Vain elämää – viihdeohjelma

  • 571 370
  • 3 127

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Youtube ei varmastikaan ole aukoton mittari, mutta kyllä se mielestäni jotain kertoo, että mm. Satulinna, Levoton tuhkimo, Sata Salamaa, Kuka keksi rakkauden ja Lapin kesä ovat päässeet yli miljoonan, siinä missä yksikään Kuustosen kappale ei.

Nuorison höpötystä, jollain Youtube näyttökerroilla ei ole todellisuudessa vitunkaan merkitystä. Esim. minä en kuuntele muusikkiani Youtubesta kuin poikkeustapauksissa ja minua vanhempi sukupolvi tuskin edes silloin. Youtube ei muutenkaan ole paras tapa arvioida 90-luvun artisteja. Kuustosen uran huippuvuosina ei tainnut olla koko Youtubea olemassa ja kun mies on pitänyt musiikin osalta hiljaiseloa 10 vuotta, niin ei tuo kai mikään ihme ole ettei Youtubesta löydy näyttökertoja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nuorison höpötystä, jollain Youtube näyttökerroilla ei ole todellisuudessa vitunkaan merkitystä. Esim. minä en kuuntele muusikkiani Youtubesta kuin poikkeustapauksissa ja minua vanhempi sukupolvi tuskin edes silloin.
Ei se nyt kyllä ihan näinkään mene. Youtube on suosittu nuorison keskuudessa ja tämän avulla uudet artistit saa helposti suosiota ja sitä kautta ihmisiä kiinnostaa enemmän heidän keikkansa. Enemmänkään sillä "ei ole todellisuudessa ole vitunkaan merkitystä" että kuunteletko sinä tai sinua vanhemmat ihmiset musiikkia sieltä, jos niitä kuuntelijoita kuitenkin paljon on.

En itsekään kuuntele musiikkia Youtuben kautta, mutta ei se sitä tarkoita etteikö moni sieltä kuitenkin kuuntelisi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jennin päivä räjäytti odotetusti raivoisan keskustelun ja se olikin vähintä mitä saattoi odottaa. Ihan kivaa menoa ja itseäni kieltämättä vitutti kun Jenni selitteli vaisuuttaan ja yritti olla jotenkin niin pirun läsnä. Siinä ei ole mitään väärää jos et ole linnan juhliin Maybachilla saapuva egoilija, dildonäyttelyn pitäjä tai adhd-huumehiiri. Todettava miikanousiaismaisesti että ei niitä persoonia joka nurkalle kaivata. Jennin juttu toimii tuollaisenaan.

Biisivalinnat olivat mielestäni aika kuraa ja kyllähän Wirtanen olisi kruunannut homman jos Apulanta olisi tykittänyt etsit muijaa seuraavaa. Gimmeliä nyt olisi jokotain, harmaata lunta ja roviolla verran kuullut muutenkin. Soolotuotannosta sitten Cheekin olisi tullut poimia nettiin ja Ilpo Kaikkonen vierailemaan. Olisi Jenni saanut pahoiteltavaa. Enkä tiedä olisiko ollut too soon, mutta Axl Smith toki deejiinä.

Juhan päivänä kuulisin mielelläni haaveilijan, mutta aivan taatusti haaveeksi jää.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Biisivalinnat olivat mielestäni aika kuraa ja kyllähän Wirtanen olisi kruunannut homman jos Apulanta olisi tykittänyt etsit muijaa seuraavaa.
Leri Leskinen ulos. Leskinen on kyllä ehdottomasti ammattilainen, mutta biisivalinnat toistavat turhan paljon itseään ja ovat kovin ilmiselviä. Monella artistilla olisi tarjota pimentoon jääneitä helmiä/hittejä jotka eivät enää olekaan hittejä, vaan eihän niitä kuulla, jotta päästään soittamaan Valot pimeyksien reunoilla, Sinä ansaitset kultaa ja Timantit on ikuisia.

Vartiaisen jakso oli hyvä, sillä kaikki (pl. alisuorittamista jatkanut Sanni) onnistuivat omissa vedoissaan. Itse Jennikin esiintyi pirteästi mistä plussaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Vartiaisen jakso oli hyvä, sillä kaikki (pl. alisuorittamista jatkanut Sanni) onnistuivat omissa vedoissaan. Itse Jennikin esiintyi pirteästi mistä plussaa.

