Oho, no nyt tuli vuodatus isolla veellä.
Kuules nyt
@Uleåborgir , kyllä minä nyt odottaisin, että jos todella olet näin huolestunut V-Venäjän tilanteesta, niin silloin reagointisi ja ajatuksesi eivät rajoittuisi näihin jääkiekko-otteluihin. Mutta kun se näyttäisi rajoittuvan, kuten niin monella muullakin, niin pelkäänpä, että V-Venäjän tilannetta käytetään vain lyömäaseena KHL-Jokereiden horjuttamiseen, jossa asian pihvi on jokin muu, kuin itse V-Venäjän tilanne. Tämä on kovin ikävää, mikäli V-Venäjän tilanne on niin karmea, kuin kirjoituksessasi esität. Kyllä silloin V-Venäjää vastaan pitäisi kohdistaa suuria poliittisia vastatoimia ja minusta on täysin käsittämätöntä, että nytkin puhut niistä lähes sivulauseessa.
On myös käsittämätöntä, että kirjoittajan mieli voi vinksahtaa niin, että yhden jääkiekko-ottelun symbolinen arvo nousee näin eeppisiin mittasuhteisiin, ettei millään muulla näytä olevan väliä. Nyt kun Kärppien kannattaja olet, niin on pakko kysyä, että onko menestys Suomen liigassa kenties noussut sen verran päähän, ettei sinun maailmaasi voi mahtua toista joukkuetta samaan maahan, joka pelaa kovemmassa sarjassa, kuin Kärpät?
Kehottaisin sinua laajentamaan nyt ja heti seurantaasi sen suhteen, mitkä suomalaiset yritykset V-Venäjällä eniten toiminnallaan tukevat Lukashenkan hallintoa. Mutta tuskinpa taidat kaikesta vuodatuksestasi huolimatta.
Mietitkö sinä tosissasi, että Kärppien takia olin mukana vaatimassa Minskin-reissun väliin jättämistä? Viiden tähden no ähhihi. Kyllähän minä toivoisin että Jokerit pelaisi Liigassa Kärppien kanssa, KHL-Jokerit on
ollut minulle melko yhdentekevä. Mää en välit pal semmottist. Ei minulla täten ole mitään syytä ollut KHL-Jokereita horjuttaa. Eikä se varmaan muillakaan ole ollut nimenomaisessa tapauksessa agendana, Jokerit vain näytti vievän itsensä ja samalla vähän Suomeakin tärviöön ja leninkikankaan ostoon.
Nyt Jokerit kuitenkin teki miehen työn, kun jätti menemättä. Teki kuin tekikin, ei ihan 10/10 mutta sanotaanko 7+. Casus belliä voimme vain arvailla, koskaan ei voi tietää kuka puhuu totta, kun on kyse Venäjästä. Yksi sanoo tätä ja toinen tuota, kolmas sitä ja jne. Joku saattaa puhua totta, mutta mistä sitä koskaan tietää että kuka ja milloin?
En sanoisi että kirjoittajan mieli on vinksahtanut ainakaan Minsk-asiassa, mutta Putinin henkinen tuhlaajapoikaserkku Lukashenka on terrorikoneistoineen erittäin vinksahtanut, häiriintynyt peräti kuin hullu koira, ja siksi häntä ei pidä tukea. Tämä ehkä jo mahtui kalloosi. Vetoomusketjun ansiosta lähetin minäkin Jokerien puheenjohtaja Kim Borgströmille tekstiviestin, jossa vetosin suomen kansalaisena Jokereihin, jotta se ei menisi Minskiin. Kirjoitin asiasta melko maltillisesti ennen peruuntumista, selitin jo silloin miksi mielestäni matsi pitäisi jättää väliin. Kieltämättä heitin hieman lokaakin PaSKA:n muodossa.
Harvinainen P.S. keskelle viestiä: Eteläpäädyllekin yksi ainoa jääkiekko-ottelu oli symbolisesti noin suuri, että he olivat valmiita boikotoimaan koko kautta. Yksittäinen poro sen rinnalla on marginaalissa.
Sarasvuon Captain Hindsight -tyypin valkoratsuilmiselvistely tuli myöhässä. Loan aika oli ennen pelin perumista, tai ei oikeastaan loan vaan paskamyrskyn latautumisvaiheen aika. Nyt paska solahti sievästi astiaan.
Ja onko muulla ollut väliä? Olen siinä mielessä tavallinen ihminen, että saatan ajatella ja tehdä ja askarrella monia asioita samana päivänä tai saman viikon aikana. Olen aivastellut, käynyt koronatestissä, josta sain kuumeisen odotuksen jälkeen negatiivisen tuloksen, alleviivannut opiskeluhommia varten Huovisen Veikon kirjoista tiettyjä sanaluokkia, harjannut koiraa, saanut siitä naarmuja, opastanut alaikäisiä lähimmäisiäni koulutehtävissä, lukenut venäläistäkin kirjallisuutta, tutkinut ystävältäni saamiani Seiskoja, jotka olen hänelle tavallaan ensin itse antanut, syönyt muroja, harjoitellut Emerson, Lake & Palmeria, puhdistanut jokaisen hampaankolon, sivaltanut aamuisin helmeilevän virtsan.
Olen tietoinen muidenkin suomalaisyritysten toiminnasta Valko-Venäjällä. Selvitin tänään jopa, että Alma Medialla ja Gazpromilla on yhteys, eli muun muassa Pekka "Entä sitten" Jalonen saa osan palkastaan Venäjän presidenttijohtoiselta Gazpromilta. Myös Philip Morris ja Imperial Tobacco ovat mukana menossa, Pekka saa siis rahaa myös lasten selkänahoista. Kaikkee mää tiäränki.