Sieltä se Vanekin kauppaaminen sitten pärähti. Olen vain - enkä varmasti ainoa - hieman yllättynyt näinkin aikaisesta ajankohdasta sekä tietenkin kauppakumppanista.
Moulsonista en oikein itse osaa sanoa juuta tai jaata, koska on hieman tuntemattomampi kaveri itselleni. Kuitenkin puhtaasti tämän kauden osalta tulee heittämällä korvaamaan fleguilevan Vanekin. Nuo pickit ovat se ykkösjuttu, ja uskon Regierin valinneen Islandersin kauppakumppanikseen yhdestä syystä sen takia, että Islanders ei kuitenkaan ole 100% pois lottery-kuvioista, vaikka todennäköisemmin onkin. Jokin Pittsburgh olisi ollut taas 100% niistä pois.
Islanders sai kuitenkin kaupassa täksi kaudeksi sarjan parhaimman pelaajan maalinedessä (jos vaan miestä se pelaaminen taas rupeaa kiinnostamaan). Ei Vanek franchise-pelaaja ole, mutta hänellä on yksiulotteiseksi pelaajaksi eliittiominaisuus (tuo mainittu maalineduspelaaminen), joka tekee hänestä todella käyttökelpoisen pelaajan.
Nyt saatiin Buffaloon niitä kaivattuja varausvuoroja. Itse olisin mielelläni tosin nähnyt Moulsonin tilalla jonkun hyvän prospectin, mutta Regierillä varmasti oli jokin ajatus juuri Moulsonin hommaamisessa. Buffalo ei tainnut pitää yhtään Vanekin palkasta itsellään, mikä ehkä itseäni hieman harmittaa, koska juuri tällä kaudella Buffalo olisi pystynyt ottamaan kaiken irti kalliista pelaajista nostamalla treidiarvoa pitämällä osan palkasta. Raha kun ei Buffalolla se ongelma enää ole.
Vaikka Regieriä maan ja taivaan väliltä lähes kaikesta tällä hetkellä haukutaankin niin on mies ainakin treideissä onnistunut varsin hyvin. Sekeran treidaaminen McBainiin oli toki hiukan kummallinen muuvi mutta muuten.
Niin, jos Moulson onnistuu Sabresissa, niin ei liene kovin vaikeaa saada miehestä hyvää hintaa deadlinella, mikäli miehen eteenpäin myynti on Regierillä mielessä.
Regier on tosiaan lähes järjestäen onnistunut kaupoissaan todella hyvin. Sekera-treidistä on vielä hyvin vaikea sanoa mitään, koska se oleellisin palanenhan oli tuo 2nd round pick, jolla Buffalo otti itsellensä J.T. Compherin. Buffalo todella halusi Compherin ja yritti vaihtaa itsellensä jo ykköskierroksen pickia, jotta olisi saanut hänet jo ykköskierroksella. Kuitenkin Compher (Buffalon näkökulmasta) tippui noinkin alas, joten tuo treidi tapahtui. Jos Compher ei olisi ollut enää listoilla, ei olisi Buffalo tuota treidiä tehnyt. Tässä NHL.com-sivuston juttua Compherista:
Buffalo Sabres' J.T. Compher making a name for himself at University of Michigan - In the Pipeline
Olen melko varma, että Buffalo pistää Moulsonin vielä eteenpäin tradedeadlinella. Tämä oli sikäki win-win-valinta Buffalon kannalta, koska selvää oli, että Vanek ei jatka ja hänen pelillinen antinsa oli todella surkeaa asennevammailun takia, joten Moulson tuo sen saman pelillisen arvon sekä Buffalo voi tässä katsoa, haluaisiko pitää Moulsonin pidempään. Ja tottai sitten viime kädessä aina kaupata kaverin pois ja saada tilalle prospecia tai pickia.
Sen verran yllättävä kauppa oli kyllä, että en tähän hätään oikein osaa sanoa mitään. Tosiaan sitä prospectia ehkä hieman jäin nyt vain kaipaamaan.