Jakso ei mikään farssi ollut, mutta mm. Gimmelin kautta Jenni olisi voinut avata lauluskabojenkin maailmaa. Varsinkin kun nelonen Idolsinkin omi. Jenni on kuitenkin aika hemmetinmoinen roolimalli tyyliin 15-30 ikää nauttiville mimmeille. Ja tuo taasen palvelisi nelostakin VOFin&Idolsin osalta. Kun kanavalla jatkavat, kaiketi. Sen sijaan Jennin exän tuottamat biisilitaniat jättävät juurikin tarpeettoman etäisen kuvan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Sen sijaan Jennin exän tuottamat biisilitaniat jättävät juurikin tarpeettoman etäisen kuvan.
En kommentoi muuten kuin siinä mielessä, että Jennin huikeista kappaleista todella iso osa (mm. Missä muruseni on, Suru on kunniavieras) on Mariskan mestarillisesti sanoittamia - ja osa mm. Teemu Brunilan. Jenni on itse sanoittanut kappaleistaan toistaiseksi vain muutamia - mm. upean ja koskettavan Sivullinen-biisin (Terra-albumille 2013), jonka olen aina kokenut hyvin läheiseksi.

Kuten jo aiemminkin olen todennut, Vain elämää -formaatti - niin hieno ja hauska kuin se onkin - on toisaalta myös hiukan ongelmallinen, sillä osa artisteista on rutinoituneita laulaja-lauluntekijöitä, kun taas osalla ei välttämättä ole vielä juurikaan kokemusta sanoitusten teosta, jolloin sanoitusprosessia koskevat "taustatarinat" voivat ymmärrettävästi jäädä vähiin.

Jenni Vartiainen on ilmiömäinen muusikko, mistä yhtenä esimerkkinä toimii vaikkapa juuri tuo Sivullinen-kappale. Sen vuoksi olisikin mielestäni toivottavaa, että häntä ei profiloitaisi jonkin formaattilaulukilpailun, konseptituotetun tyttöbändin tai koko perheen mukavan musiikkiviihdeohjelman kautta, vaan ymmärrettäisiin aidosti lahjakkaana artistina. Puhtaasti taiteilijana.
 
Viimeksi muokattu:

Lätkäkala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KHL:n ja NHL:n suomalaiset sekä Leijonat.
Tässä selailen meneillään olevan kauden otantaa juutuubista. Vähän jää vaisu kuva Sannista. Tuntuu äkkisältään että omat biisit on jostain ylä-asteen bileistä ja jää vähän mitään sanomattomaksi - ei kenties handlaa muiden biisejä mutta vähän vaisu kuva jää muiden päiviltäkin. Ei ehkä ole vaan mun juttu mutta ei oikein nappaa musiikillisesti mistään kulmasta. Muiden "hyvissä vedoissa" tuntuu että himmaa rytmissä mutta ei ole oikein messissä. Noh, mitäpä itse musiikista tiedänkään... Mutta aika pliisu kuva on. En keksi edes varsinaista sanottavaa.
 
Vartiaisen Jenni on kyllä... vaikken hänen musiikistaan juurikaan pidä... erittäin kuuma pakkaus. Vetänyt tällä kaudella kyllä todella hyvin mielestäni.
Toinen nuori nainen Sanni taas... ei tuo yhtään mitään mihinkään. Tuijottaa vaan höröhampainen trendipinpinnuolijailme kasvoillaan ja kaikki hänen biisinsä on jostain kotibileissä pettämisistä. Jee.
Oisin ottanut edellisiltä kausilta mielummin Anna Abreun tonne ihan ulkonäöllisistä syistä. Sännin kaudelta vaikka Ana Tude tonne höpsöilemään Piri Sillinpään kanssa.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Kyllä oli eilinen Nuha Tapion päivä totaalinen failure. Ei yhtään hyvää esitystä. Kaija Koo kävi kivasti esittämässä oman versionsa, mutta kun Johanna Kurkela on Johanna Kurkela, niin minkäs siinä teet.

Muiden esityksiä en jaksa kommentoida. Niin tasapaksua settiä oli. Ylivoimaisesti heikoin kausi tämä menossa oleva ’Allstar’ kausi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Olipa paska jakso kaikkineen. Jokainen veti niin "meh"-linjalla kuin vaan pystyy, vaikka Tapion biisimateriaali nähdäkseni olisi tarjonnut mahdollisuudet paljon parempaan.

