Viimeisimmät todennäköisyydet. Ihan en vielä usko jne.
I want to believe
…että Newcastle voittaa mestaruuden.
Ihan realistinen muuten, mutta Forest ei kyllä ota kymmentä pistettä vikasta neljästä pelistä.
Kyllä tässä oltaisiin kusi sukassa ilman saksalaista valmentajaa:
Sieltä kuukauden pelaaja-ehdokkaat.
Tulipa tuossa mieleen verrata kärkiosaston kahden tasaisimman joukkueen, eli Unitedin ja Newcastlen kausia, kun @mikko600 koettelee milloin missäkin ketjussa Suomen suosituimman jalkapalloseuran kannattajien hermoja. Yhtäläisyyksinä ovat ainakin kapea vaihtopenkki, sillä kunnollista laatua ei kummankaan avauskokoonpanon takaa juurikaan löydy, sekä tietysti pistemäärä ja hyvällä alulla olevat pelilliset projektit.
Suurin eroavaisuus liittyy otteiden tasaisuuteen: Newcastlen osalta varsinkin puolustaminen on ollut tasaisen tappavaa ja taannut mahdollisuuden kerätä pisteitä ottelusta kuin ottelusta. Unitedin puolella ero hyvän ja huonon päivän välillä on aikalailla jättimäinen: sarjan parhaita kotijoukkueita, mutta vieraissa sakkaa kovia vastaan ja tulee jopa romahduksia.
Selittävänä tekijänä tarjoan eroa pelimäärissä. United on pelannut toistaiseksi 57 peliä, Newcastle 42. Jälkimmäinen on tällä hetkellä kovassa vireessä ja maaleja tulee oikealta ja vasemmalta etenkin Isakin ja Wilsonin huippuotteiden myötä. Unitedilla Martial ja koko kauden maalintekovastuuta hartioillaan kantanut Rashford taitavat olla rikki ja sitä myöden maalinteko sakkaa.
Miltä Unitedin peli sitten näytti tuon erotuksen verran, eli 15 peliä sitten? Tässä puhutaan käytännössä tammi-helmikuusta. Toki otteluruuhka oli silloinkin käsillä, mutta kokonaiskuormitus ei ollut nykyisen kaltainen, vaikka Eriksen, Garnacho ja muutama muukin olivat loukkaantuneina.
3.1. 3-0 (Bournemouth)
6.1. 3-1 (Everton)
10.3. 3-0 (Charlton)
14.1. 2-1 (Man City)
22.1. 3-2 (Arsenal)
25.1. 0-1 (Forest)
28.1. 3-1 (Reading)
1.2. 2-0 (Forest)
4.2. 2-1 (Palace)
12.2. 0-2 (Leeds)
16.2. 2-2 (Barcelona)
19.2. 3-0 (Leicester)
23.2. 2-1 (Barcelona)
26.2. 2-0 (Newcastle)
1.3. 3-1 (West Ham)
Eli 15 peliä joissa tulokset 13-1-1. Näyttää suoraan sanottuna aika paljon paremmalta, kuin Newcastlen tämänhetkinen 15 pelin formu, 9-4-2 (ja nolla tuomista Wembleyltä).
Onneksi Valioliigassa on vielä tilaa urheiluromantiikalle ja se isoin rahankäyttäjä ei automaattisesti pärjää.
Mitähän sä nyt taas luulit lukeneesi? Minä kirjoitin tuon pääosin ihan rakentavassa hengessä, ja vertailuajankohta valikoitui, kuten kirjoitin, sen mukaan, että Newcastle on nyt vireessä pelijaksolla (n.) 30-45. Vertasin tuota Unitedin osalta vastaavaan jaksoon. Avaan vielä: Unitedin tämän hetken dippi johtuu ohuesta rosterista ja jäätävästä pelikuormasta. Mieti nyt itse.Mutta nyt menee jo hienosti kun valitaan se ajankohta millä otteita verrataan.
Tämä ja jonkun Schärin pitäminen huipputopparina on näitä, jotka laittavat hymyilemään. Howe on ollut toki ihan hyvä Newcastlessa. Päässyt yllättämään täysin paineettomassa tilanteessa ja ilman minkäänlaista pelikuormaa. Yksi finaalikin jo vyön alla, vaikka jäikin taktisesti täydeksi altavastaajaksi. Mutta tässä vaiheessa joksikin huippuvalmentajaksi ylistäminen on aikamoista puu-heinä-yhdistelmää. Katsotaan asiaa sitten uudelleen muutaman vuoden päästä kun on ehkä voittanut jotain tms.Valmentajista Ten Hag on ylisuorittanut ja Howe näyttänyt että on huippuvalmentaja.
Mitähän sä nyt taas luulit lukeneesi? Minä kirjoitin tuon pääosin ihan rakentavassa hengessä, ja vertailuajankohta valikoitui, kuten kirjoitin, sen mukaan, että Newcastle on nyt vireessä pelijaksolla (n.) 30-45. Vertasin tuota Unitedin osalta vastaavaan jaksoon. Avaan vielä: Unitedin tämän hetken dippi johtuu ohuesta rosterista ja jäätävästä pelikuormasta. Mieti nyt itse.
Ja pointti oli, että ovat suorittaneet keskimäärin tasaisesti. Mikä on faktaa.
Tasapelien takia pudotetut pisteet: 22-12, BTW.
Tämä ja jonkun Schärin pitäminen huipputopparina on näitä, jotka laittavat hymyilemään. Howe on ollut toki ihan hyvä Newcastlessa. Päässyt yllättämään täysin paineettomassa tilanteessa ja ilman minkäänlaista pelikuormaa. Yksi finaalikin jo vyön alla, vaikka jäikin taktisesti täydeksi altavastaajaksi. Mutta tässä vaiheessa joksikin huippuvalmentajaksi ylistäminen on aikamoista puu-heinä-yhdistelmää. Katsotaan asiaa sitten uudelleen muutaman vuoden päästä kun on ehkä voittanut jotain tms.
PS. Jos haluat (kuten tuossa about viikko sitten sanoit) ottaa oikeasti onkeesi siitä kun jengi täällä vittuuntuu sun näihin aivan aivottomiin kuittailukohtauksiisi, niin suosittelisin jättämään nuo tahalliset väärin tulkinnat pois, mallia viestisi alku Casemiroineen päivineen. Tuollainen ei johda yhtään mihinkään, etenkin kun tiedät aivan hyvin, että kukaan ei ole tarkoittanut mitään tuollaista, mitä annat ymmärtää.
No jos sä niin sanot, niin uskotaan, mutta saman suuntaista sisältöä sulla on ollut analyyttisemmissäkin viesteissäsi sekä tietty pitkin kautta muutenkin (siis Unitedin kulutus, Casen pelikiellot, Howen suoritukset suhteessa esim. tem Hagiin, ten Hag yleisesti jne.).Mä kun yritin että ei varmasti kukaan luulisi mun tosissaan tuon kirjoittaneen. Vähän nyt huumoria hei.
Ja siis mua ei haittaa se, että vittuilet Unitedista, tietenkään, vaan se miten väännät esim. mun sanomisiani ihan muuksi kuin miten ne on tarkoitettu.
Noista yllä mainitsemistani seikoista huolimatta tämä on kyllä silti melkoista vähättelyä :D Aivan sensaatiomaista työtä Howelta. Top 8 olisi ollut jo todella hyvä saavutus tällä kaudella.Howe on ollut toki ihan hyvä Newcastlessa.
Juu, 15 matsia tällä hetkellä, kauden lopuksi lukema tulee olemaan FA cupin finaalin jäljiltä 16 peliä enemmän.ManU:n pelanneen n. 15 peliä enemmän tällä kaudella kuin Newcastle. Tottakai tuolla on merkitystä.
En tiedä olisiko kukaan ollut tyytyväinen kahdeksanteen sijaan missään vaiheessa, koska viime kausi päättyi niin ylävireisesti. Top4 nyt on ollut huima suoritus, se on selvä, ja top5 manageripaikka on aika saletti.Noista yllä mainitsemistani seikoista huolimatta tämä on kyllä silti melkoista vähättelyä :D Aivan sensaatiomaista työtä Howelta. Top 8 olisi ollut jo todella hyvä saavutus tällä kaudella.
Se on Newcastlellekin uusi tilanne ensi kaudella, kun pelejä on kaksi viikossa ottaen vielä huomioon tuon erittäin kovaa intensiivisyyttä vaativan pelitavan
Olen laittanut merkille, että olet aika monesti kirjoittanut näistä Newcastlen tappioiden määrästä. Tasapelejä puolestaan Newcastlella on melkein kolme kertaa enemmän kuin Citylla. Tilastollisesti on paljon parempi voittaa yksi ottelu ja ottaa sen jälkeen rumasti takkiin kuin nysvätä kaksi hikistä 0-0 tasuria.Tappiot: Newcastle-ManU 4-8
Aika selvää kauraa. Newcastle hävinnyt yhtä monta kertaa kuin Arsenal ja ManCity. ManU sitten tuplasti.
ensi kaudella myös Newcastle saa europelit lisäämään rasitusta