Eli kun pelaajat tienaavat todella hyvin ja huippu-ura ei kestä kymmentä vuotta kauempaa, niin ei väliä vaikka kuorma on monelle liikaa ja paikat eivät kestä. Joo, tää on hiton hyvä peruste. Käännetään tää vaan saksaksi ja lähetetään Kloppolle. Miten se ei ole tätä ennen tajunnut?
Joo kyllä minua ihan säälittää, kun ovat tuossa tilanteessa... Ja kyllä kuorma on raskas, mutta nyt eletään poikkeusaikoja kaikilla rintamilla. Eiköhän tämä tästä. Kun asiat laitetaan oikeisiin mittasuhteisiin, niin nuo kyllä ihan oikeasti elävät etuoikeutettua elämää. Mutta jos unohdetaan mittasuhteet ja ollaan vain siinä huippu-urheilun kuplassa, niin kyllä, he joutuvat nyt koville. Korona on valitettavasti saanut lonkeronsa sinnekin tai pitäisikö sanoa, että tasapuolisuudessaan.
Ja jos mennään noihin Kloppon juttuihin, niin minä ymmärrän ihan hyvin, miksi Brightoneja ja Burnleytä ei kiinnosta antaa lisäapua suurseuroille. Ne tallaavat pitkässä juoksussa muutenkin pienemmät alleen taloudellisella ylivoimallaan. En usko, että suurseuratkaan normitilanteessa mitään hyväntekeväisyyttä pikkuseuroille jakelevat. Päinvastoin.. hyvä esimerkki tämä viimeisin yritys rahanjaosta, joka tietysti torpattiin. Ja minäkin kannatan seuraa, joka kaiketi lasketaan suurten joukkoon ja jonka pelaajia peluutetaan puhki maajoukkueiden höpöotteluissa.
Edit. Aloin jo kirjoittamaan tuosta Superliigasta, mutta se ei kuulu tähän ketjuun, eikä ole hedelmällistä siitä puhua. Henk. Koht en siihen usko ja vihoviimeinen toive on, että Spurs joskus tuollaisessa pelaisi, olettaen että tulisi ero Valioliigasta. Minun seurajalkapallon seuraaminen Suomen ulkopuolella varmaan päättyisi siihen tai ainakin suurin into loppuisi. Onneksi tuo liiga on kohdannut suurta vastustustakin.