Sannin Kelpaat kelle vaan nousi hetkessä koko ohjelman historian ylihypetetyimmäksi tulkinnaksi. Ilman Apocalypticaa tuota ei olisi noteerattu mitenkään, siis ei mitenkään, nyt puhuttiin jopa kaikkien aikojen versiosta.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Voin vain kuvitella miten suuri pettymys Sannille oli se, ettei päässyt "nyrkkeilyssä" Jennin pariksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sannin Kelpaat kelle vaan nousi hetkessä koko ohjelman historian ylihypetetyimmäksi tulkinnaksi. Ilman Apocalypticaa tuota ei olisi noteerattu mitenkään, siis ei mitenkään, nyt puhuttiin jopa kaikkien aikojen versiosta.
Kyllä se Loirin kuolonkorina siinä Armossa muutaman vuoden takaa on ylihypetetyin tulkinta. Mutta tosiaan eihän tuo Sannikaan ilman Apocalypticaa olisi ollut mitään, ei siinä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kyllä se Loirin kuolonkorina siinä Armossa muutaman vuoden takaa on ylihypetetyin tulkinta.
Hassua, minusta Loirin Armo oli yksi sen kauden parhaimmista esityksistä. Loirin laulaminen on nykyisellään kieltämättä aika hirveää (ja oli sitä myös useassa papan VE-kappaleessa) kuunneltavaa, mutta Armoon ukko sai ladattua komean tunnelman.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kyllä se Loirin kuolonkorina siinä Armossa muutaman vuoden takaa on ylihypetetyin tulkinta. Mutta tosiaan eihän tuo Sannikaan ilman Apocalypticaa olisi ollut mitään, ei siinä.

Ehdoton ykkönen tuo Loirin veto ja kuvailinkin sitä kesällä seuraavasti:

"Tämä painajainen pilaa yöuneni vieläkin toisinaan. Pahinta kaikessa ettei mikään ole itse Loirin vika. Muistan ikuisesti Armo-vedon, nyyhkivän Vartiaisen, rääkyvän Vesalan ja ne katsojien kommentit miten suuri tulkitsija tulkitsi tekstiä niin saatanasti. Kyseisestä esityksestä ei puuttunut kuin Jeesukseksi maskeerattu pastori Kari Kanala ja valkoisiin asuihin pukeutunut kuoro korostamassa viimeistä kertosäettä. Lopulta paikalle olisi tuotu hyvästä puusta tehty arkku ja Loiri olisi laitettu arkkuun Kanalan "isän, pojan ja pyhän hengen nimeen" -lainin saattelemana. Kuoro olisi vaimentanut kertosäkeen volumea sen mukaan kun Loirin elävä ruumis olisi kannettu ulos ja kaukaisuuteen(noin 50 metrin päähän). Pihalla erikseen seisonut lapsilauma olisi pitänyt kynttilöitä kädessään ja joku heistä olisi vapauttanut kyyhkysen taivaalle."

Juha Tapio on hyvä jätkä enkä nyt jaksoa kauheasti moiti juuri tuosta syystä. Ei Sannin suorituksesta seurannut hehkutus kertonut kuin sellon ja viulun voimasta. Aika monet kappaleet saavat eloa noilla. Ja yhtälö on valmis kun me juntit harvemmin ko. soittimilla sovitettua musiikkia kuuntelemme.

Menisiköhän edes yksi toive oikein, eli Kaijan päivänä tulisi jos sua ei ois ollut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hassua, minusta Loirin Armo oli yksi sen kauden parhaimmista esityksistä. Loirin laulaminen on nykyisellään kieltämättä aika hirveää (ja oli sitä myös useassa papan VE-kappaleessa) kuunneltavaa, mutta Armoon ukko sai ladattua komean tunnelman.
Niin no en minä mitenkään sano että se Loirin esitys varsinaisesti huono olisi ollut, vaikka toki miehen laulaminen ei enää pariinkymmeneen vuoteen ole ollut muuta kuin tätä "tulkitsemista", mutta kun ylihypetetystä esityksestä tuli puhe niin eihän tuohon mitään muuta voi oikein sanoa kuin Loirin Armon.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pirun komea tuo Sannin/Apocalyptican Kelpaat kelle vaan -biisin sovitus mutta menee totalisen väärin siinä vaiheessa kun Sänni avaa suunsa ja alkaa lässyttämään honottavalla nenä-äänellään. Tuon honotuksen ja lässytyksen lisäksi Sännillä on todella ärsyttävä tapa pehmentää kaikkia konsonantteja Joel Hallikaisen tyyliin "phyölthäkhään en syn khivysthäs vhoi siethää". On muuten taatusti yksi sietämättömimmistä naisartisteista tällä hetkellä tämä Sanni.

Yllättävän vähän saivat minusta Juha Tapion biiseistä irti ottaen huomioon että Tapio on minusta parhaimmillaan juuri biisintekijänä ja hyvää matskua löytyy kyllä vaikka miten paljon. Tonilta ihan hieno oldskool-suomirock -versio mutta tuokaan ei mikään tajunnanräjäyttävä, Toni on tällä(kin) kaudella pystynyt paljon parempaankin. Tuo Sannin versio olisi ollut hieno jos olisi heivannut siitä sen Sannin pois ja ottanut oikean laulajan mukaan. Muut oli totaalisen mitäänsanomattomia.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Ehdoton ykkönen tuo Loirin veto ja kuvailinkin sitä kesällä seuraavasti:

"Tämä painajainen pilaa yöuneni vieläkin toisinaan. Pahinta kaikessa ettei mikään ole itse Loirin vika. Muistan ikuisesti Armo-vedon, nyyhkivän Vartiaisen, rääkyvän Vesalan ja ne katsojien kommentit miten suuri tulkitsija tulkitsi tekstiä niin saatanasti. Kyseisestä esityksestä ei puuttunut kuin Jeesukseksi maskeerattu pastori Kari Kanala ja valkoisiin asuihin pukeutunut kuoro korostamassa viimeistä kertosäettä. Lopulta paikalle olisi tuotu hyvästä puusta tehty arkku ja Loiri olisi laitettu arkkuun Kanalan "isän, pojan ja pyhän hengen nimeen" -lainin saattelemana. Kuoro olisi vaimentanut kertosäkeen volumea sen mukaan kun Loirin elävä ruumis olisi kannettu ulos ja kaukaisuuteen(noin 50 metrin päähän). Pihalla erikseen seisonut lapsilauma olisi pitänyt kynttilöitä kädessään ja joku heistä olisi vapauttanut kyyhkysen taivaalle."

Juha Tapio on hyvä jätkä enkä nyt jaksoa kauheasti moiti juuri tuosta syystä. Ei Sannin suorituksesta seurannut hehkutus kertonut kuin sellon ja viulun voimasta. Aika monet kappaleet saavat eloa noilla. Ja yhtälö on valmis kun me juntit harvemmin ko. soittimilla sovitettua musiikkia kuuntelemme.

Menisiköhän edes yksi toive oikein, eli Kaijan päivänä tulisi jos sua ei ois ollut.

Hihih, JVG olis voinu tehä siitä niinku jonkun sikahassunhauskan aikuisjonneversion, missä ois räpätty vähän pleikkareista ja snäp bäckeistä!!! Se olis ollu ihan viis kautta viis näiltä Suomen parhailta taiteilijoilta ja myös hassuttelijoilta, kaikkien jonnejen luvatuilta sankareilta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hihih, JVG olis voinu tehä siitä niinku jonkun sikahassunhauskan aikuisjonneversion, missä ois räpätty vähän pleikkareista ja snäp bäckeistä!!! Se olis ollu ihan viis kautta viis näiltä Suomen parhailta taiteilijoilta ja myös hassuttelijoilta, kaikkien jonnejen luvatuilta sankareilta.
Se että JVG olisi tehnyt vieläkin huonomman version kuin Loirin tulkinta, ei tarkoita kuitenkaan sitä etteikö se Loirin kuolonkorina olisi ollut historian ylihypetetyin Vain Elämää -esitys.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Se että JVG olisi tehnyt vieläkin huonomman version kuin Loirin tulkinta, ei tarkoita kuitenkaan sitä etteikö se Loirin kuolonkorina olisi ollut historian ylihypetetyin Vain Elämää -esitys.

Juurikin näin. Kyllä esityksistä saa nauttia ja hehkutus saa karata tästä todellisuudesta, mutta se että aletaan luomaan täysin uutta todellisuutta. Vähän sama kuin minä väittäisin Cheekin olevan VE-historian ylivoimaisesti paras laulaja ja hänen ainutlaatuisen äänensä muistuttavan Pottsia, Grobania ja Aholaa.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Se että JVG olisi tehnyt vieläkin huonomman version kuin Loirin tulkinta, ei tarkoita kuitenkaan sitä etteikö se Loirin kuolonkorina olisi ollut historian ylihypetetyin Vain Elämää -esitys.
No ei toki. Koomista vain, että moinen oksennus sattui tulemaan suomiräpin vankkumattoman ystävän näppäimistöltä.
Juurikin näin. Kyllä esityksistä saa nauttia ja hehkutus saa karata tästä todellisuudesta, mutta se että aletaan luomaan täysin uutta todellisuutta. Vähän sama kuin minä väittäisin Cheekin olevan VE-historian ylivoimaisesti paras laulaja ja hänen ainutlaatuisen äänensä muistuttavan Pottsia, Grobania ja Aholaa.
Jos täällä joku on nyky-Loiria VE-historian ylivoimaisesti parhaaksi laulajaksi sanonut, niin minun puolestani saa jäädäkin itse luomaansa todellisuuteen. Tosin en nopealla silmäilyllä tällaista kommenttia löytänyt ja alankin epäillä, että se olet sinä, joka näistä harhoista mahdollisesti kärsit.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No ei toki. Koomista vain, että moinen oksennus sattui tulemaan suomiräpin vankkumattoman ystävän näppäimistöltä.

Tämä on ilmeisesti tavoillesi ominaista valehtelua(korjaa jos olen väärässä) eikä tarvitse kovin paljoa penkoa että löytää räppäreille jakamaani kovaakin kritiikkiä. Ihan pelkästään tämän formaatin yhteydessä. Se voi olla toki vaikeaa tajuta että asioista voi olla kahtakin näkökulmaa.
 

Schadowan

Jäsen
Joo siis tämä Sanni+Apocalyptica, järkyttävää ylihypettämistä. Sanni ollut aivan täysin mitäänsanomaton koko kauden ajan (sama muistaakseni edellisellä kerralla), joka on sinänsä jännä, koska kuitenkin ainakin sanoittaa itse biisinsä ja varmaan osittain säveltääkin..luulisi, että olisi enemmän annettavaa, mutta jopa Kaija Koo on ollut parempi.

Itse pidin Sannin ekaa albumia aika fressinä tapauksena, mutta sen jälkeen kaikki ollut aivan hirveää paskaa. Siis aivan kauheaa kuraa. Mutta se siitä, ehkä joskus homma kääntyy.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo siis tämä Sanni+Apocalyptica, järkyttävää ylihypettämistä. Sanni ollut aivan täysin mitäänsanomaton koko kauden ajan (sama muistaakseni edellisellä kerralla), joka on sinänsä jännä, koska kuitenkin ainakin sanoittaa itse biisinsä ja varmaan osittain säveltääkin..luulisi, että olisi enemmän annettavaa, mutta jopa Kaija Koo on ollut parempi.
Minullekin Sanni on ollut ylivoimaisesti suurin pettymys tähän saakka, koska tietyllä tavalla pidän joistain hänen biiseistään ja joillain keikoillakin olen ollut ja niillä on hyvä meininki. Mutta nyt ei ole kyllä lähtenyt tosiaan mitenkään. Ehkä ei sitten sovi tällaiseen formaattiin.

Tulevan perjantain jaksosta sen verran, että Toni Wirtanen vastaa taas kyllä parhaasta suorituksesta. Toki kun tietää taustat biisistä minkä vetää niin eipä se ihme ole, mutta kuitenkin.

Laulaa siis kappaleen Vapaa, tämähän kuultiin jo aikanaan Erinin toimesta mutta Wirtanen sanoi että ei voinut olla laulamatta koska "tuli syöttö lapaan". Kyseessä on siis Wirtasen itsensä Kaija Koolle aikanaan tekemä kappale, ja ihan Apulannalta se kyllä kuulostaa Wirtasen versiona, ihmettelen jos eivät ota omaan settlistaansa ainakin joissain määrin mukaan. Jaksossa Wirtanen sanoo että eräs legendaarinen rumputaiteilija Sipe Santapukki marmatti Tonille varmaan puoli vuotta biisin valmistumisen jälkeen että "oltais me voitu itekin tämä tehdä". :D
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Sarja on paria jaksoa lukuunottamatta jäämässä tauolle ja ajattelin erään JVG-vihaajan innoittamana tarjota hänelle ja kuolleelle Bondille siivut räppiheittäytymisestä(eli mitä meinaa räpätä vaikket välttämättä kokonaisia 2x16 kliseitä täytä). Se Erinin mitä tänne jää kun tuntui olevan liian vaikeaa tajuttavaa. Linkit johtavat youtubeen.

PETRA En tiiä Sun Nimee Full HD - YouTube

Erin mitä tänne jää. Vain elämää. - YouTube

Perjantai - YouTube

Irina - Bang Bang - YouTube

Ja jopa itse velho:

Anssi Kela & VilleGalle -- Kasarin lapsi (Vain elämää 2015) - YouTube

Ja JVG-vihaajalle kruununa:

VilleGalle/JVG/Anssi Kela -- Puistossa (Vain elämää 2015 -konsertti) - YouTube
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös