Re: Re: Hankinnat
Viestin lähetti Jake74
Luulen, että Pena yllättää tällä kertaa. Positiivisesti.
Tätä minäkin toivon. Sehän olisi kuin joululahja tammikuussa.
Sitten Machuldasta:
En oikein jaksa uskoa, että Machulda olisi tulossa meille. Tämän vision olen päätellyt muutamastakin syystä (edelleenkään en kuulu edes huhujen ulkopiiriin):
1) Machuldalla on jo jonkinlainen ”Jokeri-leima”. Sinänsä on kiva, että nimi pidetään esillä, jottei naapuri saisi pelaajaa turhan hyvään hintaan.
2) Rahat. Koska ulkomaalaisille pelaajille maksetaan palkka nettomääräisenä, tulisi IFK:lle halvemmaksi ottaa vastaavan tasoinen tai parempi pelaaja ulkomailta (pelaaja ei ole tuloveron piiriissä, vaan maksaa ainoastaan huomattavasti alhaisemman lähdeveron tuloistaan). Tähän pieni huomio: tuon tason pelaajia ei noin vaan oteta, toivotaan että sellainen kuitenkin löytyy.
3) Pena on itse sanonut, ettei IFK ole kiinnostunut ko. pelaajasta (tämän päivän Veikkaajassa). Pena ei siis puhunut ympäripyöreästi: ”katselemme eri vaihtoehtoja”, vaan ilmoitti suoraan, ettei kiinnostusta ole.
Jos multa kysytään, niin Pena on ihan oikeilla jäljillä suunnatessaan katseensa Pohjois-Amerikkaan. Jotenkin luotan enemmän kanukkeihin kuin (surffaileviin) tsekkeihin. Tämän olen kai sanonut aikaisemminkin.
Tuleekohan meille ketään? Varmasti hyvästä pelimiehestä on kuitenkin ollut puhe. Toivottavasti toimistolla pidetään päät kylminä (muullakin kuin Koffilla :) ), vaikka siirtoaika lähestyykin loppuaan.