksi. Joukkueesta ja hallista ei venäläisten mielestäni kannata luopua (jos siis oletetaan, että tällainen vaikutustoiminta Suomessa ylipäänsä on kannattavaa ja järkevää venäläisten määränpäille).
 

Veri

Jäsen
Millaisiakohan sanktioita pelaajille tulisi, jos kieltäytyisivät lähtemästä? J. Joensuu on ainakin sen verran poliittisesti tietoinen, että arvaan kyllä, mitä herra tällä hetkellä seuransa johdosta ajattelee. Tuskin on ainoa.

Alas on Jokerit vajonnut. Johdossa syljetään fanien, pelaajien ja logon päälle. Harmittaa kyllä teidän fanien puolesta.
Asialle varmistus: Jokerit pelaa torstaina Dinamo Minskiä vastaan Valko-Venäjällä


Jokerien tiedottaja Iiro Keurulainen oli haluton kommentoimaan Yle Urheilulle tarkemmin sitä, millaisia sanktioita ottelun pelaamatta jättäminen olisi aiheuttanut.

– Jokainen voi varmaan itse päätellä, miten isoista asioista puhutaan siinä vaiheessa, jos päättää itse jättää runkosarjapelin pelaamatta, Keurulainen suostui sanomaan.

No en kyllä osaa Iiro itse päätellä tuota, miksi et kerro. Sen osaan päätellä kuinka isoista asioista puhutaan kun puhutaan oikeusvaltion ja ihmisoikeuksien kunnioittamisesta joita näemmä Jokerit ei kunnioita.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokereilla on ilmeisesti oma kone käytössä?
Mitkähän on mahdollisuudet että torstaina siihen iskee "tekninen vika"?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Hohhoijaa. Koko Suomi häpeää jo Jokereita, mukaan lukien myös omat fanit. Tähän on tultu, toivon tosiaan myös että perustettaisiin joku uusi, aito suomalainen seura joka olisi jatkumo vanhoille Liiga-Jokereille. Tämä KHL-tekele ei ole ainakaan omassa mielessäni ikinä ollutkaan entisille Jokereille minkäänlainen seuraaja, ja voisi jäädä Venäjälle pelailemaan osana "maailman kakkosliigaa" pysyvästi. Myös junioripolku tahraantuu ja ottaa osumaa tässä pelleilyssä todella pahasti.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
– Jokainen voi varmaan itse päätellä, miten isoista asioista puhutaan siinä vaiheessa, jos päättää itse jättää runkosarjapelin pelaamatta, Keurulainen suostui sanomaan.
Luultavasti Kurrin piti tehdä päätös joko lähteä Minskiin pelaamaan tai ajaa Jokerit konkurssiin. Siinä voi tietenkin jokainen moralisoida, kun itse ei tarvitse päättää kymmenistä työpaikoista ja seurasta.

Jesse Joensuulta odottaisin jotain reagointia asiaan. Mies on niin avoimesti kritisoinut epäkohtia ja on muutenkin asioista perillä, että ihme on jos pysyy vaiti.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Onnittelut Pasilaan! Kausi alkaa normaalisti. Ne jotkut siellä jossain mellakoi mutta suomipoika sulkee silmänsä moiselta. Eipä teitä Lukashenkon toiminta ole kuuteen vuoteen häirinnyt, miksi nyt olisi?
 
Miten muuten Puolassa ja etenkin Gliwicessä on suhtauduttu paikallisen Piastin Minskin vierailuun tuossa taannoin? En ole seurannut ollenkaan Puolan mediaa tämän asian suhteen.

Piast kävi pelaamassa siis futiksen Eurooppa-liigaa viime torstaina Minskissä.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Samoin kuin Tumba17 yllä, tosin vasta vuodesta 1972. Satunnaisia matseja (1-2/kausi) olen käynyt Kohelo aikana katsomassa, huomattavasti enemmän mulla kuitenkin divaripelejä vyöllä. Mutta nyt tuli loppu! Mulla ei ole siis enää suosikkijoukkuetta, ei ehkä ole ollutkaan vuodesta 2014. Kuka haluaa 2012 pelipaidan, jossa koko joukkueen nimmarit? Mulla ei sille ole käyttöä...
 

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
– Olemme tehneet päätöksen mennä Minskiin poikkeuksellisesti vasta pelipäivänä ja lähteä pois välittömästi ottelun jälkeen.

Siis mitä ihmeen merkitystä tällä on, meneekö narrit sinne samana päivänä vai esimerkiksi päivää aikaisemmin? Kuvitteleeko Jokerit, että se on jotenkin hyväksyttävämpää mennä ikään kuin vain hetkeksi hiljaa niin kukaan ei huomaa? Kuinka paljon lisää surullisia piirteitä tämä seikkailu Putinin narrina voi vielä saada?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kurrihan oli hanakka ja tarkka ampuja peliaikoinaan, kai vieläkin kuti lähtee ja maalinsa löytää.

Näissä olosuhteissa "ylämummo" voi tarkoittaa jotain ihan konkreettista.
 

joceri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No en kyllä osaa Iiro itse päätellä tuota, miksi et kerro.

Kyllä hävettää ja surettaa tämä Jokerien tilanne.

Sääliksi käy myös Keurulaista, kun saa yrittää selitellä mustaa valkoiseksi medialle. Samalla lampaat, pääomistaja Kurri ja tj Mikkola, ovat päättäneet pitää täyttä radiohiljaisuutta.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Onnittelut Pasilaan! Kausi alkaa normaalisti. Ne jotkut siellä jossain mellakoi mutta suomipoika sulkee silmänsä moiselta. Eipä teitä Lukashenkon toiminta ole kuuteen vuoteen häirinnyt, miksi nyt olisi?
Kyllähän tuo suurinta osaa on häirinnyt ja isosti. Nyt tämän casen myötä tuntuvat vain heränneet jo viimeisetkin. Onneksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

Veri

Jäsen
Mielenkiintoista nähdä suostuuko pelaajat lähtemään tuonne. NBA:ssa ja NHL:ssä päättämisen pelaamattomuudesta teki pelaajat nimenomaan itse. Uskoisin että hyvin moni Jokereiden pelaaja uskoi, että homma ratkeaa tässä itsestään joko niin, että ottelu siirretään tai sitten Jokerit tekee sen päätöksen olla pelamatta pelaajien puolesta. Nyt monella pelaajalla kova paikka kestääkö oma moraali olla Venäjän ja myös Lukashenkon talutushihnassa Kurrin tavoin. Mainehaittoja voi olla vuosiksi eteenpäin osalla pelaajista esim. Joensuu ja varmasti moni muukin.

Nyt soisi löytyvän rohkeutta pelaajilta ja nostamaan kissan pöydälle. Oligarkeilla on tiukka ote Kurrin palleista, mutta edes oligarkki ei voi yhtään mitään jos koko joukkue päättää yhdessä olla lähtemättä. Isot pelajat on isoja pelaajia tällaisellakin hetkellä. Jesse Joensuu odotan sinulta johtajuutta jota omalla johtajallasi Jari Kurrilla ei ole.

"On turha höpistä politiikasta tai vastaavasta, jos ei tee sen eteen mitään" - Jesse Joensuu
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Unohdit Kaisaniemen Tiikerit. Tuo uljas, perinteikäs pesäpallojoukkue.
Kaikkeahan se Hjallis on puuhastellut, mutta Tiikereiden kanssa ei ollut mitään tekemistä. Hjallis "osti" aiemmin RPL:n stadin jengiksi, mutta homma kaatui kun kaupunki ei suostunut kunnon katsomoiden rakentamiseen Kaisaniemeen. Tiikerit oli Kari Kallion ja Joppe Kosusen puuhastelua...
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Kurrihan oli hanakka ja tarkka ampuja peliaikoinaan, kai vieläkin kuti lähtee ja maalinsa löytää.
Nykyään on vain hanakka ja tarkka painamaan mute näppäintä kännykästään.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Mielenkiintoista nähdä suostuuko pelaajat lähtemään tuonne. NBA:ssa ja NHL:ssä päättämisen pelaamattomuudesta teki pelaajat nimenomaan itse. Uskoisin että hyvin moni Jokereiden pelaaja uskoi, että homma ratkeaa tässä itsestään joko niin, että ottelu siirretään tai sitten Jokerit tekee sen päätöksen olla pelamatta pelaajien puolesta. Nyt monella pelaajalla kova paikka kestääkö oma moraali olla Venäjän ja myös Lukashenkon talutushihnassa Kurrin tavoin. Mainehaittoja voi olla vuosiksi eteenpäin osalla pelaajista esim. Joensuu ja varmasti moni muukin.

Nyt soisi löytyvän rohkeutta pelaajilta ja nostamaan kissan pöydälle. Oligarkeilla on tiukka ote Kurrin palleista, mutta edes oligarkki ei voi yhtään mitään jos koko joukkue päättää yhdessä olla lähtemättä. Isot pelajat on isoja pelaajia tällaisellakin hetkellä. Jesse Joensuu odotan sinulta johtajuutta jota omalla johtajallasi Jari Kurrilla ei ole.

"On turha höpistä politiikasta tai vastaavasta, jos ei tee sen eteen mitään" - Jesse Joensuu
”Olen lukenut uutisista, että jotain mellakantynkää siellä on ollut. Ei anneta sen vaikuttaa. Annetaan heidän mellakoida keskenään” - Mikko Lehtonen

Eli päätteleppä siitä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös