Valioliiga 2005-06

  • 141 839
  • 1 430
Tila
Viestiketju on suljettu.

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Kuvernööri kirjoitti:
Hyvällä joukkuehengellä ja yhtenäisyydellä päästiin tähän asti, mutta nyt hajosi joukkueen runko. Vuoden päästä lopullisesti.

Yksi kieltämättä loistava, mutta laskusuunnassa oleva pelaaja lähti ja joukkueen runko hajosi? Edu ei koskaan ollut avauksen pelaaja, vaan täytemies, joka paikkasi ykkösmiehistön poissaoloja. Vuonna 2000 Anelkan, Overmarsin ja Petit'n lähdön jälkeen tuolla perusteella olisi Arsenalin pitänyt käydä todella huonosti, kaikki kuitenkin olivat avauksen miehiä.

Ei yksi mies joukkuetta kaada, vielä kun muistetaan, että viime vuonna alkukauden joukkue pelasi kauden parasta futista ilman Vieiraa. Ainakin minun on helppo luottaa Wengeriin, joka on kommentoinut Vieiran lähtöä aika rauhallisena. Tuntuu siltä, että tätä myyntiä on suunniteltu jo vähän aikaa.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika tyypillistä Arsenal-patriotismia. Tähän seuraan on jo vuosikaudet liittynyt nämä samat asiat, täysin sokea oman hyvyyden fiilistely, tappioiden itkeminen, itsekritiikin puute. Ja kaikki nämä seikat henkilöityvät seuran manageriin. Kyllähän sokeakin näkee, että Arsenal on luhistumassa. Vieira oli tämän joukkueen keskeinen hahmo ja joukkueen kapteeni, sen lisäksi joukkue on täynnä lähtökuopissa olevia staroja, joista Pires lähtee vielä ennen kauden alkua. Ljungberg on jo julkisesti kommentoinut, että ellei joukkue vahvistu, hän katselee muualle. Nyt lähti Edu, Vieira, kohta Pires. Tilalle tuli joku valkovenäläinen. Aika hyvä ryssä täytyy olla. Cole on kaivanut omaa hautaansa, ja Henryn haluaa puoli maailmaa. Arsenalista on ostettavissa kuka vain, ja nyt kun runko hajoaa, se todella onnistuu. Sitten kun lisätään vielä, ah, niin seurauskollinen ja luotettava Reyes (haukkui jengikaverit ja ilmoitti halustaan lähteä puolen vuoden jälkeen), ja lopettamaisillaan oleva Dennis, niin siinähän alkaakin olla jo koko runko kasassa.

Itse olisin kyllä aika huolissaan, mutta eihän asia minulle kuulu.

Ja Edusta vielä lisäys, erinäisistä syistä johtuen ei vakiinnuttanut paikkaansa avauksessa, mutta tiedät varmasti itsekin ne syyt, ja myös sen, että hän olisi ollut Valioliigan parhaita keskikenttämiehiä, mikäli asiat olisivat menneet paremmin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Vieira myytiin, kun pelaajasta saatiin vielä jotain. Vuosi sitten Real Madrid yritti ostaa Vieiran melkein väkisin £25m siirtosummalla. Nyt pelaajan markkina-arvo kehnon 04/05 kauden jälkeen oli pudonnut melkein 50%. Ei ole vaikea arvata, että toisen heikohkon kauden jälkeen Vieirasta olisi joutunut luopumaan melkein ilmaiseksi.

Arsenal ei uskaltanut ottaa riskiä ja myi pelaajan.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimenomaan näin Johannes, ja tämäkin mielestäni kuvastaa Arsenalin varallisuuden puutetta. Tai saattaa sitä rahaa olla, mutta ainakaan pelaajiin sitä ei käytetä. Itse ainakin pitäisin tuon tason pelaajan vielä kaksi vuotta ja jättäisin saamatta 13 miljoonaa puntaa. Sama pätee tietysti Liverpooliin, joka häpeällisesti myi Owenin 8 millillä vuosi sitten, tosin häntä ei takaisin halua enää kukaan. Tai minä ainakaan.

Arsenalin staroilta puuttuu Mestarien liiga, ja he kaikki haluavat sen vielä voittaa. Pelaajat puntaroivat tällä hetkellä, onko sen voittaminen todennäköisempää nyky-Gunnareissa vai jossain muualla? Mikä lie vastaus.
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Kuvernööri kirjoitti:
Aika tyypillistä Arsenal-patriotismia. Tähän seuraan on jo vuosikaudet liittynyt nämä samat asiat, täysin sokea oman hyvyyden fiilistely, tappioiden itkeminen, itsekritiikin puute. Ja kaikki nämä seikat henkilöityvät seuran manageriin.

? Mitäs Arsenal on sinulle tehnyt? Taloudellisesti ei olla muiden huippujen tasolla, kuten hyvin tiedät, tosin Ashburton Grove parantaa tilannetta jo vuoden päästä. Taloudellisesta rajallisuudesta huolimatta seura on pystynyt ilmeisestikin halvaksimasi Wengerin aikana ja paljon hänen ansiostaan esimerkiksi juuri siirtomarkkinoilla taistelemaan tasaisesti kärkisijoista, Euroopan säälittävät esitykset ovat tietysti kaikkien tiedossa.

Jaksatko yhtään täsmentää näitä väitteitäsi.

Kuvernööri kirjoitti:
Kyllähän sokeakin näkee, että Arsenal on luhistumassa. Vieira oli tämän joukkueen keskeinen hahmo ja joukkueen kapteeni, sen lisäksi joukkue on täynnä lähtökuopissa olevia staroja, joista Pires lähtee vielä ennen kauden alkua. Ljungberg on jo julkisesti kommentoinut, että ellei joukkue vahvistu, hän katselee muualle. Nyt lähti Edu, Vieira, kohta Pires. Tilalle tuli joku valkovenäläinen. Aika hyvä ryssä täytyy olla.

Ehkä olen sitten sokea, mutta en näe tilannetta pahana. Kuten jo aiemmin mainitsin, 2000 kesällä tuntui aika orvolta. Mutta asiaan: Pires saattaa lähteä tai ei lähde. Laurenilla oli sama tilanne viime kesänä, yhden vuoden soppari pöydällä ja mies olisi halunut enemmän. Lopulta kuitenkin päästiin yhteisymmärrykseen. Piresin kohdalla voi käydä samoin. Ljunkka on tosiaan hieman itkenyt, nyt ainakin hän sai paikalleen lisää kilpailua kun Hlebin yksi pelipaikka on juuri oikea laita. Hleb vaikuttaa ainakin etukäteen ihan pätevältä kaverilta ja ei Bundesligan syöttöpörssin voitto kuitenkaan ihan tuurilla tule.

Kuvernööri kirjoitti:
Cole on kaivanut omaa hautaansa, ja Henryn haluaa puoli maailmaa. Arsenalista on ostettavissa kuka vain, ja nyt kun runko hajoaa, se todella onnistuu. Sitten kun lisätään vielä, ah, niin seurauskollinen ja luotettava Reyes (haukkui jengikaverit ja ilmoitti halustaan lähteä puolen vuoden jälkeen), ja lopettamaisillaan oleva Dennis, niin siinähän alkaakin olla jo koko runko kasassa.

Ja onkos Colesta kuulunut yhtään mitään niiden kevään sekoilujen jälkeen? Ei siirtoa ja ei sitä tulekaan. Ja mitäs negatiivistä sinä nyt Henrystäkin keksit, viitsitkö tarkentaa. Reyesillä oli vaikea talvi, mutta keväällä mies jo pelasi paremmin ja viihtyi paremmin. Kuinka monta kertaa jollain pelaajalla on ollut sopeutumisvaikeuksia, jotka on sitten voitettu. Nuori kaveri, josta on vielä paljon iloa Arsenalille. Itsekin hyvin tiedät, että nuo juttusi Reyesistä perustuvat pilapuheluun, jolla on taas todella paljon pohjaa. Ja etkai nyt tosissaan väitä, että Dennis vielä kuuluu joukkueen runkoon? Loistava ura, mutta eihän Dennis nyt enää avauksen mies ole. Van Persie alkaa olla kohta (jos ei ole jo) nokkimisjärjestyksessä edellä.

Ja millä ihmeen perusteella kaikki ovat ostettavissa? Henry hyvänä käy hyvänä esimerkkinä pelaajasta, joka on päätetty pitää. Vieirasta tapeltiin pitkään, mutta viime vuonna kaverista jo käytännössä luovuttiin (Arsenalhan hyväksyi Realin tarjouksen, mutta Patrickin henkilökohtaiset ehdot eivät olleet riittävät).

Kuvernööri kirjoitti:
Ja Edusta vielä lisäys, erinäisistä syistä johtuen ei vakiinnuttanut paikkaansa avauksessa, mutta tiedät varmasti itsekin ne syyt, ja myös sen, että hän olisi ollut Valioliigan parhaita keskikenttämiehiä, mikäli asiat olisivat menneet paremmin.

Edussa ei ole mitään vikaa, hyvä pelaaja, mutten häntä ihan noin korkealle nosta. Nyt olisi tietysti mielenkiintoista nähdä, miten Silva ja Edu (kuten jo aiemmin kirjoitin) pelaisivat yhteen keskikentän keskellä, mutta ei voi mitään.

Tulevat kaudet sitten näyttävät, oletko oikeassa. Edelleen, vain Vieira on vasta lähtenyt ja Edu ei kaikesta huolimatta ollut avauksen mies, vaikka olenkin samaa mieltä, että hän on hyvä pelaaja. Keskikentän keskellä on kuitenkin vieläkin runsaasti vaihtoehtoja ilman uusiakin hankintoja, joten hätä ei ole tämännäköinen. Omasta mielestä suurin ongelma on uuden maalivahdin hankinta ja oikean kärkiparin löytäminen Henrylle.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Komppaan täysin Kuvernöörin mielipidetta Arsenalin tulevaisuudesta. Seuraavan vuoden kuluessa lähtee vielä Pires ja Henry. Arsenalin menestyskausi päättyy nyt muutamaksi vuodeksi. Ehkä 2010-luvulla Arsenal palaa takaisin kestomenestyjäksi. Jokaiselle joukkueelle tulee laskukausia ja nyt Arsenalin laskukausi on alkanut.

Ps. Niin, tiedän, että joku heittää pian Liverpoolin alamäestä. Viimeiset 15 vuotta on ollut yhtä kompastelua, mutta keväällä alkoi Poolin uusi kukoistuskausi. Toivottavasti sitä kestää muutama vuosi.
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Kuvernööri kirjoitti:
Nimenomaan näin Johannes, ja tämäkin mielestäni kuvastaa Arsenalin varallisuuden puutetta. Tai saattaa sitä rahaa olla, mutta ainakaan pelaajiin sitä ei käytetä. Itse ainakin pitäisin tuon tason pelaajan vielä kaksi vuotta ja jättäisin saamatta 13 miljoonaa puntaa. Sama pätee tietysti Liverpooliin, joka häpeällisesti myi Owenin 8 millillä vuosi sitten, tosin häntä ei takaisin halua enää kukaan. Tai minä ainakaan.

Niin, siis vielä vuosi pitäisi kärvistellä ja sitten pitäisi kaiken järjen mukaan olla enemmän kykyä taistella myös taloudellisella puolella. Millä tavalla muuten Vieiran ja Owenin tilanteet ovat niin erilaiset? Siis eikö voi myös Vieiran kohdalla käydä niin, ettei Arsenal häntä oikeasti enää tarvitse? Owen sentään on vielä nuori pelaaja, Vieira taas kolmekymppinen. Molemmat olivat tärkeitä pelaajia siirtyessään pois seuroistaan.

Kuvernööri kirjoitti:
Arsenalin staroilta puuttuu Mestarien liiga, ja he kaikki haluavat sen vielä voittaa.

Kukapa ei. Ja tällainen tilanne on varmasti monessa muussakin seurassa vai miten tilanne on Arsussa niin kovin erilainen? Eihän pelaajien kommentit euromenestymättömyydestä ole olleet kovin negatiivisia, vaan uskoa löytyy, se on vain pienestä kiinni.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sorppa älä luule, että olisin jotenkin katkera Arsenalille, siihen minulla ei ole mitään syytä. Päinvastoin, muistoni arsusta vastustajana ovat äärimmäisen positiiviset: Robbie Fowlerin hattutemput, FA-cup 2001, Neil Mellor... Olen muodostanut täysin objektiivisen seurannan jälkeen oman mielipiteeni. Arsene Wenger on mies, joka ei vielä koskaan ole onnitellut vastustajaansa. Hän kitisee ja itkee, eikä omissa ole koskaan mitään vikaa. Sen lisäksi hänen ylimieliset puheensa ovat saaneet ainakin meikäläisen varpailleen. Arsenal-imagoa ei ainakaan nostata eräs suomalainen toimittaja, joka pilaa lehtensä Arsenal-kirjoituksillaan. En halveksu Wengeriä, minulta ei vain liikene minkäänlaista arvostusta hänen kitisevälle ja itsekeskeiselle persoonalleen.

Niin, sinun mielestäsi Cole voi olla iki-Arsenal. Itse en ihan siihen usko. Henrystä minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa, mutta kuten hyvin tiedät Real Madrid ja Barcelona odottavat paksuine shekkeineen kulman takana. Ei tarvita muuta, kuin pienikin epäilys Henrylle, että joukkue kääntyy laskuun ja CL-voitto jää haaveeksi. Sen jälkeen Henry lähtee. Tätä Reyes-kohua vähättälet, mutta itse sanoisin miehen olleen varmasti rehellisimmillään, kun hän luuli puhuvansa täysin yksityisasiaa. En toki väitä että Dennis olisi enää avainpelaaja, mutta joukkueen pitkäaikaista runkoa ja samaa ydinryhmää kyllä. Ja Dennishän oli lähes vakioaloittaja keväällä, korjaa jos olen väärässä.

Kaikki on ostettavissa Arsenalista ja melkein mistä vaan. Sitten kun kyseessä on vielä Arsenal, joka ON vähävarainen huippuseura, ja jossa huippupelaajat alkavat selvästi vaikuttaa tyytymättömiltä ja joukkueen rinki vielä heikkenee, niin totta helvetissä sieltä ostetaan kuka vaan. Et voi tosissasi uskoa itsekään, että Henry olisi koskematon. Ei tarvita muuta kuin rahaa. Ja kapteeni-Vieirahan myytiin, joten eikös hän ollut ostettavissa?

Vieiraan ja Oweniinhan viittasin juuri samanlaisina tapauksina. Ymmärsit aivan väärin. Voi tietysti olla, että Arsenal ei halunnut pitää Vieiraa. Siinä tapauksessa vaan luulisi kokoonpanosta löytyvän helvetin pätevän tuuraajan. Ja euro-menestyksen suhteen kommentit ovat tosin olleen päättäväisiä ja toiveikkaita. Tämä siis siinä vaiheessa, kun Pires, Vieira, Henry, Ljungberg, Cole vakuuttivat seurauskollisuuttaan. Nyt on vähän eri tilanne.

Arsenal on 10 vuotta ollut huipulla, nyt tulee laskusuhdanne ja muutama hiljaisempi vuosi. Ensi kaudelle on ilman Vieiraakin kasassa todella hyvä jengi ja menestys on mahdollista, mutta en usko siihen. ManUlla samanlainen vaihe alkoi jo muutama vuosi sitten ja nyt on jo selviä nousun merkkejä. Poolilla laskusuhdanne alkoi 15 vuotta sitten, nyt on myös nousun merkkejä;)
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Kuvernööri kirjoitti:
Päinvastoin, muistoni arsusta vastustajana ovat äärimmäisen positiiviset: Robbie Fowlerin hattutemput, FA-cup 2001, Neil Mellor...

Juu, muistan nämä asiat varsin hyvin, paras kaverini on Pool-mies henkeen ja vereen ja olen hänen kanssa mm. ollut Kopissa taputtamassa McMananamanin maaleille vuonna 1996. Tämänkin takia myös sinun seuraasi on tullut tarkasti seurattua. Ainoita asioita, millä minä voin kuittailla on tietysti Anfield 26.5.1989, josta saakin aika paljon iloa ja tietysti viime vuosien hyvät esitykset Liverpoolia vastaan liigassa.

Kuvernööri kirjoitti:
Niin, sinun mielestäsi Cole voi olla iki-Arsenal. Itse en ihan siihen usko.

Iki ja iki, niin iki kun nyt tänä aikana voi olla. Onhan Adamskin iki-Arsu, vaikka mietti monta kertaa ManUun siirtymistä. Futiksessa kaikki on tunnetusti ostettavissa, mutta tavallista sitoutuneempi Cole, kuten Henrykin joukkueeseensa on.

Kuvernööri kirjoitti:
Henrystä minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa, mutta kuten hyvin tiedät Real Madrid ja Barcelona odottavat paksuine shekkeineen kulman takana. Ei tarvita muuta, kuin pienikin epäilys Henrylle, että joukkue kääntyy laskuun ja CL-voitto jää haaveeksi. Sen jälkeen Henry lähtee.

Niin, jokainen pelaaja on kaupan, olen samaa mieltä. Sen verran olen eri mieltä, että mielestäni kaveri on kuitenkin sen verran sitoutunut, että ole lähdössä ensimmäisestä takaiskusta. Mutta eihän sitä tietenkään voi tietää.

Kuvernööri kirjoitti:
Tätä Reyes-kohua vähättälet, mutta itse sanoisin miehen olleen varmasti rehellisimmillään, kun hän luuli puhuvansa täysin yksityisasiaa.

Itse ajattelen niin, että jos on koti-ikävä ja maailman ehkäpä suurin seura (sijaitsee kotimaassa) kyselee perään, niin siinä tilanteessa kommentteja voi hieman sävyttää tämä fiilikseni. Näin seura voisi tarjota minulle paluun kotiin.

Arsenalilla oli keväällä 25 pelattua ottelua, joista Dennis oli 11 kertaa avauksessa, tosin Bayernin vierasmatsiin mies ei edes matkustanut. Eli ei nyt ehkä ihan vakiokamaa, mutta noin joka toisessa matsissa avauksessa. Kuuluu luonnollisesti joukkueen ydinryhmään, mutta pelillesesti ei enää niin tärkeä.

Kuvernööri kirjoitti:
Kaikki on ostettavissa Arsenalista ja melkein mistä vaan. Sitten kun kyseessä on vielä Arsenal, joka ON vähävarainen huippuseura, ja jossa huippupelaajat alkavat selvästi vaikuttaa tyytymättömiltä ja joukkueen rinki vielä heikkenee, niin totta helvetissä sieltä ostetaan kuka vaan.
Et voi tosissasi uskoa itsekään, että Henry olisi koskematon. Ei tarvita muuta kuin rahaa.

Ei ole koskematon, ei mielestäni kukaan pelaaja ole. Jos kuitenkaan 50 miljoonaa puntaa ei riitä, niin harvassa ovat ne, jotka enemmän tarjoavat. Sitten vielä tarvitaan Henry halu siirtyä. Vähävaraisuus, tai pieni siirtobudjetti on tosiasia, joka alkaa varmasti parantumaan ensi kauden jälkeen. Mielestäni huippupelaajat eivät ole "selvästi tyytymättömiä", mutta sehän on makuasia.

Kuvernööri kirjoitti:
Ja kapteeni-Vieirahan myytiin, joten eikös hän ollut ostettavissa?

Oli ostettavissa ja mielestäni vaikuttaa siltä, että tämä oli ennakoitu myynti Wengerin osalta. Kaksi vuotta sitten ei ollut.

Kuvernööri kirjoitti:
Ja euro-menestyksen suhteen kommentit ovat tosin olleen päättäväisiä ja toiveikkaita. Tämä siis siinä vaiheessa, kun Pires, Vieira, Henry, Ljungberg, Cole vakuuttivat seurauskollisuuttaan. Nyt on vähän eri tilanne.

Pires haluaisi jatkaa, mutta pitemmällä sopparilla, Vieira myyty, Henry ei käsittääkseni ole valittanut mitään, vaan on vahvistanut vaan sitoutumistaan seuraan vielä tässäkin kuussa. Ljungbergista on vaikea sanoa mitään sen yhden kommentin lisäksi ja Cole on tähän asti ollut Arsun mies henkeen ja vereen, sitten tuli Chelsea-kupru ja nyt ei ole kuulunut enää mitään.

Kuvernööri kirjoitti:
Arsenal on 10 vuotta ollut huipulla, nyt tulee laskusuhdanne ja muutama hiljaisempi vuosi. Ensi kaudelle on ilman Vieiraakin kasassa todella hyvä jengi ja menestys on mahdollista, mutta en usko siihen.

Vielä en jaksa uskoa suurempaan dippiin ja tuleva kausikin voi olla, kuten myönsit ihan menestyksekäs. Joukkueen tilanteesta yleisesti olen sitä mieltä, etten vaihtaisi paikkaa kuin Chelsean kanssa, Poolin ja Manun kanssa pärjätään ihan hyvin.

Jep, kuukauden päästä se taas alkaa, joten kohta olemme taas viisaampia. Kiitokset mielenkiintoisista kommenteista.
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Kuvernööri kirjoitti:
Olen muodostanut täysin objektiivisen seurannan jälkeen oman mielipiteeni. Arsene Wenger on mies, joka ei vielä koskaan ole onnitellut vastustajaansa. Hän kitisee ja itkee, eikä omissa ole koskaan mitään vikaa. Sen lisäksi hänen ylimieliset puheensa ovat saaneet ainakin meikäläisen varpailleen. Arsenal-imagoa ei ainakaan nostata eräs suomalainen toimittaja, joka pilaa lehtensä Arsenal-kirjoituksillaan. En halveksu Wengeriä, minulta ei vain liikene minkäänlaista arvostusta hänen kitisevälle ja itsekeskeiselle persoonalleen.

Unohtui kommentoida tätä.

Makuasioitahan nämäkin. Ei ole koskaan onnitelut vastustajaansa on aika tuubaa. Jos viittaat siihen, ettei mies käy lasillisilla vastustajan valmentajien kanssa, niin siihen hänellä on mielestäni oikeus, eikä se tee miehestä skeidaa. "Kitiseminen ja itkeminen" kuuluu myös esimerkiksi Mourinhon ja Fergien kavalkaadiin vai oletko eri mieltä? Eivätkä hekään näe joukkueissaan juuri mitään vikaa. Ja Rönkä on tietysti Rönkä, hänen härväilyt eivät kuitenkaan liity todellisuudessa Arsenaliin millään tavalla.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, kitinä kuuluu myös Josen ja Sir Alexin kattavaan repertuaariin. Mourinhon osalta sanoisin, että siinä on varsin usein perusteita. Esim. nyt tämä tuorein purkaus Valioliigan otteluohjelmasta. Herra esitti faktaa, kuinka syyskierroksella pelattavien kuuden CL-matsin jälkeen Arsulla on 5 peliä kotiotteluita, Chelsealla taisi olla kaikki vieraissa. (Sori jos tuli virhe, en ole aivan varma). Ja Arsenal-pomo Dein löytyy FA:sta. Myös Ferguson tosiaan valittaa ties mistä. Erona Wengeriin on vain se, että hänen kitinänsä on järjestään tappion jälkeistä marinaa ties mistä, syyt löytyy aina tuomareista, loukkaantumisista, otteluruuhkista ja ties mistä. Koskaan ei ole hyvän vastustajan ansiota. Todellinen helmihän oli tämä eräs ManU-Arsenal 6-1-matsi. Huonon kentän piikkiin meni se tappio. Sir Alexhan on jopa todistetusti onnitellut lämpimästi Gunnereita, muistan vieläkin otsikon seuraavana päivänä, kun Arsenal haki 0-1-voiton ja mestaruuden Old Traffordilta: "Hat's off to Arsenal".

Edit: Vielä itkemisistä, teki oikein pahaa kuunnella tätä Houllierin marinaa, "we were very unlucky". Se oli suorastaan tavaramerkki. Toisaalta on aika hyvän managerin merkki, että kuuden vuoden aikana Liverpool hävisi ainoastaan huonon tuurin takia. Miksi me sellainen kultakimpale erotettiin? Benitez ei ole vielä kertaakaan itkenyt, eikä varmasti itkekään. Vaikuttaa harvinaisen fiksulta ja suoraselkäiseltä jätkältä.
 
Viimeksi muokattu:

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Niin eihän Vieran lähtö tätä joukkuetta nyt parantaisi, mutta kuten jo moni täällä on sanonut niin parempi se on nyt myydä kun siitä vielä jotain saa.
Itselläni on jo pidempään ollut kutina, että Arsenalin tulisi pikku hiljaa alkaa uudistua ja onneksi niin on alkanut nyt käydä. Mutta aika selkeästi on odotettavissa että ehkä seuraavaan 3-4 vuoteen meillä ei ole joukkuetta joka edes vähänkään realistisesti pystyisi haastamaan Chelskiä.
Viime kaudella Arsenal pelasi välillä uskomattoman huonosti ja haluttomasti. Välillä taas nähtiin parin edellisen kauden tyylistä täydellistä fudista. Mutta niin, nyt on edessä se hetki kun pitää luopua niistä runkopelaajista joista ei väkisinkään saa puristettua mitään irti. Samalla tavalla kun luovuttiin Petitistä, Overmarsista ja kumppaneista, jotka olivat '98 tuplan avainmiehiä kuitenkin.
Viera ja Pires lähtee, parin vuoden päästä meillä on Hleb ja Ces vähintäänkin samalla tasolla.
Henry lähtee, Van persie.
Pitää vain jaksaa odottaa, moni meistä Arsenal-faneista vaan on tällä hetkellä ihan liian pilalle hemmoteltuja

Ensi kaudesta on paha sanoa mitään, ainoastaa jos Chelski kokee jonkun ennekuulumattoman katastrofin ja romahduksen, niin mestaruuteen voin uskoa. Muuten kauden ykköstavoite on pitää kaikki muut takana.

Gloory glooory Arsenal!
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Kuvernööri kirjoitti:
Esim. nyt tämä tuorein purkaus Valioliigan otteluohjelmasta. Herra esitti faktaa, kuinka syyskierroksella pelattavien kuuden CL-matsin jälkeen Arsulla on 5 peliä kotiotteluita, Chelsealla taisi olla kaikki vieraissa. (Sori jos tuli virhe, en ole aivan varma). Ja Arsenal-pomo Dein löytyy FA:sta.

Niin, FA:sta, jolla ei ole mitään valtaa koskien otteluohjelmaa, sen tekee Valioliigan oma organisaatio, joka ei kuuluu millään tavalla FA:iin. Ja Deinhän on valittu FA:iin juuri seurojen tukemana. Lainaus FA:n sivuilta "The four Premier League representatives are elected by the 20 member Premier League clubs (including Chelsea) to represent their views within the FA."

Arsulla on tosiaan kotiotteluita enemmän CL-matsien jälkeen, mutta toisaalta taas ennen CL-otteluita tilanne on päinvastainen, mistä Jose ei luonnollisesti maininnut mitään. Eli Chelsea useammin -> Valioliiga kotona, CL, Valioliiga vieraissa / Arsenal useammin -> Valioliiga vieraissa, CL, Valioliiga kotona. Chelsealla "kärsii" siis tämän perusteella hieman Valioliiga, Arsulla taas CL.

Ja Wengeristä, kyllähän Arsenekin kehuu vastustajaa siinä missä Fergie, kun on syytä. Esim. Cupin finaalin jälkeen: ""We were fortunate not to concede in the second half because they created three or four great chances. They played well and had more today. We didn't create enough going forward."

Kuvernööri kirjoitti:
Benitez ei ole vielä kertaakaan itkenyt, eikä varmasti itkekään. Vaikuttaa harvinaisen fiksulta ja suoraselkäiseltä jätkältä.

Benitez tosiaan vaikuttaa varsin hyvältä tyypiltä, loistokaverin saitte. Toivotaan, että mies jatkaa samalla tyylikkäällä meiningillä eteenpäin.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Kyllähän sokeakin näkee, että Arsenal on luhistumassa

Olen sitten kyllä aika sokea. Nimet van Persie, Senderos, Reyes, Fabregas, Lupoli, Eboue, Owusu-Abeyie jne.. takaavat kyllä ihan hyvän jatkuvuuden. Eli ei se luhistuminen ihan nurkan takana ole. Ja Arsenalin viime kausi ei mennyt putkeen ja joukkue oli kuitenkin Valioliigan toinen.

Älkää nyt hyvät miehet yhden UCL-pytyn antako nousta hattuun. Pitemmässä juoksussa ne tosi mestarit ratkaistaan.

Päinvastoin, muistoni arsusta vastustajana ovat äärimmäisen positiiviset: Robbie Fowlerin hattutemput, FA-cup 2001, Neil Mellor...

Henryn hattutemppu sisältäen upean koko kentän soolon. Piresin voittomaali upealla kaukolaukausella. Viimeisellä sekunnilla mestaruuden ratkeaminen Arsenalin hyväksi jne.. jne..
 
Viimeksi muokattu:

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
En usko Arsenalin luhistumiseen. Vaikka Vieira lähtikin, on joukkueessa materiaalia valioliigan kärkeen. ManUn kannattajana kuitenkin olen tyytyväinen Vieran lähtöön. Harmi vaan kun tunneli kahinat yms. jäävät nyt väliin Vieran osalta. Niitä jään kaipaamaan!

Arsenalilla on paljon nuoria ulkomaalaisia pelaajia rosterissa(kuten myös muilla huipuilla). Jo viime kaudella Fabregas oli hyvä ja keskuspakki jonka nimeä en muista oli kans hyvä. Van Persie varmasti saa isompaa roolia tulevalla kaudella, ellei istu linnassa ;) No kuitenkin uskon että Arsenal kamppailee mestaruudesta siinä missä ManU, Chelsea ja varauksella Liverpool.
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
massimo kirjoitti:
Jo viime kaudella Fabregas oli hyvä ja keskuspakki jonka nimeä en muista oli kans hyvä.

Philippe Senderos. Toivotaan, että kaverin hyvät esitykset jatkuvat tulevallakin kaudella.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
bambamcam kirjoitti:
Jared Borghetti. Tämä mexikaani pelasi loistavasti vähän aikaa sitten esikisoissa ja tuli naureskeltua Borghettin päätyvän aivan varmasti Boltoniin. Oikea prototyyppi Big-Samin hankinnoista. Vanha, hyvä ja kokenut. Vähän halpakin. Ja eikös tänään ollut Skyn sivuilla juttua Boltonin kiinnostuksesta.

Näinhän siinä lopulta kävi. Borgetti Boltoniin.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Mikel Arteta teki viiden vuoden sopparin Evertonin kanssa. Taisi olla mukava uutinen Evertonin kannattajille?

Chelsean Smertin meni Charltoniin vuodeksi lainalle. Smertin on vaan Chelsean rosterissa vain sen takia kun omistaja sattuu olemaan venäjän poikia. Vaikka Smertin taisi olla jo Lontoossa ennenkuin Abromovitsi(miten kirjoitetaankaan) otti seuran haltuun. Täysin varma en asiasta ole. Mutta Smertin ei kyllä minua ole vakuuttanut otteillaan. En sit tiedä miten silloin kun en ole miestä nähnyt pelaamassa. Chelseaa seuraavat voivat kertoa parempi kaverin esityksistä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
massimo kirjoitti:
Mikel Arteta teki viiden vuoden sopparin Evertonin kanssa. Taisi olla mukava uutinen Evertonin kannattajille?
Olihan se hyvä uutinen. Varsinkin kun lainasopimuksessa oli lunastushinnaksi sovittu 2.6 miljoonaa ja nyt Arteta tuli vain 2 miljoonalla. Samoin Sissoko olisi maksanut taas olisi maksanut Evertonille 5 miljoonaa, Benitez tarjosi 5.8 miljoonaa. Joten Moyes pitää kukkaron nyörit tiukassa.

Siltähän tämä näyttää että "näillä mennään" kauden alkuun mikä ei taas ole niin hyvä uutinen. Vasen pakki ja kärki olisi mielestäni pakko hankkia pelkästään otteluruuhkan takia. Ja sitä rahaakin on kun kohta vielä Rooneysta napsahtaa 10 miljoonaa lisää.

Niin ja muita uutisia; Chelsea tarjonnut 18 miljoonaa Shaun Wright-Phillipsista. Vituttaa Abramovitsin ökyily.
 

Voittaja

Jäsen
Gunners kirjoitti:
Älkää nyt hyvät miehet yhden UCL-pytyn antako nousta hattuun. Pitemmässä juoksussa ne tosi mestarit ratkaistaan.
5 pyttyä, tosin vain yksi niistä alkuperäisistä pytyistä on lopullisesti seuran hallussa. Arskalla nuo europystit lienevät hieman harvinaisempia?

Toivottavasti tuo oli vitsi. Jos tässä nyt aletaan pitemmästä juoksusta puhumaan, niin suosittelen visiittiä Anfieldille ja kehoitan ottamaan kameran mukaan kun katselet palkintoja. Mutta tietenkin tässä nyt pitkällä juoksulla tarkoitetaan vain sitä aikaa kun Liverpool ei ole voittanut esim. Valioliigaa, muutenhan pitkän juoksun käyttäminen olisi naurettavaa.

Itse toivon että Arsenal pysyy mukana mestaruustaistelussa tulevaisuudessakin. Näistä suurista seuroista(Manu, Arska, Liverpool ja Chelsea) ainoa jolle jollain tavalla soisin mestaruuden jos itse emme sitä voita.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Voittaja kirjoitti:
Mutta tietenkin tässä nyt pitkällä juoksulla tarkoitetaan vain sitä aikaa kun Liverpool ei ole voittanut esim. Valioliigaa, muutenhan pitkän juoksun käyttäminen olisi naurettavaa.


Äh tarkoitin sitä että ei Liverpool vaikka voittikin UCL:n ole vielä takaisin terävimmällä huipulla. Että ei kannata hullaantua yhdestä mestaruudesta.

Voittaja kirjoitti:
niin suosittelen visiittiä Anfieldille ja kehoitan ottamaan kameran mukaan kun katselet palkintoja

Toki Anfieldilla pitäisi käydä ja varmasti tulen vielä käymään. Onhan tässä vielä aikaa. Liverpoolin olen kahdesti nähnyt livenä pelaamassa tosin kummankin kerran Liverpool oli vierasjoukkue.
 

Voittaja

Jäsen
Joo, voi olla että ajattelin sinun olevan perusfani, ei todellinen kannattaja joka tietää jotakin myös hieman historiasta. Mutta tosiasia taitaa olla, en ole 100% varma, että 2000-luvulla eniten palkintoja on kuitenkin saanut nimenomaan Liverpool kaikista Valioliiga joukkueista. Okei, mestaruus puuttuu, mutta kaikki muut siellä nyt suurinpiirtein ovatkin, ainakin joulukuun jälkeen;) Silti, mestaruus on todella iso asia, ja se pitää, siis se yhdeksästoista, saada mahdollisimman pian.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Odotan maailman mahtavimman futissarjan - valioliigan - alkamista malttamattomana. Ihan niin kuin mukulana odottaisi joulua. Kai sitä jotain veikkausta joutuu sarjataulukosta tekemään ennen kauden alkua. Portsmouth näyttäisi vahvistuneen sen verran, ettei valitettavasti putoa. Wigan toivottavasti tippuu. Turha jengi näin kovassa sarjassa, kuten myös Fulham! West Hamille ja Sunderlandille toivon sarjapaikan varmistusta.

Realistiset mestariehdokkaat ovat: Chelski, ManU, Arsenal. Ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Pool saattaa nappikaudella parantaa viime kauden sijoitustaan yhdellä pykälällä.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Voi voi poikia kun on aika moni hakoteillä, mistä lähtien sitä on isoilla nimillä pystejä voitettu, taitaa siihen pystin voittamiseen tarvita vähän enemmän kuin vieiran ja piresin. Eikä minua ees huoleta yhtään ettei Arsenal menestyisi ensi kaudella. Vieiran lähtö oli menetys, mutta ei niin iso menetys että se tiputtaisi joukkueen mestaruustaistosta, ja vaikka Pireskin lähtis niin ei sekään vielä heikentäisi selvästi joukkuetta. Joukkueessa on kummiskin paljon lupaavia nuoria pelaajia kenestä Wenger kasvattaa uusia Vieiroja ja Henryjä. Katsellaan sitten taas ensi kesänä näitä samanlaisia puheita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös