Valioliiga 2020–2021

  • 94 214
  • 828

Mikä joukkue voittaa Valioliigan?

  • Aston Villa

    Ääniä: 0 0,0%
  • Brighton

    Ääniä: 0 0,0%
  • Burnley

    Ääniä: 0 0,0%
  • Crystal Palace

    Ääniä: 0 0,0%
  • Fulham

    Ääniä: 0 0,0%
  • Everton

    Ääniä: 0 0,0%
  • Leicester

    Ääniä: 0 0,0%
  • Newcastle

    Ääniä: 0 0,0%
  • Sheffield United

    Ääniä: 0 0,0%
  • Southampton

    Ääniä: 0 0,0%
  • West Brom

    Ääniä: 0 0,0%
  • West Ham

    Ääniä: 0 0,0%
  • Wolverhampton

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    41
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola



Pep jatkaa Cityssä vielä ainakin kaksi vuotta. Nyt sitten Messi-lotto kiihtyy hullun lailla kesään saakka...

Eikös tämä nyt ollut lopulta enemmän yllätys kuin odotettu uutinen? Oisko Arteta tämän tiennyt kun lähti.

Messi huhut eivät tosiaan ole mihinkään hävinneet vaikka Barcan johtoporras vaihtui mutta ei siellä taida urheilullinen puoli olla enää Messin mielestä riittävä. Agueroa on huhuttu Barcaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Messi huhut eivät tosiaan ole mihinkään hävinneet vaikka Barcan johtoporras vaihtui mutta ei siellä taida urheilullinen puoli olla enää Messin mielestä riittävä. Agueroa on huhuttu Barcaan.
Tämä on kyllä jännittävä palapeli. Tosi vaikea arvioida pelasiko Messi poliittista peliä kovistelullaan, vai haluaako oikeasti lähteä lataamaan Barcasta. Aguero ei ole enää mikään ykköshärkä, vaikka erittäin hyvä ehjänä pysyessään onkin. Tason hiipuminen jyrkkenee taatusti seuraavan parin kauden aikana, eikä hän siten olisi mikään ratkaisu Barcan ongelmiin. Ovat tietysti Messin kanssa hyviä kavereita, joten riittäisikö tuo auttamaan nykyseuraan jäämistä? Se on ainakin aivan satavarma, että Pep tekee kaikkensa naaratakseen Messin Cityyn. Aguerolta muuten vapautuisi sopiva numero Messille.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Valioliigakin alkaa lämmetä viiden vaihdon ja yhdeksän vaihtopelaajat käyttöön. Vastahan sitä sata pelaajaa on loukkaantunut alkukauden aikana. EFL, eli divarit, ottivat tämän jo käyttöön alkaen huomisesta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Niin juu. Tuohon päälle kahdeksan pokaalia ja voittoprosentti 74.
 

Liitteet

  • DF556D75-4478-4C03-8D16-A4CC452CB4BD.jpeg
    DF556D75-4478-4C03-8D16-A4CC452CB4BD.jpeg
    218,7 KB · kertaa luettu: 246
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Valioliigakin alkaa lämmetä viiden vaihdon ja yhdeksän vaihtopelaajat käyttöön. Vastahan sitä sata pelaajaa on loukkaantunut alkukauden aikana. EFL, eli divarit, ottivat tämän jo käyttöön alkaen huomisesta.

Niin, isot seurat sitä puoltavat, jotka pelaavat europelejä. Mutta esimerkiksi Villan valmentaja ei puolla tätä asiaa, ellei omien pelaajien hyvinvointi tätä edellytä. Toistaiseksi näin ei ole.

Tarvitaanko tästä yksimielinen päätös, miten tämä päätös toteutettiin kesällä?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tarvitaanko tästä yksimielinen päätös, miten tämä päätös toteutettiin kesällä?
14 managerin pitää kannattaa. Edellisessä äänestyksessa 9 kannatti. Sitten loukkaantumisia alkoi tulla vielä kovempaan tahtiin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
14 managerin pitää kannattaa. Edellisessä äänestyksessa 9 kannatti. Sitten loukkaantumisia alkoi tulla vielä kovempaan tahtiin.

Ja Timesin mukaan nyt 15 kannattaa.

 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Hiukan ovat myöhässä, kun useamman joukkueen saikkulistoilla alkaa olla lähemmäksi kymmenen pelaajaa, niin eipä taida penkille riittää sitä yhdeksää pelaajaa. Vaihtoja toki pystyy tekemään enemmän, joka tässä on pääasia.
 

Fordél

Jäsen
Ja Timesin mukaan nyt 15 kannattaa.


Hienoa jos järki on löytymässä managerien päähän. Olettavaahan se olikin, että lopulta näin tapahtuu, koska pelaajien hyvinvointi ja rotaattiomahdollisuuksien lisääminen on kuitenkin pitkällä tähtäimellä kaikkien etu.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC


Mitähän tuo 2,5h vaikuttaa mihinkään? Sitä paitsi Poolilla on UCL peli tiistaina, niin olisiko ollut parempi siirtää iltapeliksi lauantaille? Nythän ne saa parhaan mahdollisen lepoajan seuraavan viikon peliin. Pitäisikö Poolilta jättää pelit välistä viikonlopulta, niin ei tule liiaksi ruuhkaa? Kloppia taitaa kyrsiä, kun ei voi peluuttaa enää samalla tavalla kuin viime kaudella?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mitähän tuo 2,5h vaikuttaa mihinkään? Sitä paitsi Poolilla on UCL peli tiistaina, niin olisiko ollut parempi siirtää iltapeliksi lauantaille? Nythän ne saa parhaan mahdollisen lepoajan seuraavan viikon peliin. Pitäisikö Poolilta jättää pelit välistä viikonlopulta, niin ei tule liiaksi ruuhkaa? Kloppia taitaa kyrsiä, kun ei voi peluuttaa enää samalla tavalla kuin viime kaudella?

Tuossa koko ketjua, jonka olisi siis nähnyt klikkaamalla linkkiä. Unohtui sanoa se.
 

Liitteet

  • 4EF92F9D-28A1-48CD-B754-2A55B3419C99.png
    4EF92F9D-28A1-48CD-B754-2A55B3419C99.png
    859,3 KB · kertaa luettu: 188

Fordél

Jäsen
Ihan asiaahan Klopp puhuu, ja hyvä vaan, että nostaa tätä järjettömyyttä esille. Se mikä toimi ehkä vielä ennen koronaa (oli tosin ongelma jo silloin), ei toimi välttämättä enää.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Eihän näitä massiivisia TV-lajeja koskaan suunnitella pelaajien turvallisuus etusijalla.

NHL:ssä 82 pelin runkosarja on ihan silkkaa hulluutta.

Klopp puhuu asiaa
 
Viimeksi muokattu:

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Toisaalta ne urheilijat, jotka saavuttavat tämän tason, jossa ovat esiintymässä miljoonien tv-katsojien edessä viikosta toiseen, saavat siitä ihan kohtuullisen korvauksen heikoimmillaankin. Ja jos muumit noin suurinpiirtein ovat laaksossa, riittää niitä korvauksia kiikkustuolissa muistelemiseen asti. Kovaa se arki toki on, mutta sitä ei keskimäärin taida 10v kauempaa kestää, ellei nimi ole Ibrahimovic tai Jagr.

Sitten on tietysti Sean Dyche, joka pitää seuran valioliigassa tehdastyöläisillä, B-junnuilla ja pelkillä kulukorvauksilla.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Toisaalta ne urheilijat, jotka saavuttavat tämän tason, jossa ovat esiintymässä miljoonien tv-katsojien edessä viikosta toiseen, saavat siitä ihan kohtuullisen korvauksen heikoimmillaankin. Ja jos muumit noin suurinpiirtein ovat laaksossa, riittää niitä korvauksia kiikkustuolissa muistelemiseen asti. Kovaa se arki toki on, mutta sitä ei keskimäärin taida 10v kauempaa kestää, ellei nimi ole Ibrahimovic tai Jagr.

Eli kun pelaajat tienaavat todella hyvin ja huippu-ura ei kestä kymmentä vuotta kauempaa, niin ei väliä vaikka kuorma on monelle liikaa ja paikat eivät kestä. Joo, tää on hiton hyvä peruste. Käännetään tää vaan saksaksi ja lähetetään Kloppolle. Miten se ei ole tätä ennen tajunnut?
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Eli kun pelaajat tienaavat todella hyvin ja huippu-ura ei kestä kymmentä vuotta kauempaa, niin ei väliä vaikka kuorma on monelle liikaa ja paikat eivät kestä. Joo, tää on hiton hyvä peruste. Käännetään tää vaan saksaksi ja lähetetään Kloppolle. Miten se ei ole tätä ennen tajunnut?

