Kuten sanoin, johtuu varmasti osittain ja todennäköisesti enemmän koronasta ja sen seurauksena yt - neuvottelut. Jos olen ymmärtänyt oikein Jokereiden ja Finnairin välisen aikaisemman yhteistyösopimuksen, palveluna oli lennättää Jokereita charter-lennoilla ympäri Venäjää ja Kiinaa noin suurinpiirtein omakustannushinnoin ja saada näkyvyyttä Jokereiden kautta vastapainona. Rahallinen satsaus siis oli vähäinen etenkin kun sen suhteuttaa Finnarin kokoiseen yhtiöön, joten Finnairin taloudellinen tilanne yhteistyösopimuksen purkamisesta on tuskin se ainoa selittäjä mihin viittaat. Siksi kuten aikaisemminkin kirjoitin pysyn kannassani ja oletan syyksi sekä eettiset että taloudelliset tekijät. Etenkin kun Finnair on valtio-ohjauksen piiriin kuuluva yhtiö. Myöskään VR (myös valtion omistama yhtiö) ei ole enää Jokereiden yhteistyökumppaneiden joukossa.Joten mahdollisesti valtioneuvostossa on käsitelty valtio-ohjauksessa olevien yritysten sposoroinnin sääntöjä etenkin, jos ja kun niissä on olemassa ristiriita Suomen EU-jäsenyyden, Venäjäpakotteiden ja siellä toimivien ja/tai sieltä rahoituksen saavien yritysten välillä.
Hassua, mutta en noista viesteistäsi löydä edes minkäänlaista viittausta koronan vaikutuksesta, saati että olisit sanonut sen painavan tässä enemmän. VR:kin muuten kävi omat yt:nsä jo keväällä. Lähinnä tuo omaan silmään näyttää, että matkustukseen liittyvillä yhtiöillä on nyt tärkeämpiäkin kohteita rahoilleen, kuin sponsorointi. Veikkauskin on tosiaan valtionyhtiö ja logo löytyy edelleen Jokereiden sivuilta. Eikö valtioneuvosto sitten muistanut, että johtaa Veikkaustakin vai mitä lie käynyt. Pakotteiden vaikutusta tähän en tahdo ymmärtää myöskään lainkaan, kun ne pakotteet ovat olleet olemassa lähes koko Jokereiden KHL-reissun ajan. Veikkaus esimerkiksi hyppäsi vasta ensimmäisten pakotteiden asettamisen jälkeen kelkkaan.