Joo kyllä minua ihan säälittää, kun ovat tuossa tilanteessa... Ja kyllä kuorma on raskas, mutta nyt eletään poikkeusaikoja kaikilla rintamilla. Eiköhän tämä tästä. Kun asiat laitetaan oikeisiin mittasuhteisiin, niin nuo kyllä ihan oikeasti elävät etuoikeutettua elämää. Mutta jos unohdetaan mittasuhteet ja ollaan vain siinä huippu-urheilun kuplassa, niin kyllä, he joutuvat nyt koville. Korona on valitettavasti saanut lonkeronsa sinnekin tai pitäisikö sanoa, että tasapuolisuudessaan.

Ja jos mennään noihin Kloppon juttuihin, niin minä ymmärrän ihan hyvin, miksi Brightoneja ja Burnleytä ei kiinnosta antaa lisäapua suurseuroille. Ne tallaavat pitkässä juoksussa muutenkin pienemmät alleen taloudellisella ylivoimallaan. En usko, että suurseuratkaan normitilanteessa mitään hyväntekeväisyyttä pikkuseuroille jakelevat. Päinvastoin.. hyvä esimerkki tämä viimeisin yritys rahanjaosta, joka tietysti torpattiin. Ja minäkin kannatan seuraa, joka kaiketi lasketaan suurten joukkoon ja jonka pelaajia peluutetaan puhki maajoukkueiden höpöotteluissa.

Edit. Aloin jo kirjoittamaan tuosta Superliigasta, mutta se ei kuulu tähän ketjuun, eikä ole hedelmällistä siitä puhua. Henk. Koht en siihen usko ja vihoviimeinen toive on, että Spurs joskus tuollaisessa pelaisi, olettaen että tulisi ero Valioliigasta. Minun seurajalkapallon seuraaminen Suomen ulkopuolella varmaan päättyisi siihen tai ainakin suurin into loppuisi. Onneksi tuo liiga on kohdannut suurta vastustustakin.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Joo kyllä minua ihan säälittää, kun ovat tuossa tilanteessa... Ja kyllä kuorma on raskas, mutta nyt eletään poikkeusaikoja kaikilla rintamilla. Eiköhän tämä tästä. Kun asiat laitetaan oikeisiin mittasuhteisiin, niin nuo kyllä ihan oikeasti elävät etuoikeutettua elämää. Mutta jos unohdetaan mittasuhteet ja ollaan vain siinä huippu-urheilun kuplassa, niin kyllä, he joutuvat nyt koville. Korona on valitettavasti saanut lonkeronsa sinnekin tai pitäisikö sanoa, että tasapuolisuudessaan.
Ei tällä ole mitään tekemistä itse ongelman kanssa ihan jo siksikin että tähän on olemassa myös oikea ratkaisu. Useampi vaihto ja parempi aikataulusuunnittelu poistavat riskiä loukkaantua. Se, että korona koettelee kaikkia ei ole minkäänlainen looginen syy olla tekemättä parannuksia urheilijoiden tilanteeseen.

Plus tietysti se, että tuotteen arvo laskee jos parhaat pelaajat ovat koko ajan paskana. Ja vielä pidemmälle jos mennään, niin siinähän sitten nauretaan kaikki kimpassa kun kuusi isointa alkavat kyhätä omia sarjojaan ja määrittelemään niiden tv-kuvioita itse.
 

Fordél

Jäsen
Joo kyllä minua ihan säälittää, kun ovat tuossa tilanteessa... Ja kyllä kuorma on raskas, mutta nyt eletään poikkeusaikoja kaikilla rintamilla. Eiköhän tämä tästä. Kun asiat laitetaan oikeisiin mittasuhteisiin, niin nuo kyllä ihan oikeasti elävät etuoikeutettua elämää. Mutta jos unohdetaan mittasuhteet ja ollaan vain siinä huippu-urheilun kuplassa, niin kyllä, he joutuvat nyt koville. Korona on valitettavasti saanut lonkeronsa sinnekin tai pitäisikö sanoa, että tasapuolisuudessaan.

Eli vaikka on havaittu selkeä epäkohta ja sille löytyy hyvin helppo ratkaisu, sitä ei pidä tehdä, koska pelaajat tienaavat niin paljon. Tai kuin muillakin on nyt vaikeaa niin mitään joidenkin väestöryhmien tilannetta helpottavia uudistuksia ei pidä tehdä. Ihailtavan hieno, perisuomalaisen asenne.

Mitäs jos unohdettaisiin mittasuhteet ja täysin epäolennaiset asiat ja keskityttäisiin itse asiaan. Olen varma, että jossain vaiheessa tämä uudistus tulee, koska lopulta järki voittaa. Nyt on vaan kyse, että koska.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Eli vaikka on havaittu selkeä epäkohta ja sille löytyy hyvin helppo ratkaisu, sitä ei pidä tehdä, koska pelaajat tienaavat niin paljon. Tai kuin muillakin on nyt vaikeaa niin mitään joidenkin väestöryhmien tilannetta helpottavia uudistuksia ei pidä tehdä. Ihailtavan hieno, perisuomalaisen asenne.

Mitäs jos unohdettaisiin mittasuhteet ja täysin epäolennaiset asiat ja keskityttäisiin itse asiaan. Olen varma, että jossain vaiheessa tämä uudistus tulee, koska lopulta järki voittaa. Nyt on vaan kyse, että koska.

Keskitytäänpä sitten itse asiaan. Kerropa, miksi pienemmät seurat tai menestyksen ulkopuolelle tippuneet seurat haluaisivat antaa lisäapua näille jättiläisille? Minä en keksi yhtään syytä, miksi West Hamin tai Newcastlen pitäisi olla huolestunut Kloppon Liverpoolista tai vaikka Josen Spursista. Siis äänestämällähän tämä itse asia ratkaistaan. Jos äänestys menee tällä kertaa läpi, niin se on minulle ihan ok. Mutta lähtökohtaisesti nyt ovat pulassa rikkaat menestymään tottuneet seurat, jotka ovat kasvaneet niin isoiksi, että Sheffieldien ja Fulhamien ainoa toivo menestykseen on satumainen tuuri ja Leicester todennäköisesti jo tuhlasi tätä tuuria vuosiksi eteenpäin.

Eli suomennettuna kolme vaihtoa ei ole ongelma suurimmalle osalle seuroista. Mutta äänestys on taas ilmeisesti tulossa, katsotaan miten käy. Kovasti tästä suurseurat pitävät meteliä tai ainakin Kloppo ja vissiin Pepikin, joka ei kuitenkaan tarvinnut Spursia vastaan edes kolmea. Ja kyllä minäkin tuon pelin lopussa mietin, että Sonin vois ottaa jo lepäileen, mutta vika vaihto meni Tobyn lihasvammaan. Minä kyllä ymmärrän tämän ongelman, mutta minä ymmärrän myös sen, jos se ei mene läpi.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eihän näissä seurajoukkueiden otteluohjelmissa ole paljoa muokkausmahdollisuuksia, jos joukkue osallistuu myös europeleihin viikolla. Mun mielestä suurin ongelma on ollut nyt syksyllä nämä turhakepelit maajoukkueilla. Onhan sen nyt ihan älytöntä, että myös maajoukkueet ovat pelanneet kolme peliä vajaassa kahdessa viikossa. Ihan sama, vaikka ensi kesänä pelataan EM-kisat (jos pelataan). Kaikilla isoilla seuroilla on ainakin puolet pelaajista maajoukkueiden mukana, tämä on se ongelma.

Vaihtojen lisääminen ei auta, jos pelaajat eivät pääse oikeasti lepäämään yhtään. Rotaation käyttö on kuitenkin rajallista, jos voittoja halutaan.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Keskitytäänpä sitten itse asiaan. Kerropa, miksi pienemmät seurat tai menestyksen ulkopuolelle tippuneet seurat haluaisivat antaa lisäapua näille jättiläisille? Minä en keksi yhtään syytä, miksi West Hamin tai Newcastlen pitäisi olla huolestunut Kloppon Liverpoolista tai vaikka Josen Spursista. Siis äänestämällähän tämä itse asia ratkaistaan. Jos äänestys menee tällä kertaa läpi, niin se on minulle ihan ok. Mutta lähtökohtaisesti nyt ovat pulassa rikkaat menestymään tottuneet seurat, jotka ovat kasvaneet niin isoiksi, että Sheffieldien ja Fulhamien ainoa toivo menestykseen on satumainen tuuri ja Leicester todennäköisesti jo tuhlasi tätä tuuria vuosiksi eteenpäin.

Tämäkin on jo täällä käsitelty ties kuinka monta kertaa eli voit noita perusteluja lukea edellisistä viesteistä. Ja tiedän hyvin myös ne vastaperusteet eli miksi pikkuseurat antaisi yhtään helpotusta isompien seurojen ahdingolle. Yleensä järki tuppaa kuitenkin voittamaan, jopa Yhdysvaltojen presidentinvaaleissa, joten itse uskon tässä kohdin muutokseen. Voit olla perustellusti eri mieltä (kuten yllä), mutta täällä aikaisemmin esittämäsi pelaajien tulotaso-jutut oli ihan täyttä itseään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös